Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 7405

Uchwała nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz

z dnia 20 grudnia 2013r.

w sprawie uchwały budżetowej na 2014 rok

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.) oraz art. 212, 214, 215, 222, 235 - 237, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r., poz. 885 ze zm.)Rada Gminy Powidz uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2014 rok w wysokości 11.469.694,00 zł, z tego:

1) dochody bieżące w kwocie 9.924.353,00 zł,

2) dochody majątkowe w kwocie 1.545.341,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.

2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 754.222,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3,

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na 2014 rok w wysokości 12.066.698,00 zł, z tego:

1) wydatki bieżące w kwocie 9.750.396,00 zł,

2) wydatki majątkowe w kwocie 2.316.302,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2.

2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

- wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 754.222,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3,

3. Wykaz wydatków majątkowych określa załącznik Nr 5.

§ 3. Deficyt budżetu w wysokości 597.004,00 zł zostanie sfinansowany środkami pochodzącymi z kredytów i pożyczek.

§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w kwocie 2.161.504,00 zł, oraz łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w kwocie 1.564.500,00 zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 5. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 3.161.504,00 zł; w tym na:

1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000,00zł,

2) finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w kwocie 597.004,00 zł,

3) spłatę kredytów i pożyczek długoterminowych w kwocie 1.564.500,00 zł.

§ 6. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji dla jednostek sektora finansów publicznych udzielanych z budżetu Gminy w wysokości 418.684,00zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 7. Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 Ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska, określonych tą ustawą:

1) dochody w wysokości 277.209,00 zł,

2) wydatki w wysokości 289.900,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 8. 1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 79.000,00 zł.

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 74.000,00 zł.

3. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 5.000,00 zł.

4. Dochody z tytułu zezwoleń na sprzedaż alkoholu i wydatki Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii określa załącznik Nr 8.

§ 9. Ustala się wydatki na realizację Gminnego programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej w kwocie 6.000,00 zł,

§ 10. Tworzy się rezerwy ogólne i celowe w wysokości 50.000,00 zł, w tym:

1) rezerwę ogólną w wysokości 25.000,00 zł,

2) rezerwę celową w wysokości 25.000,00 zł, na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.

§ 11. Ustala się dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w kwocie 15.700,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 12. Dochody z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości 560.000,00 zł przeznacza się na pokrycie wydatków związanych z funkcjonowaniem systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, zgodnie z załącznikiem Nr 10

§ 13. Upoważnia się Wójta Gminy Powidz do:

1) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza 2014r.,

2) zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000,00 zł,

3) dokonywania zmian w budżecie polegających na :

a) przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu klasyfikacji budżetowej w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy,

b) zmianie wydatków inwestycyjnych między zadaniami w wykazie zadań inwestycyjnych w ramach środków zaplanowanych w ramach działu klasyfikacji budżetowej,

c) przeniesieniu wydatków bieżących na wydatki inwestycyjne i wydatków inwestycyjnych na bieżące w ramach środków zaplanowanych w danym dziale za wyjątkiem kreowania nowych zadań inwestycyjnych,

4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 14. Ustala się sumę 300.000,00 zł, do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Powidz.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Jakub Gwit


Załącznik Nr 1 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik1.pdf

dochody


Załącznik Nr 2 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik2.pdf

wydatki


Załącznik Nr 3 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik4.pdf

dotacje


Załącznik Nr 4 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik3.pdf

przychody


Załącznik Nr 5 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik5.pdf

majątkowe


Załącznik Nr 6 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik6.pdf

dotacje


Załącznik Nr 7 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik7.pdf

ochrona środowiska


Załącznik Nr 8 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik8.pdf

alkohole


Załącznik Nr 9 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik9.pdf

dochody zlecone


Załącznik Nr 10 do Uchwały nr XXXVII/228/13 Rady Gminy Powidz z dnia 20 grudnia 2013 roku
Zalacznik10.pdf

odpady


Uzasadnienie

do budżetu Gminy Powidz

na rok 2014

Budżet Gminy Powidz na rok 2014 przedstawia się następująco:

Dochody + 11.469.694 zł

Wydatki - 12.066.698 zł

---------------------------------

deficyt budżetu - 597.004 zł

Źródłem pokrycia planowanego deficytu mają być zaplanowane kredyty i pożyczki zaciągane na rynku krajowym.

