Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXII/244/13 Rady Powiatu Rawickiego
z dnia 31 października 2013r.
w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu
w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu.
Na podstawie art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz.1137 z późn. zm.), w związku z art. 12 pkt 11 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( Dz. U. z 2013 r., poz. 595 z późn. zm.) Rada Powiatu Rawickiego uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się następującą wysokość opłat związanych z usuwaniem pojazdów z dróg i przechowywania tych pojazdów na parkingach strzeżonych w brzmieniu określonym w zał. nr 1.
§ 2. Ustala się wysokość kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia pojazdu, a następnie odstąpienia od jego usunięcia w brzmieniu określonym w zał. nr2.
§ 3. Z dniem wejścia w życie niniejszej uchwały traci moc uchwała nr XXII/169/12 Rady Powiatu Rawickiego z dnia 25 października 2012 r. w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i parkowanie pojazdów na parkingach strzeżonych oraz kosztów powstałych w wyniku wydania dyspozycji usunięcia, a następnie odstąpienia od usunięcia pojazdu.
§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Rawickiego.
§ 5. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2014 roku, ale nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXII/244/13
Rady Powiatu Rawickiego
z dnia 31 października 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXII/244/13
Rady Powiatu Rawickiego
z dnia 31 października 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Uzasadnienie
do Uchwały Rady Powiatu Rawickiego Nr XXXII/244/13 z dnia 31 października 2013 r.
Usuwanie pojazdów i ich przechowywanie na parkingu strzeżonym jest zadaniem własnym powiatu. Zgodnie z art. 130a ust. 6 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2012 r. poz. 1137 z późn. zm.), Rada Powiatu ustala corocznie, w drodze uchwały wysokość opłat za usunięcie i parkowanie usuniętych pojazdów oraz wysokość kosztów, które obowiązany jest pokryć właściciel pojazdu w przypadku gdy odstąpiono od usunięcia pojazdu, gdy po wydaniu dyspozycji usunięcia ustały przyczyny jego usunięcia. Stawki opłat i kosztów nie mogą być wyższe od maksymalnych stawek określonych w obwieszczeniu Ministra Finansów z dnia 5 września 2013 r. (M.P. z 2013, poz. 704) w sprawie ogłoszenia obowiązujących w 2014 r. maksymalnych stawek opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym. Opłaty stanowią dochód własny powiatu. Na każdy rok kalendarzowy Minister Finansów ogłasza w drodze obwieszczenia w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski" maksymalne stawki opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym. Stawki opłat mają rekompensować wydatki powiatu na realizację zadań w omawianym zakresie. W związku z powyższym wnioskujemy o uchwalenie zaproponowanych opłat i kosztów.
Naczelnik Wydziału Komunikacji i Dróg |