Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 143

Uchwała nr 115/12 Rady Gminy Osiek Mały

z dnia 10 grudnia 2012r.

w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391) uchwala się co następuje:

§ 1. 1. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi wnoszona będzie przez właścicieli nieruchomości każdorazowo za okres 3 miesięcy bez wezwania w terminach:

1) pierwsza opłata do dnia 15 września 2013r za okres od 1 lipca 2013r do 30 września 2013r,

2) kolejne opłaty do dnia 15 marca, 15 czerwca, 15 września, 15 grudnia każdego roku;

2. Dopuszcza się miesięczne wpłaty w wysokości miesięcznej stawki opłaty;

3. Za termin dokonania opłaty uważa się dzień uznania kwoty na rachunku bankowym Urzędu Gminy w Osieku Małym w Ludowym Banku Spółdzielczym w Strzałkowie/Filia Osiek Mały 29 8543 0000 2009 9050 9617 0001 lub dzień wpłacenia kwoty należnej w kasie Urzędu.

§ 2. Wysokość miesięcznej stawki opłaty, o której mowa w § 1 określa odrębna uchwała.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Osiek Mały.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2013 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Uzasadnienie

W świetle zapisu art. 6 l ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r., poz. 391) Rada Gminy określa, w drodze uchwały termin, częstotliwość i tryb umieszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę warunki miejscowe. Uznano, iż najbardziej korzystne dla właścicieli nieruchomości będą wpłaty za okres trzech miesięcy z możliwością uiszczania miesięcznej wpłaty w wysokości miesięcznej stawki opłaty. Z uwagi na fakt, iż gmina rozpocznie odbiór odpadów od właścicieli nieruchomości od 1 lipca 2013r należało określić termin dokonania pierwszej wpłaty. W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00