Akt prawny
Alerty
Porozumienie Powiatu Poznańskiego; Wójta Gminy Tarnowo Podgórne
z dnia 28 września 2012r.
w sprawie powierzenia Gminie Tarnowo Podgórne zarządzania publiczną drogą powiatową nr 2419P w zakresie realizacji zadania pn."Przebudowa drogi powiatowej nr 2419P Lusówko - Sady w miejscowości Lusówko w ciągu ul. Tarnowskiej, na odcinku od ul. Jankowickiej do ul. Grabowej
1. Powiatem Poznańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Poznaniu, w imieniu którego działają: Starosta Poznański - Jan Grabkowski Wicestarosta Poznański - Tomasz Łubiński Zwanym dalej Powiatem
2. Gminą Tarnowo Podgórne, w imieniu której działa: Wójt Gminy Tarnowo Podgórne - Tadeusz Czajka Zwanej dalej Gminą
[podstawa prawna]
Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1592 ze zm.) oraz art. 19 ust.4 ustawy z 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U z 2007r. Nr 19 poz. 115 ze zm.) zgodnie z Uchwałą nr XXXVI/440/2012 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 25 września 2012r. w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań zarządzania publicznymi drogami powiatowymi i Uchwałą nr XXI/192/IV/2012 Rady Powiatu w Poznaniu z dnia 19 września 2012r.
w sprawie powierzenia Gminie Tarnowo Podgórne zarządzania publiczną drogą powiatową nr 2419P
w zakresie realizacji zadania pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 2419P Lusówko - Sady w miejscowości Lusówko w ciągu ul. Tarnowskiej, na odcinku od ul. Jankowickiej do ul. Grabowej"
§ 1. [przedmiot porozumienia] Powiat powierza, a Gmina przejmuje do prowadzenia na okres od 01 stycznia 2013r. do 30 listopada 2013 r. zarządzanie publiczną drogą powiatową nr 2419P w zakresie realizacji zadania pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 2419P Lusówko - Sady w miejscowości Lusówko w ciągu ul. Tarnowskiej, na odcinku od ul. Jankowickiej do ul. Grabowej", będące zadaniem powiatu.
§ 2. [finansowanie zadania]
1. Zadanie, o którym mowa w §1, współfinansowane będzie ze środków Powiatu Poznańskiego w kwocie stanowiącej 50% wartości wkładu własnego Powiatu (wynoszącego maksymalnie 2.200.000,00 zł), jednak nie więcej niż 1.100.000,00zł (słownie: jedenmilionstotysięcyzłotych).
2. Zadanie, o którym mowa w §1, współfinansowane będzie ze środków Gminy Tarnowo Podgórne w kwocie stanowiącej 50% wartości wkładu własnego Powiatu, jednak nie więcej niż 1.100.000,00zł (słownie: jedenmilionstotysięcyzłotych).
3. Zadanie, o którym mowa w §1, współfinansowane będzie ze środków budżetu państwa w ramach programu wieloletniego pn. "Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II. Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój" (zwany dalej "Programem") w wysokości 30% wartości kwalifikowanej zadania.
4. Środki finansowe, o których mowa w ust.1, w wysokości 1.100.000,00zł przekazane zostaną przez Powiat na konto Gminy nr 62 1050 1520 1000 0005 0265 1383, w dwóch ratach, w wysokości 550.000,00 zł każda, do dnia 30 czerwca 2013r. i 31 sierpnia 2013r. Za termin przekazania uznaje się datę wpływu środków finansowych na rachunek bankowy Gminy.
5. Środki finansowe, o których mowa w ust.3, stanowiące dotację z budżetu państwa otrzymaną
z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, przekazane zostaną przez Powiat na konto Gminy nr 62 1050 1520 1000 0005 0265 1383, w terminie 14 dni od daty jej wpływu na rachunek Powiatu.
§ 3. [realizacja zadania]
1. Zadanie, o którym mowa w §1, realizowane będzie zgodnie z Prawem Budowlanym i Prawem Zamówień Publicznych.
2. Gwarancja lub rękojmia udzielana przez Wykonawcę na roboty budowlane powinna wynosić minimum 3 lata.
§ 4. [obowiązki stron]
1. Powiat zobowiązuje się do złożenia wniosku o dofinansowanie z budżetu państwa na 2013r. w ramach Programu.
2. W przypadku uzyskania dofinansowania, o którym mowa w ust. 1, Powiat zobowiązuje się do:
1) podpisania umowy z Wojewodą Wielkopolskim na dofinansowanie zadania w ramach Programu,
2) prowadzenia niezbędnej dokumentacji określonej wymogami Programu oraz umową
o dofinansowanie,
3) złożenia wniosku o płatność zgodnie z zasadami Programu.