W budżecie gminy Powidz na rok 2014 nie wyodrębniono środków stanowiących fundusz sołecki zgodnie z Uchwałą nr XXX/181/13 Rady Gminy Powidz z dnia 27 marca 2013 roku w sprawie funduszu sołeckiego na rok budżetowy 2014.

W projekcie uchwały budżetowej wprowadzono zapis dotyczący kwoty 300.000,00zł do której Wójt może samodzielnie zaciągać zobowiązania zgodnie z art. 18 ust. 2 pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594 ze zm.)

Dochody

Przy opracowaniu dochodów budżetu Gminy na rok 2014 kierowano się następującymi zasadami:

Wielkość subwencji oraz udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych ustalono w oparciu o pismo Ministra Finansów Nr ST3/4820/10/2013 z dnia 10 października 2013 roku.

Dotacje na zadania zlecone i własne przyjęto zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego Nr FB.I-3110.7.2013.3 z dnia 18 października 2013 r., oraz pisma Dyrektora Delegatury Krajowego Biura Wyborczego w Koninie nr DKN-421-9/13 z dnia 10 października 2013 r.

Podatek rolny obliczono na podstawie stawki zawartej w Uchwale Nr XXXVI/222/13 Rady Gminy Powidz z w dnia 31 października 2013 w sprawie obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawę do obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy Powidz w 2014r.

Podatek leśny wyliczono na podstawie ogłoszonej przez Prezesa GUS średniej ceny sprzedaży drewna za okres trzech kwartałów 2013 r.

Podatek od nieruchomości określono na poziomie ok. 83,46% stawek maksymalnych, oprócz stawek dla budynków związanych z obrotem kwalifikowanym materiałem siewnym, budynków wykorzystywanych na cele rekreacyjne i letniskowe, budynków pozostałych o powierzchni użytkowej powyżej 100m2, gruntów pozostałych o powierzchni powyżej 5000m2 oraz gruntów pod jeziorami i gruntów zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych oraz budowli, które przyjęto na poziomie stawek maksymalnych. Powyższe ustalono na podstawie uchwały Nr XXXVI/223/13 Rady Gminy Powidz z dnia 31 października 2013 r.

Podatek od środków transportowych ustalono na podstawie maksymalnych stawek ogłoszonych w obwieszczeniu Ministerstwa Finansów z dnia 7 sierpnia 2013r. w sprawie górnych stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2014 r. oraz Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 7 października 2013 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2014 r.

Podatki realizowane przez Urząd Skarbowy przyjęto zgodnie z pismem Naczelnika Urzędu Skarbowego w Słupcy z dnia 15 października 2013 r.

Pozostałe dochody ustalono wg przewidywanego wykonania.

Na dochody składają się:

Dział 010 - Rolnictwo i łowiectwo 1.088.684,00 zł:

Opłaty za odprowadzenie ścieków w kwocie 294.000,00 zł,

środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w kwocie 791.341,00 zł, w tym na zadanie:

"Budowa kanalizacji sanitarnej z przykanalikami w m. Ostrowo" w kwocie 791.341,00 zł

Dochody z tytułu tenut dzierżawnych za obwody łowieckie leśne z Nadleśnictwa Gniezno 3.343,00zł,

Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę 543.253,00 zł:

Opłaty za wodę w kwocie 543.253,00 zł,

Dział 630 - Turystyka 599.669,00 zł:

Dochody z najmu majątku gminy i dzierżawy w kwocie 145.669,00 zł,

środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków pochodzących ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013 w kwocie 454.000,00 zł, w tym na zadanie:

"Budowa promenady w m. Powidz" w kwocie 454.000,00 zł

Dział 700 - gospodarka mieszkaniowa 448.134,00 zł:

za wieczyste użytkowanie gruntów kwota 616,00 zł,

z tytułu czynszów, dzierżaw kwota 147.518,00 zł,

dochody uzyskane ze sprzedaży mienia komunalnego to kwota 300.000,00 zł w tym:

Powidz - dz. 565/1 - 565/5 w kwocie 120.000,00 zł

Wylatkowo - 68/1 - 68/22 w kwocie 345.000,00 zł

Ostrowo - dz. 100/4 - 100/6 w kwocie 150.000,00 zł

Ostrowo - dz. 33/90 w kwocie 250.000,00 zł

Ostrowo - dz. 33/112 w kwocie 7.749,00 zł

Ostrowo - dz. 33/113 w kwocie 36.285,00 zł

SUMA 909.034,00 zł

Pomimo zaplanowania do sprzedaży nieruchomości o wartości 909.034,00 zł w planie dochodów budżetu Gminy Powidz na rok 2014 założono kwotę w wysokości 300.000,00 zł. Powodem obniżenia kwoty dochodów z tytułu sprzedaży mienia w 2014 r. jest niskie zainteresowanie nabywaniem nieruchomości gminnych w latach poprzednich.

Dział 750 - administracja publiczna 33.372,00 zł:

dotacja od Wojewody na realizację zadań z zakresu administracji rządowej w kwocie 33.372,00 zł,

Dział 751 - urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa 534,00 zł:

dotacja z Krajowego Biura Wyborczego na aktualizację rejestru wyborców kwota 534,00 zł;

Dział 756 - dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej 5.944.117,00 zł:

wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej w kwocie 5.000,00 zł,

wpływy od osób prawnych z tytułu podatków i opłat w kwocie 3.064.192,00 zł, w tym podatki i opłaty od:

nieruchomości 2.833.684,00 zł,

rolnego 3.908,00 zł,

leśnego 61.869,00 zł,

od środków transportu 164.731,00 zł,

wpływy od osób fizycznych z tytułu podatków i opłat w kwocie 1.317.676,00 zł, w tym podatki i opłaty od:

nieruchomości 1.044.808,00 zł,

rolnego 111.581,00 zł,

leśnego 8.200,00 zł,

od środków transportu 88.313,00 zł,

od spadków i darowizn 3.000,00 zł,

opłaty targowej 8.274,00 zł,

opłata klimatyczna 5.500,00 zł,

od czynności cywilnoprawnych 48.000,00 zł,

wpływy z innych opłat w kwocie 652.334,00 zł, w tym:

opłata skarbowa 13.334,00 zł,

opłata za zezwolenia na sprzedaż alkoholu 79.000,00 zł,

różne opłaty i odsetki 560.000,00 zł,

udział gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa w kwocie 904.915,00 zł, w tym:

dochodowy od osób fizycznych 904.915,00 zł,

Dział 758 - różne rozliczenia 1.436.291,00 zł:

Subwencja oświatowa 1.436.291,00 zł,

Dział 801 - oświata i wychowanie 56.560,00 zł:

Wpływy z usług - opłata za przedszkole, stołówka szkolna 56.560,00 zł

Dział 852 -Pomoc społeczna 779.535,00 zł, są to

dotacje na:

Świadczenia rodzinne 707.863,00 zł,

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społeczne oraz niektóre świadczenia rodzinne 7.853,00 zł,

Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej 3.014,00 zł,

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe 11.879,00 zł,

Zasiłki stałe 21.400,00 zł,

Ośrodki Pomocy Społecznej 13.726,00 zł,

Usługi opiekuńcze 4.600,00 zł,

Wpływy z usług:

Wpływy z usług opiekuńczych 9.200,00 zł

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza 100.000,00 zł,

z tytułu czynszów, dzierżaw - kolonie i obozy szkolne kwota 100.000,00 zł,

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska 439.545,00 zł

z tytułu opłat za składowanie odpadów to kwota 162.336,00 zł,

grzywny i kary z tytułu wycinki drzew to kwota 277.209,00 zł,

Prognozowane kwoty dochodów bieżących i majątkowych z podziałem na grupy dochodów własnych, subwencji i dotacji przedstawiono w poniższej tabeli.

