Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6356

Uchwała nr XIX/131/2012 Rady Miejskiej Wielichowa

z dnia 19 grudnia 2012r.

w sprawie uchwały budżetowej na rok 2013

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 późn. zm.), art. 212, 214, 215, 222, 235, 236, 237 i 258 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 z późn. zm.) uchwala się, co następuje:

§ 1.

1. Ustala się dochody budżetu na 2013 rok w łącznej kwocie 21.166.936 zł, z tego:

- dochody bieżące w kwocie 18.956.836 zł,

- dochody majątkowe w kwocie 2.210.100 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 1 do uchwały.

2. Dochody, o których mowa w ust 1 obejmują w szczególności:

1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.765.145 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3,

2) dotacje i środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3, w kwocie 2.210.100 zł.

3. Ustala się dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa zgodnie z załącznikiem nr 7.

§ 2.

1. Ustala się wydatki budżetu na 2013 rok w łącznej kwocie 18.474.550,29 zł, z tego:

1) wydatki bieżące w wysokości 17.412.125,29 zł,

2) wydatki majątkowe w wysokości 1.062.425 zł, zgodnie z załącznikiem nr 2,

2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:

1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 2.765.145 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 4,

3. Określa się wykaz wydatków majątkowych, zgodnie z załącznikiem nr 6.

§ 3.

Nadwyżkę budżetu w kwocie 2.692.385,71 zł przeznacza się na spłatę zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczki.

§ 4.

1. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 14.000 zł. z tytułu spłaty udzielonej pożyczki,

2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów budżetu w wysokości 2.706.385,71 zł. z tytułu spłaty otrzymanych pożyczek i kredytów, zgodnie z załącznikiem nr 5.

§ 5.

Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy, z tego:

1) dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych,

2) dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych, zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 6.

Określa się plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1, oraz wydatki nimi finansowane, zgodnie z załącznikiem Nr 9.

§ 7.

Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 116.892 zł przeznacza się na realizację zadań określonych:

1) w programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 114.892 zł,

2) w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 2.000 zł.

§ 8.

Dochody z wpływów z opłaty produktowej oraz z tytułu z opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska przeznacza sie na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska określonym ustawą, zgodnie załącznikiem nr 10.

§ 9.

Tworzy się rezerwy:

1) ogólną w wysokości 107.734 zł,

2) celową w wysokości 44.000 zł, na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego.

§ 10.

Upoważnia się Burmistrza do:

1) dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działu w zakresie wydatków na wynagrodzenia ze stosunku pracy, wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu,

2) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do:

- dokonywania przeniesień planowanych wydatków w planie finansowym jednostki, za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia,

- zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.

§ 11.

1. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu.

2. Ustala się wydatki jednostek pomocniczych, zgodnie z załącznikiem nr 11.

§ 12.

Ustala się kwotę 500.000 zł, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania.

§ 13.

Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi.

§ 14.

Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Stanisław Marciniak


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Plan dochodów budżetu Gminy

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Plan wydatków budżetu Gminy

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce
samorządu terytorialnego ustawami

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf

Wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych jednostce
samorządu terytorialnego ustawami

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf

Przychody i rozchody budżetu

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf

Wykaz wydatków majątkowych w 2013 r.

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf

Dochody związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej, które podlegają przekazaniu do budżetu państwa

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf

Dotacje udzielone w 2013 roku z budżetu Gminy podmiotom należącym i nie należącym do sektora finansów publicznych

Załącznik Nr 9 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik9.pdf

Plan dochodów rachunku dochodów jednostek, o których mowa w art. 223 ust. 1, oraz wydatki nimi finansowane

Załącznik Nr 10 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik10.pdf

Dochody z wpływów z opłaty produktowej oraz z tytułu z opłat i kar, o których mowa w art.. 402 ust. 4-6 ustawy Prawo ochrony środowiska oraz finansowane nimi wydatki na ochronę środowiska i gospodarkę wodną

Załącznik Nr 11 do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.
Zalacznik11.pdf

Wydatki jednostek pomocniczych


Uzasadnienie do Uchwały Nr XIX/131/2012
Rady Miejskiej Wielichowa
z dnia 19 grudnia 2012 r.

