Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 169

Uchwała nr XV/107/12 Rady Gminy Chodzież

z dnia 28 grudnia 2012r.

w sprawie budżetu gminy Chodzież na rok 2013

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r., Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) Rada Gminy w Chodzieży uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na rok 2013 w wysokości: 14.404.735 zł,

z tego:

- dochody bieżące w kwocie: 14.036.211 zł

- dochody majątkowe w wysokości: 368.524 zł

2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na rok 2012 w wysokości: 18.012.735 zł,

z tego:

a) wydatki bieżące w wysokości: 13.455.173 zł

b) wydatki majątkowe w wysokości: 4.557.562 zł

2. Wydatki budżetu określa załącznik Nr 2 do uchwały.

3. Wydatki na zadania inwestycyjne określa załącznik Nr 4.

§ 3. 1. Ustala się deficyt budżetu gminy w kwocie: 3.608.000 zł, sfinansowany przychodami z tytułu kredytów i pożyczek krajowych, wolnych środków.

2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 3.

§ 4. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami w 2013 r., w wysokości: 2.133.662 zł oraz wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych gminie i innych zadań zleconych ustawami w 2013 r. w wysokości: 2.133.662 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 5. Ustala się dochody na związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej odprowadzane do budżetu państwa w wysokości 40.300 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 6. Ustala się dochody i wydatki związane z realizacją zadań bieżących jednostek samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 7. Ustala się planowane kwoty dotacji udzielanych z budżetu jednostki samorządu terytorialnego w 2013 r., zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 8. 1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, w wysokości: 65.100 zł

2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i narkomanii, w wysokości: 65.100 zł

3. Dochody i wydatki, o których mowa w ust. 1 i 2 określa załącznik Nr 9.

§ 9. 1. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu. Wyodrębnia się plan wydatków na przedsięwzięcia realizowane w ramach funduszu sołeckiego w podziale na poszczególne Sołectwa, zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 10. Ustala się dochody z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust 4-6 ustawy
Prawo ochrony środowiska i przeznacza się je w całości na finansowanie ochrony środowiska w zakresie określonym w art. 400 ust. 1 pkt 2, 5, 8, 9, 15, 16, 21-25, 29, 31, 32 i 38-42 w warunkach określonych w art. 403 ust. 2 zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 11. Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości: 55.734 zł

2) celowe w wysokości: 138.200 zł, z tego:

- na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 38.200 zł

- na realizację zadań z zakresu pomocy społecznej 50.000 zł

- na realizację zadań majątkowych 50.000 zł

§ 12. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych, w kwocie: 3.000.000 zł.

§ 13. Ustala się kwotę 500.000 zł, do której Wójt gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

§ 14. Upoważnia się Wójta do:

1) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emitowania papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 roku do wysokości: 3.000.000 zł

2) dokonywania zmian w budżecie w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy oraz wydatków majątkowych;

3) przekazywania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym;

4) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.

§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf

Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf

Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XV/107/12
Rady Gminy Chodzież
z dnia 28 grudnia 2012 r.
Zalacznik11.pdf


Uzasadnienie

do Uchwały Nr XV/107/12

Rady Gminy Chodzież

z dnia 28 grudnia 2012 r.

w sprawie budżetu gminy Chodzież na rok 2013

Budżet Gminy Chodzież został opracowany między innymi w oparciu o wskaźniki i wielkości przyjęte do opracowania budżetu państwa przekazane gminom pismem Ministra Finansów nr ST3/4820/9/2012/1374 z dnia 10 października 2012 roku przesłanym wraz z zawiadomieniem o wielkościach subwencji ogólnej z podziałem na część wyrównawczą, równoważącą i oświatową oraz planowany udział gmin w podatku dochodowym od osób fizycznych na rok 2013.

Roczna planowana kwota subwencji ogólnej na 2013 rok dla Gminy Chodzież wynosi:

- część oświatowa 2.830.620 zł

- część wyrównawcza 1.192.957 zł

kwota podstawowa 215.908 zł

kwota uzupełniająca 977.049 zł

- część równoważąca 20.494 zł

Planowana kwota udziałów w podatku dochodowym od osób fizycznych na 2013 rok wynosi: 2.346.640 zł.

Do budżetu gminy przyjęto także dotacje celowe:

- zgodnie z otrzymanym pismem Wojewody Wielkopolskiego nr FB.I-3110.108.2012.7 z dnia 19 października 2012 roku - na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej w kwocie: 2.132.702 zł oraz przekazane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w kwocie: 173.913 zł;

- zgodnie z otrzymanym pismem z Krajowego Biura Wyborczego nr DPL 3101-18/12 z dnia 22 października 2012 roku - na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej w kwocie: 960 zł.

W budżecie gminy zaplanowane zostały także dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej w kwocie: 40.300 zł.

Łączne dochody budżetu gminy zamykają się kwotą: 14.404.735 zł

Łącznie wydatki zaplanowano w kwocie: 18.012.735 zł

Deficyt budżetowy wynosi: 3.608.000 zł

Łącznie przychody zaplanowano w kwocie: 4.400.000 zł, w tym:

- pożyczki i kredyty na rynku krajowym 3.000.000 zł

- przelewy z rachunku lokat 1.400.000 zł;

Łącznie rozchody zaplanowano w kwocie: 792.000 zł, w tym:

- spłata otrzymanych kredytów i pożyczek 792.000 zł

Wielkość planowanych do zaciągnięcia kredytów i pożyczek jest wielkością prognozowaną, ponieważ w ciągu roku zawsze deficyt ulega zmianie, czy to w związku z przyznaniem dodatkowych środków spoza budżetu, czy też zwiększeniem w ciągu roku wpływów nieprzewidzianych z tytułu dochodów własnych gminy.

W maju 2012 została podpisana umowa o dofinansowanie realizacji zadania "Budowa wieży widokowej w Nietuszkowie", w kwocie: 124.874 zł. Przedsięwzięcie jest realizowane w ramach działania "Odnowa i rozwój wsi" objętego PROW na lata 2007-2013.