Plan

% do dochodów ogółem

Struktura %

LP

Nazwa

1

2

3

6

6

DOCHODY BUDŻETOWE Z TEGO :

11 469 694,00

100,00

X

I

Dochody bieżące z tego:

9 924 353,00

86,53

100,00

1

Dochody własne na zadania własne § 0010, 0020, 0310, 0320, 0330, 0340, 0350, 0360, 0400, 0410, 0430, 0460, 0470, 0480, 0490, 0500, 0560, 0580, 0590, 0690, 0750, 0830, 0910, 0920, 0960, 0970, 2360

7 683 821,00

66,99

77,42

2

Dotacje celowe na zadania własne § 2030

50 019,00

0,44

0,50

3

Dotacje celowe na zadania z zakresu administracji rządowej oraz inne zlecone ustawami § 2010

754 222,00

6,58

7,60

4

Subwencje na zadania własne § 2920

1 436 291,00

12,52

14,47

II

Dochody majątkowe z tego:

1 545 341,00

13,47

100,00

1

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin ... pozyskanych z innych źródeł § 629

1 245 341,00

10,86

80,59

2

Wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości § 0770

300 000,00

2,62

19,41

Wydatki

Opracowując plan wydatków Gminy Powidz na 2014 rok przyjęto założenia makroekonomiczne Projektu budżetu państwa na rok 2014, oraz wynikające z pisma Ministra Finansów Nr ST3/4820/10/2013 z dnia 10 października 2013 roku w tym:

średnioroczny wzrost cen towarów i usług konsumpcyjnych ogółem: 2,4%,

wydatki bieżące jednostek ustalono na poziomie przewidywanego wykonania roku 2013.

Wydatki przeznacza się na:

Dział 010 - rolnictwo i łowiectwo 494.019,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 397.019,00 zł, w tym:

wydatki na wynagrodzenia pracowników (z pochodnymi) związane z funkcjonowaniem infrastruktury wodociągowej i sanitacyjnej wsi (w tym nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne, wynagrodzenie dla pracowników) to kwota 181.536,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe (umowy zlecenie) kwota 28.000,00 zł,

opłaty za energię /oczyszczalnia ścieków/ to kwota 95.700,00 zł,

zakup usług remontowych, pozostałych, telekomunikacyjnych świadczonych w ruchomej publicznej sieci telefonicznej to kwota 32.380,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 1.003,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 4.200,00 zł,

pozostałe wydatki związane z utrzymaniem oczyszczalni ścieków tj. opłaty za korzystanie z środowiska, badania laboratoryjne, zakup leków, wyrobów medycznych i produktów biobójczych, środki chemiczne, monitoring, paliwo, zakup narzędzi w kwocie 51.500,00 zł,

wpłaty gmin na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% od uzyskanych wpływów z podatków kwota 2.700,00 zł.

Wydatki majątkowe w kwocie 97.000,00 zł, w tym:

Rozbudowa sieci wodno kanalizacyjnej na ul. Mielżyńskiego wraz z przebudową łącznika to kwota 52.000,00 zł,

Budowa sieci wodociągowej na terenie Gminy Powidz kwota 45.000,00

Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę 288.243,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 288.243,00 zł, w tym:

wydatki na wynagrodzenia pracowników (z pochodnymi) związane z funkcjonowaniem wodociągów (w tym nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne, wynagrodzenie dla pracowników) to kwota 127.944,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe (umowy zlecenie) kwota 14.250,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 1.003,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 2.400,00 zł,

opłaty za energię wodociąg Powidz i Anastazewo to kwota 70.000,00 zł,

pozostałe wydatki związane z utrzymaniem wodociągów, tj. badania laboratoryjne, środki chemiczne, koszty awarii w kwocie 72.646,00 zł,