1) Ustala się dochody budżetowe na rok 2013 w sposób następujący:

Dział 020 - Leśnictwo

- wpływy z tytułu dzierżawy obwodów łowieckich - 3.694 zł

Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

- wpływy z tytułu dostarczania ciepła do mieszkań i lokali użytkowych w budynku Ośrodka Zdrowia w Wielichowie - 14.748 zł. Dochody zostały ustalone na poziomie przewidywanego wykonania w 2012 z uwzględnieniem stopnia inflacji

- wpływy z tytułu hurtowej sprzedaży wody Zakładowi Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Wielichowie spółce z o. o. ze stacji uzdatniania wody Wielichowo-Wieś - 278.400 zł (netto 174 000 m3 x 1,60 zł)

- środki z Unii Europejskiej na realizację projektu pn. "Budowa sieci wodociągowej w miejscowości Wielichowo, Wielichowo Wieś, Ziemin, sieci tranzytowej do Śniat, Łubnicy, Trzcinicy, kanalizacji sanitarnej w części m. Wielichowo oraz stacji uzdatniania wody dla gminy Wielichowo" zgodnie z podpisaną umową o przyznanie pomocy Nr 00071-6921-UM1500051/10 w ramach działania "Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej" objętego PROW na lata 2007-2013 zawartej w dniu 21 stycznia 2010 r. pomiędzy Samorządem Województwa Wielkopolskiego - refundacja poniesionych nakładów - 1.872.100 zł

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

- wpływy z opłat za wieczyste użytkowanie - 9.894 zł

- dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych, tj. gruntów, lokali mieszkalnych i użytkowych - 76.635 zł. Dochody zostały ustalone na poziomie przewidywanego wykonania w 2012 r.

Dział 750 - Administracja publiczna

- dotacja celowa na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej przyjęto w wysokości otrzymanych informacji od dysponenta - 59.600 zł

- wpływy z usług za ksero - 167 zł

- wpływy z różnych dochodów - wynagrodzenie dla płatnika składek - 355 zł

- wpływy z tytułu reklamy w materiałach promocyjnych gminy - 600 zł

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

- dotacje na zadania zlecone z Krajowego Biura Wyborczego przyjęto w wysokości otrzymanych informacji od dysponenta - bieżąca aktualizacja list wyborców - 1.140 zł

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

- wpływy z tytułu zwrotu za dostarczaną energię i gaz przez OPS w Wielichowie - 9.490 zł. Dochody zostały ustalone na poziomie przewidywanego wykonania w 2012 z uwzględnieniem stopnia inflacji

Dział 756 -Dochody od osób prawnych, od osób fizycznych i od innych jednostek nie posiadających osobowości prawnej oraz wydatki związane z ich poborem

Przy ustalaniu dochodów w tym dziale przyjęto założenia, że:

- podatek od nieruchomości wzrośnie o 4 %

- podatek rolny wzrośnie o 3,64 % przy zastosowaniu ceny skupu żyta - 57 zł

- podatek leśny zmniejszy się o 0,14 % przy zastosowaniu ceny sprzedaży drewna tartacznego iglastego w wysokości 186,42 zł.

- podatek od środków transportowych wzrośnie o 4 %

Dochodami w tym dziale są:

- podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych, opłacany w formie karty podatkowej - 6.108 zł

- wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych - 2.472.890 zł.

- wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilno-prawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych - 1.613.366 zł

- opłata skarbowa - 23.219 zł

- opłata eksploatacyjna z tytułu wydobycia kruszywa ze żwirowni Reńsko oraz z tytułu wydobycia gazu ze złoża w Brońsku, Wielichowo i Ruchocice - 590.758 zł. Wpływy z dochodów przyjęto w wysokości przewidywanego wykonania w 2012 r. uwzględniając wpływy za dwa półrocza

- opłaty za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - 116.892 zł

- pozostałe opłaty - wpływy z opłat za zajęcie pasa drogowego - 17.143 zł w związku z umieszczeniem urządzeń w pasie drogowym

- udziały w podatku dochodowym od osób fizycznych. Dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych przyjęto w wysokości skalkulowanej przez Ministerstwo Finansów - 2.212.122 zł.

- udziały w podatku dochodowym od osób prawnych - 177.326 zł.- przy ustalaniu dochodów z tego tytułu wzięto pod uwagę realizację wpływów w poprzednich latach.

