Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 192

Uchwała nr 151/12 Rady Gminy Rzgów

z dnia 28 listopada 2012r.

w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rzgów

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15, art. 40 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r. , poz. 391 ), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego Rada Gminy w Rzgowie uchwala co następuje:

§ 1. Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rzgów stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała 199/06 Rady Gminy Rzgów z dnia 10 maja 2006 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rzgów.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Rzgów.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodnicząca Rady Gminy


Ewa Biernacka


Załącznik Nr 1

do Uchwały Rady Gminy Rzgów

Nr 151/12

z 28 listopada 2012 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU

NA TERENIE GMINY RZGÓW

§ 1.Postanowienia ogólne

1. Określa się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rzgów, a w szczególności:

1) wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości w tym ;

a) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru i tektury (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.),metalu, tworzywa sztucznego, szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła , opakowań wielomateriałowych;

b) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, w tym odpadów opakowaniowych ulegających biodegradacji, a także odpadów zielonych z ogrodów i parków;

c) prowadzenie selektywnego zbierania i odbierania powstających w gospodarstwach domowych: przeterminowanych leków i chemikaliów (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe itd.), zużytych baterii i akumulatorów, zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlano - remontowych i rozbiórkowych, zużytych opon, oraz powstających w rodzinnych gospodarstwach rolnych opakowań po środkach ochrony roślin;

d) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości

służących do użytku publicznego;

e) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami

naprawczymi;

2. rodzaje i minimalną pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczenia tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym ;

3.częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4. inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5. obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6. wymagania dotyczące utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7. wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania.

§2.

Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

Właściciele nieruchomości oraz najemcy/właściciele lokali zapewniają utrzymanie czystości
i porządku na terenie nieruchomości poprzez:

1. wyposażenie nieruchomości w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;

2.prowadzenie selektywnejzbiórki następujących odpadów :

1. niesegregowanych, (zmieszanych) odpadów komunalnych z zastrzeżeniem pkt 2-13

2. przeterminowanych leków oraz chemikaliów,

3. zużytych baterii i akumulatorów,

4. zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

5. mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

6. odpadów budowlanych i rozbiórkowych

7. zużytych opon,

8. odpadów ulegających biodegradacji,

9. papieru i tektury

10. szkła ( nie obejmującego ceramiki, talerzy, szkła technicznego i okiennego)

11. tworzywa sztucznego typu PET,

12. opakowań wielomateriałowych

13 metali

3.przekazywanie odpadów zebranych selektywnie i pozostałych zmieszanych przedsiębiorcy w terminach wyznaczonych harmonogramem dostarczanym raz do roku właścicielom nieruchomości.

4.przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej lub do nowej sieci kanalizacyjnej
w terminie 12 miesięcy od dnia przekazania jej do eksploatacji; przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych.

5. usuwanie niezwłocznie z budynków i ich części oraz urządzeń użyteczności publicznej, śniegu błota, lodu, sopli i nawisów śniegu stwarzających zagrożenie dla przechodniów;

6. usuwanie odpadów powstałych w wyniku remontu i modernizacji lokali ( gruzu itp.)W tym zakresie wykonywanie obowiązków na terenie budowy należy do wykonawcy robót budowlanych;

7. mycie pojazdów samochodowych poza myjniami wyłącznie w miejscach dozwolonych :

a) na terenie nieruchomości nie służącej do użytku publicznego tylko pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w szczelnych zbiornikach bezodpływowych, w szczególności ścieki takie nie mogą być odprowadzone bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi.

b) na terenach służących do użytku publicznego tylko w miejscach do tego przygotowanych.

8. drobne naprawy pojazdów samochodowych, związanych z ich bieżącą eksploatacją typu: wymiana świec zapłonowych, uzupełnianie płynów, regulacja pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi na terenie nieruchomości dozwolone są tylko za zgodą właściciela nieruchomości, pod warunkiem, że nie spowoduje to zanieczyszczenia wód lub gleby.

§ 3.

Ustala się ogólne zasady w zakresie prowadzenia selektywnego zbierania i odbierania odpadów.

1.Prowadzenie selektywnego zbierania następujących frakcji odpadów: papieru i tektury (w tym opakowania, gazety, czasopisma itd.),metalu, tworzywa sztucznego, szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła, opakowań wielomateriałowych, odpadów bidegradowalnych.

2.Odpady zbierane selektywnie odbierane są przez podmiot odbierający odpady zgodnie
z harmonogramem.

