Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 151

Uchwała nr XIX/130/2012 Rady Gminy Kaczory

z dnia 28 grudnia 2012r.

w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków

Na podstawie art. 7 ust.1 pkt 9, art. 18 ust. 2 pkt 15 oraz art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.[1]) ), art. 81 ust. 1 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. z 2003 r. Nr 162, poz. 1568 ze zm.[2]) ) Rada Gminy Kaczory uchwala, co następuje:

§ 1. 1. Uchwała określa zasady udzielania dotacji na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych, przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków znajdujących się na obszarze gminy Kaczory.

2. Ilekroć w niniejszej uchwale jest mowa o zabytku należy przez to rozumieć zabytek wpisany do rejestru zabytków.

§ 2. 1. O dotację może ubiegać się podmiot będący właścicielem lub posiadaczem zabytku, a także podmiot który do zabytku posiada tytuł prawny wynikający z użytkowania wieczystego, ograniczonego prawa rzeczowego, trwałego zarządu lub stosunku zobowiązaniowego.

2. Dotacja może być udzielona na dofinansowanie nakładów koniecznych na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych ustalonych na podstawie kosztorysu uzgodnionego z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

3. Łaczną kwotę dotacji w danym roku budżetowym określa każdorazowo uchwała budżetowa.

4. Dotacji udziela Rada Gminy w drodze odrębnej uchwały.

§ 3. Dotacja na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane może być udzielona na sfinansowanie prac wymienionych w art. 77 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami.

§ 4. 1. Dotacja z budżetu Gminy na wykonanie prac lub robót budowlanych przy jednym i tym samym zabytku może być udzielona w wysokości do 50 % nakładów na te prace lub roboty.

2. W przypadku, gdy stan zachowania zabytku, wymaga niezwłocznego podjęcia prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku dotacja może być udzielona do wysokości 100 % nakładów koniecznych na wykonanie tych prac lub robót.

3. Dotacja na dofinansowanie prac wymienionych w ust. 2 podlega pomniejszeniu o nakłady konieczne na te prace lub roboty finansowane z dotacji pochodzących z innych źródeł.

§ 5. 1. Podstawą udzielenia dotacji jest wniosek o przyznanie dotacji złożony przez podmiot, o którym mowa w § 2 ust. 1, zawierający projekt zadania, rozumianego jako projekt prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku.

2. Wniosek powinien zawierać:

1) imię, nazwisko i adres wnioskodawcy lub nazwę i siedzibę jednostki organizacyjnej będącej wnioskodawcą,

2) wskazanie zabytku,

3) tytuł prawny wnioskodawcy do władania zabytkiem,

4) określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca,

5) zakres i rodzaj prac lub robót budowlanych, które mają być objęte dotacją,

6) harmonogram i kosztorys przewidywanych prac lub robót budowlanych,

7) informację o środkach publicznych przyznanych z innych źródeł na te same prace lub roboty budowlane przy zabytku.

3. Do wniosku należy dołączyć:

1) kopie decyzji o wpisie do rejestru zabytków, którego dotyczą prace,

2) dokument potwierdzający tytuł prawny wnioskodawcy do władania zabytkiem,

3) zezwolenie na wykonanie prac wskazanych we wniosku przez Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków,

4) pozwolenie na budowę, jeżeli prace lub roboty wymagają takiego pozwolenia.

4. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 1 do uchwały.

§ 6. 1. W terminie 14 dni od podjęcia przez Radę Gminy uchwały przyznającej dotację Wójt Gminy zawiera umowę o udzielenie dotacji.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1 w szczególności określa:

1) oznaczenie stron umowy,

2) zakres planowanych prac oraz terminy ich realizacji,

3) wysokość udzielonej dotacji oraz termin i tryb jej płatności,

4) sposób i termin rozliczenia dotacji oraz termin zwrotu niewykorzystanej dotacji albo dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem,

5) termin złożenia pisemnego sprawozdania z wykonania i wykorzystania dotacji.

§ 7. Rozliczenie dotacji nastąpi nie później niż do 31 grudnia roku budżetowego, w którym dotacja została przekazana na konto podmiotu, o którym mowa w § 2 ust. 1.

§ 8. 1. Podmiot otrzymujący dotację składa pisemne sprawozdanie z wykorzystania dotacji w terminie 14 dni od zakończenia zadania, które zawiera:

1) całkowity koszt zadania, w tym wydatki pokryte ze środków publicznych uzyskanych od innych podmiotów,

2) opis realizacji zadania objętego dotacją,

3) rozliczenie finansowe z poświadczonymi za zgodność kopiami faktur - zestawienie rachunków.

2. Wzór sprawozdania stanowi załącznik nr 2 do uchwały.

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kaczory.

§ 10. Traci moc Uchwała Nr XVIII/125/2012 Rady Gminy Kaczory z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2012 r. Poz. 6037).

§ 11. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


mgr inż. Stefan Kowal


Załącznik Nr 1

do Uchwały Nr XIX/130/2012
Rady Gminy Kaczory
z dnia 28 grudnia 2012 r.

Wnioskodawca.............................................................................................................................................................................................................................................................................................................

(imię, nazwisko i adres zamieszkania wnioskodawcy lub nazwa i adres siedziby jednostki organizacyjnej, będącej wnioskodawcą)

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Dane o zabytku:

miejscowość .................................................................................................................................

określenie zabytku:.......................................................................................................................

nr w rejestrze zabytku:..................................................................................................................

wpis z dnia ...................................................................................................................................

dokładny adres zabytku:................................................................................................................

