Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6471

Porozumienie Powiatu Poznańskiego; Wójta Gminy Tarnowo Podgórne

z dnia 28 września 2012r.

w sprawie powierzenia Gminie Tarnowo Podgórne zarządzania publiczną drogą powiatową nr 2419P w zakresie realizacji zadania pn."Przebudowa drogi powiatowej nr 2419P Lusówko - Sady w miejscowości Lusówko w ciągu ul. Tarnowskiej, na odcinku od ul. Jankowickiej do ul. Grabowej

1. Powiatem Poznańskim reprezentowany przez Zarząd Powiatu w Poznaniu, w imieniu którego działają: Starosta Poznański - Jan Grabkowski Wicestarosta Poznański - Tomasz Łubiński Zwanym dalej Powiatem

2. Gminą Tarnowo Podgórne, w imieniu której działa: Wójt Gminy Tarnowo Podgórne - Tadeusz Czajka Zwanej dalej Gminą

[podstawa prawna]

Na podstawie art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 5 czerwca 1998r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1592 ze zm.) oraz art. 19 ust.4 ustawy z 21 marca 1985r. o drogach publicznych (Dz. U z 2007r. Nr 19 poz. 115 ze zm.) zgodnie z Uchwałą nr XXXVI/440/2012 Rady Gminy Tarnowo Podgórne z dnia 25 września 2012r. w sprawie przejęcia od Powiatu Poznańskiego niektórych zadań zarządzania publicznymi drogami powiatowymi i Uchwałą nr XXI/192/IV/2012 Rady Powiatu w Poznaniu z dnia 19 września 2012r.
w sprawie powierzenia Gminie Tarnowo Podgórne zarządzania publiczną drogą powiatową nr 2419P
w zakresie realizacji zadania pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 2419P Lusówko - Sady w miejscowości Lusówko w ciągu ul. Tarnowskiej, na odcinku od ul. Jankowickiej do ul. Grabowej"

§ 1. [przedmiot porozumienia] Powiat powierza, a Gmina przejmuje do prowadzenia na okres od 01 stycznia 2013r. do 30 listopada 2013 r. zarządzanie publiczną drogą powiatową nr 2419P w zakresie realizacji zadania pn. "Przebudowa drogi powiatowej nr 2419P Lusówko - Sady w miejscowości Lusówko w ciągu ul. Tarnowskiej, na odcinku od ul. Jankowickiej do ul. Grabowej", będące zadaniem powiatu.

§ 2. [finansowanie zadania]

1. Zadanie, o którym mowa w §1, współfinansowane będzie ze środków Powiatu Poznańskiego w kwocie stanowiącej 50% wartości wkładu własnego Powiatu (wynoszącego maksymalnie 2.200.000,00 zł), jednak nie więcej niż 1.100.000,00zł (słownie: jedenmilionstotysięcyzłotych).

2. Zadanie, o którym mowa w §1, współfinansowane będzie ze środków Gminy Tarnowo Podgórne w kwocie stanowiącej 50% wartości wkładu własnego Powiatu, jednak nie więcej niż 1.100.000,00zł (słownie: jedenmilionstotysięcyzłotych).

3. Zadanie, o którym mowa w §1, współfinansowane będzie ze środków budżetu państwa w ramach programu wieloletniego pn. "Narodowy Program Przebudowy Dróg Lokalnych - Etap II. Bezpieczeństwo - Dostępność - Rozwój" (zwany dalej "Programem") w wysokości 30% wartości kwalifikowanej zadania.

4. Środki finansowe, o których mowa w ust.1, w wysokości 1.100.000,00zł przekazane zostaną przez Powiat na konto Gminy nr 62 1050 1520 1000 0005 0265 1383, w dwóch ratach, w wysokości 550.000,00 zł każda, do dnia 30 czerwca 2013r. i 31 sierpnia 2013r. Za termin przekazania uznaje się datę wpływu środków finansowych na rachunek bankowy Gminy.

5. Środki finansowe, o których mowa w ust.3, stanowiące dotację z budżetu państwa otrzymaną
z Wielkopolskiego Urzędu Wojewódzkiego, przekazane zostaną przez Powiat na konto Gminy nr 62 1050 1520 1000 0005 0265 1383, w terminie 14 dni od daty jej wpływu na rachunek Powiatu.

§ 3. [realizacja zadania]

1. Zadanie, o którym mowa w §1, realizowane będzie zgodnie z Prawem Budowlanym i Prawem Zamówień Publicznych.

2. Gwarancja lub rękojmia udzielana przez Wykonawcę na roboty budowlane powinna wynosić minimum 3 lata.

§ 4. [obowiązki stron]

1. Powiat zobowiązuje się do złożenia wniosku o dofinansowanie z budżetu państwa na 2013r. w ramach Programu.

2. W przypadku uzyskania dofinansowania, o którym mowa w ust. 1, Powiat zobowiązuje się do:

1) podpisania umowy z Wojewodą Wielkopolskim na dofinansowanie zadania w ramach Programu,

2) prowadzenia niezbędnej dokumentacji określonej wymogami Programu oraz umową
o dofinansowanie,

3) złożenia wniosku o płatność zgodnie z zasadami Programu.