Dział 600 - transport i łączność 272.000,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 247.000,00 zł, w tym:

zimowe utrzymanie dróg, usługi transportowe, to kwota 60.000,00 zł,

pochodne od umów zlecenie to kwota 9.500,00 zł,

zakup materiałów i usług do remontów dróg i ulic w gminie to kwota 177.500,00 zł,

Wydatki majątkowe w kwocie 25.000,00 zł, w tym:

Modernizacja chodnika przy ul. Wojska Polskiego kwota 20.000,00 zł,

Przebudowa ul. Słonecznej w m. Powidz 5 000,00 zł

Dział 630 - turystyka 2.034.000,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 20.000,00 zł, w tym:

wydatki związane z turystyką, tj. zakup i konserwacja sprzętu wodnego, zakup i transport żwiru na plażę, w kwocie 20.000,00 zł,

Wydatki majątkowe w kwocie 2.014.000,00 zł, w tym:

Modernizacja Ośrodka Wypoczynkowego w m. Powidz - Łazienki kwota 64.000,00 zł,

Stworzenie markowego produktu turystycznego województwa wielkopolskiego poprzez budowę infrastruktury turystyczno-rekreacyjnej wzdłuż jeziora Powidzkiego, na terenie nieruchomości gminnych w m. Powidz kwota 1 950.000,00 zł,

Dział 700 - gospodarka mieszkaniowa 526.433,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 526.433,00 zł, w tym:

Wydatki osobowe niezaliczane do wynagrodzeń to kwota 2.900,00 zł,

wydatki na wynagrodzenia pracowników z pochodnymi (w tym nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne) to kwota 348.130,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe (umowy zlecenie) kwota 9.500,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 1.003,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 9.600,00 zł,

bieżące utrzymanie i remonty budynków komunalnych, energia w kwocie 30.800,00 zł,

podziały, mapy do celów projektowych, dokumenty w tym do celów notarialnych, wyceny, podatek od budynków gminnych w kwocie 124.500,00 zł

Dział 710 - Działalność usługowa 26.500,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 26.500,00 zł, w tym:

plany zagospodarowania przestrzennego kwota 26.500,00 zł,

Dział 750 - administracja publiczna 2.102.267,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 2.102.267,00 zł, w tym:

Urzędy Wojewódzkie 73.208,00 zł,

Rada Gminy 137.100,00 zł, w tym:

diety radnych to kwota 131.000,00 zł,

zakup materiałów i usług zapewniających bieżącą pracę biura rady to kwota 6.100,00 zł,

Urząd Gminy 1.759.998,00 zł, w tym:

wydatki na wynagrodzenia pracowników (z pochodnymi) związane z funkcjonowaniem administracji samorządowej (w tym nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne) to kwota 1.348.392,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe (umowy zlecenie) kwota 47.240,00 zł,

wpłaty na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w kwocie 18.000,00zł,

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń to kwota 8.244,00 zł,

na obsługę poboru podatków i innych należności budżetowych z przeznaczeniem na wynagrodzenia agencyjno - prowizyjne sołtysów w kwocie 5.000,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia (w tym materiały biurowe, materiały eksploatacyjne informatyczne, papier komputerowy i kserograficzny, druki, czasopisma, środki czystości, opał, materiały do remontów bieżących Urzędu Gminy, leków to kwota 76.508,00 zł,

opłaty za energię to kwota 21.176,00 zł,

zakup usług remontowych, zdrowotnych, pocztowych, prawnych, informatycznych (opieka autorska nad systemami informatycznymi), dostęp do portali internetowych, dostępu do sieci telefonii stacjonarnej, dostępu do sieci telefonii ruchomej, wykonanie ekspertyz analiz i opinii, koszty postępowania sądowego, opłaty i składki, opłaty na rzecz budżetów JST to kwota 153.884,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 30.770,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 23.450,00 zł,

szkolenia pracowników to kwota 18.934,00 zł,

Podatek od towarów i usług kwota 6.000,00 zł,

Promocja jednostek samorządu terytorialnego w tym organizacja Dni Powidza kwota 76.961,00 zł,