3.Zaleca się oczyszczanie silnie zabrudzonych tworzyw sztucznych i opakowań.

4.Opróżnione opakowania należy, jeżeli rodzaj materiału na to pozwala zgnieść lub złożyć na płasko przed włożeniem do worka lub pojemnika.

§ 4.

Ustala się następujące zasady w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych.

1.Opróżnianie zbiorników o których mowa odbywa się na podstawie umowy zawartej
z podmiotem uprawnionym do wywozu nieczystości ciekłych, na zlecenie właściciela nieruchomości z częstotliwością i w sposób gwarantujący ,że nie nastąpi wypływ ze zbiornika, zwłaszcza wynikających z jego przepełnienia, a także zanieczyszczenie powierzchni ziemi
i wód podziemnych. W przypadku stwierdzenia nieszczelności zbiornika bezodpływowego, właściciel nieruchomości jest zobowiązany do usunięcia ich w terminie jednego miesiąca od momentu stwierdzenia tego faktu i powiadomienia o usunięciu gminę. W sytuacji gdy właściciel nieruchomości nie wykona uszczelnienia w terminie jednego miesiąca, wykona to za niego gmina i obciąży kosztami.

2.Częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników oczyszczalni przydomowych wynika z ich instrukcji eksploatacji.

§5.

Rodzaje i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych i gromadzenia nieczystości ciekłych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych.

1.Pojemniki przewidziane do zbierania odpadów na terenie gminy to:

a) kosze uliczne o pojemności od 10l do 50 l;

b) pojemniki na odpady niesegregowane o pojemności 120 l, 240 l, 360 l, 1100 l;

c) worki z folii LDPE o pojemności 120 l oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadów zbieranych selektywnie;

d) pojemniki przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła, tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury; wielomateriałowych o pojemności od 800 l do1500 l;

e) kontenery KP 7;

2.Zestaw pojemników do zbierania odpadów:

a) dla nieruchomości zamieszkiwanej do 4 osób włącznie :

pojemnik o pojemności 120 l na odpady niesegregowane ( zmieszane)

po jednym worku o pojemności 120 l na poszczególne frakcje odpadów:

niebieski - papier i tektura

żółty - tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe

biały- szkło

brązowy- odpady ulegające biodegradacji

b) dla nieruchomości zamieszkiwanej powyżej 4 osób:

pojemnik o pojemności 240 l na odpady niesegregowane ( zmieszane)

po dwa worki o pojemności 120 l na poszczególne frakcje odpadów:

niebieski - papier i tektura

żółty - tworzywa sztuczne ,metal, opakowania wielomateriałowe

biały- szkło

brązowy- odpady ulegające biodegradacji

c )dla nieruchomości wielolokalowych minimalna pojemność pojemnika przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegrewanych ( zmieszanych) odpadów komunalnych, jeżeli z tego pojemnika korzysta:

1) do 20 osób- pojemnik o pojemności 1100 l

2) powyżej 20 osób do 35 osób - minimum 2 pojemniki w rozmiarze 1100 l

3) powyżej 35 osób - minimum 3 pojemniki w rozmiarze 1100 l

Ilość worków przewidzianych dla poszczególnych frakcji odpadów zależy od liczby osób
minimum 120 l do 4 osób zamieszkujących na nieruchomości wielolokalowej.

3. Dopuszcza się stosowanie innych pojemników do gromadzenia niesegregowanych ( zmieszanych) odpadów komunalnych, niż zostały określone w ust. 1

4. Ilość przewidzianych pojemników oraz worków będzie dostosowana do ilości osób zamieszkałych na danej nieruchomości, zgodnie ze złożoną deklaracją.

5. Odpady w postaci przeterminowanych leków należy gromadzić w pojemnikach umieszczonych
w wyznaczonych aptekach oraz w czasie organizowanych wywozów odpadów problematycznych.

6.Odpady w postaci zużytych baterii i akumulatorów innych niż przemysłowe należy gromadzić
w pojemnikach znajdujących się w placówkach oświatowych na terenie gminy i w Urzędzie Gminy Rzgów.

7. Odpady w postaci akumulatorów przemysłowych i samochodowych należy dostarczyć do placówek handlowych i usługowych prowadzących ich sprzedaż lub wymianę.

8. Odpady wielkogabarytowe ,sprzęt elektryczny i elektroniczny , meble , opony należy przekazywać do gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

9. Odpady z remontów, prowadzonych we własnym zakresie, należy gromadzić w workach lub
w kontenerach uniemożliwiających pylenie wynajętych od przedsiębiorcy na indywidualne zamówienie.

10. Odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, a także odpady zielone z ogrodów i parków można poddać kompostowaniu pod warunkiem, że wielkość kompostownika pozwali na co najmniej dwuletni okres przetrzymania w nim kompostowanego materiału przekładanego warstwą gleby i dojrzałego kompostu; pozostali właściciele nieruchomości, którzy nie będą kompostować w/w odpadów zobowiązani są przekazać je przedsiębiorcy w workach.

11. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymanie czystości i porządku na jej terenie przez dostosowanie wielkości zbiornika bezodpływowego do ilości osób stale lub czasowo przebywających na jej terenie; podobnie przepustowość przydomowej oczyszczalni ścieków musi zostać dostosowana do ilości mieszkańców w sposób zapewniający uzyskanie stopnia ich oczyszczania określonego w przepisach odrębnych;

12.Organizatorzy imprezy masowej są zobowiązani do wyposażenia miejsc, na którym ona się odbywa , w jeden pojemnik o pojemności 120 l na 20 osób uczestniczących w imprezie oraz szalety przenośne w liczbie jeden szalet na 100 osób uczestniczących w imprezie, jeśli czas jej trwania nie przekracza 4 godzin, jeśli jest on dłuższy - liczby te należy zwiększyć o 50 % w stosunku do podanych wyżej na każde następne 4 godziny trwania imprezy. Organizatorzy imprezy są zobowiązani zawrzeć umowy z podmiotami uprawnionymi na dostarczenie pojemników i szaletów oraz ich opróżnienie i uprzątnięcie.

13.Miejsca publiczne takie jak : drogi publiczne, ciągi handlowo-usługowe, przystanki komunikacji, powinny być obowiązkowo wyposażone w zamocowane na stałe kosze uliczne. Na przystankach komunikacji publicznej kosze należy umiejscowić poza wiatą, a jeżeli jej nie ma to w sąsiedztwie oznaczenia przystanku.

14.Właściciele nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne, zobowiązani są do wyposażenia nieruchomości w pojemniki o wielkości dostosowanej do ilości i rodzaju produkowanych odpadów, biorąc pod uwagę zapis pkt 15.

15. W przypadku nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne należy je gromadzić w pojemnikach, workach uwzględniając następujące normy:

a) dla szkół wszelkiego typu - 3 l na każdego ucznia, osobę pracującą

b) dla żłobków i przedszkoli - 3 l na każde dziecko i osobę pracującą

c) dla instytucji publicznych - 10 l tygodniowo na każdą osobę pracującą, nie mniej jednak niż 120 l tygodniowo na instytucję

d) dla lokali handlowych - . 30 l na każde 10 m 2 powierzchni całkowitej

e) dla lokali gastronomicznych - 10 l na każde miejsce konsumpcyjne,

f) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych, pomieszczeń biurowych
i socjalnych - 120 l na każde 10 pracowników

j) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz poza lokalem przynajmniej 1 pojemnika na odpady.

16. Właściciele nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne zobowiązani są do zawarcia indywidualnej umowy z przedsiębiorcą wpisanym do rejestru działalności regulowanej, której przedmiotem będzie odbiór odpadów komunalnych z terenu nieruchomości.

§ 6.

Zasady rozmieszczania urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów i gromadzenia nieczystości płynnych:

1.właściciel nieruchomości jest zobowiązany wyposażyć nieruchomość w pojemniki służące do zbierania odpadów komunalnych.

2. na terenie nieruchomości pojemniki na odpady oraz worki z wyselekcjonowanymi odpadami należy ustawiać w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników podmiotu uprawnionego bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości lub, gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawiać je w dniu odbioru, zgodnie z harmonogramem, na chodnik lub ulicę przed wejściem na teren nieruchomości; dopuszcza się także wjazd na teren nieruchomości pojazdów podmiotu uprawnionego w celu odbioru odpadów zgromadzonych w pojemnikach;

3. pojemniki na odpady powinny być ustawione, na terenie nieruchomości, w miejscu widocznym, trwale oznaczonym, na wyrównanej, w miarę potrzeb utwardzonej powierzchni, zabezpieczonej przed zbieraniem się na niej wody i błota;

4. właściciel nieruchomości ma obowiązek utrzymywania pojemników na odpady w stanie sanitarnym w szczególności poprzez ich dezynfekcję co najmniej 2 razy do roku;

5. szczelny zbiornik bezodpływowy do nieczystości ciekłych lub oczyszczalnia przydomowa muszą być zlokalizowane w sposób umożliwiający dojazd do nich pojazdu asenizacyjnego podmiotu uprawnionego w celu ich opróżnienia;

§ 7.

