Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 197

Uchwała nr XXVII/245/2012 Rady Miejskiej w Krotoszynie

z dnia 12 grudnia 2012r.

w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 6n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391, ze zm.) Rada Miejska w Krotoszynie uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.

2. Wzór deklaracji, o której mowa w ust. 1, stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Ustala się następujące terminy i miejsce składania deklaracji, o której mowa w § 1:

1) Deklarację należy złożyć w Urzędzie Miejskim w Krotoszynie lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Krotoszynie, ul. Kołłątaja 7, 63-700 Krotoszyn.

2) Właściciele nieruchomości zobowiązani są złożyć deklarację, o której mowa w § 1 do Burmistrza Krotoszyna w terminie:

a) do dnia 15 marca 2013 r. - pierwszą deklarację,

b) 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca,

c) 14 dni od nastąpienia zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości.

§ 3. Określa się wykaz dokumentów potwierdzających dane zawarte w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

1) rachunki za wodę za ostatnie 12 miesięcy (w przypadku nieruchomości wyposażonych w licznik - urządzenie służące do pomiaru zużytej wody), rachunki należy gromadzić od miesiąca, w którym złożona została pierwsza deklaracja.

2) w przypadku braku licznika zużycia wody - rachunki za energię elektryczną za ostatnie 12 miesięcy, rachunki należy gromadzić od miesiąca, w którym złożona została pierwsza deklaracja.

3) kopię umowy lub umów z podmiotami odbierającymi odpady komunalne z nieruchomości w roku 2012.

4) oświadczenie właściciela nieruchomości z listą osób zamieszkujących daną nieruchomość, zawierającą imię i nazwisko oraz nr PESEL.

5) dokument potwierdzający, iż osoba zameldowana nie jest mieszkańcem nieruchomości, której dotyczy deklaracja (np. kopia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi złożona w innej gminie).

§ 4. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Krotoszyna.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodnicząca Rady


Zofia Jamka


Załącznik do Uchwały Nr XXVII/245/2012
Rady Miejskiej w Krotoszynie
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Deklaracja o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi


Uzasadnienie

W celu wywiązania się z nowych obowiązków, rada gminy zobowiązana jest przyjąć uchwałę o ustaleniu wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zebranymi na terenie nieruchomości przed końcem 2012 r. Właściciele nieruchomości zamieszkałych (a w przypadku podjęcia uchwały na podstawie art. 6c ust. 2 ustawy, także właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, np. szkoły, urzędy, sklepy), zobowiązani będą ponosić na rzecz gminy, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Z pobranych opłat gmina pokrywać będzie koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują:

- koszty odbioru, zbierania i transportu odpadów komunalnych, a także ich prawidłowego przetworzenia (poprzez odzysk lub unieszkodliwianie w odpowiednich instalacjach),

- koszty tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

- koszty obsługi administracyjnej systemu.

W nowym systemie opłata będzie naliczana na podstawie deklaracji składanej przez właściciela nieruchomości. W deklaracji właściciel nieruchomości podaje swoje dane oraz dokładny adres nieruchomości, z której mają zostać odebrane odpady komunalne. Deklaruję też wielkość na podstawie której obliczana jest wysokość stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi - wskazuje ilość mieszkańców (wytwórców odpadów). Deklaracja stanowić będzie podstawę do wystawienia ewentualnego tytułu wykonawczego w przypadku nieuiszczania opłaty przez właściciela nieruchomości. Weryfikacja prawidłowości danych zawartych w deklaracji będzie mogła być przeprowadzona w oparciu o wykaz dokumentów potwierdzających dane zawarte w deklaracji o wysokości opłaty, jak rachunki za wodę, rachunki za energię elektryczną.

Niniejsza uchwała określa jeden z kluczowych elementów nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w gminie i jest niezbędna do jego wprowadzenia.

Burmistrz


mgr inż. Julian Jokś

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00