Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXIII / 137 / 2012 Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012r.
w sprawie budżetu na 2013 rok
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) oraz art. 212, 214, 215, 222, 235-237, 258 i 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych ( Dz. U. Nr 157, poz.1240 z późn. zm.) Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1.
1) Ustala się dochody budżetu na rok 2013 w łącznej wysokości 13.615.550,00 zł, z tego:
1. dochody bieżące: 13.218.079,00 zł
2. dochody majątkowe: 397.471,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 1 i 1a do uchwały.
2) Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1. dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 1.514.043,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 3;
2. dotacje i środki zewnętrzne na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt2 i 3 ufp w wysokości 513.281,00 zł.
§ 2.
1) Ustala się wydatki budżetu na rok 2013 w łącznej wysokości 14.407.369,00, z tego:
1. wydatki bieżące w wysokości 12.081.410,00
a) wynagrodzenia i składki od nich naliczane 5.676.900,00 zł.
b) wydatki majątkowe w wysokości 2.325.959,00 zgodnie z załącznikiem nr 2 do uchwały.
2) Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1. wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 1.514.043,00. zł , zgodnie z załącznikiem nr 4;
2. wydatki na programy finansowane z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust. 1 pkt 2 i 3 upf w części związanej z realizacją zadań jst w wysokości 513.281,00 zł. .
3) Określa się plan zadań inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem nr 5 do uchwały.
§ 3.
Deficyt budżetu w kwocie 791.819,00 zł zostanie sfinansowany przychodem z tytułu kredytów i pożyczek zaciągniętych.
§ 4.
Określa się łączną kwotę planowanych przychodów w kwocie 2.000.000,00 zł. zgodnie z załącznikiem 6 do uchwały.
§ 5.
Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów w kwocie 1.208.181,00 zł zgodnie z załącznikiem nr 7 do uchwały.
§ 6.
Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy:
1) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 70.000,00 zł.
2) podmiotowe dla instytucji kultury 235.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem nr 8 do uchwały.
§ 7.
Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 2.100.000,00 zł w tym na:
1) pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 100.000,00 zł,
2) finansowanie planowanego deficytu budżetu w kwocie 791.819,00 zł
3) spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1.208.181,00 zł.
§ 8.
Upoważnia się Burmistrza do zaciągania zobowiązań:
1) na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej i innych środków ze źródeł zagranicznych niepodlegających zwrotowi.
2) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu w kwocie 100.000,00 zł
3) zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych , o których mowa w art. 89 ust 1pkt 2-3 upf z dnia 27 sierpnia 2009 do wysokości 2.000.000,00 zł
§ 9.
Upoważnia się Burmistrza do:
1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na uposażenie i wynagrodzenia ze stosunku pracy, oraz dokonywania zmiany planu wydatków majątkowych w ramach środków zaplanowanych w dziale z wyłączeniem przedsięwzięć ustalonych w WPF.
2) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu.
3) upoważnienie do wcześniejszych niż wynika z umów spłaty zaciągniętych kredytów.
4) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
§ 10.
Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 76.897,00 zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 69.208,00 zł oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 7.689,00 zł.
§ 11.
Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar , o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo Ochrony Środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska w zakresie określonych ustawą , zgodnie z załącznikiem Nr 9 do uchwały.
§ 12.
Tworzy się rezerwy
1) ogólną w wysokości 18.000,00 zł.
2) celowe w wysokości 31.000,00 zł z tego:
a) na realizacje zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie 31.000,00 zł
§ 13.
Wyodrębnia się fundusz sołecki według zestawienia wydatków z podziałem kwot oraz określeniem przedsięwzięć do realizacji poszczególnych sołectw zgodnie z załącznikiem Nr 10 do uchwały.
§ 14.
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi .
§ 15.
Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązująca od 1 stycznia 2013 r. i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Ostrorogu |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf
DOCHODY Zał nr 1
Załącznik Nr 1 a do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik1%20a.pdf
DOCHODY MAJĄTKOWE - zał 1a
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf
WYDATKI zał nr2
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf
PLAN DOCHODÓW NA ZAD. ZL.- zał. nr 3
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf
PLAN WYDATKÓW NA ZAD. ZL.- zał. nr 4
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf
PLAN ZADAŃ INWEST. - zał. nr 5
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf
PRZYCHODY-zał. nr 6
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf
ROZCHODY-zał. nr 7
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf
dotacja dla inst. kult. -zał. nr 8
Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf
wydatki z ochrony środ. -zał. nr9
Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf
fundusz sołecki - zał. nr 10
Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XXIII / 137 / 2012
Rady Miejskiej w Ostrorogu
z dnia 18 grudnia 2012 r.
Zalacznik11.pdf
Uzasadnienie- zał. nr 11