Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6391

Uchwała nr XIX/114/2012 Rady Gminy Chocz

z dnia 7 grudnia 2012r.

w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1 i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (tj. Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 6r ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012 r. poz. 391) Rada Gminy Chocz uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwała określa:

1) rodzaje i ilość odpadów komunalnych odbieranych od właściciela nieruchomości,

2) częstotliwość odbierania odpadów komunalnych od właściciela nieruchomości,

3) sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych,

4) sposób zagospodarowania odpadów komunalnych.

§ 2. 1. Ustala się, iż w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi:

1) Odbiera się następujące rodzaje odpadów komunalnych bezpośrednio od właścicieli nieruchomości:

a) niesegregowane odpady komunalne,

b) selektywnie zbierane:

- papier i tekturę,

- szkło bezbarwne,

- szkło kolorowe,

- tworzywa sztuczne.

2) odbiera się odpady komunalne zbierane selektywnie z punktów selektywnego zbierania odpadów wyznaczonych na terenie gminy:

a) przeterminowane leki,

b) zużyte baterie i akumulatory,

c) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny,

d) zużyte opony,

e) meble i odpady wielkogabarytowe.

3) Odbiera się odpady zbierane selektywnie w punktach wyznaczonych poza terenem gminy:

a) odpady rozbiórkowe i budowlane;

b) odpady niebezpieczne takie jak: chemikalia, farby i lakiery, styropian i opakowania wielomateriałowe typu tetrapak.

2. Odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z obszarów zabudowy jednorodzinnej, nastąpi po zapewnieniu możliwości dostępu do pojemnika (worka), to znaczy umieszczeniu poza ogrodzeniem nieruchomości, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd.

3. Odbieranie odpadów komunalnych z miejsc gromadzenia odpadów komunalnych na terenach nieruchomości z obszarów zabudowy wielorodzinnej oraz z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, nastąpi po zapewnieniu możliwości swobodnego dojazdu do pojemników.

4. W zamian za uiszczona przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi odbiera się odpady komunalne, o których mowa w § 2 ust.1 w kazdej ilości.

§ 3. 1. Określa się częstotliwość odbioru odpadów komunalnych:

1) odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych, od właścicieli nieruchomości z obszarów zabudowy jednorodzinnej - odbywać się będzie w terminach określonych przez odbierającego odpady, nie rzadziej niż 1 x miesiącu,

2) odbiór odpadów zbieranych selektywnie: papieru i tektury, tworzyw sztucznych, szkła bezbarwnego, szkła kolorowego od właścicieli nieruchomości wymienionych w pkt. 1 - odbywać się będzie w terminach podanych przez odbiorcę odpadów, nie rzadziej niż 1 x w miesiącu,

3) odbiór niesegregowanych odpadów komunalnych, od właścicieli nieruchomości z obszarów budownictwa wielorodzinnego oraz z terenów nieruchomości niezamieszkałych odbywać się będzie w terminach określonych przez odbierającego odpady, nie rzadziej niż 1 x miesiącu

4) bezbarwnego, szkła kolorowego od właścicieli nieruchomości wymienionych w pkt. 3 - odbywać się będzie w terminach podanych przez odbiorcę odpadów, nie rzadziej niż 1 x w miesiącu

5) dbiór mebli i innych odpadów wielkogabarytowych - w terminach podanych przez odbiorcę odpadów z miejsc wyznaczonych na terenie gminy, nie rzadziej niż 2 razy w roku.

§ 4. Określa się sposób świadczenia usług przez punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych:

1. Właściciele nieruchomości samodzielnie dostarczą do punktów selektywnej zbiórki odpadów odpady komunalne zebrane w sposób selektywny: przeterminowane leki, zużyte baterie i akumulatory, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, zużyte opony, meble i inne odpady wielkogabarytowe.

2. Zbiórka zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz zużytych opon, odbywać się będzie w wyznaczonych miejscach na obszarze gminy, w określonych terminach zbiórki. Informacja o miejscach i terminach zbiórki zostanie przekazana właścicielom nieruchomości przez Urząd Gminy Chocz.

3. Zbiórka mebli i innych odpadów wielkogabarytowych odbywać się będzie w wyznaczonych miejscach na obszarze gminy, w terminach zbiórki określonych harmonogramem przez odbiorcę odpadów.

4. Zbiórka przeterminowanych leków odbywać się będzie w wyznaczonym punkcie selektywnej zbiórki odpadów - w aptekach.

5. Zbiórka zużytych baterii odbywać się będzie w wyznaczonych punktach selektywnej zbiórki odpadów w placówkach oświatowych i w Urzędzie Gminy Chocz.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Chocz.

§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013r.

Przewodniczący Rady


mgr Jan Woldański


Uzasadnienie

Zgodnie z nowelizacją ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2012r., poz. 391.) wprowadzoną przepisami ustawy z dnia 1 lipca 2011 roku o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2011r. Nr 152, poz. 897 ze zm.), od dnia 1 stycznia 2012 roku zaczną obowiązywać nowe zasady gospodarowania odpadami komunalnymi. Wypełniając dyspozycję art. 6r ust. 3 ustawy - rada gminy, w drodze uchwały zobowiązana jest określić szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych. Zakres świadczonych usług przez Gminę Chocz został tak zaplanowany, aby w jak najbardziej efektywny sposób, środki uzyskane z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi przeznaczyć na organizację i realizację systemu gospodarki odpadami komunalnymi dogodnego dla mieszkańców. Uchwała w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych stanowi akt prawa miejscowego i jest bezpośrednio powiązana z uchwałami w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wzoru deklaracji oraz terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty. Wszystkie te uchwały tworzą podstawę do wdrożenia nowego systemu gospodarki odpadami komunalnymi w Gminie Chocz. Treść niniejszej uchwały jest zgodna z zapisami zawartymi w Regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Chocz.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00