Wskazanie tytułu prawnego wnioskodawcy do zabytku:.............................................................

.......................................................................................................................................................

Określenie wysokości dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca:

Ogólny koszt prac objętych wnioskiem:.......................................................................................

słownie:.........................................................................................................................................

Wysokość dotacji, o którą ubiega się wnioskodawca w zł. .........................................................

wyrażona w % w stosunku do ogólnych kosztów prac.................................................................

Termin realizacji:

termin rozpoczęcia prac................................................................................................................

termin zakończenia.......................................................................................................................

Zakres i rodzaj prac lub robót budowlanych, które mają być objęte dotacją:

..........................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Harmonogram i kosztorys przewidywanych prac lub robót budowlanych

Lp

Element robót

Wartość brutto

Termin wykonania

Razem

Informacja o środkach publicznych przyznanych z innych źródeł na te same prace lub roboty budowlane przy tym zabytku lub informacja o wnioskach skierowanych do innych organów:

......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................

Pozwolenie Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków na prowadzenie prac:

z dnia ................................................. nr ......................................................................................

Numer konta bankowego wnioskodawcy:

.......................................................................................................................................................

Wykaz załączników:

1. kopia decyzji o wpisie do rejestru zabytków

2. dokument potwierdzający tytuł władania zabytkiem( aktualny wypis z księgi wieczystej,

decyzja o oddaniu w zarząd, umowa najmu).

3. kopia decyzji wojewódzkiego konserwatora zabytków na wykonanie prac

4. kopia decyzji (pozwolenie) właściwego organu jeśli prace lub roboty wymagają takiego

pozwolenia

Data sporządzenia wniosku...........................................................................................................

Podpis(y)......................................................................................................................................

Przewodniczący Rady Gminy


mgr Stefan Kowal


Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XIX/130/2012
Rady Gminy Kaczory
z dnia 28 grudnia 2012 r.

SPRAWOZDANIE

z rozliczenia dotacji na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków



.............................................................................................................................................

(nazwa zabytku) określonego w umowie zawartej w dniu..................................................

pomiędzy Gminą Kaczory, a ..............................................................................................

Część I. Sprawozdanie merytoryczne:

1. Szczegółowe informacje dotyczace wykonanych prac i robót - zakres rzeczowy:

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................

Część II. Sprawozdanie finansowe:

1. Całkowity koszt zadania w okresie sprawozdawczym: ........................................................

w tym koszty pokryte z uzyskanej dotacji: ..............................................................................

w tym koszty pokryte z innych środków publicznych: .............................................................

2. Zestawienie rachunków:

Lp.

Nr dokumentu księgowego

Data

Nazwa wydatku

kwota

w tym ze środków z dotacji

Łącznie


Do sprawozdania nalezy załaczyć kopie faktur, potwierdzonych "za zgodnosć kopii z otyginałem".

Część III. Dodatkowe informacje:

..............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

................................................................................................................................................

Załaczniki:

1. ..........................................................

2. ........................................................

3. .........................................................

4. .........................................................

Oświadczam, że

1. Wszystkie podane informacje w niniejszym sprawozdaniu sa zgodne z aktualnym stanem prawnym i faktycznym.

2. Wszystkie kwoty wymienione w zestawieniu rachunków zostały faktycznie poniesione.

3. Prace zostały wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami.


Data i podpis osoby składającej sprawozdanie:

......................................................................................................................................................

Przewodniczący Rady Gminy


mgr inż. Stefan Kowal


Uzasadnienie

do uchwały Nr XIX/130/2012 Rady Gminy Kaczory z dnia 28 grudnia 2012 r. w sprawie zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków



Zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami (Dz. U. Nr 162, poz. 1568 ze zm.) organ stanowiący gminy może udzielić dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków, na zasadach określonych w podjętej przez ten organ uchwale.

Podjęta uchwała wychodzi naprzeciw potrzebom i działaniom z zakresu konserwacji i restauracji zabytków objętych ochroną konserwatorską, które są dostępne dla ogółu społeczności lokalnej oraz turystów. Działania te obejmują przede wszystkim poprawę stanu technicznego i wyglądu estetycznego obiektów zabytkowych będących świadectwem historii oraz w celu zachowania, zabezpieczenia i utrwalenia substancji zabytku na terenie gminy.

Konieczność podjęcia niniejszej uchwały wynika z faktu, iż w uchwale Nr XVIII/125/2012 Rady Gminy Kaczory z dnia 27 listopada 2012 r. w § 3 zawężono zakres prac okreslonych w art. 77 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na które podmioty wymienione w § 2 ust.1 uchwały mogą otrzymać dotacje z budżetu gminy.

W świetle najnowszego orzecznictwa sądów administracyjnych, nie jest mozliwe modyfikowanie lub ograniczanie zakresu prac (nakładów koniecznych), o których stanowi w/w ustawa.

Z uwagi na powyższe podjęcie uchwały w nowym brzmieniu jest konieczne i uzasadnione.

Przewodniczący Rady Gminy


mgr Stefan Kowal


[1]) Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806, z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568, z 2004 r. Nr 102, poz. 1055 i Nr 116, poz. 1203, z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457, z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337, z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218, z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458, z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241, z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675 oraz z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 i z 2012 r. poz. 567)

[2]) Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 238, poz. 2390, z 2006 r. Nr 50, poz. 362 i Nr 126, poz. 875, z 2007 r. Nr 192, poz. 1394, z 2009 r. Nr 31, poz. 206 i Nr 97, poz. 804, z 2010 r. Nr 75, poz. 474 i Nr 130, poz. 871)

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00