Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXXIX/289/2013 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 29 listopada 2013r.
w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce na 2013 rok
Na podstawie Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późniejszymi zmianami), art. 212 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. z 2013r. poz.885 z późniejszymi zmianami) Rada Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce uchwala co następuje: W uchwale Nr XXVII/212/2012 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z 12 grudnia 2012 roku zmienionej:
- uchwałą Nr XXIX/226/2013 Rady Gminy i Miasta N. Skalmierzyce z dnia 30 stycznia 2013 r.
- uchwałą Nr XXX/231/2013 Rady Gminy i Miasta N. Skalmierzyce z dnia 06 marca 2013 r.
- uchwałą Nr XXXI/233/2013 Rady Gminy i Miasta N. Skalmierzyce z dnia 28 marca 2013r.
- Zarządzeniem Nr 349/2013 Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z 15 kwietnia 2013r.
- uchwałą Nr XXXII/240/2013 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z 29 kwietnia 2013r.
- zarządzeniem Nr 352/2013 Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z dnia 30 kwietnia 2013r.
- uchwałą Nr XXXIII/248/2013 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z 07 czerwca 2013r.
- uchwałą Nr XXXIV/252/2013 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z dnia 03 lipca 2013r.
- uchwałą Nr XXXV/259/2013 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z dnia 1 sierpnia 2013r.
- uchwałą Nr XXXVI/264/2013 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z dnia 05 września 2013r.
- uchwałą Nr XXXVII/269/2013 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z dnia 26 września 2013r.
- zarządzeniem Nr 401/2013 Burmistrza Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z dnia 30 września 2013r.
- uchwałą Nr XXXVIII/280/2013 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce z dnia 30 października 2013r. wprowadza się następujące zmiany:
§ .
Zwiększa się dochody budżetu o kwotę 129.240,00zł do kwoty: | 47.345.874,98zł |
z tego: | |
- dochody bieżące zwiększa się o kwotę 129.240,00zł do kwoty | 46.649.938,98zł |
- dochody majątkowe w kwocie | 695.936,00 zł |
- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i |
|
- dotacje celowe na realizację zadań wykonywanych w drodze umów i | 197.240,00 zł |
- środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z |
|
|
§ 2.
Zwiększa się wydatki budżetu o kwotę 129.240,00 zł do kwoty | 51.415.706,98zł |
z tego: | |
- wydatki bieżące zwiększa się o kwotę 35.003,00zł do kwoty | 41.901.249,98zł |
- wydatki majątkowe zwiększa się o kwotę 94.237,00zł do kwoty | 9.514.457,00zł |
- wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych |
|
- wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych w drodze umów |
|
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa |
|
|
§ 3. Wydatki inwestycyjne zwiększa się o kwotę 79.237,00zł do kwoty 8.695.357,00zł zgodnie z załącznikiem Nr 3 do niniejszej uchwały.
§ 4. Planowane kwoty dotacji udzielanych z budżetu Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce przedstawia załącznik nr 4.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIX/289/2013
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 29 listopada 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXIX/289/2013
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 29 listopada 2013 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXIX/289/2013
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 29 listopada 2013 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXXIX/289/2013
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 29 listopada 2013 r.
Zalacznik4.pdf
Uzasadnienie
do Uchwały Nr XXXIX/289/2013
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 29 listopada 2013r.
Zmiany budżetu wynikają z następujących okoliczności:
Informacji Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I. 3111.328.2013.7 z dnia 25 października 2013 roku o korekcie decyzji Ministra Finansów w celu dostosowania wysokości środków do zakresu realizowanych zadań poprzez przesunięcie kwoty 29.187,00zł pomiędzy rozdziałami:
Dochody: Dział 801 Rozdział 80104 § 2030 - 29.187,00zł
Dział 801 Rozdział 80103 § 2030 + 29.187,00zł
Po stronie wydatków nie dokonuje się korekty, ponieważ budżet zawiera właściwe do realizacji kwoty wydatków w poszczególnych rozdziałach.
Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Skalmierzycach (pismo SP.SK - 32/5/2013 z dnia 04.11.2013r.) dokonuje się zmian w planie finansowanym jednostki w kwocie 4.300,00zł
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80101 § 4420 - 236,00zł, § 4280 - 740,00zł,
§ 4440 - 1.820,00zł, § 4210 + 2.952,00zł
Dział 801 Rozdział 80103 § 4440 - 156,00zł, § 4240 - 1.348,00zł,
§ 4210 + 1.348,00zł
Dokonuje się przesunięcia kwoty 30.000,00zł w planie finansowym Urzędu pomiędzy rozdziałami
Wydatki: Dział 710 Rozdział 71004 § 4300 - 30.000,00zł
Dział 700 Rozdział 70005 § 4270 + 30.000,00zł
Dokonuje się przesunięcia kwoty 1.200,00zł pomiędzy paragrafami w ramach rozdziału 75023 - Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)
Wydatki: Dział 750 Rozdział 75023 § 4280 - 1.200,00zł, § 4350 + 1.200,00zł
Na podstawie pisma nr FB-I. 3111.439.2013.4 Wojewody Wielkopolskiego z dnia 04 listopada 2013 roku uległ zmniejszeniu plan dotacji celowej na prowadzenie Środowiskowego Domu Samopomocy w Nowych Skalmierzycach o kwotę 1.890,00zł
Dochody: Dział 852 Rozdział 85203 § 2010 -1.890,00zł
Wydatki: Dział 852 Rozdział 85203 § 2820 -1.890,00zł
Na wniosek Miejsko - Gminnego ZOSP przesuwa się środki w rozdziale
75412 - Ochotnicze straże pożarne w wysokości 12.000,00zł
Wydatki: Dział 754 Rozdział 75412 § 3030 - 10.000,00zł, § 4300 + 10.000,00zł,
§ 4270 - 12.000,00zł, § 4210 + 10.000,00zł, § 4260 + 2.000,00zł
Przenosi się kwotę 15.000,00zł pomiędzy działami w planie finansowym Urzędu z przeznaczeniem na dotację dla Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Ostrowie Wielkopolskim, ul. Limanowskiego 20/22 na zakup wyposażenia do nowego Oddziału Kardiologicznego.
Wydatki: Dział 921 Rozdział 92105 § 4300 - 1.438,00zł
Dział 851 Rozdział 85111 § 6220 + 15.000,00zł
Dział 921 Rozdział 92105 § 4410 - 4.500,00zł
Dział 921 Rozdział 92105 § 4270 - 9.062,00zł
Na wniosek Dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 1 "Jarzębinka" w Nowych Skalmierzycach (pismo z dnia 12.11.2013) dokonuje się zmian w planie finansowym jednostki w kwocie 19.563,00zł.
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80104 § 4170 - 5.050,00zł, § 4260 - 14.000,00zł,
§ 6060 - 513,00zł "Zakup 3 kociołków przechylnych elektrycznych ZE.6 - PPNr1", § 4300 + 10.550,00zł, § 4240 + 2.513,00zł, §4210 + 6.500,00zł
Przenosi się środki w wysokości 10.000,00zł w planie finansowym Urzędu.
Wydatki: Dział 900 Rozdział 90002 § 2710 - 10.000,00zł
Dział 900 Rozdział 90004 § 4300 + 10.000,00zł
Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Biskupicach Ołobocznych (pismo z dnia 13.11.2013r.) dokonuje się przesunięć w planie finansowym jednostki na kwotę 1.650,00zł.
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80103 §3020 + 100,00zł, § 4110 + 250,00zł,
§4120 +100,00zł
Rozdział 80101 § 4260 - 850,00zł, §3020 + 400,00zł, §4010 + 800,00zł,
§4170 - 300,00zł, §4280 - 200,00zł, §4350 - 300,00zł
Na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół w Ociążu (pismo z dnia 14.11.2013r.) dokonuje się przesunięcia w planie finansowym jednostki na kwotę 1.000,00zł.
