Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 141

Uchwała nr XXX/129/2012 Rady Miejskiej w Mikstacie

z dnia 18 grudnia 2012r.

w sprawie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne

Na podstawie art. art. 40 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. nr 142, poz. 1591 ze zm.), oraz art. 6c ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r., poz. 391), Rada Miejska w Mikstacie uchwala, co następuje:

§ 1. Postanawia się, że od dnia 1 lipca 2013r. Miasto i Gmina Mikstat odbierać będzie odpady komunalne od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Mikstat.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013r.


Uzasadnienie

Uzasadnienie do uchwały nr XXI/129/2012 Rady Miejskiej w Mikstacie z dnia 18 grudnia 2012 r.
W związku ze zmianą ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r. (Dz. U. z 2012r., poz. 391) zgodnie z art. 63 ust. 1 gminy zostały zobowiązane do zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy. Stosownie do art. 6c ust. 2 Rada Miejska może, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, postanowić o odbieraniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne. Konsekwencją przejęcia przez gminę tego zadania jest powstanie po stronie właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy obowiązku uiszczenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Taki obowiązek powstaje za każdy miesiąc, w którym na danej nieruchomości powstały odpady komunalne.
Nieruchomościami, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne są m.in. budynki użyteczności publicznej (budynki urzędów, szkół, przedszkoli, obiekty służby zdrowia i pomocy społecznej itp.), lokale rzemieślnicze produkcyjne i nieprodukcyjne, lokale gastronomiczne i handlowe, ogrody działkowe, a także obiekty przemysłowe, drogi, place, parki, tereny leśne.
W kategorii tych nieruchomości mogą wystąpić następujące przypadki:
- nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a prowadzona jest działalność gospodarcza,
- nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i jednocześnie prowadzona jest działalność gospodarcza,
- nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy i nie jest prowadzona działalność gospodarcza np. budynki urzędów, szkół itp., ogródki działkowe, cmentarze,
- nieruchomości, na których czasami przebywają mieszkańcy są to tereny rekreacyjne, domki letniskowe
W przypadku przedmiotowych nieruchomości opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn liczby pojemników z tymi odpadami, powstałymi na danej nieruchomości oraz stawki opłaty ustalonej przez radę gminy. Opłata ta stanowi dochód gminy.
Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość, na której zamieszkują mieszkańcy, a w części nieruchomość, na której nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady, sposób zgodny z art. 6j ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymani czystości i porządku w gminach, tj. sumę opłat obliczoną odrębnie dla części zamieszkałej i części niezamieszkałej na której powstają odpady komunalne.
Z pobranych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi gmina pokrywa koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują koszty odbierania, transportu, zbierania, odzysku i unieszkodliwiania odpadów komunalnych, tworzenia i utrzymania punktów ich selektywnego zbierania oraz obsługi administracyjnej tego systemu.
Przejęcie przez Miasto i Gminę zadania odbioru odpadów komunalnych od tego rodzaju wytwórców pozwoli na uszczelnienie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, całkowitego wyeliminowania nielegalnych składowisk odpadów, prowadzenie selektywnego zbierania odpadów komunalnych "u źródła". Pozwoli również na ujednolicenie zasad odbioru odpadów gdyż zadanie to będzie realizowane przez jeden podmiot wybrany w drodze przetargu na wszystkich rodzajach nieruchomości

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00