Ograniczenia wynikające z konieczności zachowania zasad bezpieczeństwa i właściwej eksploatacji urządzeń do gromadzenia odpadów komunalnych i zbiorników bezodpływowych:

1. zabrania się gromadzenia w pojemnikach na odpady komunalne śniegu, lodu, gruzu, gorącego popiołu, żużla, szlamów, substancji toksycznych, żrących, wybuchowych, przeterminowanych leków, zużytych olejów, resztek farb, rozpuszczalników, lakierów i innych odpadów niebezpiecznych oraz odpadów z działalności gospodarczej;

§8.

Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

1.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się odpadów komunalnych z terenu nieruchomości ;

a) w sposób selektywny;

b) w sposób zapewniający zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Pozbywanie się odpadów komunalnych przez właścicieli nieruchomości następuje przez ;

a) umieszenie odpadów w odpowiednich pojemnikach

b) odebranie odpadów przez przedsiębiorcę wyłonionemu w drodze przetargu.

3. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do wystawienia odpadów komunalnych w miejscu dostępnym dla przedsiębiorcy i w czasie i godzinach wskazanych w harmonogramie;

4.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych co najmniej :2 raz w miesiącu;

5.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości segregowanych odpadów komunalnych takich jak : papier i tektura, tworzywa sztuczne, szkło, metal
i odpady wielomateriałowe co najmniej 1 raz w miesiącu;

6.Odpady biodegradowalne właściciel nieruchomości poddaje kompostowaniu lub przekazuje
w workach przedsiębiorcy co najmniej 1 raz w miesiącu w okresie od kwietnia do października;

7.Odpady komunalne takie jak: zużyty sprzęt elektryczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyte opony należy przekazywać do gminnego punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych.

8. Właściciele nieruchomości prowadzących działalność gastronomiczną , handlową, usługową, produkcyjną lub działalność użyteczności publicznej obowiązani są do pozbywania się odpadów zmieszanych co najmniej 1 razy w miesiącu ;

§9.

Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

1.Powstające w gospodarstwa domowych odpady ulegające biodegradacji powinny być
w pierwszej kolejności przez mieszkańców :

1) wykorzystywane we własnym zakresie w przydomowych kompostownikach

2) powinny być zbierane w sposób selektywny, co pozwala na pozyskanie surowca odpowiedniej czystości

3) odpady ulegające biodegradacji typu komunalnego mogą być wspólnie zagospodarowane z odpadami biodegradowalnymi z przemysłu i rolnictwa.

2.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do podejmowania działań zmierzających do zmniejszenia ilości odpadów , rozważnego wykorzystania naprawy lub odnowienia produktu.

3.Gmina zobowiązana jest do przeprowadzenia akcji edukacyjnej dla podnoszenia świadomości ekologicznej mieszkańców regionu ( szkolenia, ulotki, informatory).

§10.

Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

1.Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa
i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego, ponoszą też pełną odpowiedzialność za zachowanie tych zwierząt.

2.Do obowiązków właścicieli utrzymujących psy należy:

1) zapewnienie odpowiednich warunków bytowych w tym:

- pożywienia,

-wody,

- schronienia,

- zapewnienia właściwej opieki

- systematyczne szczepienie

2) w odniesieniu do wszystkich zwierząt domowych:

- stały i skuteczny dozór,

- nie wprowadzanie zwierząt do obiektów użyteczności publicznej, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, takich jak lecznice, wystawy itp., postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów-przewodników,

- nie wprowadzanie zwierząt domowych na tereny placów gier i zabaw, piaskownic dla dzieci, plaż, kąpielisk oraz tereny objęte zakazem na podstawie odrębnych uchwał rady gminy;

- zwolnienie zwierząt domowych z uwięzi dopuszczalne jest wyłącznie na terenach zielonych do tego przeznaczonych i specjalnie oznakowanych, w sytuacji, gdy właściciel ma możliwość sprawowania kontroli nad ich zachowaniem, nie dotyczy ono psów ras uznanych za agresywne;

- zwolnienie przez właściciela nieruchomości psów ze smyczy na terenie nieruchomości może mieć miejsce w sytuacji, gdy nieruchomość jest ogrodzona w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich, odpowiednio oznakowanej tabliczką ze stosownym ostrzeżeniem;

