Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6499

Uchwała nr XXIX/220/12 Rady Miejskiej Śmigla

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie ustalenia w Śmiglu Strefy Płatnego Parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, wysokości opłat dodatkowych oraz sposobu ich pobierania

Na podstawie art. 13b ust. 3 i 4, oraz art. 13f ust. 2 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz.U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 ze zm.), art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.), art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (tj. z 2007 r. Dz. U. Nr 68 poz. 449 ze zm.) Rada Miejska Śmigla uchwala co następuje:

§ 1.

1. Ustala się Strefę Płatnego Parkowania na wyznaczonych drogach publicznych na terenie miasta Śmigla określonych w załączniku nr 3 do uchwały skaładającej się z Podstrefy A i Podstrefy B.

2. W skład Podstrefy A wchodzą następujące ulice:

a) Kilińskiego,

b) Jagiellońska,

c) Szkolna,

d) Matejki,

e) Plac Rozstrzelanych,

f) Kościuszki od Placu Rozstrzelanych do ul. Farnej,

g) Farna,

h) Lipowa,

i) Podgórna,

j) Plac Wojska Polskiego z wyłączeniem parkingu naprzeciw Urzędu Miejskiego,

k) Św. Wita od ul. Ogrodowej do ul. Farnej,

l) Mickiewicza,

ł) Sienkiewicza.

3. W skład Podstrefy B wchodzą następujące ulice:

a) Aleja Bohaterów,

b) Doktora Skarzyńskiego.

4. Ustala się opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, określone w załączniku nr 1 do uchwały.

5. Ustala się opłaty dodatkowe za nieuiszczenie opłat za parkowanie określone w załączniku nr 1 do uchwały.

6. Zasady funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania oraz parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych w strefie płatnego parkowania, oraz sposób pobierania opłat o których mowa w ust. 4 i 5 określa Regulamin Strefy Płatnego Parkowania, stanowiący załącznik nr 2 do uchwały.

§ 2.

Opłatę za parkowanie pojazdów samochodowych w strefie płatnego parkowania, na drogach publicznych wymienionych w załączniku nr 3 do uchwały w Podstrefie A pobiera się w dni robocze od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 18:00 oraz w soboty w godzinach od 9:00 do 13:00, w Podstrefie B w środy od godziny 6:00 do 13:00.

§ 3.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Śmigla.

§ 4.

Traci moc uchwała Nr XI/95/11 Rady Miejskiej Śmigla z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia w Śmiglu Strefy Płatnego Parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, wysokości opłat dodatkowych oraz sposobu ich pobierania wraz z uchwałami zmieniającymi Nr XX/170/12 rady Miejskiej Śmigla z dnia 26 kwietnia 2012 r. oraz uchwały Nr XXV/192/12 Rady Miejskiej Śmigla z dnia 30 sierpnia 2012 r. w sprawie zmiany Uchwały Nr XI/95/11 z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia w Śmiglu Strefy Płatnego Parkowania, wyskości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, wyskości opłat dodatkowych oraz sposobu ich pobieania.

§ 5.

Uchwała wchodzi w życie pierwszego dnia miesiąca następnego po miesiącu, w którym upłynęło 14 dni od dnia ogłoszenia uchwały w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIX/220/12
Rady Miejskiej Śmigla
z dnia 29 listopada 2012 r.

Wysokość stawek opłat za czas parkowania pojazdów samochodowych

1.

OPŁATY JEDNORAZOWE
Opłata minimalna w SPP wynosi 0,50 zł za 15 min.

za pierwszą godzinę
za drugą godzinę
za trzecią godzinę
za czwartą i każdą następną godzinę

2,00 zł
2,10 zł
2,20 zł
2,00 zł

2.

KARTY ABONAMENTOWE

Karta abonamentowa typu A mieszkańca SPP na okres 1 m-ca

20,00 zł

Karta abonamentowa typu A mieszkańca SPP na okres 1 rok

200,00 zł

Abonament normalny na okres 1 m-ca

80,00 zł

Abonament normalny na okres 6 m-cy

400,00 zł

Abonament za miesięczne zastrzeżenie stanowiska postojowego - koperty w Strefie Płatnego Parkowania obowiązującej przez cała dobę, cały miesiąc

300,00 zł

3.

OPŁATY DODATKOWE

3.1.

w przypadku przekroczenia opłaconego czasu parkowania i przybycia do BSPP do godz. 18:00 danego dnia (w soboty do godz. 13:00) - kwota stanowiąca wartość opłaty za parkowanie, zgodnie
z wysokością opłaty w SPP, w której parkował pojazd, liczona od momentu utraty ważności dowodu wniesienia opłaty za parkowanie do momentu przybycia do BSPP

wartość opłaty za parkowanie plus
10,00 zł

3.2.

w przypadku przekroczenia opłaconego czasu parkowania i przybycia do BSPP tj. w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia parkowania - kwota stanowiąca wartość opłaty za parkowanie, zgodnie
z wysokością opłaty w SPP, w której parkował pojazd, liczona od momentu utraty ważności dowodu wniesienia opłaty za parkowanie do godz. 18:00 tego dnia oraz kwota 20,00 zł

wartość opłaty za parkowanie plus
20,00 zł

3.3.

w przypadku nie dokonania opłaty za parkowanie
i przybycia do BSPP w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia parkowania, w którym nie dokonano opłaty

35,00 zł

3.4

w przypadku nie dokonania opłaty za parkowanie
i nie zgłoszenia się do BSPP

50,00 zł


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIX/220/12
Rady Miejskiej Śmigla
z dnia 29 listopada 2012 r.

REGULAMIN STREFY PŁATNEGO PARKOWANIA

§ 1.

Regulamin określa zasady funkcjonowania Strefy Płatnego Parkowania oraz parkowania pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania w Śmiglu, wymienionej w Uchwale Nr XI/95/11 Rady Miejskiej Śmigla z dnia 25 sierpnia 2011r. w sprawie ustalenia w Śmiglu Strefy Płatnego Parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, wysokości opłat dodatkowych oraz sposobu ich pobierania.

§ 2.

Użyte w regulaminie określenia oraz skróty oznaczają:

1) SPP - Strefa Płatnego Parkowania,

2) BSPP - Biuro Strefy Płatnego Parkowania,

3) kontroler SPP - pracownik upoważniony do kontroli wnoszenia opłat za parkowanie w SPP,

4) bilet parkingowy - dowód wniesienia opłaty za parkowanie w SPP,

5) karta abonamentowa - dokument potwierdzający wniesienie opłaty abonamentowej, uprawniający do parkowania w SPP bez wnoszenia opłaty jednorazowej lub upoważniający do parkowania bez wnoszenia opłaty jednorazowej na wyznaczonej kopercie w SPP,

6) karta parkingowa - dokument wydany przez starostę osobie niepełnosprawnej na podstawie art. 8 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2005 r. Nr 108 poz. 908 ze zm.),

7) koperta - zastrzeżone stanowisko postojowe wyznaczone w celu korzystania z niego na prawach wyłączności przez osobę, która wniosła z tego tytułu opłatę,

8) automat parkingowy (parkomat) - urządzenie inkasujące, wydające za opłatą wniesioną przy użyciu monet bilety parkingowe,

9) wezwanie - dokument wystawiany przez kontrolera SPP w czasie dokonywania przez niego kontroli, stwierdzający nie wniesienie opłaty za parkowanie lub przekroczenie opłaconego czasu parkowania,

10) bezpośrednie sąsiedztwo ulicy - ulica (ulice) znajdujące się w obszarze SPP granicząca tj. prostopadła lub równoległa z ulicą na której jest zameldowana na stałe lub tymczasowo osoba albo zlokalizowana jest nieruchomość (obiekt budowlany),

11) zarządca drogi - Burmistrz Śmigla

12) Uchwała - Uchwała Nr XI/95/11 Rady Miejskiej Śmigla z dnia 25 sierpnia 2011r. w sprawie ustalenia Strefy Płatnego Parkowania, ustalenia wysokości stawek opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, sposobu pobierania opłat i określenia wysokości opłaty dodatkowej.

Rozdział 1.
PRZEPISY OGÓLNE

§ 3.

1. Za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w SPP na terenie Miasta Śmigla pobiera się opłaty w wysokości określonej w Uchwale Rady Miejskiej Śmigla.

2. Opłaty, o których mowa w ust. 1, pobiera się za parkowanie pojazdów samochodowych na wyznaczonych drogach publicznych w miejscach do parkowania znajdujących się w granicach SPP, w dni robocze w Podstrefie A od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 18:00 oraz w soboty, w godzinach od 9:00 do 13:00, w Podstrefie B w środy od godziny 6:00 do godziny 13:00 z wyjątkiem przypadających w tych dniach dni świątecznych.

3. Dopuszcza się możliwość zaniechania poboru opłat w określone dni na podstawie decyzji Burmistrza Śmigla i podaje ją do publicznej wiadomości, poprzez ogłoszenie w sposób zwyczajowy przyjęty, z co najmniej trzydniowym wyprzedzeniem.

§ 4.

1. Granice obszaru SPP określa Uchwała Rady Miejskiej Śmigla.

2. Granice wjazdu do SPP oznakowane są znakami D-44 strefa parkowania, natomiast wyjazdy znakami D-45 koniec strefy parkowania.

§ 5.

1. W SPP stosuje się następujące opłaty za parkowanie:

a) jednorazowe - uiszczane niezwłocznie po zaparkowaniu pojazdu, poprzez wykupienie biletu parkingowego w automacie parkingowym lub w inny dostępny technicznie sposób zaproponowany przez zarządcę drogi,

b) abonamentowe - uiszczane poprzez wykupienie karty abonamentowej,

2. Karty abonamentowe można wykupić wyłącznie w BSPP.

3. Postój pojazdów zaopatrzenia oraz taksówek w SPP w czasie jej funkcjonowania jest odpłatny tak, jak postój innych pojazdów, z zastrzeżeniem § 7 pkt 4.

§ 6.

Od opłat o których mowa w § 3 zwolnione są pojazdy wymienione w art. 13 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych ( tj. Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 ze zm.).

§ 7.

Ustala się zerową stawkę za parkowanie dla:

1. oznakowanych pojazdów służb miejskich podczas wykonywania obowiązków służbowych (pogotowia gazowego, energetycznego, ciepłowniczego, wodno - kanalizacyjnego, policji, straży miejskiej, służb komunalnych),

2. pojazdów osób niepełnosprawnych o obniżonej sprawności ruchowej, posiadających uprawnienia do kierowania pojazdem samochodowym oraz kartę parkingową, na miejscach oznaczonych znakiem P-24 "miejsce dla pojazdu osoby niepełnosprawnej" wraz ze znakiem D-18a parking - miejsce zastrzeżone z dodatkową tabliczką T-29, która informuje o miejscach przeznaczonych dla pojazdów samochodowych uprawnionej osoby niepełnosprawnej o obniżonej sprawności ruchowej,

3. pojazdów jednośladowych,

4. taksówek na wyznaczonych dla nich miejscach do postoju pomiędzy znakami D-19 i D-20,

5. pojazdów publicznej komunikacji zbiorowej, zatrzymujących się na ustalonych dla nich przystankach

6. pojazdów placówek zajmującychsię opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych pozostających pod opieką tych placówek oznaczonych kartą parkingową.

Rozdział 2.
REALIZACJA OPŁAT W SPP

§ 8.

1. Obowiązkiem kierowcy pojazdu samochodowego parkującego w SPP jest niezwłoczne po zaparkowaniu wniesienie opłaty za parkowanie.

2. Opłata za parkowanie pojazdów samochodowych obowiązuje w każdym wyznaczonym miejscu do parkowania w SPP.

3. Nie dopełnienie obowiązku określonego w ust. 1 powoduje nałożenie na właściciela pojazdu samochodowego parkującego w SPP opłaty dodatkowej, której wysokość określona jest w Uchwale.

§ 9.

1. Minimalny opłata w SPP wynosi 0,50 zł za 15 min.

2. Wykupienie biletu parkingowego w automacie parkingowym następuje przy użyciu monet o nominale 5 zł, 2 zł, 1 zł, 50 gr, 20 gr i 10 gr . Opłacenie czasu parkowania, z zastrzeżeniem ust. 1, następuje proporcjonalnie do wartości użytej monety lub monet.

§ 10.

1. Wysokość opłat abonamentowych określa Uchwała Rady Miejskiej.

2. Karty abonamentowe, potwierdzające wniesienie opłaty określonej w ust.1, wydaje się na okresy 1 miesiąca, 6 miesięcy i 1 roku.

§ 11.

1. Uprawnienie do wykupienia abonamentu mieszkańca, po wniesieniu opłaty, posiadają osoby fizyczne zameldowane w lokalach usytuowanych przy ulicach objętych SPP na pobyt stały lub tymczasowy będące właścicielem pojazdu samochodowego o masie całkowitej do 3,5 tony

2. Uprawnienie do wykupienia abonamentu mieszkańca posiadają także osoby zameldowane na pobyt tymczasowy, będące najemcami lokalu mieszkalnego, usytuowanego przy ulicach objętych SPP po upływie roku od chwili pierwszego zameldowania.

3. Dokumentem uprawniającym do nabycia abonamentu mieszkańca jest dowód rejestracyjny pojazdu, w którym osoba wykupująca abonament jest ujawniona jako właściciel lub współwłaściciel pojazdu oraz dowód osobisty właściciela pojazdu ze stałym zameldowaniem lub zaświadczeniem o tymczasowym zameldowaniu w bezpośrednim sąsiedztwie ulicy objętej pobieraniem opłat za parkowanie w SPP.

4. Jako właściciela pojazdu, przyjmuje się także osoby faktycznie władające pojazdem na podstawie umowy leasingowej, sporządzonej w formie pisemnej pod rygorem bezskuteczności.

5. Wykupienie abonamentu przez mieszkańca SPP upoważnia go do parkowania zgodnie z adresem zameldowania.

6. Wykupiony abonament przypisany jest tylko do jednego pojazdu.

§ 12.

1. W razie utraty lub kradzieży karty abonamentowej nie przysługuje zwrot kosztów za niewykorzystany okres jego ważności.

2. Posiadacz ważnej karty abonamentowej, który przestał być właścicielem pojazdu samochodowego lub zmienił adres zameldowania poza granice SPP, zobowiązany jest do jego zwrotu. W przypadku zwrotu jego posiadacz otrzyma zwrot opłaty za niewykorzystany okres ważności (liczony w pełnych, nie rozpoczętych miesiącach).

3. Osoba zameldowana w lokalach usytuowanych przy ulicach objętych SPP, która nie wykupi abonamentu, uiszcza opłaty za parkowanie pojazdów samochodowych w SPP, na zasadach określonych w § 8 i 9.

§ 13.

1. Korzystający z dróg publicznych mogą występować o wyznaczenie na ulicach objętych SPP, po wykupieniu abonamentu, zastrzeżonych miejsc postojowych - kopert.

2. Liczba kopert jest limitowana i nie może przekroczyć 10 % liczby miejsc postojowych w SPP.

3. Abonament wydany dla osoby fizycznej lub podmiotu gospodarczego, o których mowa w ust. 1, ważny jest wyłącznie na określonej kopercie, w okresie ważności abonamentu.

4. Oznakowanie koperty, jak i jej likwidację wykonuje administrator SPP.

5. Utrata ważności abonamentu wydanego na określoną kopertę, następuje:

a) z upływem terminu, na który został wydany,

b) z powodu rezygnacji wnioskodawcy z użytkowania koperty,

c) w wyniku jego cofnięcia przez zarządcę drogi, spowodowanego stwierdzeniem wykorzystywania zastrzeżonego miejsca postoju na cele inne niż parkowanie pojazdu samochodowego np. prowadzenie działalności handlowej lub reklamowej,

d) w wyniku jego cofnięcia, spowodowanego przyczynami innymi np. wzrostem zagrożenia bezpieczeństwa ruchu, zmianą granicy SPP itp.

6. Zajęcie koperty przez pojazdy samochodowe innych osób lub podmiotów nie upoważnia do wysuwania z tego tytułu roszczeń w stosunku do zarządcy drogi i administratora SPP.

§ 14.

1. Bilety parkingowe niezwłocznie po ich wykupieniu w najbliższym automacie parkingowym, karty abonamentowe, muszą być umieszczone za przednią szybą wewnątrz pojazdu, w sposób umożliwiający ich odczytanie bez jakichkolwiek wątpliwości co do ich treści i ważności, niezwłocznie po zaparkowaniu pojazdu.

2. W przypadku uszkodzenia najbliższego automatu parkingowego, należy niezwłocznie wykupić bilet parkingowy w innym najbliższym automacie parkingowym.

3. W ramach wniesionej opłaty za parkowanie można zmieniać miejsce parkowania w SPP.

4. Niepełne wykorzystanie biletu parkingowego nie uprawnia do żądania zwrotu wniesionej opłaty.

§ 15.

Wykupienie karty abonamentowej i umieszczenie jej wewnątrz pojazdu, zgodnie z zasadami określonymi w § 14, upoważnia do parkowania bez wniesienia opłaty jednorazowej w wyznaczonym miejscu w obszarze SPP, lecz nie uprawnia do zastrzegania stałego miejsca parkowania z wyjątkiem karty abonamentowej na kopertę. Parkowanie w SPP niezgodnie z przepisami ustawy Prawo o ruchu drogowym nie stanowi podstawy do roszczeń wobec zarządcy drogi w przypadku braku miejsc parkingowych.

Rozdział 3.
PARKOWANIE BEZ WNIESIENIA OPŁATY

§ 16.

1. Za parkowanie w SPP bez wniesienia opłaty, udokumentowane wezwaniem , pobiera się opłaty dodatkowe w wysokościach określonych w § 17 Regulaminu i Załączniku Nr 1 do Uchwały.

2. Przez parkowanie w SPP bez wniesienia opłaty rozumie się:

a) nie wniesienie opłat za parkowanie, zgodnie z zasadami określonymi w Rozdziale II niniejszego regulaminu,

b) parkowanie ponad czas opłacony,

c) parkowanie z abonamentem na korzystanie z koperty w innym miejscu postojowym,

d) parkowanie z kartą abonamentową zgodnie z jej przeznaczeniem.

3. Opłatę dodatkową należy wpłacać w kasie biura SPP lub na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego Śmigla podając numer wezwania i nr pojazdu.

5. Opłata dodatkowa podlega przymusowemu ściągnięciu w trybie określonym w przepisach o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.

§ 17.

Ustala się zasady naliczania opłat dodatkowych i ich wysokości:

1. w przypadku przekroczenia opłaconego czasu parkowania i przybycia do BSPP do godz. 18:00 danego dnia (w soboty do godz. 13:00) - kwota stanowiąca wartość opłaty za parkowanie, zgodnie z wysokością opłaty w SPP, w której parkował pojazd, liczona od momentu utraty ważności dowodu wniesienia opłaty za parkowanie do momentu przybycia do BSPP- wartość opłaty za parkowanie plus 10,00 zł,

2. w przypadku przekroczenia opłaconego czasu parkowania i przybycia do BSPP tj. w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia parkowania - kwota stanowiąca wartość opłaty za parkowanie, zgodnie z wysokością opłaty w SPP, w której parkował pojazd, liczona od momentu utraty ważności dowodu wniesienia opłaty za parkowanie do godz. 18:00 tego dnia oraz kwota 20,00 zł

3. w przypadku nie dokonania opłaty za parkowanie i przybycia do BSPP w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia parkowania, w którym nie dokonano opłaty - 35,00 zł,

4. w przypadku nie dokonania opłaty za parkowanie i nie zgłoszenia się do BSPP - 50,00 zł

Rozdział 4.
KONTROLA CZASU POSTOJU POJAZDÓW

§ 18.

1. Do kontroli wnoszenia opłat za parkowanie pojazdów w SPP upoważnieni są wyłącznie kontrolerzy administratora SPP, którzy wykonują swoje czynności zgodnie z przepisami Regulaminu SPP.

2. Kontrolerzy wykonują swoje obowiązki w stroju służbowym z widocznym numerem służbowym.

§ 19.

Obowiązkiem kontrolerów SPP jest kontrola parkujących w strefie pojazdów, a w szczególności:

1. kontrola prawidłowości działania parkometrów,

2. kontrolowanie wnoszenia opłat za parkowanie pojazdów,

3. sprawdzanie ważności biletów parkingowych,

4. sprawdzanie ważności kart abonamentowych,

5. wypisywanie wezwań - raportów do uiszczenia opłaty dodatkowej za parkowanie bez wniesienia opłaty, przekroczenia czasu opłaconego parkowania lub parkowanie z kartą abonamentową niezgodnie z jej przeznaczeniem i umieszczanie ich za wycieraczką pojazdu samochodowego, oraz sporządzenie dokumentacji fotograficznej nieopłaconych postojów pojazdów w SPP,

6. zgłaszanie Straży Miejskiej lub policji wszelkich nieprawidłowości związanych z parkowaniem pojazdów oraz zajmowaniem pasa drogowego w SPP,

7. kontrola stanu oznakowania SPP oraz zgłaszania nieprawidłowości w tym zakresie u zarządcy drogi.

§ 20.

Kontrolerzy SPP nie pobierają żadnych opłat i nie prowadzą sprzedaży biletów parkingowych i kart abonamentowych.

Rozdział 5.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE

§ 21.

1. Wzory biletów parkingowych, kart abonamentowych i wezwań-raportów, określa administrator strefy w uzgodnieniu z zarządcą drogi.

2. Wszelkie uwagi dotyczące funkcjonowania SPP oraz reklamacje związane z nałożonymi opłatami dodatkowymi przyjmowane są w biurze SPP oraz u zarządcy drogi.


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXIX/220/12
Rady Miejskiej Śmigla
z dnia 29 listopada 2012 r.

SPP- Śmigiel- Plan Orientacyjny

infoRgrafika


Uzasadnienie do Uchwały Nr XXIX/220/12
Rady Miejskiej Śmigla
z dnia 29 listopada 2012 r.

w sprawie ustalenia w Śmiglu Strefy Płatnego Parkowania, wysokości stawek opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, wysokości opłat dodatkowych oraz sposobu ich pobierania

Jednocześnie niniejsza uchwała ustala zmniejszenie wysokości abonamnetu normalnego na okres 1 m-ca z 100 zł na 80 zł i 6 m-cy z 500 zł na 400 zł.

Zawarte ustalenia w niniejszej uchwale mają na celu ułatwienie życia mieszkańców, możliwości wykupienia abonamentu na wyznaczonych już miejscach parkingowych w obowiązującej Strefie Płatnego Parkowania oraz ułatwienie prowadzenia działalności gospodarczej podmiotom mającym swoje siedziby w obrębie Strefy.

W związku z uchwaleniem powyższej uchwały traci moc uchwała Nr XI/95/11 z dnia 25 sierpnia 2011 r. w sprawie ustalenia w Śmiglu Strefy Płatnego Parkowania, wysokości opłat za parkowanie pojazdów samochodowych na drogach publicznych w Strefie Płatnego Parkowania, wysokości opłat dodatkowych oraz sposobu ich pobierania oraz wszystkie uchwały zmieniające.

Ponadto uchwała zawiera wszystkie dotychczas wprowadzone zmiany w załacznikach do uchwały: Wysokość stawek opłat za czas parkowania pojazdów samochodowych, Regulaminie Strefy Płatnego Parkowania jak i Planie Orientacyjnym.

Wobec powyższego rekomenduje się Radzie Miejskiej Śmigla podjęcie przedmiotowej uchwały.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00