Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIV/155/2012 Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012r.
w sprawie uchwały budżetowej na rok 2013
Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z póżn .zm.), art.212,214,215,222,235-237,258 i 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157,poz.1240 z póżn. zm.) Rada Miejska Gminy Kostrzyn uchwala co następuje:
§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na 2013 rok w łącznej kwocie 37.465.631 zł
z tego :
- dochody bieżące w kwocie 37.425.631 zł
- dochody majątkowe w kwocie 40.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.
2. Dochody, o których mowa w ust.1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 3.412.356 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2,
2) dotacje celowe na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 30.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 36.044.828 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
z tego:
- wydatki bieżące w kwocie 34.888.648 zł
- wydatki majątkowe w kwocie 1.156.180 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 6.
2. Wydatki , o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 3.412.356 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 4,
2) wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 420.000 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 3. Nadwyżkę budżetu w kwocie 1.420.803 zł przeznacza się na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.
§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 2.601.000,04 zł zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 4.021.803,04 zł zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kwocie 3.601.000,04 zł w tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000 zł,
§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji, z tego:
1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych
2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 7 w podziale na dotacje: podmiotowe i celowe związane z realizacją zadań.
§ 8. Określa się plany:
1) samorządowych zakładów budżetowych
- przychody - 5.775.705 zł
- koszty - 5.775.705 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 9
§ 9. Upoważnia się Burmistrza do:
1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych:
- na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł.
- o których mowa w art.89 ust.1 pkt.2-4 ufp z dnia 27 sierpnia 2009r. do wysokości 2.601.000,04 zł.
2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, wydatków majątkowych.
3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w planie finansowym jednostki, za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia i pochodne.
5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.
§ 10. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 250.000 zł, przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych:
1) w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych -235.000 zł,
2) w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości - 15.000 zł.
§ 11. Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska w zakresie określonym ustawą, zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 12. Tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 50.000 zł,
2) celowe w wysokości - 181.419 zł
z tego:
a) na odprawy emerytalne dla nauczycieli - 91.835 zł,
b) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego - 89.584 zł.
§ 13. Wyodrębnia się fundusz sołecki według zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 11.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Uzasadnienie
Dokonano zmian zgodnie ze wskazaniami w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu:
- usunięto § 9 w uchwale budżetowej określający zakres dotacji na inwestycje dla samorządowych zakładów budżetowych w związku z czym zmianie uległa numeracja kolejnych paragrafów .
- § 12 (według nowego oznaczenia) otrzymuje brzmienie:
Tworzy się rezerwy:
1) ogólną w wysokości - 50.000 zł,
2) celowe w wysokości - 181.419 zł
z tego :
a) na odprawy emerytalne dla nauczycieli - 91.835 zł,
b) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego - 89.584 zł.
- w załączniku Nr 1 " Plan dochodów budżetu Gminy na 2013 rok" dokonano zmiany paragrafu z 0980- wpływy z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń funduszu alimentacyjnego na paragraf 2360- Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami.
- "Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego w 2013 roku" zaplanowano w części II załącznika nr 2 w rozdziale 85212 w § 2350 w kwocie 88.100 zł . Stosownie do art.4 ust.1 pkt. 7 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego Rada zaplanowała w dochodach w § 2360 kwotę 10.000 zł w miarę uzyskiwanych dochodów plan zostanie zwiększony.
- W załączniku nr 3 - "Plan wydatków budżetu gminy na 2013 rok" :
- w rozdziale 90095 - pozostała działalność, w § 2830 - Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych usunięto dotacje w kwocie 3.000 zł.
- rozdziale 75421 -Zarządzanie kryzysowe zwiększono rezerwę o kwotę 3.000 zł.
- w rozdziale 92195 - pozostała działalność , w § 2830 zaplanowaną dotację w kwocie 9.000 zł sklasyfikowano w paragrafie 2360 - Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, udzielone w trybie art.221 ustawy, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego.
- w rozdziale 92605 - zadania w zakresie kultury fizycznej, § 2830 zaplanowaną dotację w wysokości 321.000 zł sklasyfikowano w paragrafie 3260 - Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, udzielone w trybie art.221 ustawy, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego.
- Usunięto załącznik Nr 9 - zakres i kwoty dotacji dla samorządowych zakładów budżetowych zgodnie ze wskazaniem RIO w Poznaniu.
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf
Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf
Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf
Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik11.pdf
Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn |