Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 7481

Uchwała nr XXXI/208/2013 Rady Miejskiej w Wągrowcu

z dnia 23 grudnia 2013r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji otrzymanych z budżetu Gminy Miejskiej Wągrowiec przez niepubliczne szkoły i przedszkola oraz inne formy wychowania przedszkolnego oraz trybu i zakresu kontroli ich wykorzystania

Na podstawie art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.)[1]) oraz art. 14 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 13 czerwca 2013r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. z 2013 r. poz. 827) Rada Miejska w Wągrowcu uchwala co następuje:

§ 1. Prowadzone na terenie Gminy Miejskiej Wągrowiec niepubliczne szkoły o uprawnieniach szkół publicznych i niepubliczne przedszkola oraz niepubliczne placówki wychowania przedszkolnego prowadzone w innych formach niż przedszkola i oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych, otrzymują dotację z budżetu miasta.

§ 2. 1. Szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, otrzymują na każdego ucznia dotację w wysokości kwoty przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Miejską Wągrowiec.

2. Niepubliczne przedszkola otrzymują na każdego ucznia dotację w wysokości 75 % ustalonych w budżecie Gminy Miejskiej Wągrowiec wydatków bieżących, ponoszonych w przedszkolach publicznych w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy Miejskiej Wągrowiec, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Miejską Wągrowiec.

3. Osoba prowadząca wychowanie przedszkolne w formach, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, otrzymuje na każdego ucznia dotację z budżetu gminy w wysokości 40 % wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Miejską Wągrowiec, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości równej kwocie przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Miejską Wągrowiec.

4. Wysokość kwoty dotacji, o których mowa w ust. 1, 2 i 3 określa się w uchwale budżetowej.

§ 3. 1. Dotacji udziela się na okres jednego roku budżetowego na wniosek osoby prawnej lub fizycznej prowadzącej szkołę niepubliczną o uprawnieniach szkoły publicznej, niepubliczne przedszkole lub inną formę wychowania przedszkolnego, przedłożony Burmistrzowi Miasta Wągrowca, nie później niż do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

2. Wzór wniosku o przyznanie dotacji stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

§ 4. 1. Dotacje, o których mowa w § 2 będą przekazywane w dwunastu częściach, w terminie do ostatniego dnia danego miesiąca, a za grudzień do dnia 15 grudnia.

2. Osoba prawna lub fizyczna prowadząca dotowaną szkołę niepubliczną lub placówkę przedszkolną przekazuje Burmistrzowi Miasta Wągrowca w terminie do 15 dnia każdego miesiąca, informację o liczbie uczniów uczęszczających do szkoły niepublicznej lub placówki przedszkolnej. Informacja ta stanowi podstawę naliczenia miesięcznych kwot dotacji. Wzór informacji stanowi załącznik nr 2 do uchwały.

3. Wypłacana w każdym miesiącu dotacja ma charakter zaliczkowy.

4. Osoba prawna lub fizyczna prowadząca dotowaną szkołę niepubliczną lub placówkę przedszkolną sporządza i przekazuje Burmistrzowi Miasta Wągrowca w terminie do 15 dnia każdego miesiąca rozliczenie otrzymanej dotacji za miesiąc poprzedni. Wzór rozliczenia stanowi załącznik nr 3 do uchwały.

5. Liczbę uczniów uczęszczających do szkoły niepublicznej i placówki przedszkolnej podawaną w informacji i rozliczeniu, o których mowa w ust. 2 i 4, dotowany ustala na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania.

6. Nadpłatę dotacji w ciągu roku budżetowego zalicza się na poczet przyszłego miesiąca i pomniejsza o nią kwotę dotacji w kolejnym miesiącu. Nadpłaty dotacji na koniec roku budżetowego podlegają zwrotowi do dnia 10 stycznia następnego roku.

7. Niedopłaty dotacji w ciągu roku budżetowego podlegają wyrównaniu w następnym miesiącu, a stwierdzone na koniec roku podlegają wyrównaniu w następnym roku.

8. W przypadku stwierdzenia, że w rozliczeniu, o którym mowa w ust. 4 podana została nieprawidłowa liczba uczniów, kwotę dotacji ustala się w oparciu o rzeczywistą liczbę uczniów, stwierdzoną w wyniku kontroli określonej w § 5.

§ 5. 1. Upoważnieni przez Burmistrza Miasta Wągrowca pracownicy Urzędu Miejskiego w Wągrowcu, mogą dokonywać kontroli prawidłowości wykorzystania dotacji przyznanych placówkom oświatowym w zakresie:

1) prawidłowości przeznaczenia dotacji,

2) zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w informacji i rozliczeniu, o których mowa w § 4 ust. 2 i 4,

3) zgodności dokumentacji z rzeczywistym wykorzystaniem środków.

2. Czynności kontrolne prowadzone będą w siedzibie kontrolowanej szkoły lub placówki w czasie jej godzin pracy.

3. Ustalenia kontrolne będą dokonywane na podstawie dokumentacji organizacyjnej, finansowej i dokumentacji przebiegu nauczania.

4. Z przeprowadzonej kontroli sporządza się protokół w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach.

5. Protokół kontroli powinien zawierać:

1) nazwę kontrolowanej szkoły lub placówki w pełnym brzmieniu i jej adres,

2) nazwiska, imiona i stanowiska służbowe kontrolujących oraz numer i datę wydania upoważnienia do przeprowadzenia kontroli,

3) datę rozpoczęcia i zakończenia czynności kontrolnych,

4) określenie przedmiotu i zakresu kontroli,

5) imię i nazwisko dyrektora kontrolowanej szkoły lub placówki i osób udzielających informacji,

6) przebieg i wyniki czynności kontrolnych,

7) ocenę działalności kontrolowanej szkoły lub placówki pod kątem zgodności z prawem oraz wyszczególnienie nieprawidłowości z podaniem ich przyczyn i skutków,

8) informację o załącznikach do protokółu oraz ich wyszczególnienie,

9) informację o powiadomieniu dyrektora kontrolowanej szkoły lub placówki o prawie odmowy podpisania protokółu i złożenia w ciągu 3 dni od daty jego otrzymania pisemnych wyjaśnień co do przyczyny tej odmowy,

10) informację o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokółu,

11) podpisy kontrolujących i dyrektora szkoły lub placówki na każdej stronie protokółu.

§ 6. Uchyla się uchwałę Nr XLIII/309/2010 Rady Miejskiej w Wągrowcu z dnia 29 czerwca 2010 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Wągrowca.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego .

Przewodniczący Rady Miejskiej w Wągrowcu


dr Władysław Purczyński


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXI/208/2013
Rady Miejskiej w Wągrowcu
z dnia 23 grudnia 2013 r.

Nazwa i adres szkoły/placówki

oraz organu prowadzącego

Burmistrz Miasta Wągrowca

ul. Kościuszki 15A

62-100 Wągrowiec

Wniosek o udzielenie dotacji

Wnoszę o udzielenie dotacji na rok ………………..dla …………………………………..

(nazwa i adres szkoły/placówki)

…………………………………………………………………………………………………..

prowadzonej przez ……………………………………………………………………………

1. Numer i data wpisu szkoły/placówki do ewidencji szkół i placówek niepublicznych ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………..

2. Planowana liczba uczniów uczęszczających do szkoły/placówki w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia wynosi ogółem ………………..osób.

3. Planowana liczba uczniów uczęszczających do szkoły/placówki w okresie od 1 września do 31 grudnia wynosi ogółem ………………..osób.

4. Nazwa banku i numer rachunku bankowego placówki, na który będzie przekazywana dotacja:

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

.........................…….…………………………

(podpis i pieczątka osoby upoważnionej

do reprezentowania organu prowadzącego)


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXI/208/2013
Rady Miejskiej w Wągrowcu
z dnia 23 grudnia 2013 r.

Nazwa i adres szkoły/placówki

oraz organu prowadzącego

Burmistrz Miasta Wągrowca

ul. Kościuszki 15A

62-100 Wągrowiec

Informacja o liczbie dzieci uczęszczających do placówki

1. Nazwa i adres szkoły/placówki:

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

2. Liczba uczniów uczęszczających do szkoły/placówki w miesiącu ……………………….

roku ……………….. wynosi ……………osób.

