Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6503

Uchwała nr XXVIII/281/12 Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska

z dnia 20 grudnia 2012r.

w sprawie: uchwalenia budżetu Gminy Pobiedziska na rok 2013

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212, 214, 215, 222, 235-237, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) Rada Miejska Gminy Pobiedziska uchwala co następuje:

§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na rok 2013 w wysokości 53.439.703 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 49.830.562 zł,

- dochody majątkowe w kwocie 3.609.141 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1.

2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.514.220 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3,

2) dotacje celowe na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 272.162 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4,

3) dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ufp, w kwocie 143.314 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5,

§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na rok 2013 w wysokości 53.679.251 zł, z tego:

- wydatki bieżące w wysokości 48.163.871 zł,

- wydatki majątkowe w wysokości 5.515.380 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 2 i Nr 7.

2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:

1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 3.514.220 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3,

2) wydatki na realizację zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości 175.934 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4,

3) wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w części związanej z realizacją zadań j.s.t., w kwocie 313.223 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 5,

§ 3. Deficyt budżetu w kwocie 239.548 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu zaciągniętych pożyczek i kredytów zgodnie z załącznikiem Nr 10.

§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów 5.500.000 zł.

§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów 5.260.452 zł.

§ 6. Określa się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 6.000.000 zł, w tym na:

1. Pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy w kwocie 500.000 zł,

2. Finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w kwocie 239.548 zł,

3. Spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów w kwocie 5.260.452 zł.

§ 7. Ustala się łączną kwotę poręczeń udzielanych przez Burmistrza w roku budżetowym 2013 w wysokości 3.255.752 zł.

§ 8. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy:

1. Dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 1.356.170 zł,

2. Dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 1.881.692 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 9. Upoważnia się Burmistrza do:

1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu w wysokości 500.000 zł,

2. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 ustawy o finansach publicznych z dnia 27 sierpnia 2009 r. do wysokości 5.500.000 zł,

3. Dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków pomiędzy paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy,

4. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,

5. Lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.

§ 10. Określa się kwotę 1.500.000 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

§ 11. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 300.000 zł przeznacza się na wydatki na realizację zadań określonych w Gminnym Programie Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii:

1. na przeciwdziałanie narkomanii w wysokości 10.000 zł,

2. na rozwiązywanie problemów alkoholowych w wysokości 290.000 zł.

§ 12. Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska w zakresie określonym ustawą, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 13. Tworzy się rezerwy

1. ogólną w wysokości 100.000 zł,

2. celowe w wysokości 3.526.752 zł, z tego:

a) na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości 130.000 zł,

b) na poręczenia ZM "Puszcza Zielonka" w wysokości 3.255.752 zł,

c) na wydatki, których szczegółowy podział na pozycje klasyfikacji budżetowej nie może być dokonany w okresie opracowywania budżetu jednostki samorządu terytorialnego w kwocie 141.000 zł, w tym:

- na odprawy emerytalne, zmianę regulaminu wynagradzania, zasiłki na zagospodarowanie, awanse zawodowe jednostki oświaty - 100.000 zł

- na odprawy emerytalne - 21.000 zł,

- na ochronę zabytków - 20.000 zł.

§ 14. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu. Ustala się wartość wydatków z podziałem kwot do realizacji dla poszczególnych jednostek pomocniczych, zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Pobiedziska.

§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2013 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

zał. 1

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

zał. 2

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf

zał. 3

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf

zał. 4

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf

zał. 5

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf

zał. 6

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf

zał. 7

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf

zał. 8

Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf

zał. 9

Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXVIII/281/12
Rady Miejskiej Gminy Pobiedziska
z dnia 20 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf

zał. 10

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00