Dział 758 - Różne rozliczenia

Subwencję ogólną z budżetu państwa przyjęto w wysokości ustalonej przez Ministerstwo Finansów w tym:

- część oświatowa - 6.173.581 zł

- część wyrównawcza - 1.557.874 zł

- część równoważąca - 114.820 zł

Razem - 7.846.275 zł

- odsetki od środków na rachunku bankowym oraz lokat terminowych - 32.588 zł

Dział 801 - Oświata i wychowanie

- opłaty rodziców za przedszkole - 48.000 zł

- odsetki od środków na rachunkach bankowych - 2.095 zł

- wpływy z różnych dochodów - wynagrodzenie dla płatnika składek - 1.330 zł

- opłaty za wyżywienie w stołówce szkolnej - 269.790 zł i przedszkolnej - 58.000 zł.

- wpływy z pozostałych usług - 20 zł

- opłaty za pobyt dziecka powyżej 5 godzin w oddziale przedszkolnym (zgodnie z uchwałą nr V/27/2011 Rady Miejskiej Wielichowa z dnia 30 maja 2011 w sprawie ustalenia wysokości opłat za świadczenia udzielane przez gminne przedszkola na terenie gminy) - 6.864 zł

Dział 852 - Pomoc społeczna

Dotacje celowe przyjęto w wysokości otrzymanych informacji od dysponentów z przeznaczeniem na:

zadania zlecone z zakresu administracji rządowej - 2.704.405 zł, w tym na :

- świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego - 2.692.800 zł,

- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne - 3.305 zł,

- specjalistyczne usługi opiekuńcze - 8.300 zł,

zadania własne gminy - 195.400 zł, w tym na:

- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne - 6.600 zł,

- zasiłki i pomoc w naturze (zasiłki okresowe) - 44.800 zł

- zasiłki stałe - 62.400 zł

- utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej - 81.600 zł

- odpłatności za pobyt mieszkańca gminy w DPS - 500 zł

- wpływy z tytułu zwrotu wydatków z lat ubiegłych (nienależnie pobrane świadczenia rodzinne, pielęgnacyjne i wychowawcze) wraz z odsetkami, które podlegają odprowadzeniu do budżetu państwa - 11.000 zł

- wpływy z tytułu zwrotu wydatków z lat ubiegłych (nienależnie pobrane zasiłki stałe, - 2.115 zł

- dochody gminy związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej oraz innych zadań zleconych ustawami - 5.472 zł - z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz z usług opiekuńczych - 25 zł

- odsetki od środków na rachunku bankowym - 1.800 zł

- wpływy z różnych opłat - 100 zł

- wpływy z różnych dochodów - 127 zł

- wpływy z usług opiekuńczych - 500 zł

- dochody z tytułu otrzymanych darowizn na organizację Dnia Seniora i Wigilii dla osób starszych i samotnych - 1.000 zł

- dochody z tyt. zwrotów zasiłków zwrotnych na dożywianie dzieci w szkole - 20.540 zł

Dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

- odsetki od środków na rachunku bankowym - 250 zł

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

- nie planuje się wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, gdyż gospodarką odpadami z terenu gminy Wielichowo zajmować się będzie Związek Międzygminny - Centrum Zagospodarowania Odpadów SELEKT w Czempiniu

- wpływy z opłat i kar za korzystanie ze środowiska - 25.661 zł naliczane i przekazywane przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

- wpływy z opłaty produktowej - 237 zł. Opłata ta naliczana jest zgodnie z ustawą z dnia 11 maja 2001 r. o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz opłacie produktowej i opłacie depozytowej (Dz. U. z 2007 r. Nr 90, poz. 607 ze zm.) i przekazywana jest przez WFOŚiGW w Poznaniu proporcjonalnie do ilości odpadów opakowaniowych przekazanych do odzysku i recyklingu,

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

- wpływy z najmu i dzierżawy pomieszczeń w świetlicach wiejskich zarówno jednorazowych jak i stałych - 24.609 zł

- wpływy za zużytą energię elektryczną w świetlicach wiejskich w związku z wynajmem sal - 13.586 zł

- środki z Europejskiego Funduszu Rolnego z tytułu realizacji projektu "Modernizacja istniejącego zaplecza kulturalno - rekreacyjnego dla wsi Wilkowo Polskie" - 296.000 zł. - refundacja poniesionych nakładów

Dział 926 - Kultura fizyczna

- środki z Europejskiego Funduszu Rolnego z tytułu realizacji projektu "Utworzenie placu zabaw w miejscowości Dębsko, Gradowice i Trzcinica "- 42.000 zł - refundacja poniesionych nakładów.

