Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXVII/243/2012 Rady Miejskiej w Krotoszynie
z dnia 12 grudnia 2012r.
w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391, ze zm.) Rada Miejska w Krotoszynie uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, zwanej dalej "opłatą", uiszcza się co miesiąc, do 15 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, począwszy od lipca 2013 roku.
2. Opłatę uiszcza się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Krotoszynie, lub gotówką w punkcie kasowym w siedzibie Urzędu Miejskiego w Krotoszynie, ul. Kołłątaja 7.
§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Krotoszyna.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2013 r., jednak nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodnicząca Rady |
Uzasadnienie
Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. 2012 poz. 391), nałożyła na Gminę szereg nowych zadań i obowiązków związanych z utrzymaniem czystości i porządku, zmieniła też w sposób znaczący system gospodarowania odpadami komunalnymi. Rada Gminy, do końca 2012 r. obowiązane jest podjąć niniejszą uchwalę, w celu określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Właściciele nieruchomości zamieszkałych (a w przypadku podjętej uchwały na podstawie art. 6c ust. 2 ustawy, także właściciele nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, np. szkoły, urzędy, sklepy), zobowiązani będą ponosić na rzecz Gminy, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Z pobranych opłat Gmina pokrywać będzie koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują:
- koszty odbioru, zbierania i transportu odpadów komunalnych, a także ich prawidłowego przetworzenia (poprzez odzysk lub unieszkodliwianie w odpowiednich instalacjach),
- koszty tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- koszty obsługi administracyjnej systemu.
Opłaty te powinny być uiszczane przez właścicieli nieruchomości z częstotliwością i w terminie pozwalającym na bieżące finansowanie kosztów systemu (koszty przedsiębiorcy, który wygra przetarg, koszty administracyjne systemu, koszty eksploatacji punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych), wskazano więc częstotliwość miesięczną z terminem uiszczania opłaty do 15 dnia każdego miesiąca, w którym odebrano odpady, począwszy od lipca 2013 roku - miesiąca, w którym system zacznie funkcjonować.
Ze względów praktycznych, właściciel nieruchomości powinien mieć możliwość uiszczenia opłaty przelewem na rachunek bankowy Gminy, lub gotówką w punkcie kasowym w siedzibie Gminy.
Niniejsza uchwała określa istotne elementy nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w Gminie i jest niezbędna do jego wprowadzenia.
Burmistrz |