Gmina Chodzież wystąpiła też z wnioskiem o dofinansowanie realizacji zadania pn: "Milcz - budowa drogi gminnej nr 191004P w ramach "Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych. Szacowana kwota dofinansowania to: 585.274 zł.

Do dofinansowania, z działania Wdrażanie Lokalnych Strategii Rozwoju w ramach PROW, zostanie zgłoszone również przedsięwzięcie pn. "Modernizacja świetlicy wiejskiej w Strzelcach". Szacowana kwota dofinansowania to ok.: 240.000 zł.

W przypadku nie otrzymania przez Gminę Chodzież wnioskowanego dofinansowania zadanie będzie realizowane z własnych środków.

W dniu 30 marca 2012 roku Rada Gminy Chodzież podjęła uchwałę Nr III/29/12 w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy na rok 2013 środków stanowiących fundusz sołecki. W projekcie budżetu zaplanowano środki w wysokości: 183.311 zł na przedsięwzięcia realizowane przez 11 sołectw.

Wydatki rzeczowe w projekcie zaplanowano przyjmując wskaźnik wzrostu - średnio o 2%.

W projekcie budżetu na rok 2013 nie przewiduje się wzrostu wynagrodzeń.

Przy kalkulacji wydatków budżetowych z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i na Fundusz Pracy zakłada się, że wysokość składek na ubezpieczenie społeczne wyniesie: emerytalne 9,76%, rentowe 4,5%, wypadkowe - w zależności od kategorii ryzyka dla grupy działalności, na poziomie 2012 roku, składki na Fundusz Pracy - 2,45%.

Za podstawę naliczenia ZFŚS przyjęto się stawkę odpisu podstawowego:

- dla pracowników niebędących nauczycielami w wysokości: 1.093,93 zł,

- dla emerytów i rencistów niebędących nauczycielami w wysokości: 182,32 zł,

- dla nauczycieli w wysokości: 2.879,91 zł.

Stawka odpisu zostanie zweryfikowana, zgodnie z przepisami prawa, po obwieszczeniu przez Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego przeciętnego wynagrodzenia miesięcznego w gospodarce narodowej w 2012 roku i w drugim półroczu 2012 roku (w przypadku odpisu dla pracowników niebędących nauczycielami) oraz po uchwaleniu ustawy budżetowej na 2013 rok ( w przypadku odpisu dla nauczycieli) i wyliczeniu faktycznie pobranych emerytur i rent (przez nauczycieli emerytów i rencistów).

Wielkości w projekcie budżetu przedstawiają się następująco:

DZIAŁ 010 - Rolnictwo i łowiectwo

Dochody w tym dziale to wpływy uzyskiwane z tytułu czynszu dzierżawnego za dzierżawę obwodów łowieckich polnych wydzierżawionych przez Starostę Chodzieskiego za rok łowiecki 2013/2014: 5.500 zł oraz ze zbycia działek wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości, przeznaczonych na cele rolne: 4.000 zł - spłata raty za zbyte w latach poprzednich nieruchomości wraz z odsetkami w kwocie: 200 zł.

Po stronie wydatków natomiast zostały zaplanowane środki dotacji celowej w wysokości: 5.000 zł na dofinansowanie zadań z prawa wodnego (konserwacja rowów) , w związku z podjętą uchwałą nr IV/27/11 Rady Gminy Chodzież w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla spółki wodnej działającej na terenie gminy, środki na podwyższenie kapitału Miejskich Wodociągów i Kanalizacji z przeznaczeniem na częściowe sfinansowanie zadań inwestycyjnych, które nie zostały ujęte w Wieloletnim Planie Rozbudowy i Modernizacji Urządzeń Wodociągowych i Kanalizacyjnych, w kwocie: 240.000 zł oraz w wysokości: 14.260 zł na wpłaty na rzecz Izb Rolniczych w wysokości 2% odpisu od uzyskanych wpływów z tytułu podatku rolnego pobieranego na obszarze działania izby (ustawa z 14.12.1995 r. o izbach rolniczych) w roku 2013 .

DZIAŁ 600 - Transport i łączność

Planowane wpływy dotyczą dofinansowania przez Miejskie Wodociągi i Kanalizację Spółka z o.o. w Chodzieży zadania pn.: "Milcz - budowa drogi gminnej 191004P" zgodnie z podpisaną umową partnerską 1/2012 z dnia 24 września 2012 r., w kwocie: 140.000 zł

Wydatki w tym dziale obejmują realizację zadania własnego gminy dotyczącego zaspakajania potrzeb mieszkańców Gminy Chodzież w zakresie lokalnego transportu zbiorowego, wydatki obejmują zakup usług transportowych w Miejskim Zakładzie Komunikacji Spółka z o.o.

Zaplanowane wydatki w kwocie: 3.580.761 zł, to przede wszystkim środki przeznaczone na utrzymanie i budowę dróg gminnych.

- środki w kwocie 588.200 zł planuje się przeznaczyć na wydatki związane z utrzymaniem dróg gminnych, w tym m.in.: środki za prace przy remontach i utrzymaniu dróg (umowa zlecenia) , na zakup soli, żwiru, piasku, znaków drogowych; bieżącymi remontami nawierzchni dróg (w tym: droga do Ciszewa 200.000 zł oraz 10.800 zł to środki funduszu sołectwa Konstantynowo) , chodników, remontami przystanków (środki z opłat od przewoźników - 1.000 zł) ,; usługami w zakresie utrzymania dróg (w tym zimowe utrzymanie dróg) , pielęgnacja poboczy, itp.;

- środki w kwocie: 2.992.561 zł, to zaplanowane wydatki majątkowe dotyczące zadań pn.:

"Milcz - budowa drogi gminnej nr 191004P" 1.970.000 zł

Na zaplanowane zadnie został złożony wniosek o dofinansowanie w ramach "Narodowego Programu Przebudowy Dróg Lokalnych". Szacowana kwota dofinansowania to: 585.274 zł.

"Rataje, os. Zielone Wzgórze - budowa drogi " 200.000 zł

"Stróżewice - droga dojazdowa do pól" 760.000 zł

Istnieje możliwość dofinansowania realizacji zadania z Samorządu Województwa.

"Strzelce - budowa chodników" 23.840 zł

Zadanie jest realizowane w ramach funduszu sołeckiego.

"Strzelce - budowa drogi (dz. 1/7 k/Zakładu Rolnego) 10.000 zł

W roku 2011 sporządzona została dokumentacja - planuje się kontynuację zadania.

"Zacharzyn - budowa parkingu przy placu zabaw" 23.721 zł

Zadanie jest realizowane w ramach funduszu sołeckiego.

"Zacharzyn - przebudowa drogi (dojazd do ORLIKA)" 5.000 zł

W roku 2010 sporządzona została dokumentacja - planuje się kontynuację zadania.

DZIAŁ 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Dochody w tym dziale stanowią m.in. wpływy ze sprzedaży, opłat oraz z najmu mienia komunalnego w łącznej kwocie: 169.588 zł, w tym:

- wpływy z opłat za użytkowanie wieczyste - 3.980 zł, obecnie opłata ta dotyczy 14 działek. Opłaty ustalane są wg stawki % od ceny nieruchomości określonej w oparciu o wartość gruntu (na podstawie wyceny rzeczoznawcy) . Wysokość stawek procentowych jest uzależniona od określonego w umowie celu, na jaki nieruchomość została oddana. Planowany dochód jest wyższy od wpływów z 2012 r. w związku z przystąpieniem do zaktualizowania dotychczasowych opłat rocznych. (powyższe regulują przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami z dnia 21.08.1997 r.)

- wpływy z dzierżawy m.in. lokali użytkowych, mieszkalnych, gruntów wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomości - 60.348 zł, planowane kwoty wynikają z zawartych umów z najemcami (dzierżawcami) oraz są zgodne z:

Zarządzeniem Nr 193/2012 Wójta Gminy Chodzież z dnia 17 sierpnia 2012 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek czynszu za lokale mieszkalne oraz lokale socjalne (stawka czynszu została ustalona za 1 m 2 powierzchni użytkowej);

Uchwałą Nr IX/66/12 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 7 września 2012 roku w sprawie zasad najmu oraz ustalania opłat za lokale użytkowe (stawka czynszu została ustalona za 1 m 2 powierzchni użytkowej - waloryzacja następować będzie corocznie po opublikowaniu wskaźnika inflacji);

Uchwałą Nr VI/37/2000 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 17 sierpnia 2000 roku w sprawie ustalenia wysokości stawek za dzierżawę gruntów wchodzących w skład mienia komunalnego na terenie gminy Chodzież;

- wpływy ze sprzedaży lokali mieszkalnych, działek budowlanych - 93.000 zł oraz spłaty rat za zbyte w latach poprzednich nieruchomości wchodzące w skład gminnego zasobu nieruchomości - 6.650 zł (planowane wartości wynikają z podpisanych umów notarialnych) . Planowane do sprzedaży nieruchomości wynikają z podjętych uchwał Rady Gminy Chodzież (Uchwała nr VIII/40/02 z 26-09-2002 w sprawie zbycia lokali mieszkalnych w budynku w Stróżewie) oraz przygotowywanych dokumentów do podjęcia uchwał w sprawie zbycia działek (lokali) wchodzących w skład gminnego zasobu nieruchomościami - w roku 2013 planuje się zbyć: lokale mieszkalne w Stróżewie, Kamionce i Milczu oraz działki budowlane w Ratajach i Zacharzynie;

- odsetki, tj. oprocentowanie w przypadku rozłożenia na raty kwot za zbyte w poprzednich latach nieruchomości: 5.010 zł, oprocentowanie ustalane jest zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 roku o gospodarce nieruchomościami - do wyliczenia planowanej kwoty przyjęto obowiązujące od dnia 10 maja 2012 r. oprocentowanie - stopa redyskonta weksli.

- wpływy z różnych dochodów - planowany jest wpływ środków w wysokości 600 zł, z tytułu zwrotu kwoty równej udzielonej bonifikacie po jej waloryzacji w związku ze zbyciem przez nabywcę lokalu mieszkalnego przed upływem ustalonego w umowie notarialnej terminu ( sprawa została skierowana do komornika sądowego ). Należność regulowana jest w miesięcznych ratach - dłużnikowi zostały zajęte świadczenia emerytalno-rentowe.

Zaplanowane wydatki w kwocie: 158.650 zł, to przede wszystkim:

- środki na utrzymanie (m.in. media, przeglądy) oraz bieżące naprawy budynków gminnych - 92.650 zł

- koszty związane z przygotowaniem do sprzedaży poszczególnych części mienia komunalnego, wyceny nieruchomości oddanych w użytkowanie wieczyste, wypisy i wyrysy z rejestru gruntów, komunikaty w prasie dotyczące zbycia nieruchomości gminnych, koszty umów notarialnych, itp. - 20.000 zł;

- koszty dotyczące wykonania operatów szacunkowych niezbędnych do wydania decyzji o opłatach adiacenckich z tytułu wzrostu wartości nieruchomości w związku z budową infrastruktury technicznej - 6.000 zł;

- wydatki związane z wypłatą odszkodowań z tytułu przejęcia z mocy ustawy o gospodarce nieruchomościami działek gruntu wydzielonych pod drogi publiczne - gminne - 5.000 zł

- wydatki związane z uiszczeniem opłat sądowych, w oparciu o ustawę z dnia 28 lipca 2005 roku o kosztach sądowych w sprawach cywilnych, m.in. do wniosków o sporządzenie odpisów ksiąg wieczystych mienia gminnego - 5.000 zł

