Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 191

Uchwała nr XXVI/180/2012 Rady Gminy Słupca

z dnia 5 grudnia 2012r.

w sprawie okreslenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust.1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 Nr 142, poz. 1591 z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806,z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181 poz. 1337, z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218, z 2008 Nr 180 poz. 1111, Nr 223 poz. 1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010r. Nr 28, poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz.230, Nr 106 poz. 675, z 2011 Nr 21 poz. 113, Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 149 poz.887, Nr 217 poz. 1281, z 2012r. poz. 567) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391) Rada Gminy w Słupcy, uchwala co następuje:

§ 1. 1. W zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, będą odbierane odpady komunalne, według podziału na następujące frakcje:

1) grupa podstawowa, do której zalicza się:

a) zmieszane odpady komunalne,

b) odpady komunalne ulegajace biodegradacji,

c) tworzywa sztuczne,

d) odpady wielomateriałowe,

e) metal,

f) szkło,

g) papier i tektura,

2) grupa dodatkowa:

a) przeterminowane leki i chemikalia,

b) zużyte baterie i akumulatory,

c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

d) meble i inne odpady wielkogabarytowe,

e) odpady budowlane i rozbiórkowe,

f) zużyte opony,

g) opakowania po środkach ochrony roślin.

2. Odpady komunalne będą odbierane przez przedsiębiorcę, który wygrał przetarg na odbiór odpadów komunalnych z terenu gminy Słupca.

§ 2. 1. Ustala się, iż od właścicieli nieruchomości zamieszkałych odebrana będzie każda zebrana ilość odpadów komunalnych zmieszanych i zebranych selektywnie, z zastrzeżeniem ust. 2

2. Przedsiębiorca ma obowiązek w ramach zryczałtowanej opłaty odebrać wyłącznie te odpady budowlano-remontowe i rozbiórkowe, które powstały w wyniku prowadzenia drobnych robót nie wymagających pozwolenia na budowę ani zgłoszenia zamiaru prowadzenia robót do starosty. Odpady nie spełniające tej definicji oraz te, które muszą zostać załadowane do większego pojemnika, przedsiębiorca ma obowiązek odebrać za dodatkową opłatą, której wysokość określona zostanie w wyniku przetargu, który wygrał.

§ 3. 1. W ramach uiszczonej przez właściciela nieruchomości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, odbierane będą:

1) odpady komunalne zmieszane- z częstotliwością co najmniej raz na dwa tygodnie,

2) zbierane selektywnie: tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal, szkło, papier i tektura - z częstotliwością raz w miesiącu,

3) zbierane selektywnie odpady biodegradowalne, (umieszczone w workach),

a) w sezonie letnim-z częstotliwością raz w tygodniu,

b) w sezonie zimowym- z częstotliwością raz w miesiącu,

4) pozostałe zbierane selektywnie odpady wymienione w § 1 ust. 2 pkt 2 niniejszej uchwały- z częstotliwością co pół roku.

2. Odbiór odpadów komunalnych, o których mowa w ust. 1 odbywać się będzie zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Słupca, z przedsiębiorą odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina zawarła umowę na odbieranie odpadów komunalnych.

§ 4. Do momentu wybudowania przez gminę punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych, odpady komunalne zbierane selektywnie, odbierane będą przez przedsiebiorcę z terenu każdej nieruchomości, przez tzw. mobilny punkt zbierania odpadów komunalnych, zgodnie z harmonogramem ustalonym przez Gminę Słupca, z przedsiębiorą odbierającym odpady komunalne, z którym Gmina zawarła umowę na odbieranie odpadów komunalnych.

§ 5. Przedsiębiorca w ramach opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dostarczy właścicielom nieruchomości worki do selektywnego gromadzenia odpadów komunalnych w kolorach:

1) NIEBIESKI z przeznaczeniem na papier i tekturę;

2) ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal;

3) ZIELONY z przeznaczeniem na szkło;

4) BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady biodegradowalne;

5) BEZBARWNY, PRZEŹROCZYSTY z przeznaczeniem dla pozostałych drobnych odpadów odbieranych selektywnie;

§ 6. 1. Podmiot odbierający odpady komunalne odbierze wyłącznie te odpady, które są umieszczone w pojemnikach i workach spełniających normy opisane w Regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie.

2. Odpady zgromadzone obok pojemników i worków, o których mowa w ust. 1, a także umieszczone w pojemnikach i workach niespełniających wymogów, nie będą odbierane.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego, z mocą obowiązująca od 1 lipca 2013 roku.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00