Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 7302

Uchwała nr XLVIII/297/213 Rady Miejskiej w Kłodawie

z dnia 14 listopada 2013r.

w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 5, art. 40 ust. 1, art. 41 ust 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U z 2013 poz. 594, art. 14 ust. 8, art. 20 ust. 1, art. 27 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 647, 951,1445, z 2013r poz. 21, 405) w związku uchwałą Nr XXXIX/243/2013 z dnia 12 marca 2013r w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze, Rada Miejska w Kłodawie uchwala, co następuje:

Dział I.
USTALENIA OGÓLNE

Rozdział 1.
Zakres obowiązywania planu.

§ 1.

1. Stwierdza się, że zmiana miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze nie narusza ustaleń zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa.

2. Uchwala się zmianę miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze, zwaną dalej planem.

§ 2.

Załącznikami do planu są:

1) rysunek planu w skali 1:1000, stanowiący załącznik nr 1;

2) rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych, stanowiące załącznik nr 3.

3) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu, stanowiące załącznik nr 2;

§ 3.

1. Następujące oznaczenia graficzne na rysunku planu są ustaleniami planu:

4) granice obszaru objętego planem;

5) symbole terenów;

6) linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu i różnych zasadach zagospodarowania;

7) nieprzekraczalne linie zabudowy.

§ 4.

Ilekroć w przepisach niniejszej uchwały jest mowa o:

8) budowli służącej reklamie - należy przez to rozumieć wolnostojący trwale związany z gruntem obiekt reklamowy, który nie jest budynkiem w rozumieniu ustawy Prawo budowlane;

9) urządzeniu służącym reklamie - należy przez to rozumieć obiekt nie związany na trwale z gruntem, służący reklamie;

10) nieprzekraczalnej linii zabudowy - należy przez to rozumieć linię wyznaczoną na rysunku planu i oznaczającą:

a) Nie należy sytuować obiektów budowlanych przed nieprzekraczalnymi liniami zabudowy wyznaczonymi od strony drogi publicznej. Dopuszcza się przed wskazanymi w planie liniami zabudowy od strony drogi publicznej lokalizację miejsc postojowych, podziemnych obiektów budowlanych, napowietrznych linii elektroenergetycznych i teletechnicznych, dopuszcza się wysunięcie przed nieprzekraczalną linię zabudowy do 1,5m wyłącznie takich elementów budynku jak okap dachu, balkon, daszek nad wejściem, schody zewnętrzne, pochylnia lub rampa.

b) Nieprzekraczalna linia zabudowy wyznaczona na rysunku planu w odległości 3m od granicy (linie wyznaczone równolegle do granic, które nie zostały zwymiarowane na rysunku planu) z sąsiednimi działkami i terenami oznacza konieczność lokalizacji zabudowy w odległościach nie mniejszych niż 3m lub 4m, zgodnie z przepisami szczególnymi.

c) Nieprzekraczalna linia zabudowy wyznaczona bezpośrednio przy granicy z sąsiednimi działkami i terenami oznacza możliwość lokalizacji zabudowy bezpośrednio przy tej granicy lub w odległości 1,5m od tej granicy.

11) obiekcie obsługi technicznej - należy przez to rozumieć infrastrukturę techniczną, która w szczególności służy odprowadzaniu ścieków, dostarczaniu wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu, infrastrukturę teletechniczną a także stacje transformatorowe, obiekty przepompowni ścieków, stacje gazowe, urządzenia melioracji;

12) symbol przeznaczenia - należy przez to rozumieć oznaczenie terenu, określające jego przeznaczenie;

13) terenie - należy przez to rozumieć obszar, wyznaczony liniami rozgraniczającymi oraz określony symbolem przeznaczenia;

14) urządzeniu pomocniczym - urządzenia ochrony przeciwpożarowej i obrony cywilnej, ratownictwa i bezpieczeństwa państwa.

Rozdział 2.
Ustalenia ogólne dotyczące przeznaczenia, zasad zagospodarowania i zasad kształtowania zabudowy obszaru objętego ustaleniami planu.

§ 5.