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80101 § 4010 - 1.000,00zł, §4120 + 1.000,00zł
Na wniosek Dyrektora Publicznego Przedszkola Nr 2 "Pod Kasztanami" ( nr P.P.Z.315.7.2013 z dnia 14.11.2013r.) dokonuje się zmian w planie finansowym jednostki w kwocie 9.700,00zł.
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80104 § 4170 - 1.500,00zł, § 4300 + 1.500,00zł,
§ 4280 - 600,00zł, § 4240 + 600,00zł, § 4220 - 5.000,00zł, § 4300 + 2.500,00zł,
§ 4210 + 2.500,00zł, § 4370 - 600,00zł, §4240 + 600,00zł, §4260 - 2.000,00zł,
§ 4210 +2.000,00zł
Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Nowych Skalmierzycach( pismo nr SPNS.3001.05.13 z dnia 15.11.2013r) dokonuje się zmian w planie finansowym jednostki w kwocie 12.450,00zł.
Wydatki: Dział 854 Rozdział 85401 §4240 - 7.150,00zł
Rozdział 80101 § 6060 + 7.500,00zł ( zakup kserokopiarki Sz. P. w Nowych
Skalmierzycach) § 4280 - 2.800,00zł, § 4420 - 2.500,00zł, § 4210 + 4.950,00zł.
Na wniosek Dyrektora Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Kotowiecku dokonuje się przesunięcia w planie finansowym jednostki w kwocie 6.680,00zł.
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80101 § 4240 - 500,00zł, § 4260 - 2.000,00zł,
§ 4370 - 300,00zł, § 4170 - 2.780,00zł, § 6050 - 600,00zł ( Budowa
ogrodzenia ZSP Kotowiecko), § 6060 + 6.680,00 ( Zakup odśnieżarki - ZSP
Kotowiecko)
Rozdział 80103 § 4240 - 500,00zł
Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Gostyczynie (pismo nr SPG.-300/13/13 z dnia 18.11.2013r) dokonuje się przesunięcia w planie finansowym jednostki w kwocie 1.000,00zł.
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80101 § 4210 - 1.000,00zł, § 4300 + 1.000,00zł
Na wniosek Dyrektora Gimnazjum w Nowych Skalmierzycach (pismo nr GNS.3011.6.2013 z dnia 15.11.2013r) dokonuje się przesunięcia w planie finansowym jednostki w kwocie 15.780,00zł.
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80110 § 4260 - 10.000,00zł, § 4300 + 6.536,00zł,
§ 4210 + 9.144,00zł, § 4370 - 300,00zł, § 4410 - 800,00zł, § 4420 - 1.636,00zł
§4270 - 2.000,00zł, §4280 - 300,00zł, § 4170 + 100,00zł
Rozdział 85401 § 4210 - 744,00zł,
Dokonuje się przesunięcia kwoty 95.500,00zł w planie finansowym Urzędu
Wydatki:
Dział 750 Rozdział 75023 § 3020 - 1.500,00zł, § 4700 + 1.500,00zł,
§ 4300 - 20.000,00zł, §4210 + 20.000,00zł
Dział 900 Rozdział 90004 § 4300 + 20.000,00zł
Dział 921 Rozdział 92105 § 4210 - 20.000,00zł
Dział 700 Rozdział 70005 § 4270 + 30.000,00zł
Dział 700 Rozdział 70005 § 4300 - 10.000,00zł
Dział 852 Rozdział 85215 § 3110 - 10.000,00zł
Dział 921 Rozdział 92105 § 4210 - 10.000,00zł
Dział 700 Rozdział 70005 § 4210 + 4.000,00zł
Dział 921 Rozdział 92105 § 4210 - 4.000,00zł
Dział 710 Rozdział 71014 § 4300 -20.000,00zł
Dział 600 Rozdział 60016 § 6060 +20.000,00zł "Wykup gruntów pod drogi"
Dokonuje się przesunięcia kwoty 10.307,00zł w planie finansowym Urzędu.
Wydatki: 921 Rozdział 92109 § 6050 - 10.307,00zł (Utwardzenie terenu przy świetlicy w
Trkusowie), § 6050 + 10.307,00zł ( Modernizacja świetlicy w Trkusowie)
Na wniosek Dyrektora Zespołu Szkolno- Przedszkolnego w Kotowiecku ( pismo nr Z.Sz.P-K-3011/12/2013 z dnia 18.11.2013r) dokonuje się przesunięcia w planie finansowym jednostki na kwotę 1.830,00zł
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80101 §6050 - 1.830,00zł ( Budowa ogrodzenia - ZSP
Kotowiecko), §4210 + 1.450,00zł, § 4300 + 380,00zł
Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Droszewie ( pismo nr S. P.311-8-2013 z dnia 15.11.2013r) dokonuje się przesunięcia kwoty 8.900,00zł w planie finansowym jednostki.
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80101 § 4270 - 400,00zł, § 4410 - 600,00zł,
§ 4240 -4.000,00zł, § 4210 - 3.000,00zł, §6060 + 8.000,00zł ( Zakup tablicy
interaktywnej - SP w Droszewie)
Dział 801 Rozdział 80103 §4210 - 900,00zł, § 4240 + 900,00zł
Na wniosek Kierownika M-GOPS ( pismo nr M-GOPS.3011.17.2013 z dnia 18.11.2013r) dokonuje się zmian w planie finansowym jednostki na kwotę 12.951,00zł.
Wydatki: Dział 852 Rozdział 85205 §4170 - 500,00zł, § 4300 - 810,00zł
Rozdział 85206 §4440 + 635,00zł,
Rozdział 85213 §4130 - 695,00zł,
Rozdział 85219 § 3020 + 581,00zł, §4010 - 5.886,00zł, § 4110 + 1.660,00zł,
§4120 - 374,00zł, § 4170 + 4.600,00zł, § 4210 - 1.955,00zł. § 4260 - 560,00zł,
§4300 + 4.859,00zł, §4370 - 450,00zł, § 4410 + 540,00zł, § 4440 - 635,00zł,
§ 4700 - 500,00zł
Rozdział 85228 § 4110 - 86,00zł, § 4170 - 500,00zł
Rozdział 85395 § 4569 + 76,00zł,
Na wniosek Dyrektora Szkoły Podstawowej w Gostyczynie dokonuje się przesunięcia kwoty 200,00zł w planie finansowym projektu " Comenius - uczenie się przez całe życie"
Wydatki:
Dział 801 Rozdział 80101 § 4421 - 200,00zł, § 4411 + 200,00zł
Przesunięcie na kwotę 7.215,00zł z działu 921 " Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego" do działu 852 " Pomoc społeczna", gdzie zwiększa się na wniosek Kierownika plan Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nowych Skalmierzycach zgodnie z występującymi potrzebami.
Wydatki: Dział 921 Rozdział 92105 § 4210 - 7.215,00zł
Dział 852 Rozdział 85202 § 4330 + 1.300,00zł
Dział 852 Rozdział 85216 § 3110 + 5.915,00zł
Przenosi się środki w wysokości 20.000,00zł w planie finansowym Urzędu tj. niewykorzystaną i zwróconą dotację na usuwanie wyrobów zawierających azbest przeznacza się na wykup gruntów pod drogi.
Wydatki: Dział 900 Rozdział 90002 § 2710 - 20.000,00zł
Dział 600 Rozdział 60016 § 6060 + 20.000,00zł " Wykup gruntów pod drogi".
Przesunięcie w planie finansowym Urzędu na kwotę 2.200,00zł z przeznaczeniem na zakup wyposażenia do świetlicy w Miedzianowie.