2) Ustala się plan wydatków budżetowych na rok 2013 w sposób następujący:

Dział 010 - Rolnictwo i Łowiectwo

Rozdział 01030 - Izby rolnicze

- wpłata na rzecz izb rolniczych w wysokości 2% wpływów z podatku rolnego - 9.866 zł

Dział 020 - Leśnictwo

Rozdział 02001 - Gospodarka leśna

- podatek leśny od lasów gminnych - 39 zł,

Dział 400 - Wytwarzanie i zaopatrywanie w energię elektryczną, gaz i wodę

Rozdział 40001 - Dostarczanie ciepła

- wydatki związane z dostarczaniem ciepła do mieszkań i lokali użytkowych w budynku Ośrodka Zdrowia w Wielichowie tj. zakupu gazu do dostarczania ciepła, odczytem poboru ciepła oraz dozorem technicznym - 24.023 zł

Rozdział 40002 - Dostarczanie wody

- wydatki związane z eksploatacją i utrzymaniem stacji uzdatniania wody Wielichowo-Wieś - 245.050 zł

- dopłata dla Zakładu Gospodarki Komunalne i Mieszkaniowej sp. z o.o. w Wielichowie do ceny sprzedaży wody z uwzględnieniem podatku VAT - 323.190 zł,

Dział 600 - Transport i łączność

Rozdział 60013 - Drogi publiczne wojewódzkie

- Opłaty za zajęcie pasa drogowego - 3.045 zł

Rozdział 60014 - Drogi publiczne powiatowe

- Opłaty za zajęcie pasa drogowego - 6.642 zł

Rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne

Wydatki dotyczą utrzymania i remontów dróg gminnych w tym:

- zakup materiałów do remontu dróg - 57.374 zł

- remonty cząstkowe dróg na terenie gminy - 91.695 zł

- bieżące utrzymanie dróg- 34.151 zł

- likwidacja skutków zimy - 30.000 zł

- środki do dyspozycji Sołectw - 80.173 zł na remont równiarkami dróg, utwardzanie dróg żwirem, gruzobetonem i żużlem oraz transport materiałów

- ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej na drogach gminny oraz opłaty za zajęcie pasa drogowego - 12.659 zł

Wydatki majątkowe:

- Przebudowa ul. Ogrodowej w m. Wielichowo na odc. ca 465 m od ul. Podgórnej do ul. Parkowej - opracowanie dokumentacji projektowej - 44.000 zł

- Przebudowa drogi dz. nr 239 w m. Wielichowo na odc. ca 230 m od ul. Lipowej do ul. Kościelnej - opracowanie dokumentacji projektowej - 16.000 zł

Rozdział 60017 - Drogi wewnętrzne

- podatek od nieruchomości od wewnętrznych dróg niepublicznych - 12.326 zł

Dział 700 - Gospodarka mieszkaniowa

Rozdział 70005 - Gospodarka gruntami i nieruchomościami

Wydatki dotyczą:

- utrzymanie mienia komunalnego - zakupy materiałów do remontów - 4.827 zł

- zakup energii - 4.751 zł

- remonty nieruchomości gminnych - 7.244 zł

- wymiana stolarki okiennej w budynku przy ul. Kościańskiej 41 w Wilkowie Polskim - 3.500 zł

- wykonanie podłączenia nieruchomości gminnych do sieci wodociągowej - 4.400 zł (nieruchomości położone przy ul. Rynek 5 i Lipowa 4)

- wycena nieruchomości przeznaczonych do sprzedaży oraz dokumentacja geodezyjna z tym związana - 10.901 zł

- przegląd szczelności instalacji gazowej oraz pieca c.o. - 2.540 zł

- ubezpieczenie mienia, opłaty za wieczyste użytkowanie - 1.000 zł

- podatek od nieruchomości - 55.656 zł

- opłaty sądowe za wpis do księgi wieczystej - 1.779 zł

Dział 710 - Działalność usługowa

Rozdział 71004 - Plany zagospodarowania przestrzennego

- wydatki związane z wydawaniem decyzji administracyjnych w zakresie planowania przestrzennego - 10.100 zł

Rozdział 71035 - Cmentarze

- utrzymanie miejsc pamięci - 2.000 zł (zakup kwiatów, wiązanek, zniczy)

Dział 750 - Administracja publiczna

Rozdział 75011 - Urzędy wojewódzkie

- finansowanie zadań zleconych z zakresu administracji rządowej. Zadanie realizowane będzie z dotacji celowej na zadania zlecone w wysokości 59.600 zł i budżetu gminy - 242.443 zł