Pozostała działalność 55.000,00 zł, w tym:

diety sołtysów za udział w sesji kwota 25.000,00 zł,

składki do Związku Gmin Powidzkiego Parku Krajobrazowego i Związku Gmin Regionu Słupeckiego kwota 12.000,00 zł,

składki na rzecz Stowarzyszenia Unii Nadwarciańskiej i Związku Gmin wiejskich RP kwota 18.000,00 zł,

Dział 751 - urzędy naczelnych organów władzy 534,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 534,00 zł, w tym:

na prowadzenie aktualizacji rejestru wyborców kwota 538,00 zł,

Dział 754 - bezpieczeństwo publiczne i ochrona ppoż 95.000,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 95.000,00 zł, w tym:

Ochotnicze Straże Pożarne 90.500,00 zł, w tym:

środki na opłacenie energii, zakup paliwa, ubezpieczenie pojazdów, ryczałty dla kierowców, zakup sprzętu kwota 90.500,00 zł,

Obrona cywilna 4.500,00 zł, w tym:

środki na zakup materiałów, usługi dostęp do sieci telefonii ruchomej, zakup usług w tym remontowych kwota 4.500,00 zł,

Dział 757 - Obsługa długu publicznego 120.000,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 120.000,00 zł, w tym:

odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek kwota 120.000,00 zł,

Dział 758 - różne rozliczenia 251.896,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 251.896,00 zł, w tym:

rezerwa ogólna kwota 25.000,00 zł,

rezerwa celowa na zarządzanie kryzysowe kwota 25.000,00 zł,

Uzupełnienie subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego w kwocie 201.896,00 zł,

Dział 801 - oświata i wychowanie 2.411.166,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 2.411.166,00 zł, w tym:

Szkoły podstawowe 1.023.632,00 zł,

w tym:

wydatki na wynagrodzenia i pochodne (w tym nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne) to kwota 826.888,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe kwota 5.000,00 zł,

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń to kwota 47.700,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia w tym: materiały biurowe, materiały eksploatacyjne informatyczne, papier komputerowy i kserograficzny, czasopisma, środki czystości, opał, materiały do remontów bieżących, leków, pomocy naukowych to kwota 51.052,00 zł,

opłaty za energię to kwota 23.000,00 zł,

zakup usług remontowych, zdrowotnych, pocztowych, dostępu do sieci telefonii stacjonarnej to kwota 29.498,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 4.500,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 33.216,00 zł,

szkolenia pracowników to kwota 2.778,00 zł,

Przedszkola 452.658,00 zł, w tym:

wydatki na wynagrodzenia i pochodne (w tym nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne) to kwota 346.881,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe kwota 6.000,00 zł,

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń to kwota 39.820,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia, materiały do remontów bieżących, leków, środków żywności to kwota 39.030,00 zł,

opłaty za energię to kwota 5.800,00 zł,

zakup usług w tym: remontowych, zdrowotnych, dostępu do sieci telefonii ruchomej, to kwota 2.242,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 150,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 12.735,00 zł,

Gimnazja 505.844,00 zł, w tym:

wydatki na wynagrodzenia i pochodne (w tym nagrody jubileuszowe, odprawy emerytalne) to kwota 434.338,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe kwota 1.550,00 zł,

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń to kwota 39.820,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia, materiały do remontów bieżących, pomocy naukowych to kwota 5.550,00 zł,

opłaty za energię to kwota 5.000,00 zł,

zakup usług w tym: zdrowotnych, to kwota 1.565,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 1.000,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 17.021,00 zł,

