Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 214

Uchwała nr XXIV/155/2012 Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn

z dnia 20 grudnia 2012r.

w sprawie uchwały budżetowej na rok 2013

Na podstawie art.18 ust.2 pkt. 4, pkt. 10 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z póżn .zm.), art.212,214,215,222,235-237,258 i 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157,poz.1240 z póżn. zm.) Rada Miejska Gminy Kostrzyn uchwala co następuje:

§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na 2013 rok w łącznej kwocie 37.465.631 zł

z tego :

- dochody bieżące w kwocie 37.425.631 zł

- dochody majątkowe w kwocie 40.000 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

2. Dochody, o których mowa w ust.1 obejmują w szczególności:

1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 3.412.356 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 2,

2) dotacje celowe na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 30.000 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2013 w łącznej kwocie 36.044.828 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 3.

z tego:

- wydatki bieżące w kwocie 34.888.648 zł

- wydatki majątkowe w kwocie 1.156.180 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 6.

2. Wydatki , o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 3.412.356 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 4,

2) wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 420.000 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 3. Nadwyżkę budżetu w kwocie 1.420.803 zł przeznacza się na spłatę zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów.

§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 2.601.000,04 zł zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 4.021.803,04 zł zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych kwocie 3.601.000,04 zł w tym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 1.000.000 zł,

§ 7. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji, z tego:

1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych

2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych zgodnie z załącznikiem Nr 7 w podziale na dotacje: podmiotowe i celowe związane z realizacją zadań.

§ 8. Określa się plany:

1) samorządowych zakładów budżetowych

- przychody - 5.775.705 zł

- koszty - 5.775.705 zł

zgodnie z załącznikiem Nr 9

§ 9. Upoważnia się Burmistrza do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych:

- na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego przejściowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000 zł.

- o których mowa w art.89 ust.1 pkt.2-4 ufp z dnia 27 sierpnia 2009r. do wysokości 2.601.000,04 zł.

2) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, wydatków majątkowych.

3) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w planie finansowym jednostki, za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia i pochodne.

5) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

§ 10. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 250.000 zł, przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych:

1) w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych -235.000 zł,

2) w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w wysokości - 15.000 zł.

§ 11. Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska w zakresie określonym ustawą, zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 12. Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości - 50.000 zł,

2) celowe w wysokości - 181.419 zł

z tego:

a) na odprawy emerytalne dla nauczycieli - 91.835 zł,

b) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego - 89.584 zł.

§ 13. Wyodrębnia się fundusz sołecki według zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji poszczególnych sołectw, zgodnie z załącznikiem Nr 11.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Uzasadnienie

Dokonano zmian zgodnie ze wskazaniami w opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej w Poznaniu:

- usunięto § 9 w uchwale budżetowej określający zakres dotacji na inwestycje dla samorządowych zakładów budżetowych w związku z czym zmianie uległa numeracja kolejnych paragrafów .

- § 12 (według nowego oznaczenia) otrzymuje brzmienie:

Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości - 50.000 zł,

2) celowe w wysokości - 181.419 zł

z tego :

a) na odprawy emerytalne dla nauczycieli - 91.835 zł,

b) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego - 89.584 zł.

- w załączniku Nr 1 " Plan dochodów budżetu Gminy na 2013 rok" dokonano zmiany paragrafu z 0980- wpływy z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń funduszu alimentacyjnego na paragraf 2360- Dochody jednostek samorządu terytorialnego związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami.

- "Dochody budżetu państwa związane z realizacją zadań zleconych jednostkom samorządu terytorialnego w 2013 roku" zaplanowano w części II załącznika nr 2 w rozdziale 85212 w § 2350 w kwocie 88.100 zł . Stosownie do art.4 ust.1 pkt. 7 ustawy o dochodach jednostek samorządu terytorialnego Rada zaplanowała w dochodach w § 2360 kwotę 10.000 zł w miarę uzyskiwanych dochodów plan zostanie zwiększony.

- W załączniku nr 3 - "Plan wydatków budżetu gminy na 2013 rok" :

- w rozdziale 90095 - pozostała działalność, w § 2830 - Dotacja celowa z budżetu na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji pozostałym jednostkom niezaliczanym do sektora finansów publicznych usunięto dotacje w kwocie 3.000 zł.

- rozdziale 75421 -Zarządzanie kryzysowe zwiększono rezerwę o kwotę 3.000 zł.

- w rozdziale 92195 - pozostała działalność , w § 2830 zaplanowaną dotację w kwocie 9.000 zł sklasyfikowano w paragrafie 2360 - Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, udzielone w trybie art.221 ustawy, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego.

- w rozdziale 92605 - zadania w zakresie kultury fizycznej, § 2830 zaplanowaną dotację w wysokości 321.000 zł sklasyfikowano w paragrafie 3260 - Dotacje celowe z budżetu jednostki samorządu terytorialnego, udzielone w trybie art.221 ustawy, na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconych do realizacji organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego.

- Usunięto załącznik Nr 9 - zakres i kwoty dotacji dla samorządowych zakładów budżetowych zgodnie ze wskazaniem RIO w Poznaniu.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf

Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf

Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXIV/155/2012
Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik11.pdf

Przewodnicząca Rady Miejskiej Gminy Kostrzyn


mgr Renata Lepczyk

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00