Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIX/296/13 Rady Gminy Lubasz
z dnia 9 grudnia 2013r.
w sprawie zmian w budżecie gminy 2013r
Na podstawie art.18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit.d ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U.z 2013r., poz.594 ze zmianami) , art.211, 212, 214, 215, 222, 235-237 i art. 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r.o finansach publicznych (Dz.U. z 5 sierpnia 2013r.,poz.885, ze zmianami)Rada Gminy Lubaszuchwala, co następuje:
§ 1. W uchwale nr XIX/217/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 31 stycznia 2013r. w sprawie budżetu na 2013r.,zmienionej uchwałą nr XXII/232/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 22 lutego 2013r., uchwałą nr XXIII /241/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 25 marca 2013r., zarządzeniem nr 26/2013 Wójta Gminy Lubasz z dnia 29 kwietnia 2013r., uchwałą nr XXV/262/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 27 czerwca 2013r.,zarządzeniem nr 42/2013 Wójta Gminy Lubasz z dnia 4 lipca 2013r.,uchwałą nr XXVI/267/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 15 lipca 2013r., zarządzeniem nr 51/2013 Wójta Gminy Lubasz z dnia 31 lipca 2013r., uchwałą nr XXVII/276/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 30 września 2013r., zarządzeniem nr 62/2013 Wójta Gminy Lubasz z dnia 30 października 2013r. ,uchwałą nr XXVIII/288/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 8 listopada 2013r. oraz zarządzeniem nr 67/2013 Wójta Gminy Lubasz z dnia 29 listopada 2013r., wprowadza się następujące zmiany:
1. Zmniejsza się dochody budżetu gminy o kwotę 71.496,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 do niniejszej uchwały.
2. Zmniejsza się wydatki budżetu gminy o kwotę 71.496,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 2 do niniejszej uchwały.
3. Łączna kwota dochodów po zmianach wynosi27.087.661,29 zł, z tego:
- dochody bieżące w kwocie 21.841.401,29 zł,
- dochody majątkowe w kwocie 5.246.260 zł,
- zgodnie z załącznikiem nr 1.
4. Łączna kwota wydatków po zmianach wynosi27.540.992,29 zł ,z tego:
- wydatki bieżące w wysokości 21.699.204,29 zł
- wydatki majątkowe w wysokości 5.841.788 zł
- zgodnie z załącznikiem nr 2.
5. Załącznik nr 4 do uchwały nr XIX/217/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 31 stycznia 2013r. (wydatki majątkowe) otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 3 do niniejszej uchwały.
6. Załącznik nr 7 do uchwały nr XIX/217/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 31 stycznia 2013r. (dochody na programy finansowane z udziałem środków unijnych) otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 4 do niniejszej uchwały.
7. Załącznik nr 8 do uchwały nr XIX/217/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 31 stycznia 2013r. ( dochody z tyt. wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych i wydatki na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych oraz zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii), otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 5 do niniejszej uchwały.
8. Załącznik nr 9 do uchwały nr XIX/217/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 31 stycznia 2013r. (zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy), otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 6 do niniejszej uchwały.
9. Załącznik nr 10 do uchwały nr XIX/217/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 31 stycznia 2013r. (wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska), otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 7 do niniejszej uchwały.
10. Załącznik nr 12 do uchwały nr XIX/217/13 Rady Gminy Lubasz z dnia 31 stycznia 2013r. (środki wyodrębnione w budżecie gminy do dyspozycji jednostek pomocniczych gminy w 2013r.) otrzymuje brzmienie zgodne z załącznikiem nr 8 do niniejszej uchwały.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Lubasz.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Przewodniczący Rady Gminy Lubasz |
Załącznik do Uchwały Nr XXIX/296/13
Rady Gminy Lubasz
z dnia 9 grudnia 2013 r.
Zalacznik1.pdf
Uzasadnienie
do uchwały nr XXIX/296/13
Rady Gminy Lubasz
z dnia 9 grudnia 2013r.
I.Dochody
1.Darowizna inwestora ( POLO MARKET) na utwardzenie miejsca pod czasowe przeniesienie targowiska w związku z planowaną budową marketu - 50.000 zł.
