Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 190

Uchwała nr XXVI/179/12 Rady Gminy Słupca

z dnia 5 grudnia 2012r.

w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 Nr 142, poz. 1591 z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806,z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457, z 2006r. Nr 17, poz. 128, Nr 181 poz. 1337, z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz. 974, Nr 173 poz. 1218, z 2008 Nr 180 poz. 1111, Nr 223 poz. 1458, z 2009r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241, z 2010r. Nr 28, poz. 142, Nr 28 poz. 146, Nr 40 poz.230, Nr 106 poz. 675, z 2011 Nr 21 poz. 113, Nr 117 poz. 679, Nr 134 poz. 777, Nr 149 poz.887, Nr 217 poz. 1281, z 2012r. poz. 567.) oraz art. 6n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012, poz. 391), Rada Gminy Słupca uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zwaną dalej "deklaracją" składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na obszarze Gminy Słupca, stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 2. Właściciele nieruchomości zamieszkałych zobowiązani są złożyć pierwszą deklarację w terminie do dnia 31 marca 2013r. w Urzędzie Gminy w Słupcy, a także w terminie:

1) 14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych;

2) 14 dni od dnia zmiany danych zawartych w złożonej deklaracji, będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Słupca.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik Nr 1do Uchwały Nr XXVI/179/12

Rady Gminy Słupca z dnia 5 grudnia 2012 r.

POLA JASNE NALEŻY WYPEŁNIĆ DUŻYMI, DRUKOWANYMI LITERAMI, CZARNYM LUB NIEBIESKIM KOLOREM

DEKLARACJA

O WYSOKOŚCI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI

Podstawa prawna: Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012 r.,

poz. 391).

Składający: Właściciel nieruchomości na której zamieszkują mieszkańcy w rozumieniu art.2 ust.1 pkt 4 ustawy o utrzymaniu

czystości i porządku w gminach 1)

Miejsce składania: Urząd Gminy w Słupcy, ul.Sienkiewicza 16,62 -400 Słupca

A. OBOWIĄZEK ZŁOŻENIA DEKLARACJI

Okoliczności powodujące obowiązek złożenia deklaracji 2) :

? deklaracja ? zmiana danych zawartych w deklaracji (data zaistnienia zmian: _____-_____-__________)

(dzień-miesiąc-rok)

B. DANE SKŁADAJĄCEGO DEKLARACJĘ - w przypadku współwłasności wypełniają współwłaściciele

Składający 2) :

? osoba fizyczna ? osoba prawna ? jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

1. Nazwisko i imię / Pełna nazwa

1. PESEL (osoby fizyczne) / NIP (nie dotyczy osób fizycznych)

2. Nazwisko i imię / Pełna nazwa

2. PESEL (osoby fizyczne) / NIP (nie dotyczy osób fizycznych)

3. Nazwisko i imię / Pełna nazwa

3. PESEL (osoby fizyczne) / NIP (nie dotyczy osób fizycznych)

Tytuł prawny do nieruchomości 2) :

? właściciel, ? współwłaściciel, ? użytkownik wieczysty, ? jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomość w zarządzie lub użytkowaniu, ? inny podmiot (np. zarządca) ……………………..

C.ADRES NIERUCHOMOŚCI, NA KTÓREJ POWSTAJĄ ODPADY KOMUNALNE

Gmina

Miejscowość/Ulica

Nr domu

Nr lokalu

Poczta

Kod pocztowy:

Nr telefonu 3) :

Nr telefonu kom 3) .:

Adres e-mail 3) :

D. ADRES DO KORESPONDENCJI - jeżeli jest inny, niż adres nieruchomości w części C.

Kraj

Gmina

Ulica

Nr domu

Nr lokalu

Miejscowość

Kod pocztowy

Nr telefonu 3) :

Nr telefonu kom 3) .:

Adres e-mail 3) :

E. Dotyczy właścicieli nieruchomości

Oświadczam, że 2) :

1. na terenie nieruchomości wskazanej w części C niniejszej deklaracji zamieszkuje: ………………………………………………………...

(należy podać liczbę mieszkańców zamieszkujących nieruchomość 6) )

2. odpady powstające na nieruchomości będą zbierane w sposób 4) selektywny:

? TAK ? NIE

3. posiadam nieruchomość powyżej 800 m 2 i na jej terenie znajduje się kompostownik, w którym gromadzone są odpady ulegające biodegradacji, a powstały kompost wykorzystywany jest na własne potrzeby

? TAK ? NIE

F. WYSOKOŚĆ MIESIĘCZNEJ OPŁATY (obliczona jako iloczyn zdeklarowanych osób i stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi)

….....................................x …..................................................=...............................…...... złotych

(ilość osób (miesięczna stawka opłaty za osobę 5) ) (wysokość miesięcznej opłaty)

zamieszkujących daną nieruchomość,

zdeklarowanych w pkt. E deklaracji)

G. OŚWIADCZENIE I PODPIS/Y SKŁADAJĄCEGO(YCH) DEKLARACJĘ / OSOBY REPREZENTUJĄCEJ SKŁADAJĄCEGO(YCH) DEKLARACJĘ

Na podstawie art. 56 Kodeksu karnego skarbowego, oświadczam, że jestem świadomy/a odpowiedzialności karnej za podanie danych niezgodnych ze stanem faktycznym.

……………………………………… …………………..………………..

(miejscowość i data) (czytelny podpis)

H. ADNOTACJE ORGANU

…………………………… …………………………………………

(data) (podpis przyjmującego deklarację)

Pouczenie:

1 . Niniejsza deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (tekst jednolity Dz.U. z 2005 r., Nr 229, poz. 1954 z późn. zm.).

2. Właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do Wójta Gminy Słupca deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
w terminie do dnia 31 marca 2013r. oraz w terminie14 dni od dnia zamieszkania na danej nieruchomości pierwszego mieszkańca lub powstania na danej nieruchomości odpadów komunalnych.

3. W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej
w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć do Wójta Gminy Słupca nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w zmienionej wysokości uiszcza się za miesiąc, w którym nastąpiła zmiana.

4. W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, Wójt Gminy Słupca określa, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę ilość osób zamieszkujących daną nieruchomość,

5. W razie stwierdzenia, że właściciel nieruchomości nie uiścił opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uiścił ją w wysokości niższej od należnej, Wójt Gminy Słupca określa, w drodze decyzji, wysokość zaległości z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

6. Terminy uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

1) za okres od 1 stycznia do dnia 28/29 lutego - płatna do 15 stycznia danego roku kalendarzowego,

2) za okres od 1 marca do 30 kwietnia - płatna do 15 marca danego roku kalendarzowego,

3) za okres od 1 maja do 30 czerwca - płatna do 15 maja danego roku kalendarzowego,

4) za okres od 1 lipca do 31 sierpnia - płatna do 15 lipca danego roku kalendarzowego,

5) za okres od 1 września do 31 października - płatna do 15 września danego roku kalendarzowego,

6) za okres od 1 listopada do 31 grudnia - płatna do 15 listopada danego roku kalendarzowego

Termin uiszczenia pierwszej opłaty upływa w dniu 15 lipca 2013r. i obejmuje okres od dnia 1 lipca 2013r. do 31 sierpnia 2013r.

Objaśnienia:

1) Zgodnie z treścią art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2005r. Nr 236, poz. 2008 ze zm.) rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości
w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością. W zabudowie wielorodzinnej deklarację składa zarządca lub inny podmiot władający nieruchomością.

2) Zaznaczyć właściwy kwadrat.

3) Podanie danych dobrowolne, w celu umożliwienia kontaktu.

4) Sposób zbierania odpadów na nieruchomości będzie podlegał bieżącej kontroli. W przypadku stwierdzenia nie wywiązywania się z obowiązku selektywnego zbierania odpadów komunalnych, Wójt Gminy Słupca w drodze decyzji naliczy opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi stosując stawkę wyższą, zgodnie z uchwałą Rady Gminy Słupca.

5) Miesi ę czne stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi reguluje odr ę bna Uchwała Rady Gminy Słupca.

W przypadku, kiedy odpady zbierane są w sposób selektywny, do wyliczeń przyjmuje się niższą stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami

komunalnymi

6) Mieszkańcem na gruncie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jest osoba fizyczna mająca na terenie gminy miejsce zamieszkania
w rozumieniu przyjętym w art. 2d rozporządzenia WE nr 763/2008 z dnia 9 lipca 2008 r. w sprawie spisów powszechnych ludności i mieszkań (Dz. Urz. UE L z 2008 r., poz. 218, s. 14), zgodnie z którym jest to miejsce, w którym osoba zazwyczaj spędza czas przeznaczony na odpoczynek, niezależnie od czasowych nieobecności związanych z wypoczynkiem, urlopem, odwiedzinami u przyjaciół i krewnych, interesami, leczeniem medycznym lub pielgrzymkami religijnymi.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00