Dla obszaru objętego niniejszą uchwałą, ustala się następujące przeznaczenie terenu przyporządkowując mu wskazany symbol przeznaczenia: tereny składów i magazynów i zabudowy usługowej - SU.

§ 6.

1. Cele takie jak: obiekty obsługi technicznej, urządzenia pomocnicze, ciągi komunikacji pieszej, rowerowej, jezdnej i pieszo-jezdnej można realizować na terenie w sposób zgodny przepisami szczególnymi i zasadami współżycia społecznego.

2. Dopuszcza się na obszarze objętym planem lokalizację zadań dla realizacji celów publicznych w ramach funkcji i zasad zagospodarowania terenu, określonych niniejszym planem oraz zgodnie z punktem 1.

3. Na obszarze planu nie planuje się lokalizacji wielkopowierzchniowych obiektów handlowych.

§ 7.

Zagospodarowanie i zabudowę należy wykonywać w sposób zapewniający prawidłową eksploatację obiektów publicznych, w szczególności: obiektów obsługi technicznej oraz urządzeń pomocniczych.

§ 8.

1. Przy lokalizowaniu zabudowy należy przestrzegać zdefiniowanych w § 4, pkt 3 oraz wyznaczonych na rysunku planu nieprzekraczalnych linii zabudowy.

2. Po podziale terenu, zabudowę należy lokalizować w stosunku do nowych granic z sąsiednimi działkami budowlanymi w odległościach określonych w §12 ust.1 rozporządzenia w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002r Nr 75, poz. 690 z późn. zm). W przypadku wydzielenia działek stanowiących dojazdy, zabudowę należy lokalizować w odległości minimum 4m od tych działek

Rozdział 3.
Ustalenia ogólne w zakresie ochrony środowiska, przyrody i krajobrazu kulturowego, ochrony przyrodniczej, ochrony przeciwpowodziowej, ochrony stref ujęć wody, ochrony zbiorników wód otwartych, zagrożeń związanych z osuwaniem się mas ziemnych, terenów górniczych.

§ 9.

1. Teren objęty planem położony jest poza obszarami chronionymi, w szczególności: teren objęty planem nie podlega obszarowym formom ochrony przyrody, na terenie nie występują obiekty przyrodnicze podlegające indywidualnej i gatunkowej ochronie przyrodniczej.

2. Ustala się następujące zasady kształtowania i ochrony zieleni oraz terenów biologicznie czynnych:

1) usuwanie drzew i krzewów na terenach przeznaczonych do zabudowy, przy budowie i rozbudowie obiektów budowlanych może być uzależnione od przesadzenia lub zastąpienia drzew i krzewów innymi drzewami i krzewami;

2) nasadzeń zieleni nie można wykonywać na sieciach infrastruktury podziemnej oraz bezpośrednio pod napowietrznymi liniami elektroenergetycznymi

3. Teren objęty planem nie jest zaliczony do terenów zagrożonych osuwaniem się mas ziemnych, nie znajduje się w strefach ochronnych ujęć wody, nie znajduje się w strefach ochronnych wód otwartych, nie jest zagrożony powodzią, nie jest ustanowiony terenem górniczym, jest położony poza terenami głównych zbiorników wód podziemnych.

§ 10.

Ustala się następujące warunki postępowania z odpadami:

15) wytwórcy odpadów zobowiązani są do ich selektywnej zbiórki, umożliwiającej późniejszy odzysk lub unieszkodliwienie, zgodnie z wymogami ochrony środowiska;

16) odpady powinny być zagospodarowywane zgodnie z przepisami prawa miejscowego oraz przepisami odrębnymi w szczególności z planem gospodarki odpadami i regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie gminy;

17) w celu realizacji selektywnej zbiórki, każda działka budowlana powinna być wyposażona w oddzielne oznaczone pojemniki przeznaczone do gromadzenia odpadów zmieszanych, odpadów ulegających biodegradacji oraz surowców wtórnych;

18) masy ziemne powstałe podczas realizacji inwestycji budowlanych należy zagospodarować w ramach własnej nieruchomości lub w innym miejscu określonym na etapie pozwolenia na budowę lub zgłoszenia robót budowlanych, w sposób nie powodujący przekroczeń wymaganych standardów jakości gleby i ziemi.