2.Korekta planu dochodów gminy tj. łączne zmniejszenie planu o 95.000 zł wynikające z:
1) zwiększenia wpływów ( 244.400 zł) z tyt:
a) mandatów karnych i innych opłat( za zajęcie pasa drogowego, poszukiwania złóż na gruntach gminnych) - 79.000 zł,
b) kary umownej za opóźnienie wykonawstwa inwestycji (termomodernizacja) - 55.500 zł,
c) podatku od nieruchomości osób prawnych - 30.000 zł,
d) czynszów , dzierżaw, służebności przesyłu - 36.600 zł,
e) udziału współwłaścicieli w remoncie dachu na budynku Ośrodka Zdrowia w Lubaszu - 9.300 zł,
f) podatku od spadków i darowizn - 5.000 zł,
g) opłaty targowej - 4.000 zł,
h) wynajmu hali sportowej - 4.000 zł,
i) pozostałych wpływów ( m.in. kosztów upomnień , odsetek) - 21.000 zł.
2) zmniejszenia wpływów ( 339.400 zł) z tyt:
a) udziałów podatku dochodowego od osób fizycznych - 80.000 zł,
b) sprzedaży mienia komunalnego - 65.000 zł,
c) dofinansowania unijnego ( termomodernizacja) - 55.000 zł,
d) opłat za korzystanie ze stołówki szkolnej - 45.000 zł,
e) opłat i kar za gospodarcze korzystanie ze środowiska (udziały z Urzędu Marszałkowskiego)- 40.000 zł,
f) podatku od nieruchomości osób fizycznych - 20.000 zł,
g) udziałów podatku dochodowego osób prawnych - 12.000 zł,
h) pozostałych wpływów ( m.in. opłata skarbowa, karta podatkowa podatek leśny os.prawne) - 22.400 zł.
3. Zmniejszenie poz. planowanych wpłat na opracowanie planu zagospodarowania przestrzennego (Rolpol) - 28.290 zł.
4. Zwiększone opłaty z tyt. zezwoleń na sprzedaż alkoholi - 680 zł - z przeznaczeniem na koszty profilaktyki p.alkoholowej.
5. Dochody z wynajmu świetlic wiejskich -1.114 zł (Stajkowo-1.000zł, Nowina-114 zł z przeznaczeniem na wyposażenie świetlic).
II.Wydatki
1. Korekta planu wydatków gminy tj. łączne zmniejszenie planu o 95.000 zł wynikające z:
1) zmniejszenia limitu ( 205.000 zł ) z tyt:
a) planowanych odsetek od kredytów i pożyczek - 115.000 zł,
b) opłat za zużycie energii - oświetlenie uliczne - 42.000 zł,
c) planowanej dotacji dla jednostki OSP Lubasz - 14.038 zł,
d) kosztów za schronisko dla psów - 11.000 zł,
e) kosztów zarządzania kryzysowego - 8.750 zł,
f) dotacji dla Edukacji Lubasz - 7.409 zł,
g) odszkodowań za przejęte pod drogi grunty - 2.500 zł,
h) kosztów energii ( boisko ORLIK) - 2.498 zł,
i) planowanej , a nie przekazanej dotacji dla organizacji pożytku publicznego- 1.500 zł,
j) dotacji dla niepublicznego przedszkola "Leśne Skrzaty" w Czarnkowie - 305 zł.
2) zwiększenia limitu (110.000 zł ) z tyt:
a) dopłaty do gospodarki wodno-ściekowej - 75.000 zł,
b) diet i pozostałych kosztów Rady Gminy - 11.500 zł,
c) wynagrodzeń i pochodnych dodatkowo zatrudnionych pracowników w ramach prac publicznych - 8.000 zł,
d) kosztów opłat pocztowych (dot .korespondencji w spr. nałożonych mandatów karnych przez Straż Gminną) - 8.000 zł,
e) wykupu gruntów pod drogi - 2.500 zł,
f) na wypłatę zasiłków celowych osobom poszkodowanym podczas wichury - 5.000 zł.
Wszystkie zmiany budżetu objęto załącznikami nr 1-8 uchwały.