3. Gmina zobowiązuje się do pełnienia obowiązków inwestora zadania opisanego w §1, a w szczególności do:
1) przygotowania załączników do zaktualizowanego wniosku o dofinansowanie określonych przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki,
2) przeprowadzenia postępowania przetargowego dotyczącego realizacji zadania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,
3) zawarcia umowy na roboty budowlane z wykonawcą wyłonionym zgodnie z pkt 2,
4) pełnienia funkcji inwestora na zasadach określonych w ustawie Prawo budowlane i wykonania zadania zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym zawartym we wniosku o dofinansowanie,
5) nadzorowanie procesu realizacji zadania,
6) sporządzania i przedkładania Powiatowi dokumentów, w tym finansowych, niezbędnych do złożenia wniosku o płatność zgodnie z zasadami Programu,
7) ponoszenia wyłącznej odpowiedzialności wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku
z realizacją zadania,
8) dokonania odbioru końcowego zadania przy udziale wyznaczonych przedstawicieli Powiatu, w terminie zgodnym z wnioskiem o dofinansowanie
§ 5. [kontrola realizacji zadania]
1. Pracownicy Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu mają prawo do przeprowadzenia kontroli prawidłowości wykonywania przez Gminę zadania objętego porozumieniem.
2. W ramach prawa kontroli, Gmina jest zobowiązana udzielić pracownikom Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu wszelkich informacji oraz zapewnić przedstawicielom przeprowadzenie kontroli prowadzenia robót.
3. Z przeprowadzonej kontroli, w przypadku stwierdzenia wad i usterek wykonanych robót, sporządzony zostanie protokół pokontrolny.
§ 6. [odbiór zadania]
1. Odbioru robót wykonanego zadania dokonuje komisja, w skład której wchodzą przedstawicie Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu, Gminy Tarnowo Podgórne i Wykonawcy.
2. Z odbioru, o którym mowa w ust 1, sporządzony zostanie protokół odbioru robót.
3. Zadanie, po zakończeniu jego realizacji, zostanie przekazane przez Gminę Powiatowi - Zarządowi Dróg Powiatowych w Poznaniu na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego. Załącznik do protokołu zdawczo-odbiorczego stanowić będzie: a. 1 kpl dokumentacji powykonawczej; b. kosztorys powykonawczy; c. gwarancja lub rękojmia na roboty
§ 7. [rozliczenie zadania]
1. Zadanie, o którym mowa w §1, w zakresie finansowanym przez gminę, po zakończeniu przekazane zostanie Powiatowi jako pomoc rzeczowa.
2. Rozliczenie z realizacji zadania nastąpi na podstawie przedłożonych kopii: faktur kosztów poniesionych na realizację zadania; protokołu odbioru robót, o którym mowa w § 6, ust. 2; protokołu zdawczo-odbiorczego, o którym mowa w § 6, ust. 3;
3. Dokumenty, o których mowa w ust 2, należy dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Poznaniu do dnia 30 listopada 2013r.
4. W przypadku niewykorzystania dotacji lub jej części, Gmina zobowiązuje się do zwrotu niewykorzystanej części w terminie do dnia 15 grudnia 2013r.
5. W przypadku nie uwzględnienia środków w wysokości 1.100.000,00zł na realizację przedmiotowego zadania, w budżecie Powiatu na rok 2013, niniejsze porozumienie traci moc.
§ 8. [postanowienia końcowe porozumienia]
1. W przypadku nie uzyskania dotacji w ramach Programu, o której mowa w §2 ust.3, niniejsze Porozumienie traci moc.
2. Wszelkie zmiany niniejszego porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
3. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy ustawy o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, ustawy o finansach publicznych oraz kodeksu cywilnego.
4. Sprawy wynikające z realizacji niniejszego porozumienia będą rozstrzygnięte przez Sąd właściwy dla siedziby Powiatu.
5. Porozumienie wchodzi w życie z dniem jego zawarcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
6. Porozumienie sporządzono w siedmiu jednobrzmiących egzemplarzach: pięć z nich otrzymuje Powiat Poznański, dwa Gmina Tarnowo Podgórne.
Wójt Gminy Tarnowo Podgórne | Starosta Poznański
|