- wydatki na zakupy inwestycyjne związane z wykupem gruntów na cele związane z wykonywaniem zadań własnych gminy - pod poszerzenie drogi w Ratajach i Studzieńcu oraz grunty pod przepompownię w Kierzkowicach - 30.000 zł

DZIAŁ 710 - Działalność usługowa

Dochody w tym dziale to wpływy z tytułu administrowania cmentarzem komunalnym (tzw. pokładne) 400 zł. Wysokość zaplanowanych środków została ustalona na poziomie prognozy z roku 2012, stawki opłaty za miejsca pogrzebowe zostały ustalone na podstawie Zarządzenia Nr 159/2012 Wójta Gminy Chodzież z dnia 23 kwietnia 2012 roku w sprawie ustalenia opłat cmentarnych na cmentarzach komunalnych na terenie gminy Chodzież oraz korzystanie z domu pogrzebowego w Stróżewie i Milczu.

W wydatkach zaplanowano kwotę 104.400 zł z przeznaczeniem na:

- wypłatę wynagrodzeń członkom gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej za udział w pracach komisji - wypłata następować będzie po uzyskaniu opinii w sprawach planowania przestrzennego; za opracowanie prognozy dokumentacji w sprawie oceny aktualności planów miejscowych i studium; za opracowanie dokumentacji wymaganej przepisami ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, np. prognoza skutków finansowych uchwalenia planu, prognoza oddziaływania na środowisko oraz opracowania ekofizjograficzne - 32.000 zł;

- sporządzenie projektu planów zagospodarowania przestrzennego (teren: Milcz, Pietronki oraz Stróżewo) oraz zamieszczenie w prasie komunikatów dotyczących opracowań planistycznych - 41.500 zł;

- koszty dotyczące wykonania czynności geodezyjnych - podziały nieruchomości stanowiących własność gminy (tereny w Ratajach, Zacharzynie, Stróżewie, Strzelcach przewidziane do zbycia i oddania w trwały zarząd), wznowienie granic działek, sporządzenie dokumentacji (wykazy zmian ewidencyjnych). - 25.000 zł;

- koszty utrzymania cmentarzy gminnych (m.in.: wywóz nieczystości, zakup farb, drzew, krzewów) w wysokości 5.900 zł.

DZIAŁ 750 - Administracja publiczna

Zaplanowane w tym dziale dochody stanowią:

dotację celową przeznaczoną na realizację zadań zleconych z zakresu spraw obywatelskich - związanych z ewidencją ludności, w kwocie 50.500 zł

Do planu przyjęto wielkość zgodnie z pismem Wojewody Wielkopolskiego nr FB.I-3110.108.2012.7 z dnia 19 października 2012 roku.

wpływy z usług, m.in. usługi ksero, usługi pocztowe, w kwocie 5.200 zł;

Zaplanowane w tym dziale wydatki to głównie środki przeznaczone na funkcjonowanie rady gminy oraz urzędu.

Na wydatki związane z funkcjonowaniem rady zaplanowano kwotę 109.424 zł, z przeznaczeniem na wypłatę diet dla radnych, koszty podróży służbowych oraz wydatki na szkolenia, zakup materiałów i wyposażenia. Środki na wypłatę diet dla radnych zostały zaplanowane zgodnie z podjętą Uchwałą Nr XIV/83/10 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 13 grudnia 2010 roku w sprawie ustalenia wysokości diet dla radnych Rady Gminy w Chodzieży - wysokość diet uzależniona jest od wielkości minimalnego wynagrodzenia.

Na wydatki związane z funkcjonowaniem urzędu zaplanowano kwotę 2.045.112 zł, w tym m.in. wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń, energia, zakup usług remontowych, zdrowotnych, telekomunikacyjnych, pocztowych, zakup materiałów biurowych, papierniczych, środków czystości, akcesoriów komputerowych, aktualizację programów komputerowych, kosztów ubezpieczenia majątku, koszty szkoleń pracowników, podróży służbowych, itp. W kwocie zaplanowanej na wynagrodzenia i pochodne ujęto również koszty związane z przewidywanym zatrudnieniem osób w ramach prac publicznych i interwencyjnych ( 12 osób na 6 m-cy = 115.200 zł ) oraz środki na wypłatę nagrody jubileuszowej dla jednego pracownika a także jeden wakat.

W dziale tym zaplanowano również wydatki na promocję Gminy w kwocie: 65.900 zł, z przeznaczeniem na zakup i wykonanie materiałów promocyjnych m.in. zakup namiotu (wydatek finansowany z funduszu sołeckiego sołectwa Stróżewice - 2.900 zł), zakup artykułów promocyjnych (breloki, podkładki pod mysz długopisy, czapeczki z nadrukiem, porcelana z logo gminy, itp., przygotowanie prezentacji multimedialnej, opracowanie graficzne oraz druk kalendarza, itp..

Wydatki zaplanowane w ramach pozostałej działalności, w kwocie 50.461 zł, obejmują koszty wypłaty diet dla sołtysów (miesięczna dieta: z tytułu pełnionych przez nich funkcji: 15.180 zł, za sprawowanie nadzoru nad pracownikami prac społecznie użytecznych: 7.245 zł oraz dieta za udział w posiedzeniu sesji rady gminy: 3.036 zł) . Planowane środki wynikają z podjętej Uchwały Nr I/7/05 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 25 lutego 2005 roku w sprawie ustalenia diet dla sołtysów oraz Uchwały Nr IV/29/06 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 20 września 2006 roku w sprawie ustalenia diet dla sołtysów - wysokość diet uzależniona jest od wielkości diety z tytułu podróży służbowej na obszarze kraju.

W dziale tym została zaplanowana kwota wydatków w wysokości: 25.000 zł, na inkaso dla sołtysów (planowana kwota ustalana jest na podstawie Uchwały Nr IV/38/07 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 26 kwietnia 2007 roku w sprawie poboru podatku rolnego, leśnego, od nieruchomości i opłat od posiadania psów w drodze inkasa) .