Rozdział 4.
Ustalenia ogólne dotyczące zasad ochrony dziedzictwa kulturowego i zabytków oraz dóbr kultury współczesnej oraz kształtowania przestrzeni publicznych.

§ 11.

1. Na terenie objętym planem nie występują obiekty zabytkowe oraz relikty archeologiczne, nie występują dobra kultury współczesnej.

2. Na terenie objętym planem nie planuje się obszarów przestrzeni publicznych.

Rozdział 5.
Ogólne zasady i warunki scalania i podziału nieruchomości.

§ 12.

1. Nie ustala się na obszarze planu obowiązku przeprowadzania scaleń.

2. Dopuszcza się podziały i łączenie działek zgodnie z ustaleniami szczegółowymi dla terenu. Dopuszcza się podziały służące realizacji inwestycji celu publicznego dla uzbrojenia terenu, w takim przypadku nie ogranicza się wielkości działek oraz sposobu podziału. Dopuszcza się nowe podziały pod dowolnym kątem w stosunku do przyległego pasa drogowego. Dopuszcza się podział działek na poszerzenie sąsiednich nieruchomości. W wyniku takiego podziału i łączenia muszą powstać działki o parametrach zgodnych z ustaleniami planu. Działki których kształt, wielkość, struktura własnościowa, dostępność do dróg publicznych i infrastruktury, ukształtowanie i istniejące pokrycie szatą roślinną utrudnia ich wykorzystanie oraz zagospodarowanie zgodne z ustaleniami planu mogą być połączone i podzielone w oparciu o przepisy odrębne z zakresu gospodarki nieruchomościami.

3. Na terenie planu można wydzielać działki stanowiące dojazdy, jeżeli są one niezbędne dla zapewnienia dostępu do dróg publicznych. Parametry działek stanowiących dojazdy powinny spełniać wymogi § 14 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002r Nr 75 poz. 690 z późn. zm.) oraz rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 24 lipca 2009r w sprawie przeciwpożarowego zaopatrzenia w wodę oraz dróg pożarowych (Dz. U. z 2009r Nr 124, poz.1030).

Rozdział 6.
Ogólne zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów komunikacji i infrastruktury technicznej.

§ 13.

Na terenach objętych planem ustala się następujące zasady obsługi w zakresie infrastruktury:

19) Zasilanie w energię elektryczną odbywać się będzie z istniejącej i projektowanej sieci elektroenergetycznej;

20) Sieć elektroenergetyczną należy realizować jako kablową, dopuszcza się realizację napowietrznych sieci elektroenergetycznych w przypadkach uzasadnionych istniejącym zainwestowaniem lub warunkami gruntowymi;

21) Ustala się zaopatrzenie w wodę z istniejącej sieci wodociągowej;

22) Na terenie planu należy zapewnić z sieci wodociągowej zaopatrzenie w wodę dla celów przeciwpożarowych;

23) Ustala się obowiązek odprowadzenia ścieków do sieci kanalizacyjnej. Dopuszcza się do czasu realizacji sieci kanalizacji sanitarnej, tymczasowe odprowadzanie ścieków do szczelnych zbiorników bezodpływowych;

24) Dopuszcza się odprowadzanie ścieków do indywidualnej oczyszczalni ścieków;

25) Wody opadowe i roztopowe z powierzchni dachów oraz powierzchni nie zanieczyszczonych powinny być odprowadzane na własny teren nieutwardzony lub do dołów chłonnych lub do zbiorników retencyjnych;

26) Wody opadowe i roztopowe z powierzchni zanieczyszczonych należy odprowadzać po zastosowaniu urządzeń podczyszczających zgodnie z przepisami szczególnymi;