Dowożenie uczniów do szkół 195.860,00 zł, w tym:

Wydatki dotyczą kosztów dowozu dzieci, wypłatę wynagrodzenia za opiekę w czasie przejazdu, wynagrodzenie kierowcy, zakup paliwa, koszty przeglądu autobusu, naprawy autobusu oraz rachunki otrzymane od przewoźnika za świadczone usługi to kwota 195.860,00 zł,

Zespoły obsługi ekonomiczno administracyjnej szkół 70.724,00 zł, w tym:

wynagrodzenie inspektora ds. oświaty wraz z pochodnymi, zakup artykułów biurowych, telefony stacjonarne, zakup materiałów papierniczych, odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, podróże służbowe to kwota 70.724,00 zł,

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 9.100,00 zł, w tym:

zakup usług to kwota 5.200,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 2.100,00 zł,

różne opłaty i składki 1.800,00 zł,

Stołówki szkolne i przedszkolne 131.600,00 zł, w tym:

wydatki na wynagrodzenia i pochodne to kwota 85.296,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe kwota 1.054,00 zł,

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń to kwota 600,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia, środków żywności, leków, wyrobów medycznych i produktów biobójczych to kwota 36.750,00 zł,

opłaty za energię to kwota 2.000,00 zł,

zakup usług w tym: remontowych, zdrowotnych, to kwota 2.900,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 3.000,00 zł,

Pozostała działalność 21.748,00 zł, w tym:

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych dla emerytowanych nauczycieli oraz rencistów kwota 21.748,00 zł,

Dział 851 - ochrona zdrowia 79.000,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 79.000,00 zł, w tym:

Zwalczanie narkomani 5.000,00 zł, w tym:

wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości 5.000,00 zł,

Przeciwdziałanie alkoholizmowi 74.000,00 zł, w tym:

wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 74.000,00 zł,

Dział 852 - pomoc społeczna 1.276.227,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 1.276.227,00 zł, w tym:

Zakup usług od innych jednostek samorządu terytorialnego za pobyt w DPS kwota 36.000,00 zł,

Zakup usług od innych jednostek samorządu terytorialnego - Rodziny zastępcze w ramach Gminnego programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej kwota 4.000,00 zł,

Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie kwota 3.000,00 zł,

Zakup usług pozostałych - Wspieranie rodziny w ramach Gminnego programu wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej kwota 2.000,00 zł,

Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składek na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego kwota 707.863,00 zł,

Składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej kwota 11.567,00 zł,

Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe w kwocie 69.129,00zł,

Dodatki mieszkaniowe w kwocie 27.000,00 zł,

Zasiłki stałe w kwocie 27.600,00 zł,

Ośrodki pomocy społecznej 338.816,00 zł, w tym:

wydatki na wynagrodzenia i pochodne to kwota 270.226,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe kwota 36.000,00 zł,

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń to kwota 500,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia to kwota 3.000,00 zł,

opłaty za energię to kwota 4.000,00 zł,

zakup usług w tym: dostępu do sieci Internet, zdrowotnych, telekomunikacyjnych świadczonych w stacjonarnej sieci telefonicznej, opłaty na rzecz budżetów JST to kwota 13.290,00 zł,

podróże służbowe krajowe to kwota 3.000,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 6.800,00 zł,

szkolenia pracowników w kwocie 2.000,00 zł,

Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze w kwocie 4.600,00 zł,

Pozostała działalność w kwocie 44.652,00 zł, w tym:

środki na dożywianie uczniów w szkole, oraz zasiłki celowe na zakup żywności, pomoc w naturze to kwota 35.500,00 zł,

dofinansowanie prac społecznie użytecznych to kwota 9.152,00 zł,

Dział 854 - edukacyjna opieka wychowawcza 244.358,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 244.358,00 zł, w tym:

Świetlice szkolne 155.060,00 zł, w tym:

wydatki na wynagrodzenia i pochodne to kwota 128.736,00 zł,

wynagrodzenia bezosobowe kwota 1.000,00 zł,

wydatki osobowe niezaliczone do wynagrodzeń to kwota 11.140,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia oraz pomocy naukowych to kwota 5.800,00 zł,

opłaty za energię to kwota 700,00 zł,

zakup usług w tym: zdrowotne to kwota 1.300,00 zł,

odpisy na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych 6.384,00 zł,

Kolonie i obozy oraz inne formy wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej, a także szkolenia młodzieży 78.592,00 zł, w tym:

wynagrodzenia bezosobowe i pochodne kwota 18.500,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia oraz środków żywności to kwota 45.280,00 zł,

opłaty za energię to kwota 5.300,00 zł,

zakup usług pozostałych to kwota 4.262,00 zł,

podatek od towarów i usług 5.250,00 zł,

Pomoc materialna dla uczniów 10.000,00 zł,

Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli 706,00 zł,

Dział 900 - gospodarka komunalna i ochrona środowiska 955.000,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 959.000,00 zł, w tym:

Gospodarka odpadami 593.500,00 zł,

Oczyszczanie miast i wsi 38.300,00 zł,

Utrzymanie zieleni w miastach i gminach 14.500,00 zł,

Schroniska dla zwierząt 8.000,00 zł,

Oświetlenie ulic placów i dróg 200.700,00 zł,

wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska 267.209,00zł,

Wydatki majątkowe w kwocie 11.000,00 zł, w tym:

Oświetlenie ulic placów i dróg 11.000,00 zł, w tym:

Posadowienie oświetlenia ulicznego przy przystanku autobusowym w m. Charbin kwota 6.000,00zł,

Budowa oświetlenia ulicznego na terenie Gminy Powidz kwota 5.000,00

Dział 921 - kultura i ochrona dziedzictwa narodowego 544.831,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 424.154,00 zł, w tym:

Pozostałe zadania w zakresie kultury 10.450,00 zł, w tym:

wydatki związane z konserwacją sprzętu muzycznego orkiestry przy OSP Powidz kwota 10.450,00 zł,

Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby 285.704,00 zł, w tym:

dotacja dla Domu Kultury kwota 280.684,00 zł,

opłaty za energię to kwota 4.400,00 zł,

zakup materiałów i usług dotyczących remontów świetlic w kwocie 620,00 zł,

Biblioteki 123.000,00 zł, w tym:

dotacja dla Biblioteki kwota 123.000,00 zł,

Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami - sporządzenie gminnego programu ochrony zabytków kwota 5.000,00 zł,

Wydatki majątkowe w kwocie 120.677,00 zł, w tym:

Modernizacja świetlicy wiejskiej w miejscowości Ostrowo kwota 44.748,00 zł,

Modernizacja świetlicy wiejskiej w miejscowości Wylatkowo kwota 75.929,00 zł,

Dział 926 - kultura fizyczna i sport 178.015,00 zł:

Wydatki bieżące w kwocie 129.390,00 zł, w tym:

Obiekty sportowe 84.570,00 zł, w tym z utrzymaniem ORLIK-a:

wydatki na wynagrodzenia bezosobowe i pochodne to kwota 22.400,00 zł,

zakup materiałów i wyposażenia to kwota 8.670,00 zł,

opłaty za energię to kwota 15.000,00 zł,

zakup usług pozostałych, remontowych to kwota 25.000,00 zł,

Opłaty za administrowanie i czynsze za budynki, lokale i pomieszczenia garażowe 12.000,00zł,

Różne opłaty i składki 1.500,00 zł,

Zadania w zakresie kultury fizycznej 44.820,00 zł,

Wydatki majątkowe w kwocie 48.625,00 zł, w tym:

Obiekty sportowe 48.625,00 zł, w tym:

Budowa Placu Zabaw w miejscowości Przybrodzin kwota 48.625,00 zł,

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00