Środki na pokrycie kosztów związanych z poborem podatków i opłat m.in. koszty zakupu druków, koszty komornicze oraz sądowe zostały zaplanowane w rozdziale 75023.

DZIAŁ 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Dochody zaplanowane w tym dziale to dotacja celowa z budżetu państwa na realizację zadań bieżących z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych gminie przekazana z Krajowego Biura Wyborczego na zadania zlecone związane z prowadzeniem stałego rejestru wyborców w 2013 roku w kwocie: 960 zł.

Wydatki stanowią koszty związane z prowadzeniem stałego rejestru wyborców (960 zł), w tym m.in.: wynagrodzenie bezosobowe oraz zakup materiałów biurowych.

DZIAŁ 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Dochody w tym dziale nie występują.

Zaplanowane wydatki w wysokości: 61.236 zł, związane są m.in.:

- ze współfinansowaniem organizacji turnieju wiedzy prewencyjnej ( zakup nagród dla uczestników ) 1.000 zł - wydatek planowany corocznie w niezmienionej wysokości;

- z wyposażeniem, utrzymaniem, wyszkoleniem i zapewnieniem gotowości bojowej ochotniczych straży pożarnych, w kwocie: 54.636 zł, w tym m. in. na:

dotacje dla OSP na zakup sprzętu przeciwpożarowego i wyposażenia: 12.000 zł;

wypłatę ekwiwalentów pieniężnych dla członków OSP uczestniczących w działaniu ratowniczym lub szkoleniu pożarniczym organizowanym przez PSP ( art.28 ust 3 ustawy z dnia 24.08.1991 roku o ochronie przeciwpożarowej ): 4.000 zł;

pozostałe koszty związane z utrzymaniem OSP, tj. m.in.: koszty energii, zatrudnienia w ramach umowy zlecenia konserwatorów sprzętu, koszty badań lekarskich, ubezpieczenia druhów oraz samochodów: 38.636 zł.

Gmina posiada trzy jednostki OSP w Milczu, Stróżewie i Zacharzynie.

W rozdziale 75412 zaplanowany został również wydatek związany z

- przeprowadzaniem ćwiczeń oraz wyposażeniem magazynu, w związku z realizacją zadania z zakresu obrony cywilnej: 4.000 zł;

- realizacją zadania w zakresie zarządzania kryzysowego, w związku z koniecznością utrzymania komunikacji - opłacenie usług telefonii komórkowej: 1.600 zł.

DZIAŁ 756 - Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od

innych jednostek nieposiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

W dziale tym znajdują się wpływy z podatków i opłat lokalnych pobieranych od podatników z terenu gminy oraz udziały gminy w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa.

W dniu 12 listopada 2012 roku Rada Gminy Chodzież Uchwałą Nr XIII/99/12 dokonała obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawę obniżenia podatku rolnego na obszarze Gminy Chodzież z 75,86 zł za 1dt do kwoty 66 zł za 1 dt - prognozując wpływy przyjęto stawkę z roku 2012 oraz jako podstawę opodatkowania stan z 30-09-2012 r.

W przypadku stawek podatku od środków transportowych obowiązuje nadal Uchwała Nr XI/64/10 z 29-10-2010 r. Rady Gminy Chodzież - prognozowane wpływy na rok 2013 uległy zwiększeniu w związku z większą liczbą środków transportowych, które podlegają opodatkowaniu.

Rada Gminy Chodzież Uchwałą Nr XII/83/12 w dniu 22-10-2012 uchwaliła stawki podatku od nieruchomości - prognozując wpływy przyjęto nowe stawki oraz jako podstawę opodatkowania stan z 30-09-2012 r. Dane mogą ulec zmianie po dokonaniu wymiaru podatków na rok 2013.

Dochody od osób prawnych z tytułu podatków i opłat lokalnych oszacowano w wysokości: 2.325.000 zł, w tym odsetki w kwocie: 1.000 zł. Dochody od osób fizycznych z tytułu podatków i opłat lokalnych oszacowano w wysokości: 2.111.092 zł, w tym odsetki w kwocie: 24.000 zł.

W dziale tym zaplanowano również wpływy z opłat stanowiących dochód gminy, a mianowicie:

wpływy z opłaty skarbowej - 7.010 zł

wpływy z opłaty eksploatacyjnej - 4.000 zł - wpływy uzależnione są od wielkości wydobycia;

wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż alkoholu - 65.100 zł (zaplanowane środki zostały skalkulowane w oparciu o przepisy Ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi) ;

wpływy z innych opłat - 373.180 zł, tj.: opłata adiacencka (50.260 zł) - ustalana na podstawie Ustawy o gospodarce nieruchomościami oraz Uchwały Nr VI/40/05 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 28 września 2005 roku w sprawie ustalenia wysokości stawki procentowej opłaty adiacenckiej z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej wybudowaniem infrastruktury technicznej ; wpływy za zajęcie pasa drogowego (2.000 zł) - wysokość stawek została ustalona na podstawie Uchwały Nr IV/26/04 Rady Gminy w Chodzieży z dnia 28 czerwca 2004 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg gminnych oraz Zarządzenia Nr 264/2009 Wójta Gminy Chodzież z dnia 14 września 2009 roku w sprawie wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych na terenie Gminy Chodzież; wpływy środków za korzystanie z przystanków autobusowych (opłaty od przewoźników) - w kwocie: 1.000 zł (środki zostaną przeznaczona na remonty i konserwację przystanków autobusowych) zgodnie z podjętą uchwałą nr XII/87/11 Rady Gminy Chodzież z dnia 9 listopada 2011 r. w sprawie określenia wysokości opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych na terenie Gminy Chodzież oraz wpływy z tytułu opłaty "śmieciowej" w kwocie: 319.920 zł (wartość przyjęto uwzględniając liczbę mieszkańców, przy założeniu że wszyscy będą dokonywać segregacji odpadów) .