27) Na terenach objętych zmianą planu występują urządzenia melioracji wodnych szczegółowych - drenowania. W przypadku przeznaczania gruntów zmeliorowanych pod zabudowę należy przeprojektować i przebudować urządzenia drenarskie. Wszelkie inwestycje realizowane na terenach zmeliorowanych powinny być realizowane w sposób nie zakłócający funkcjonowania urządzeń melioracyjnych. Realizacja inwestycji na terenach, na których występują urządzenia melioracji wodnych wymaga postępowania zgodnego z przepisami ustawy z dnia 18 lipca 2001r prawo wodne (t. j. Dz. U. z 2012r poz.145 z późn. zm.);

28) Budynki powinny posiadać zbiorcze lub indywidualne źródła dostarczania ciepła w stopniu wystarczającym dla prawidłowego użytkowania zgodnego z funkcją;

29) Do celów grzewczych i grzewczo-technologicznych należy stosować paliwa płynne, gazowe i stałe oraz alternatywne źródła energii z wyłączeniem paliw węglowych wysokoemisyjnych. Dopuszcza się stosowanie paliw węglowych wyłącznie w wysokosprawnych i niskoemisyjnych kotłach węglowych o sprawności wynoszącej powyżej 80%;

30) Aktualnie na terenie brak sieci gazowych. Dla nowych sieci gazowych, przyłączy, stacji gazowych należy zachować strefy kontrolowane określone w przepisach szczególnych;

31) Dopuszcza się prowadzenie nowych sieci infrastruktury technicznej przez teren SU.

§ 14.

Ustala się obsługę komunikacyjną terenu drogą powiatową znajdującą się poza granicą planu.

§ 15.

Na terenach objętym planem, ustala się następujące warunki zaspokojenia potrzeb parkingowych:

32) Potrzeby parkingowe należy realizować na nieruchomości własnej inwestora.

33) Należy zapewnić minimum 3 miejsca postojowe dla pracowników na każde 10 osób zatrudnionych, oraz dodatkowo dla obiektów usługowych należy zapewnić jedno miejsce postojowe na każde 200m2 powierzchni użytkowej, dla obiektów składów, magazynów należy zapewnić jedno miejsce postojowe na każde 500m2 powierzchni użytkowej, każdorazowo należy wykonać co najmniej jedno miejsce postojowe dla osób niepełnosprawnych.

Rozdział 7.
Ogólne zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego, sposób i termin tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów.

§ 16.

1. Na terenach objętych planem zakazuje się wykonywania od strony publicznej ogrodzeń terenów z elementów prefabrykowanych z betonu i żelbetu.

2. Należy zachować ustaloną planem kompozycję przestrzenną wyznaczoną liniami zabudowy oraz gabarytami obiektów.

§ 17.

Nie planuje się tymczasowego zagospodarowania, urządzania i użytkowania terenów, poza możliwością ich wykorzystywania w sposób dotychczasowy do czasu ich zagospodarowania zgodnie z planem.

Rozdział 8.
Ogólne zasady rozmieszczania reklam i budowli służących reklamie, oraz obiektów wysokich.

§ 18.

1. Na całym obszarze planu dopuszcza się lokalizację budowli i urządzeń służących reklamie. Maksymalna ich wysokość nie może przekroczyć wysokości ustalonych dla budynków. Lokalizując budowle i urządzenia służące reklamie należy zachować określone w planie nieprzekraczalne linie zabudowy.

2. W przypadku lokalizowania obiektów o wysokości równej i większej jak 50,0m n.p.t. inwestycję należy zgłosić właściwym organom nadzoru nad lotnictwem wojskowym na zasadach określonych w przepisach odrębnych.

Dział II.
USTALENIA SZCZEGÓŁOWE

Rozdział 9.
Przeznaczenie, zagospodarowanie i zabudowa terenu składów i magazynów i zabudowy usługowej oznaczonego symbolem SU.

§ 19.

Ustala się dla terenu oznaczonego symbolem SU przeznaczenie: przeznaczenie podstawowe: zabudowa składowa, magazynowa, zabudowa usługowa.

§ 20.