3. Gmina zobowiązuje się do pełnienia obowiązków inwestora zadania opisanego w §1, a w szczególności do:

1) przygotowania załączników do zaktualizowanego wniosku o dofinansowanie określonych przez Wielkopolski Urząd Wojewódzki,

2) przeprowadzenia postępowania przetargowego dotyczącego realizacji zadania zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych,

3) zawarcia umowy na roboty budowlane z wykonawcą wyłonionym zgodnie z pkt 2,

4) pełnienia funkcji inwestora na zasadach określonych w ustawie Prawo budowlane i wykonania zadania zgodnie z harmonogramem rzeczowo-finansowym zawartym we wniosku o dofinansowanie,

5) nadzorowanie procesu realizacji zadania,

6) sporządzania i przedkładania Powiatowi dokumentów, w tym finansowych, niezbędnych do złożenia wniosku o płatność zgodnie z zasadami Programu,

7) ponoszenia wyłącznej odpowiedzialności wobec osób trzecich za szkody powstałe w związku
z realizacją zadania,

8) dokonania odbioru końcowego zadania przy udziale wyznaczonych przedstawicieli Powiatu, w terminie zgodnym z wnioskiem o dofinansowanie

§ 5. [kontrola realizacji zadania]

1. Pracownicy Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu mają prawo do przeprowadzenia kontroli prawidłowości wykonywania przez Gminę zadania objętego porozumieniem.

2. W ramach prawa kontroli, Gmina jest zobowiązana udzielić pracownikom Starostwa Powiatowego w Poznaniu oraz Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu wszelkich informacji oraz zapewnić przedstawicielom przeprowadzenie kontroli prowadzenia robót.

3. Z przeprowadzonej kontroli, w przypadku stwierdzenia wad i usterek wykonanych robót, sporządzony zostanie protokół pokontrolny.

§ 6. [odbiór zadania]

1. Odbioru robót wykonanego zadania dokonuje komisja, w skład której wchodzą przedstawicie Zarządu Dróg Powiatowych w Poznaniu, Gminy Tarnowo Podgórne i Wykonawcy.

2. Z odbioru, o którym mowa w ust 1, sporządzony zostanie protokół odbioru robót.

3. Zadanie, po zakończeniu jego realizacji, zostanie przekazane przez Gminę Powiatowi - Zarządowi Dróg Powiatowych w Poznaniu na podstawie protokołu zdawczo - odbiorczego. Załącznik do protokołu zdawczo-odbiorczego stanowić będzie: a. 1 kpl dokumentacji powykonawczej; b. kosztorys powykonawczy; c. gwarancja lub rękojmia na roboty

§ 7. [rozliczenie zadania]

1. Zadanie, o którym mowa w §1, w zakresie finansowanym przez gminę, po zakończeniu przekazane zostanie Powiatowi jako pomoc rzeczowa.

2. Rozliczenie z realizacji zadania nastąpi na podstawie przedłożonych kopii: faktur kosztów poniesionych na realizację zadania; protokołu odbioru robót, o którym mowa w § 6, ust. 2; protokołu zdawczo-odbiorczego, o którym mowa w § 6, ust. 3;

3. Dokumenty, o których mowa w ust 2, należy dostarczyć do Starostwa Powiatowego w Poznaniu do dnia 30 listopada 2013r.

4. W przypadku niewykorzystania dotacji lub jej części, Gmina zobowiązuje się do zwrotu niewykorzystanej części w terminie do dnia 15 grudnia 2013r.

5. W przypadku nie uwzględnienia środków w wysokości 1.100.000,00zł na realizację przedmiotowego zadania, w budżecie Powiatu na rok 2013, niniejsze porozumienie traci moc.

§ 8. [postanowienia końcowe porozumienia]

1. W przypadku nie uzyskania dotacji w ramach Programu, o której mowa w §2 ust.3, niniejsze Porozumienie traci moc.

2. Wszelkie zmiany niniejszego porozumienia wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.

3. W sprawach nieuregulowanych mają zastosowanie przepisy ustawy o samorządzie gminnym, o samorządzie powiatowym, ustawy o finansach publicznych oraz kodeksu cywilnego.

4. Sprawy wynikające z realizacji niniejszego porozumienia będą rozstrzygnięte przez Sąd właściwy dla siedziby Powiatu.

5. Porozumienie wchodzi w życie z dniem jego zawarcia i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

6. Porozumienie sporządzono w siedmiu jednobrzmiących egzemplarzach: pięć z nich otrzymuje Powiat Poznański, dwa Gmina Tarnowo Podgórne.

Wójt Gminy Tarnowo Podgórne


Tadeusz Czajka

Starosta Poznański


Jan Grabkowski


Wicestarosta Poznański


Tomasz Łubiński

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00