- natychmiastowe usuwanie, przez właścicieli, zanieczyszczeń pozostawionych przez zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zielonych, itp.; nieczystości te, umieszczone w szczelnych, nie ulegających szybkiemu rozkładowi torbach, mogą być deponowane w komunalnych urządzeniach do zbierania odpadów; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych , korzystających z psów przewodników,

- niedopuszczanie do zakłócania ciszy i spokoju przez zwierzęta domowe;

3) hodowcy zwierząt domowych zobowiązani są spełniać wymogi ustanowione dla hodujących zwierzęta gospodarskie na obszarach wyłączonych spod zabudowy,

4) postanowienia ust. 2 dotyczą także zwierząt nieudomowionych, utrzymywanych w charakterze zwierząt domowych.

3.Zasady postępowania z bezdomnymi zwierzętami na terenie gminy reguluje odrębna uchwała
w sprawie Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiu bezdomności zwierząt na terenie Gminy Rzgów.

§.11

Wymagania odnośnie utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej

1.Na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich takich jak drób, gołębie pod następującymi warunkami: spełnienia wymogów sanitarnych, budowlanych, ochrony zwierząt i środowiska wynikających z odrębnych przepisów.

2.Posiadacz zwierząt gospodarskichzobowiązany jest:

1) przestrzegać przepisów sanitarno-epidemiologicznych,

2) gromadzenia nieczystości wytworzonych podczas chowu lub hodowli zwierząt zgodnie z przepisami odrębnymi, które nie będą powodować zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchownych i podziemnych.

3) nie powodować uciążliwości związanych z przetrzymywaniem zwierząt i prowadzeniem hodowli,
w szczególności zapachowych dla współużytkowników oraz użytkowników nieruchomości sąsiednich

4) pszczoły trzymać w ulach, ustawionych w odpowiedniej odległości, od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.

5) Właściciel zwierzęcia, które padło zobowiązany jest do natychmiastowego usunięcia zwłok zwierzęcych z terenu nieruchomości przy pomocy podmiotu zajmującego się zbieraniem
i unieszkodliwianiem zwłok zwierzęcych.

§12.

Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz terminy jej przeprowadzania

1.Właściciele nieruchomości zobowiązani są do przeprowadzania, w miarę potrzeb, deratyzacji na terenie nieruchomości.

2.Termin przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji podaje Wójt do publicznej wiadomości w sposób zwyczajowo przyjęty na terenie gminy.

3.W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Wójt
w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, określi obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz określi, w sposób zwyczajowo przyjęty, termin jej przeprowadzenia.

4. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.

5.W przypadku terenów użyteczności publicznej obowiązek ten spoczywa na Gminie Rzgów.

§13.

Postanowienia końcowe

1.Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu, sprawuje Wójt.

2.Kto nie wykonuje obowiązków określonych w niniejszym Regulaminie, podlega karze grzywny na podstawie art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach

3.Postępowanie w sprawach, o których mowa w ust. 1, toczy się według przepisów kodeksu

postępowania w sprawach o wykroczenia.


Uzasadnienie

Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz. U. z 2012 r., poz. 391) w art. 4 ust. 1 nakłada na Radę Gminy obowiązek uchwalenia po zasięgnięciu opinii państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie gminy.

Rada Gminy jest obowiązana dostosować regulamin do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie 6 miesięcy od dnia uchwalenia tego planu. Plan gospodarki odpadami dla województwa wielkopolskiego na lata 2012 - 2017 został przyjęty uchwałą Nr XXV/440/12 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z dnia 27 sierpnia 2012 r. Ponadto zgodnie z art. 22 ustawy z dnia 1 lipca 2011 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw ( Dz. U. Nr 152 poz. 897 z późn. zm.) regulaminy utrzymania czystości i porządku w gminach uchwalone przed dniem wejścia w życie w/w ustawy zachowują moc do dnia wejścia w życie nowych regulaminów, nie dłużej jednak niż przez 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy. Tak więc, Rada Gminy zobowiązana jest uchwalić regulamin utrzymania czystości i porządku w gminach w terminie do 31 grudnia 2012 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Rzgów, będący załącznikiem do niniejszej uchwały jest dostosowany do wymagań znowelizowanej ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, zawiera rozwiązania ,które są niezbędne do wprowadzenia nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi na terenie gminy Rzgów oraz do przyjęcia przez Gminę Rzgów obowiązku odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych od 1 lipca 2013 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00