Na terenie oznaczonym symbolem przeznaczenia SU ustala się następujące szczegółowe warunki, zasady kształtowania zabudowy oraz wskaźniki zagospodarowania terenu; dla każdej działki obowiązuje:

- maksymalna wysokość budynków - 30m;

- maksymalna wysokość budowli - 90m;

- minimalna powierzchnia wydzielanej działki - 2000m2;

- minimalna szerokość frontu nowo wydzielanej działki - 22m;

- minimalna powierzchnia biologicznie czynna - 10%;

- wskaźnik intensywności zabudowy [od minimum do maksimum] - od 0,1 do 1,5;

- dachy płaskie lub jednospadowe lub dwuspadowe lub wielospadowe o dowolnym układzie kalenic w relacji do linii zabudowy.

Dział III.
PRZEPISY PRZEJŚCIOWE I KOŃCOWE

Rozdział 10.
Ustalenia końcowe

§ 21.

Wejście w życie planu powoduje utratę mocy "Miejscowego plan zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa" przyjętego Uchwałą Nr 326/2001 z dnia 27.12.2001 r. (Dz. Urz. Woj. Wielkopolskiego z dnia 18.02.2002 r. nr 24 poz. 769) w graniach obszaru objętego planem.

§ 22.

Grunty rolne klasy IIIb, przeznaczone w zmianie planu na cele nierolnicze objęte są ostateczną decyzją Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi GZ.tr.057-602-411/13 z dnia 11.09.2013r wyrażającą zgodę na przeznaczenie ich na cele nierolnicze.

§ 23.

Uchwala się dla terenów objętych ustaleniami planu stawkę służącą naliczeniu jednorazowej opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w wysokości 10 %.

§ 24.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kłodawy.

§ 25.

Uchwała podlega opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego oraz publikacji na stronie internetowej Gminy Kłodawa.

§ 26.

Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Jerzy Cichocki


Uzasadnienie do Uchwały Nr XLVIII/297/213
Rady Miejskiej w Kłodawie
z dnia 14 listopada 2013 r.

UZASADNIENIE DO U C H W A Ł Y Nr XLVIII/297/2013 RADY MIEJSKIEJ W KŁODAWIE z dnia 14.11.2013 r. w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze. Uchwała Nr XXXIX/243/2013 Rady Miejskiej w Kłodawie o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze, w gminie Kłodawa została podjęta dnia 12 marca 2013r. Procedura sporządzania zmiany planu przebiegała zgodnie z art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2012r poz. 647 z późn. zm.) wraz dokumentowaniem czynności zgodnym z rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003r w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (Dz. U. z 2003r Nr 164 poz. 1587), wydanym na podstawie delegacji zawartej w art.16 ust.2 ustawy. Dla sporządzenia projektu planu zastosowano mapę zasadniczą z Powiatowego Ośrodka Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej w Kole. Dnia 13.03.2013r zawiadomiono na piśmie o podjęciu uchwały o przystąpieniu do sporządzenia zmiany planu instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania planu. Dnia 19.03.2013r ogłoszono i obwieszczono o przystąpieniu do sporządzenia zmiany planu oraz o możliwości składania wniosków. Ogłoszenie ukazało się w lokalnej prasie -"Przeglądzie Kolskim", obwieszczenie ukazało się w Biuletynie Informacji Publicznej - na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Kłodawie, umieszczono je także na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy oraz w sołectwie. Wnioski do zmiany planu można było składać do dnia 10.04.2013r. Wnioski wpływały do dnia 17.04.2013r. Wpłynęły wnioski od organów i instytucji zawiadomionych na piśmie, nie wpłynęły wnioski od społeczeństwa. Następnie sporządzono projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko oraz prognozą skutków finansowych. Dnia 19.04.2013r projekt planu przekazano Gminnej Komisji Urbanistyczno -Architektonicznej. Dnia 23.04.2013r Gminna Komisja Urbanistyczno-Architektoniczna zaopiniowała projekt pozytywnie. Następnie projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko dnia 15.05.2013r został wysłany do dalszego opiniowania oraz do uzgodnień. Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko uzyskał opinie: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Starosty Kolskiego, Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kole, Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska, Wielkopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Poznaniu. Projekt nie wymagał opiniowania przez wójtów gmin graniczących z obszarem objętym planem w zakresie rozmieszczenia inwestycji celu publicznego o znaczeniu lokalnym, ponieważ teren objęty sporządzanym planem nie graniczy z sąsiednimi gminami. Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został uzgodniony z: Wojewodą Wielkopolskim, Zarządem Województwa Wielkopolskiego, Zarządem Powiatu Kolskiego, Powiatowym Zarządem Dróg w Kole, Wojewódzkim Sztabem Wojskowym w Poznaniu, Nadodrzańskim Oddziałem Straży Granicznej w Krośnie Odrzańskim, Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w Poznaniu, Wielkopolskim Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków - Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Poznaniu - Delegaturą w Koninie, Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym w Kole. Projekt planu nie wymagał innych uzgodnień. Dnia 26 maja 2013r weszła w życie zmiana art. 7 ust.2 ustawy z dnia 3 lutego 1995r o ochronie gruntów rolnych i leśnych (t. j. Dz. U. z 2013r poz.1205) wprowadzająca obowiązek uzyskiwania w procedurze sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zgody ministra właściwego do spraw rozwoju wsi na przeznaczenie na cele nierolne dla gruntów rolnych klas I-III także o powierzchni mniejszej niż 0,5ha. W związku z tym sporządzono wniosek o zgodę na zmianę przeznaczenia 0,4216 ha gruntów rolnych klasy bonitacyjnej RIIIb położonych w obrębie Leszcze, w gminie Kłodawa na cele nierolnicze, który dnia 3 czerwca 2013r przesłano do Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Departamentu Gospodarki Ziemią za pośrednictwem Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Wniosek Burmistrza został pozytywnie zaopiniowany przez Marszałka Województwa Wielkopolskiego oraz Prezesa Wielkopolskiej Izby Rolniczej i dnia 11 września 2013r uzyskał Decyzję Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi nr GZ.tr.057-602-411/13 wyrażającą zgodę na przeznaczenie na cele nierolnicze 0,4216ha gruntów rolnych klasy IIIb. Po zakończeniu procedury opiniowania i uzgodnień, uzyskaniu zgody na przeznaczenie gruntów rolnych na cele nierolne oraz wprowadzeniu zmian wynikających z uzyskanych opinii i uzgodnień, dnia 24.09.2013r ogłoszono i obwieszczono o wyłożeniu projektu planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko do publicznego wglądu, w terminie od 02.10.2013r do 23.10.2013r, o terminie dyskusji publicznej oraz o możliwości składania uwag do projektu planu w terminie do 07.11.2013r. Obwieszczenie ukazało się w Biuletynie Informacji Publicznej - na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy w Kłodawie oraz w lokalnej prasie -"Przeglądzie Kolskim", obwieszczenie tego samego dnia umieszczono na tablicach ogłoszeń w Urzędzie Miasta i Gminy oraz w sołectwie. Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie zmiany planu miejscowego odbyła się w dniu 3 października 2013 r. w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy w Kłodawie. W procedurze sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zapewniono udział społeczeństwu. Społeczeństwo miało wyznaczone terminy do wnoszenia wniosków oraz uwag zgodne z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz ustawą o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko. Społeczeństwo było informowane o miejscu i organie, do którego należy składać wnioski oraz uwagi, a także gdzie i w jakim terminie może zapoznać się z niezbędną dokumentacją sprawy. Do projektu nie wpłynęły wnioski i uwagi społeczeństwa. Po zakończeniu procedury możliwe jest uchwalenie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze. Podsumowanie z uzasadnieniem wyboru przyjętego dokumentu w odniesieniu do rozpatrywanych rozwiązań alternatywnych, a także informacja, w jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione ustalenia zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko, opinie właściwych organów, o których mowa w art. 57 i 58 ustawy z dnia 3 października 2008r o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz.1227 ze zm.), zgłoszone uwagi i wnioski, wyniki postępowania dotyczącego transgranicznego oddziaływania na środowisko (jeżeli zostało przeprowadzone), propozycje metod i częstotliwości przeprowadzania monitoringu skutków