Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIV/196/13 Rady Miejskiej Gminy Kłecko
z dnia 2 września 2013r.
w sprawie określenia rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Kłecko w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art.40 ust.1 i art 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym(t.j Dz.U. z 2013r. Poz. 594 ze zm.)oraz art. 6r ust.4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (t.j Dz.U. z 2012r., poz.391 ze zm.) - Rada Gminy uchwala , co następuje :
§ 1.
Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do uiszczenia dodatkowej opłaty w zamian za odbiór i zagospodarowanie większej masy wytworzonych odpadów niż masa odpadów odbierana z danej nieruchomości ustalona w uchwale nr XVII/156/12 Rady Miejskiej Gminy Kłecko w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kłecko i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 2.
Odbiór zwiększonej masy odpadów , o których mowa w w/w§. 1następuje na wniosek właściciela nieruchomości.
§ 3.
1 Cena za odbiór jednego dodatkowego pojemnika :
1) opłata za odpady zbierane w sposób selektywny :
a) 120 litrów - 20 zł brutto
b) 240 litrów - 35 zł brutto
c) 1100 litrów - 95 zł brutto
d) 2500 litrów - 315 zł brutto
e) 7000 litrów - 800 zł brutto
2) opłata za odpady zbierane w sposób nieselektywny :
a) 120 litrów - 28 zł brutto
b) 240 litrów - 49 zł brutto
c) 1100 litrów - 133 zł brutto
d) 2500 litrów - 441 zł brutto
e) 7000 litrów - 1120 zł brutto
§ 4.
Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Miejskim Gminy Kłecko oraz
w Biuletynie Informacji Publicznej.
§ 5.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Kłecko.
§ 6.
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej publikacji w Dzienniki Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Kłecko |
Uzasadnienie
do uchwały Nr XXIV/196/13 Rady Miejskiej Gminy Kłecko z dnia 2 września 2013r.
w sprawie określenia rodzaju dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Kłecko w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi
W wyniku podjętej dnia 19 listopada 2012r. uchwały nr XVII/156/12 w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Kłecko i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, Rada Miejska Gminy Kłecko określiła ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, przypadających na gospodarstwo domowe w ciągu miesiąca w ramach pobieranej opłaty. Na podstawie §3.1 w/w uchwały, Rada Miejska Gminy Kłecko zobowiązane jest określić rodzaj dodatkowych usług świadczonych przez Gminę Kłecko w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów oraz wysokości cen za te usługi.
Uchwała przewiduje możliwość odbioru dodatkowej ilości odpadów zbieranych w sposób selektywny oraz nieselektywny z nieruchomości zamieszkałych, w momencie zaistnienia takiej potrzeby, po jej uprzednim zgłoszeniu przez właściciela nieruchomości do Urzędu Miejskiego Gminy Kłecko. Daną usługę gmina realizuje w zamian za uiszczenie dodatkowej opłaty.
Stawki opłaty została podane w powyższej uchwale.
Przewodniczący Rady Miejskiej Gminy Kłecko |