Wydatki: Dział 921 Rozdział 92109 § 4210 + 2.200,00zł
Dział 750 Rozdział 75023 § 4270 - 2.200,00zł
Przesunięcie w planie finansowym Urzędu na kwotę 10.000,00zł, tj. środki z rozdziału 71014 "Opracowania Geodezyjne i kartograficzne" w wysokości 10.000,00zł przeznacza się na zabezpieczenie środków na udzielenie pomocy finansowej Gminie Przygodzice na wypłatę zasiłków celowych pozwalających na zaspokojenie podstawowych potrzeb bytowych i usuniecie skutków nadzwyczajnego zdarzenia, dla osób poszkodowanych w wyniku wybuchu gazu we wsi Janków Przygodzki.
Wydatki: Dział 710 Rozdział 71014 § 4300 - 10.000,00zł
Dział 852 Rozdział 85214 § 2710 + 10.000,00zł
Pisma Kierownika Referatu Organizacyjnego i Spraw Obywatelskich z prośbą o przesunięcia w ramach rozdziału 75022 "Rady gmin…." na kwotę 1.900,00zł
Wydatki: Dział 750 Rozdział 75022 § 4300 - 1.900,00zł
Dział 750 Rozdział 75022 § 4210 + 1.900,00zł
Informacji Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I.3111.328.2013.7 z dnia 20 listopada 2013 roku o korekcie decyzji Ministra Finansów w celu dostosowania wysokości środków do zakresu realizowanych zadań poprzez przesunięcie kwoty 29.187,00zł pomiędzy rozdziałami:
Dochody: Dział 801 Rozdział 80103 § 2030 - 29.187,00zł
Dział 801 Rozdział 80104 § 2030 + 29.187,00zł
Zwiększa się dochody z tytułu wynajmu powierzchni w wysokości 9.000,00zł z przeznaczeniem na zwiększenie wydatków w planie finansowym Gimnazjum w Nowych Skalmierzycach.
Dochody: Dział 801 rozdział 80110 § 0750 + 9.000,00zł
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80110 § 4210 + 5.000,00zł, § 4300 + 4.000,00zł
Na wniosek Kierownika Referatu Kultury Sportu i Promocji przesunięcie na kwotę 20.000,00zł pomiędzy paragrafami w ramach rozdziału 92105 " Pozostałe zadania w zakresie kultury" z przeznaczeniem środków na zakup dwóch namiotów.
Wydatki: Dział 921 Rozdział 92105 § 4210 - 20.000,00zł
Dział 921 Rozdział 92105 § 6060 + 20.000,00zł " Zakup dwóch namiotów do obsługi imprez kulturalnych"
Informacji Wojewody Wielkopolskiego nr FB-I.3111.462.2013.3 z dnia 20 listopada 2013 roku zwiększa się plan dotacji celowej o kwotę 122.130,00zł z przeznaczeniem na realizację zadań własnych w zakresie wychowania przedszkolnego w 2013 roku.
Dochody: Dział 801 Rozdział 80104 § 2030 + 122.130,00zł
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80104 § 4300 + 122.130,00zł
Przenosi się kwotę 122.130,00zł z rozdziału 80104 - Przedszkola, z powodu wcześniejszego pełnego zabezpieczenia potrzeb w planach wydatków jednostek ze środków własnych, do rozdziału 80195 "Pozostała działalność".
Wydatki: Dział 801 Rozdział 80104 § 4300 - 122.130,00zł
Dział 801 Rozdział 80195 § 4300 + 122.130,00zł
Na podstawie pisma z Referatu Techniczno-Inwestycyjnego przenosi się pomiędzy paragrafami kwotę 15.500,00zł w następujący sposób:
Wydatki:
Dział 900 Rozdział 90015 § 4300 -15.500,00zł
Dział 900 Rozdział 90015 § 4210 +15.500,00zł
Przewodniczący Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce |