Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 109

Uchwała nr XXVIII/197/2012 Rady Gminy Stare Miasto

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości zamieszkałych i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. Poz. 391), art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.), Rada Gminy Stare Miasto uchwala, co następuje:

§ 1. Brak treści

1. Uchwała określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

2. W zamian za uiszczoną opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbierane są powstałe na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy następujące odpady:

a) niesegregowane (zmieszane) komunalne odpady - w każdej ilości,

b) odpady komunalne zebrane w sposób selektywny: tworzywa sztuczne, papier, metale, szkło, opakowania wielomateriałowe - w każdej ilości,

c) meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - w każdej ilości,

d) opony, przeterminowane lekarstwa - w każdej ilości,

e) odpady ulegające biodegradacji - w każdej ilości.

§ 2. Brak treści

1. Odpady komunalne zmieszane na terenie gminy Stare Miasto odbierane są od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy co najmniej dwa razy w miesiącu.

2. Odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny obejmujące: papier, tworzywa sztuczne, szkło, opakowania wielomateriałowe, metale gromadzone w odpowiednich workach 120 l z foli LDPE lub pojemnikach oddzielenie dla każdej frakcji odpadów, odbierane są bezpośrednio od właścicieli nieruchomości jeden raz w miesiącu.

3. Odpady ulegające biodegradacji (w tym odpady zielone) gromadzone w pojemnikach lub workach na bioodpady odbierane będą raz w miesiącu w okresie od 1 kwietnia do 30 listopada.

4. Gmina organizując system selektywnej zbiórki odpadów wskazanych w pkt 2 i 3 zapewni worki w odpowiednich kolorach na poszczególne frakcje odpadów. Nieruchomość, na której właściciel zadeklarował selektywne zbieranie odpadów w pierwszym miesiącu świadczenia usług otrzyma komplet worków (po jednym dla każdej frakcji). W kolejnych miesiącach worki będą dostarczane w zamian za oddane zapełnione worki z odpadami poszczególnych frakcji.

5. Meble i inne odpady wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, odbierane są dwa razy w roku po uprzednim zgłoszeniu przez właściciela nieruchomości potrzeby ich odbioru do Urzędu Gminy Stare Miasto, w terminach określonych dla poszczególnych miejscowości przez przedsiębiorcę odbierającego odpady. Poza harmonogramem w/w odpady odbierane są w specjalnie utworzonym punkcie selektywnego zbierania odpadów komunalnych w dni robocze w godzinach jego otwarcia, mieszczącym się w miejscowości Żychlin, przy ul. Parkowej 17.

6. Odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny obejmujące: zużyte akumulatory i baterie, opony, odbierane są w specjalnie utworzonych punktach selektywnego zbierania odpadów komunalnych w godzinach pracy w dni robocze.

7. Przeterminowane lekarstwa należy przekazywać do punktu zbiórki tych odpadów zlokalizowanego na terenie ośrodków zdrowia w Liścu Wielkim i w Starym Mieście.

8. Zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się na terenie placówek oświaty na terenie Gminy Stare Miasto i w Urzędzie Gminy Stare Miasto.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Stare Miasto.

§ 4. Uchwała podlega ogłoszeniu w dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

§ 5. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od daty jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego i ma zastosowanie od 1 lipca 2013 r.

Przewodniczący Rady Gminy


Karol Teodorczyk

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00