…….…………………………

(podpis i pieczątka osoby upoważnionej

do reprezentowania organu prowadzącego)


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXI/208/2013
Rady Miejskiej w Wągrowcu
z dnia 23 grudnia 2013 r.

Nazwa i adres szkoły/placówki

oraz organu prowadzącego

Burmistrz Miasta Wągrowca

ul. Kościuszki 15A

62-100 Wągrowiec

Rozliczenie dotacji udzielonej z budżetu
Gminy Miejskiej w Wągrowcu
za miesiąc ………………..

1. Nazwa i adres szkoły/placówki:

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

2. Nazwa, adres i typ placówki

……………………………………………………………………………………………….

3. Liczba uczniów podana w informacji za dany miesiąc…………………….. osób.

4. Liczba uczniów uczęszczających do szkoły/placówki w danym miesiącu ………………. osób.

5. Dotacja przyznana za dany miesiąc ………………………. zł.

6. Wysokość otrzymanej dotacji narastająco od początku roku ………………….zł.

7. Wykorzystanie dotacji narastająco od początku roku:

Rodzaj wydatku: Kwota:

………………………………………….. ……………………………

………………………………………….. ……………………………

………………………………………….. ……………………………

………………………………………….. ……………………………

………………………………………….. ……………………………

Razem: …………………………….

……………………………….. ……….…………………………

(czytelny podpis osoby sporządzającej) (podpis i pieczątka osoby upoważnionej

do reprezentowania organu prowadzącego)


Uzasadnienie

Zgodnie z art. 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 o systemie oświaty (Dz. U. z 2004r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ustala tryb udzielania i rozliczania dotacji oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich wykorzystania, uwzględniając w szczególności podstawę obliczenia dotacji, zakres danych które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji i w rozliczeniu jej wykorzystania oraz termin i sposób rozliczenia dotacji.

Dotychczas wszystkie te kwestie w stosunku do placówek przedszkolnych regulowała uchwała Nr XLIII/309/2010 Rady Miejskiej w Wągrowcu z dnia 29 czerwca 2010 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego. Obecnie, w związku z powstaniem na terenie miasta Wągrowca niepublicznej szkoły podstawowej, a także zmianami przepisów prawa oświatowego wprowadzonymi ustawą z dnia 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw, zachodzi konieczność określenia zasad udzielania i rozliczania dotacji dla szkół niepublicznych o uprawnieniach szkół publicznych, przedszkoli niepublicznych oraz innych form wychowania przedszkolnego, które niniejsza uchwała reguluje.

Ponieważ niniejsza uchwała jest aktem prawa miejscowego, jej projekt został skierowany do konsultacji z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, poprzez zmieszczenie jej w okresie od 8 do 15 listopada 2013 r. w Biuletynie Informacji Publicznej miasta Wągrowca w zakładce przeznaczonej na konsultacje aktów prawa miejscowego, a także na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego. Do projektu uchwały organizacje pozarządowe oraz ww. podmioty nie wniosły uwag i wniosków.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Wągrowcu


dr Władysław Purczyński


[1]) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 roku Nr 273 poz. 2703, Nr 281 poz. 2781, z 2005 roku Nr 17 poz. 141, Nr 94 poz. 788, Nr 122 poz. 1020, Nr 131 poz. 1091, Nr 167 poz. 1400, Nr 249 poz. 2104, z 2006 roku Nr 144 poz. 1043, Nr 208 poz. 1532, Nr 227 poz. 1658, z 2007 roku Nr 42 poz.273, Nr 80 poz. 542, Nr 115 poz. 791, Nr 120 poz. 818, Nr 180 poz. 1280, Nr 181 poz. 1292, z 2008 roku Nr 70 poz. 416, Nr 145 poz. 917, Nr 216 poz. 1370, z 2009 roku Nr 6 poz. 33, Nr 31 poz. 206, Nr 56 poz. 458, Nr 219 poz.1705, z 2010 roku Nr 44 poz. 250, Nr 54 poz. 320,Nr 127, poz.857, Nr 148, poz.991, z 2011 roku Nr 106, poz. 622, Nr 12, poz.654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887, Nr 205, poz. 1206, z 2012 roku poz. 941, z 2013 roku poz. 87, poz. 827.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00