Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2013 poz. 19

Uchwała nr XX/210/2012 Rady Gminy Blizanów

z dnia 16 października 2012r.

w sprawie zasad stosowanych przy nadawaniu nazw ulicom, placom i innym obiektom gminnym oraz drogom wewnętrznym w Gminie Blizanów

Na podstawie art. 18 st.1 i 2 pkt. 13 w związku z art. 7 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art.8 ust 1a ustawy z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2007r. Nr 19 poz.115 z późn. zm.) uchwala się , co następuje:

§ 1. 1. Nadanie nazwy ulicy, placowi bądź rondu , zwanymi dalej obiektami gminnymi, następuje w drodze uchwały Rady Gminy Blizanów.

2. Postanowienia niniejszej uchwały odnoszące się nadawania nazw stosuje się również w przypadku zmiany i likwidacji nazw.

§ 2. Nazwy nadawane są:

1. ulicom, przez które rozumie się również aleje, drogi w granicach gminy, w tym drogi wewnętrzne w rozumieniu ustawy o drogach publicznych, pasy komunikacyjne w obrębie osiedli mieszkaniowych, most, wiadukty, węzły drogowe, tunele, bulwary, ciągi piesze itp.,

2. placom, przez które rozumie się również skwery, ronda, rynki,

3. parkom

§ 3. Wszczęcie procedury nadania nazwy odbywa się na wniosek lub z urzędu.

§ 4. Inicjatywa w sprawie nadania nazwy przysługuje:

1. Wójtowi Gminy Blizanów;

2. komisjom Rady Gminy Blizanów;

3. grupie co najmniej 5 radnych;

4. Przewodniczącemu Rady Gminy Blizanów;

5. radom właściwych miejscowo samorządowych jednostek pomocniczych(sołectw);

6. grupie co najmniej 30 osób posiadających czynne prawo wyborcze do organów gminy;

§ 5. Wniosek, o którym mowa w §3, powinien zawierać:

1. wskazanie wnioskodawcy;

2. wskazanie obiektu, który ma być nazwany;

3. szkic sytuacyjny z lokalizacji obiektu gminnego do nazwania;

4. proponowana nazwę;

5. informację o charakterze encyklopedycznym; w przypadku nadania nazwy odwołującej się źródła informacji;

6. uzasadnienie dotyczące obiektu nazwy.

§ 6. Wniosek w sprawie nadania nazwy ulicy skierowany do Przewodniczącego Rady Gminy Blizanów przekazuje się Wójtowi Gminy ,który:

1. zapewnia formalno-techniczną obsługę wniosków o nadanie nazw, w tym:

a) może wystąpić do właściwych instytucji, urzędów oraz innych podmiotów w celu uzyskania biogramu i opinii,

b) bada sytuację terenów- prawną gruntów, na których usytuowana jest obiekt mający otrzymać nazwę,

c) występuje o pisemna zgodę właścicieli gruntów, na których usytuowana jest droga- w przypadku nadania nazw drodze wewnętrznej w rozumieniu ustawy o drogach publicznych,

d) w przypadku zmiany nazwy istniejącej ulicy- występuje do osób oraz instytucji zamieszkałych lub mających siedzibę przy danej ulicy.

2. przygotowuje projekty uchwał w sprawie nadania nazwy obiektowi gminnemu wraz z uzasadnieniem i graficznym załącznikiem do uchwały.

§ 7. Po podjęciu przez Radę Gminy Blizanów uchwały w sprawie nadania nazwy obiektowi gminnemu, Wójt Gminy Blizanów niezwłocznie podejmuje działania celem:

1. oznakowania obiektu poprzez umieszczenie tablic informacyjnych z nazwami;

2. wprowadzenie nowej nazwy do właściwej ewidencji.

§ 8. Przy opiniowaniu i podejmowaniu decyzji w sprawach nadania nazwy obiektowi gminnemu, należy kierować się następującymi kryteriami:

1. utrzymywania nazw utrwalonych w tradycji gminy;

2. utrzymywania charakteru nazewnictwa ulic w granicach wsi;

3. unikania nazw trudnych w użyciu;

4. nazwy na terenie gminy nie mogą być powtórzeniem już istniejących.

§ 9. Właściwa merytorycznie komórka organizacyjna Urzędu Gminy Blizanów prowadzi rejestr nazw, w którym gromadzone są zgłaszane propozycje nazw obiektów gminnych.

§ 10. Uchwały w sprawie nadania nazwy obiektowi gminnemu są ogłaszane w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

§ 11. W przypadku nadania nazwy nowemu obiektowi, zmiany bądź likwidacji obiektu, informacja jest ogłaszana na tablicy ogłoszeń i na stronach internetowych Urzędu Gminy Blizanów.

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Blizanów.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy Blizanów


Jan Wojtyła

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00