realizacji postanowień dokumentu. Rozwiązania alternatywne Przygotowywanie innych oddzielnych propozycji planistycznych, rozwiązań alternatywnych uznano za nie wnoszące nic nowego do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego. Dla terenu aktualnie obowiązuje plan miejscowy, wprowadzenie nowego planu zmieniający aktualnie obowiązujący ma umożliwić inwestowanie na działce, zgodnie z uchwałą Nr XXXIX/243/2013 z dnia 12 marca 2013r w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze. W jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione ustalenia zawarte w prognozie oddziaływania na środowisko. W opracowywanym planie wzięto pod uwagę wszystkie analizy i wnioski zawarte w prognozie, w szczególności opisane w prognozie uwarunkowania środowiska, ocenę stanu i funkcjonowania środowiska, cele ochrony środowiska ustanowione na szczeblu międzynarodowym, wspólnotowym i krajowym, istotne z punktu widzenia projektowanego dokumentu, oraz sposoby, w jakich te cele i inne problemy środowiska należy uwzględnić podczas opracowywania dokumentu, a także kierunki koniecznych działań w ochronie środowiska. Wzięto także pod uwagę istniejące problemy ochrony środowiska istotne z punktu widzenia realizacji ustaleń projektu miejscowego planu. W jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione opinie organów: Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Poznaniu, Wielkopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego oraz uzgodnienie Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kole. Państwowy Powiatowy Inspektor Sanitarny w Kole uzgodnił projekt wraz z prognozą oddziaływania na środowisko pozytywnie bez zastrzeżeń. Wielkopolski Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny zaopiniował projekt wraz z prognozą pozytywnie. Na podstawie art. 54 ust.3 ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199 poz. 1227 ze zm.) zasady wnoszenia uwag i wniosków oraz opiniowania planów zagospodarowania przestrzennego określają przepisy ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym. Burmistrz Kłodawy na podstawie art. 25 ust. 1 tej ustawy wyznaczył termin 21 dni dla zaopiniowania projektu zmiany planu. Opinia RDOŚ została sporządzona 10 dni po terminie wyznaczonym dla zaopiniowania projektu planu wraz z prognozą. Wpłynęła 12 dni po tym terminie. Po dniu 7 czerwca 2013r plan wraz z prognozą uznano za zaopiniowany. Mimo przekroczenia terminu uwzględniono wszystkie uwagi RDOŚ dotyczące prognozy oddziaływania na środowisko: 1. Uzupełniono rozdział 3 o wskazania dotyczące metod analizy skutków realizacji postanowień planu. 2. Uzupełniono rozdział 4.3 o uzasadnienie w zakresie zagrożeń hałasem dla terenów sąsiednich. 3. W związku z opublikowaniem dnia 30.04.2013r "Rocznej oceny jakości powietrza w województwie wielkopolskim za rok 2012" uzupełniono prognozę o dane z tej publikacji. 4. Poprawiono omyłki pisarskie. W jaki sposób zostały wzięte pod uwagę i w jakim zakresie zostały uwzględnione uwagi i wnioski do dokumentu. Projekt w większości uwzględnił wnioski organów i instytucji do planu. Nie wpłynęły wnioski od społeczeństwa. Spośród wniosków organów i instytucji projekt nie uwzględnił w części wniosku zarządcy sieci elektroenergetycznej z uwagi na wnioskowanie o wpisywanie w ustalenia planu podanych cytatów z obowiązujących przepisów prawa i ustalania spraw regulowanych przepisami odrębnymi. Jeżeli powszechnie obowiązujące przepisy prawa regulują problematykę nie ma potrzeby wpisywania ich w ustalenia prawa miejscowego. Projekt uwzględnił też w części wniosek Marszałka Województwa Wielkopolskiego, w zakresie uwarunkowań występujących na terenie opracowania. Projekt uwzględnił też w części wniosek Powiatowego Zarządu Dróg w Kole. Wniosek został uwzględniony poprzez uwzględnienie konieczności zgodności planu z wymienionymi we wniosku przepisami szczególnymi. Ustalenia planu nie mogą wkraczać w materię, której nie może regulować plan zagospodarowania przestrzennego. Nie zostały zapisane proponowane przez wnioskodawcę treści, w szczególności treści dotyczące terenów nie objętych planem, cytaty z obowiązujących ustaw i rozporządzeń. Do projektu nie wpłynęły uwagi. Projekt dokumentu nie podlegał postępowaniu w sprawie transgranicznego oddziaływania na środowisko. Propozycje metod i częstotliwości przeprowadzania monitoringu skutków realizacji postanowień dokumentu. Przedmiotem analizy powinny być wszystkie zmiany sposobu gospodarowania przestrzenią na terenach objętych planem oraz w ich sąsiedztwie pod kątem ich wpływu na środowisko, w tym zdrowie ludzi. Monitoring skutków realizacji planu w zakresie oddziaływania na środowisko może opierać się na pomiarach uzyskanych w ramach państwowego monitoringu środowiska lub w ramach indywidualnych zamówień. Monitoringiem należy objąć wszystkie komponenty środowiska. Przy czym dokonując analizy i oceny stanu poszczególnych komponentów środowiska w oparciu o wyniki państwowego monitoringu środowiska należy pamiętać, że muszą się one odnosić do obszaru objętego projektem planu. Należy wziąć pod uwagę zmiany zachodzące w środowisku, w szczególności w zakresie hałasu oraz zanieczyszczeń powierzchni ziemi, należy wziąć też pod uwagę ocenę wyposażenia terenu w infrastrukturę techniczną. Analiza realizacji postanowień dokumentu może się odbywać w każdej chwili, w celu omówienia występującego lub zgłoszonego problemu w zakresie oddziaływania na środowisko, w przypadku braku zgłoszeń problemów analiza powinna odbywać się nie rzadziej niż raz w kadencji - czyli nie rzadziej niż raz na cztery lata. Burmistrz z inicjatywy własnej lub na wniosek podmiotu może przeprowadzić spotkanie, naradę lub wizję lokalną w celu omówienia występującego lub zgłoszonego problemu w zakresie oddziaływania na środowisko. Wynikiem tego typu działania powinno być sprawozdanie z realizacji postanowień projektowanego dokumentu. Na podstawie przeprowadzonej analizy należy sformułować wnioski dotyczące stanu realizacji ustaleń planu, ewentualnych przyczyn braku realizacji poszczególnych ustaleń zmiany planu oraz niedostatków samego planu w zakresie regulacji niekorzystnych zjawisk oddziałujących na stan środowiska oraz niezgodności planu z wprowadzonymi przepisami odrębnymi. W rezultacie należy określić stopień przydatności planu oraz zakres zagadnień do uregulowania w przypadku zmiany lub sporządzania nowego dokumentu, oraz określić termin, w którym niezbędne jest sporządzenie nowego planu lub zmiana części ustaleń planu.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLVIII/297/213
Rady Miejskiej w Kłodawie
z dnia 14 listopada 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Zał nr 1 - rysunek planu


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XLVIII/297/213
Rady Miejskiej w Kłodawie
z dnia 14 listopada 2013 r.

Rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag do projektu planu - lista nieuwzględnionych uwag.
Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 647, 951,1445, z 2013r poz. 21, 405) Rada Miejska w Kłodawie rozstrzyga co następuje: §1 Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze został wyłożony do publicznego wglądu w okresie od 2 października 2013r. do 23 października 2013r. Do dnia 7 listopada 2013r. wyznaczono możliwość składania uwag.§2 W wyznaczonym terminie nie wpłynęły uwagi, w związku z powyższym Rada Miejska w Kłodawie nie rozpatrzyła uwag.


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XLVIII/297/213
Rady Miejskiej w Kłodawie
z dnia 14 listopada 2013 r.

Rozstrzygnięcie o sposobie realizacji zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasad ich finansowania.
Na podstawie art. 20 ust.1 ustawy z dnia 27 marca 2003r o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t. j. Dz. U. z 2012r. poz. 647, 951,1445, z 2013r poz. 21, 405) Rada Miejska w Kłodawie rozstrzyga co następuje: §1. Na terenie objętym zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy Kłodawa dla terenu działki o numerze ewidencyjnym 11/2 w obrębie Leszcze nie przewiduje realizacji inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy, stąd nie rozstrzyga się o sposobie ich realizacji oraz zasadach ich finansowania.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00