Ponadto w dziale tym mieszczą się udziały gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych i od osób prawnych, w łącznej kwocie: 2.366.640 zł.

DZIAŁ 757 - Obsługa długu publicznego

W dziale tym planuje się wydatki w kwocie: 272.000 zł, związane z obsługą długu publicznego, w tym rozliczenia z bankami związane z obsługą długu 9.000 zł a także odsetki od zaciągniętych i planowanych do pobrania kredytów i pożyczek na sfinansowanie inwestycji gminnych oraz rekultywacji wysypiska w Kamionce - 263.000 zł. Przy kalkulacji wielkości planowanych odsetek do zapłaty przyjęto oprocentowanie kredytów w bankach komercyjnych w wysokości 6,10% rocznie.

DZIAŁ 758 - Różne rozliczenia

Zaplanowane dochody stanowią subwencje przekazywane przez Ministerstwo Finansów z podziałem na części:

- część oświatowa 2.830.620 zł

- część wyrównawcza 1.192.957 zł

kwota podstawowa 215.908 zł

kwota uzupełniająca 977.049 zł

- część równoważąca 20.494 zł

Ponadto w dziale tym występują odsetki od środków zgromadzonych na rachunkach bankowych w kwocie: 117.100 zł oraz wpływy z różnych dochodów tj. wynagrodzenie dla płatnika zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych (1.080 zł).

Zaplanowane wydatki to rezerwa ogólna w kwocie: 55.734 zł oraz rezerwy celowe na: realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego, w kwocie: 38.200 zł; realizację zadań z zakresu pomocy społecznej, w kwocie: 50.000 zł oraz na realizację zadań majątkowych, w kwocie: 50.000 zł.

DZIAŁ 801 - Oświata i wychowanie

Zaplanowane dochody w tym dziale to wpływy: za wynajem sal (48.000 zł), ze zwrotu kosztów utrzymania porządku w budynku wspólnoty (3.000 zł) , z opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola - 11.000 zł (na podstawie Uchwały Nr III/9/11 Rady Gminy Chodzież z dnia 25 marca 2011 roku) oraz wyżywienie dzieci w wysokości: 56.000 zł, z tytułu pomocy finansowej udzielanej z powiatu chodzieskiego z przeznaczeniem na dowozy uczniów do gimnazjum w Ratajach w wysokości: 72.400 zł (zgodnie z porozumieniem z dnia 23 czerwca 2005 r., ze zmianami) .

Środki zaplanowane w tym dziale zostały przeznaczone na wydatki związane z:

- utrzymaniem szkół podstawowych, w kwocie: 3.009.339 zł

- utrzymaniem oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, w kwocie: 311.088 zł

- utrzymaniem przedszkoli, w kwocie: 644.833 zł

- dotacja celowa dla powiatu na bieżące remonty w ZLG w Ratajach w roku 2013 (zgodnie z porozumieniem z dnia 23 czerwca 2005 roku) , w kwocie: 8.155 zł

- dowożeniem uczniów do szkół, w kwocie: 432.583 zł

- dokształcaniem i doskonaleniem nauczycieli, w kwocie: 20.364 zł

- funkcjonowaniem stołówek szkolnych i przedszkolnych 138.888 zł

- opłaceniem komisji egzaminacyjnej 1.000 zł

DZIAŁ 851 - Ochrona zdrowia

Wydatki w tym dziale obejmują koszty związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i narkomanii w kwocie 65.100 zł, w tym m.in. na zakup materiałów i wyposażenia, profilaktyczną działalność edukacyjną, bieżące funkcjonowanie świetlic terapeutycznych, koszty działalności komisji oraz inne tego typu wydatki. Wysokość wydatków uzależniona jest od poziomu wpływów z opłat za wydane zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych. Środki niewykorzystane w roku 2012 na ten cel zostaną wprowadzone do budżetu po ich całkowitym rozliczeniu. Zaplanowane środki zgodne są z Uchwałą Nr XIII/94/12 Rady Gminy Chodzież z dnia 12 listopada 2012 roku w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Gminie Chodzież na 2013 rok oraz Uchwałą Nr XIII/93/12 Rady Gminy Chodzież z dnia 12 listopada 2012 roku zmieniającą uchwałę w sprawie uchwalenia gminnego Programu Przeciwdziałania Narkomanii w Gminie Chodzież na lata 2008-2013.

DZIAŁ 852 - Pomoc społeczna

Środki zaplanowane w tym dziale stanowią głównie dotacje - zgodnie z otrzymanym pismem Wojewody Wielkopolskiego nr FB.I-3110.108.2012.7 z dnia 19 października 2012 roku - na zadania zlecone gminie z zakresu administracji rządowej w kwocie: 2.082.202 zł oraz przekazane z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin w kwocie: 173.913 zł; do projektu budżetu przyjęto również wpływy z tytułu dochodów należnych jst z dochodów budżetu państwa w kwocie: 8.060 zł (tj. 20% od wielkości planowanych wpływów z tytułu dochodów związanych z realizacją zadań zleconych), świadczeń z funduszu alimentacyjnego z innych gmin (4.500 zł) oraz wydatki na zadania zlecone a także zadania własne gmin z zakresu pomocy społecznej.

Wydatki te realizowane są w szczególności przez Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej. W dziale tym zostały zaplanowane środki na opłacenie pobytu 2 dzieci placówkach opiekuńczo-wychowawczych w kwocie: 67.500 zł oraz 4 dzieci w rodzinach zastępczych w kwocie: 4.800 zł (zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 -06- 2011 r.)

Zaplanowano również środki na skierowanie i opłacenie pobytu dla 3 osób w domu pomocy społecznej, w kwocie: 70.200 zł.

