Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 112

Uchwała nr XXVI/134/12 Rady Miejskiej w Kobylinie

z dnia 14 grudnia 2012r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 6r, ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r., poz. 391, ze zm.) Rada Miejska w Kobylinie uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, od 1 lipca 2013 r.:

1) bezpośrednio od właścicieli nieruchomości odbiera się następujące frakcje odpadów komunalnych:

a) zmieszane odpady komunalne,

b) selektywnie zbierane odpady komunalne:

- papier i tektura (makulatura),

- tworzywa sztuczne,

- opakowania wielomateriałowe, metale,

- szkło,

- odpady wielkogabarytowe,

- użyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

- odpady zielone.

2) bezpośrednio od właściciela nieruchomości zamieszkałej odbiera się następujące ilości odpadów komunalnych:

a) zmieszane odpady komunale w ilości do 240 litrów miesięcznie w przeliczeniu na jednego mieszkańca,

b) selektywnie zbierane odpady komunalne wymienione w § 1 pkt 1 lit. b) - w ilości nieograniczonej.

3) odbieranie od właściciela nieruchomości zamieszkałych, na których zlokalizowanych jest nie więcej niż siedem lokali, zmieszanych odpadów komunalnych będzie prowadzone:

a) na terenach miast - raz na tydzień,

b) na terenach wiejskich - co dwa tygodnie.

4) odbieranie od właściciela nieruchomości, na których zlokalizowanych jest więcej niż siedem lokali, zmieszanych odpadów komunalnych będzie prowadzone raz na tydzień.

5) odbieranie odpadów komunalnych zmieszanych, od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne będzie prowadzone:

a) w odniesieniu do szkół wszelkiego typu - raz na tydzień,

b) w odniesieniu do żłobków i przedszkoli - raz na tydzień,

c) w odniesieniu do lokali handlowych - raz na tydzień,

d) w odniesieniu do lokali gastronomicznych - nie rzadziej niż raz w tygodniu,

e) w odniesieniu do tymczasowych punktów usługowo-handlowych - nie rzadziej niż raz w tygodniu,

f) w odniesieniu do zakładów rzemieślniczych, produkcyjnych i usługowych (dotyczy również pomieszczeń biurowych i socjalnych) - raz na tydzień,

g) w odniesieniu do miejskich instytucji kultury oraz instytucji państwowych i samorządowych - raz w tygodniu,

h) w odniesieniu do szpitali, internatów - raz na tydzień,

i) w odniesieniu do ogrodów działkowych - raz w tygodniu w okresie od 1 kwietnia do 31 października,

j) w odniesieniu do targowisk - nie rzadziej niż raz w tygodniu,

k) w odniesieniu do cmentarzy - nie rzadziej niż raz na 4 tygodnie.

6) odbieranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których zlokalizowanych jest nie więcej niż siedem lokali, następujących frakcji odpadów selektywnie zbieranych:

a) zielonych - od maja do końca listopada

- na terenach miast - co dwa tygodnie,

- na terenach wiejskich - raz na miesiąc,

b) tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych, metali, papieru i tektury oraz szkła od maja do końca września:

- na terenach miejskich - dwa razy w miesiącu,

- na terenach wiejskich - raz w miesiącu,

- w pozostałych miesiącach w roku na wszystkich obszarach zabudowy - raz w miesiącu.

7) odbieranie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych, na których zlokalizowanych jest więcej niż siedem lokali, następujących frakcji odpadów selektywnie zbieranych:

- tworzyw sztucznych,

- opakowań wielomateriałowych,

- metali,

- szkła,

- papieru i tektury;

będzie prowadzone raz w tygodniu.

8) odbieranie odpadów komunalnych selektywnie zbieranych od właścicieli nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne będzie prowadzone:

a) w odniesieniu do szkół wszelkiego typu - raz na tydzień,

b) w odniesieniu do żłobków i przedszkoli - raz na tydzień,

c) w odniesieniu do lokali handlowych - raz na tydzień,

d) w odniesieniu do lokali gastronomicznych - nie rzadziej niż raz w tygodniu,

e) w odniesieniu do tymczasowych punktów usługowo-handlowych - nie rzadziej niż raz w tygodniu,

f) w odniesieniu do zakładów rzemieślniczych, produkcyjnych i usługowych (dotyczy również pomieszczeń biurowych i socjalnych) - raz na tydzień,

g) w odniesieniu do miejskich instytucji kultury oraz instytucji państwowych i samorządowych - raz w tygodniu,

h) w odniesieniu do szpitali, internatów - raz na tydzień,

i) w odniesieniu do ogrodów działkowych - raz w tygodniu w okresie od 1 kwietnia do 31 października,

j) w odniesieniu do targowisk - nie rzadziej niż raz w tygodniu,

k) w odniesieniu do cmentarzy - nie rzadziej niż raz na 4 tygodnie.

9) odbieranie od właściciela nieruchomości następujących frakcji odpadów selektywnie zbieranych:

- odpadów wielkogabarytowych,

- zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

będzie prowadzone nie rzadziej niż raz w roku.

10) w punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych lub w mobilnych punktach zbiórki odpadów problemowych zbierane będą następujące frakcje odpadów komunalnych:

a) papier i tektura, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej,

b) metal, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej,

c) tworzywa sztuczne, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej,

d) szkło, w tym opakowania, w ilości nieograniczonej,

e) opakowania wielomateriałowe, w ilości nieograniczonej,

f) odpady komunalne ulegające biodegradacji, w tym odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji, w ilości nieograniczonej,

g) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z gospodarstw domowych, w ilości nieograniczonej,

h) powstające w gospodarstwach domowych przeterminowane leki i chemikalia, w ilości do 10 kg łącznie od jednego mieszkańca rocznie,

i) zużyte baterie i akumulatory, w ilości nieograniczonej,

j) meble i inne odpady wielkogabarytowe, w ilości nieograniczonej,

k) odpady budowlane i rozbiórkowe, w ilości do 150 kg od jednego mieszkańca rocznie,

l) zużyte opony, w ilości do 6 szt. od jednego mieszkańca rocznie,

m) odpady zielone, w ilości nieograniczone.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Kobylina.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2013 r., jednak nie wcześniej niż po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Tadeusz Dżygała

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00