Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 193

Uchwała nr 155/12 Rady Gminy Rzgów

z dnia 28 listopada 2012r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 , poz. 391 ) oraz art. 40 ust. 1, art. 41 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym ( tekst jednolity z 2001 r., Dz. U. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Rada Gminy Rzgów uchwala co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Gminy Rzgów i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 2. 1. Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbierane są:

1) zmieszane ( niesegregowane) odpady komunalne - w każdej ilości;

2) odpady komunalne zbierane w sposób selektywny: szkło, papier, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe, odpady biodegardowalne w każdej ilości;

3) odpady wielkogabarytowe, meble, opony, odpady budowlane, , przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - w każdej ilości.

2. Odpady powstałe na terenie nieruchomości, posegregowane niezgodnie z zasadami określonymi w § 5, traktowane będą jako odpady zmieszane.

§ 3. 1. Odpady komunalne zmieszane na terenie Gminy Rzgów odbierane są od właścicieli nieruchomości, co najmniej dwa raz w miesiącu, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Rzgów z podmiotem odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina Rzgów zawarła umowę na odbieranie lub odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych .

§ 4. 1. Papier zbierany selektywnie umieszcza się w worku w kolorze niebieskim, odbierany jest co najmniej jeden raz w miesiącu

2. Tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe zbierane selektywnie umieszcza się w workach w kolorze żółtym, odbierane są co najmniej jeden raz w miesiącu.

3. Szkło zbierane selektywnie umieszcza się w workach w kolorze białym, odbierane jest co najmniej jeden raz w miesiącu

4. Odpady biodegradowalne w tym odpady zielone umieszcza w worku o kolorze brązowym, a ich odbiór odbywa się co najmniej jeden raz w miesiącu w okresie od kwietnia do października.

§ 5. 1. Przeterminowane leki z gospodarstw domowych można umieszczać w wyznaczonych aptekach oraz w czasie zorganizowanych wywozów odpadów problematycznych.

2. Odpady w postaci zużytych baterii i akumulatorów innych niż przemysłowe należy gromadzić w pojemnikach znajdujących się w placówkach oświatowych na terenie gminy i w Urzędzie Gminy Rzgów.

3. Odpady w postaci akumulatorów przemysłowych i samochodowych należy dostarczyć do placówek handlowych i usługowych prowadzących ich sprzedaż lub wymianę.

4. Odpady wielkogabarytowe, sprzęt elektroniczny i elektryczny , meble, opony należy przekazywać do gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

5. Odpady z remontów należy gromadzić w workach lub odbierane będą na indywidualne zamówienie złożone przez właściciela nieruchomości do podmiotu odbierającego odpady komunalne, z którym Gmina Rzgów zawarło umowę na odbieranie lub odbieranie i zagospodarowanie odpadów komunalnych na ternie Gminy Rzgów .

§ 6. Właściciele nieruchomości w ramach ponoszonej opłaty będą otrzymywać od podmiotu odbierającego odpady komunalne worki na odpady segregowane (selektywnie zbierane).

§ 7. 1. Punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych znajduje się na terenie Nieczynnego i zrekultywowanego na przełomie 2012/2013 wysypiska śmieci. Świadczy usługi na rzecz zbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, odbierając w szczególności: odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, chemikalia i opony przeterminowane leki, przenośne baterie i akumulatory.

2. Godziny otwarcia gminnego punktu zbiórki odpadów komunalnych będą podane do publicznej wiadomości mieszkańcom na stronie internetowej gminy lub zgodnie z harmonogramem dostarczonym właścicielom nieruchomości raz do roku.

§ 8. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzgów

§ 9. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013 r.

Przewodnicząca Rady Gminy


Ewa Biernacka


Uzasadnienie

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r., poz. 391) w art. 6 r. ust. 3 nakłada na Radę Gminy obowiązek określenia w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Mając na uwadze wyżej przytoczone przepisy prawa, w uchwale Rady Gminy Rzgów określono ilość, częstotliwość odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych oraz sposób funkcjonowania punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych. W ten sposób określono zakres i sposób świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00