Zaplanowane środki w wysokości: 17.900 zł związane są z ponoszeniem kosztów wynikających z przyjętego programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych na lata 2012-2012 (zgodnie z uchwałą Nr VI/47/12 z 29-05-2012 r.) .

Środki w kwocie: 8.400 zł dotyczą realizacji zadań w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie (koszty usług świadczonych przez psychologa, art.. biurowe, szkolenia, usługi pocztowe) ;

Środki w kwocie: 15.600 zł r. zaplanowano na pokrycie kosztów zatrudnienia asystenta rodziny (zgodnie z ustawą o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej z dnia 9 -06- 2011 r.) .

Wydatki na wypłatę świadczeń rodzinnych zaplanowano w wysokości dotacji z budżetu państwa na realizację zadań zleconych, w kwocie: 2.073.000 zł, w tym mieszczą się koszty obsługi świadczeń rodzinnych w wysokości 3%, tj. 62.190 zł, zasiłki rodzinne z dodatkami i fundusz alimentacyjny - 1.956.810 zł oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe od świadczeń - 54.000 zł.

Wydatki na opłacenie składki na ubezpieczenie zdrowotne zaplanowano w wysokości dotacji z budżetu państwa na realizację zadań zleconych, w kwocie: 9.202 zł - od wypłaconych świadczeń rodzinnych; w wysokości dotacji z budżetu państwa na realizację własnych zadań, w kwocie: 9.313 zł - od wypłaconych zasiłków stałych.

Wydatki na zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenie emerytalne i rentowe zaplanowano w kwocie: 110.600 zł, tj. w wysokości dotacji celowej z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin - 33.400 zł oraz środków własnych gminy - 77.200 zł. Zabezpieczono środki na wypłatę zasiłków celowych wysokości: 71.000 zł oraz zasiłków okresowych w wysokości: 38.400 zł a także w kwocie: 1.200 zł na opłacenie składek na ubezpieczenie emerytalne i rentowe za osobę rezygnującą z pracy w związku z koniecznością opieki nad chorym członkiem rodziny (planuje się pomoc dla 1 osoby) .

Wydatki na wypłatę dodatków mieszkaniowych zaplanowano w wysokości: 90.000 zł.

Środki na zasiłki rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze zaplanowano (zasiłki stałe) w wysokości dotacji z budżetu państwa na realizację własnych zadań, w kwocie: 79.700 zł.

Wydatki na utrzymanie ośrodka pomocy społecznej zaplanowano w kwocie 396.929 zł, tj. w wysokości dotacji celowej z budżetu państwa na realizację zadań własnych bieżących gmin - 51.500 zł i środków własnych gminy - 345.429 zł.

Zaplanowane wydatki dotyczą m.in. wynagrodzeń i pochodnych, zakupu materiałów biurowych, podróży służbowych, kosztów szkolenia pracowników, itp..

Na wydatki w zakresie usług opiekuńczych zaplanowano kwotę: 9.080 zł, w tym wynagrodzenie osób świadczących usługi opiekuńcze wraz z pochodnymi.

Wydatki zaplanowane w ramach pozostałej działalności dotyczą:

- opłacenia posiłków dla dzieci w szkołach i innych osób, w wysokości: 52.000 zł;

- wypłaty świadczeń bezrobotnym skierowanym do wykonywania prac społecznie użytecznych - 31.000 zł wydatek realizowany jest przez urząd gminy.

DZIAŁ 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Zaplanowane wydatki dotyczą udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Chodzieskiemu na stypendia za wyniki w nauce lub za osiągnięcia sportowe dla uczniów Gminy Chodzież uczących się w gimnazjum w ZSL-G w Ratajach, w kwocie: 5.000 zł (zgodnie z Uchwałą Nr X/78/12 Rady Gminy Chodzież z dnia 28 września 2012 roku) oraz środki na wypłatę stypendiów dla uczniów za szczególne osiągnięcia w nauce z w roku szkolnym 2012-2013 (12.730 zł) a także wypłatę stypendium za osiągnięcia sportowe w kwocie: 7.200,00 zł.

DZIAŁ 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Dochody w tym dziale zostały zaplanowane w kwocie: 136.174 zł. Wpływy te stanowią:

- wpływy z tytułu opłat za korzystanie ze środowiska, w wysokości 9.800 zł;

- dochody z opłaty produktowej przekazywanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska (wysokość uzależniona jest od ilości odpadów opakowaniowych przekazanych do odzysku i recyklingu), w kwocie: 1.500 zł;

- środki pomocy finansowej na realizację operacji "Budowa wieży widokowej w Nietuszkowie" realizowanej w ramach działania "Odnowa i rozwój wsi" objętego PROW na lata 2007-2013 (zgodnie z umową zawarta w dniu 9 maja 2012 r. z Samorządem Województwa) , w kwocie: 124.874 zł.

Wydatki natomiast zaplanowano w wysokości: 2.236.163 zł, w tym na:

- gospodarkę ściekową - w kwocie: 100.000 zł, z przeznaczeniem na dopłaty do spółki wodociągowej;

- gospodarkę odpadami - w kwocie: 290.000 zł, z przeznaczeniem na realizację Gminnego Programu usuwania azbestu oraz koszty wywozu odpadów komunalnych z terenu gminy - 250.000 zł (kwota obejmuje planowane koszty wywozu w II półroczu 2013 r.) ;

- oczyszczanie miast i wsi - w kwocie: 988.541 zł (w tym środki funduszu sołeckiego: 13.041 zł - na uregulowanie terenu zbiornika wodnego), z przeznaczeniem m.in. na:

zakup paliwa i części do naprawy samochodu, konserwacje, przeglądy i zakup sprzętu, itp. (30.000 zł) ;

wydatki związane z ochroną środowiska - zakup m.in. worków na odpady komunalne segregowane, materiałów i wyposażenia w celu przeprowadzenia akcji sprzątania świata itp. (wydatki z planowanych wpływów z opłat za korzystanie ze środowiska - 2.500 zł) ;

rekultywację zamkniętego składowiska odpadów w Kamionce - III etap - 900.000 zł;

wydatki związane z utrzymaniem wysypiska, tj. monitoring zamkniętego składowiska (13.000 zł - w tym: wydatki z planowanych wpływów z opłat za korzystanie ze środowiska - 1.800 zł);

W ramach zaplanowanych środków przewiduje się również dotację na dofinansowanie zadań z zakresu ochrony środowiska - budowę przydomowych oczyszczalni - 30.000 zł (zgodnie z Uchwałą III/19/11 Rady Gminy w Chodzieży w sprawie zasad udzielania dotacji celowych na realizację zadań własnych Gminy wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska) ;

- utrzymanie zieleni na terenie gminy Chodzież, w wysokości 5.000 zł, tj. zakup sadzonek drzew i krzewów, prac związanych z tworzeniem placów zieleni (wydatki z planowanych wpływów z opłat za korzystanie ze środowiska - 5.000 zł)

- oświetlenie ulic, placów i dróg - w kwocie: 236.122 zł, w tym koszty energii elektrycznej 145.000 zł, zakup lamp, konserwacja, przeglądy oświetlenia oraz wymiana lamp, naprawa uszkodzeń (84.000 zł) . W rozdziale 90015 zaplanowane zostały również wydatki majątkowe związane z budową oświetlenia drogowego - przyłącza energetycznego przy placu zabaw w Pietronkach - wydatek w ramach funduszu sołeckiego (7.122 zł) ;

- pozostałą działalność - w kwocie: 616.500 zł, zaplanowane środki związane są z zakupem nagród na organizowane konkursy z zakresu ochrony środowiska i inne akcje propagandowo edukacyjne (wydatki z planowanych wpływów z opłat za korzystanie ze środowiska - 500 zł) orazz przeznaczeniem na koszty związane z zapewnieniem opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganiem bezdomności zwierząt - 26.000 zł.

Wydatki majątkowe obejmują realizację zadania związanego z budową wieży widokowej w Nietuszkowie - 190.000 zł a także z adaptacją sali wiejskiej na mieszkania socjalne w Milczu - 400.000 zł.

DZIAŁ 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Zaplanowane dochody z tym dziale w kwocie: 16.250 zł, to wpływy z najmu sali w GOK w Ratajach oraz świetlic w Stróżewie i Milczu (11.000 zł) , zwrot kosztów za media (5.000 zł) oraz wpływy z tytułu najmu podłogi drewnianej - 250 zł.

Zaplanowane wydatki w tym dziale w wysokości: 935.573 zł, obejmują m.in.:

- środki w wysokości: 5.000 zł przeznaczone na realizację zadań publicznych w ramach inicjatyw lokalnych (zgodnie z uchwałą nr III/16/11 Rady Gminy Chodzież z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie trybu i szczegółowych kryteriów oceny wniosków o realizację zadań publicznych w ramach Inicjatyw Lokalnych)

- środki w wysokości: 3.000 zł przeznaczona na stypendia wypłacane w oparciu o uchwałę Rady Gminy w Chodzieży Nr XIV/92/11 z dnia 15 grudnia 2011 r. w sprawie stypendiów dla osób zajmujących się twórczością artystyczną i upowszechnianiem kultury;

- środki w wysokości: 93.492 zł, na organizację i współorganizację spotkań, imprez kulturalnych, konkursów, festynów sołeckich, dożynek gminnych, itp.

- środki w wysokości: 769.755 zł, zaplanowano na:

bieżące utrzymanie świetlic gminnych, w kwocie: 169.755 zł, w tym: 84.166 zł to środki funduszy sołeckich przeznaczone na doposażenie świetlic wiejskich oraz remonty;;

inwestycje, w kwocie: 600.000 zł, w tym na zadanie pn.: "Strzelce - modernizacja sali wiejskiej";

- środki przekazane w formie dotacji dla miasta Chodzież, dla biblioteki publicznej na uzupełnienie księgozbioru oraz koszty utrzymania etatu obsługującego wsie z terenu gminy Chodzież w łącznej kwocie: 33.000 zł (porozumienie z dnia 29.11.2002 roku, w zakresie realizacji zadań własnych gminy dotyczących prowadzenia biblioteki gminnej, ze zm.) ;

- środki w wysokości: 31.326 zł, w ramach pozostałej działalności zostały zaplanowane na utrzymanie placów zabaw (zakup materiałów do naprawy, nadzór budowlany, itp.) , w tym: kwota: 16.379 zł dotyczy realizacji zadania pn.: "Podanin - miejsce rekreacyjne z placem zabaw" (środki funduszu sołeckiego sołectwa Podanin) .

DZIAŁ 926 - Kultura fizyczna i sport

Środki zaplanowane w tym dziale w kwocie: 122.788 zł, związane są z realizacją zadań gminy w zakresie kultury fizycznej i sportu, w tym:

- na utrzymanie obiektów sportowych m.in. w Stróżewie oraz Zacharzynie tj. koszty zakupu materiałów (nawozów, trawy, środków chemicznych itp.) oraz usług związanych z utrzymaniem obiektów w należytym stanie - 61.000 zł;

- dotacje na finansowanie lub dofinansowanie zadań zleconym organizacjom prowadzącym działalność pożytku publicznego przeznaczono kwotę w wysokości: 45.000 zł (zgodnie z Uchwałą nr XII/65/10 dot. dotacji w zakresie rozwoju sportu podmiotom nie zaliczanym do sektora finansów publicznych, ze zmianami)

- na dofinansowanie, współorganizację różnych imprez, zawodów sportowych organizowanych na terenie gminy Chodzież lub z udziałem mieszkańców gminy, zapewnienie miejsca do uprawiania sportu itp., przeznaczono kwotę w wysokości: 16.788 zł (m.in. zakup nagród, sprzętu sportowego, opłacenie sędziów, opieki medycznej, wynajem sali, itp.) .

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00