W ramach środków na wynagrodzenie zaplanowano odprawę emerytalną i nagrodę jubileuszową oraz przyjęto wskaźnik wzrostu wynagrodzeń - 105%

Rozdział 75022 - Rady gmin (miast i miast na prawach powiatu)

- utrzymanie Rady Miejskiej - 81.650 zł

w tym diety dla radnych, zakup materiałów, podróże służbowe oraz szkolenia. Planowane jest 8 posiedzeń rady

Rozdział 75023 - Urzędy gmin (miast i miast na prawach powiatu)

- Urząd Miasta i Gminy - 1.601.618 zł

W ramach środków na wynagrodzenie w Urzędzie Miasta i Gminy zaplanowano - 3 nagrody jubileuszowe oraz przyjęto wskaźnik wzrostu wynagrodzeń -105 % . W Urzędzie Miasta i Gminy nie zaplanowano wpłat na Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych, gdyż zatrudnienie jest mniejsze niż 25 pracowników

Rozdział 75075 - Promocja jednostek samorządu terytorialnego

- wydatki na zakupy i usługi związane z promocją gminy, organizacją spotkania noworocznego - 34.000 zł

Rozdział 75095 - Pozostała działalność

- diety dla sołtysów - zryczałtowane miesięczne diety oraz za udział w posiedzeniach Sesji Rady - 40.320 zł

- wynagrodzenie wraz z pochodnymi za pobór podatków przez sołtysów i inkasentów - 28.683 zł

- doręczanie nakazów płatniczych - 2.961 zł

- wydatki na zakupy i usługi związane z działalnością sołtysów, (m.in. wykonanie i remonty tablic informacyjnych na wsiach; organizacja spotkań sołtysów) - 3.712 zł

- badania lekarskie stażystów - 250 zł

- składka na Stowarzyszenie Ziemi Grodziskie " LEADER" - 3.600 zł

Dział 751 - Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Rozdział 75101 - Urzędu naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa

- wydatki związane z prowadzeniem stałej aktualizacji rejestru wyborców. Zadanie w całości realizowane z dotacji celowej na zadania zlecone w wysokości 1.140 zł

Dział 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Rozdział 75412 - Ochotnicze straże pożarne

Utrzymanie bieżące OSP - 123.000 zł w tym:

- udział w akcjach oraz zakup paliwa do pojazdów

- ubezpieczenie mienia, strażaków, pojazdów

- wynagrodzenia osób funkcyjnych

- zakup i remonty sprzętu p-poż

- zakup paliwa do pojazdów

Dział 757 - Obsługa długu publicznego

Rozdział 75702 - Obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego

- odsetki od zaciągniętych kredytów i pożyczek - 411.961,29 zł

Dział 758 - Różne rozliczenia

Rozdział 75814 - Różne rozliczenia finansowe

- prowizje od operacji bankowych - 6.200 zł

Rozdział 75818 - Rezerwy ogólne i celowe

- rezerwa ogólna w wysokości nie niższej niż 0,1% i nie wyższej niż 1% wydatków budżetu tj. kwota 107.734 zł

- rezerwa celowa na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w wysokości nie mniejszej niż 0,5 % wydatków budżetu pomniejszonych o wydatki inwestycyjne, wydatki na wynagrodzenie i pochodne oraz wydatki na obsługę długu - 44.000 zł

Dział 801 - Oświata i wychowanie

Rozdział 80101 - Szkoły podstawowe

- dotacja dla niepublicznej Szkoły Podstawowej w Gradowicach w wysokości 333.720 zł (44 dzieci w okresie I - XII)

- utrzymanie bieżące szkół podstawowych w tym:

- Szkoła Podstawowa Wielichowo - 1.620.092 zł (13 oddziałów od I - VIII i 12 oddziałów od IX do XII, 254 dzieci w okresie I - VIII i 230 dzieci od IX do XII)

- Szkoła Podstawowa w Łubnicy - 710.997 zł (6 oddziałów, 76 dzieci w okresie I - VIII i 78 dzieci od IX - XII)

- Szkoła Podstawowa w Wilkowie Polskim - 915.766 zł (9 oddziałów, 87 dzieci w okresie I - VIII i 95 dzieci od IX do XII)

Rozdział 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

- utrzymanie klas zerowych w tym:

- dotacja dla szkoły niepublicznej w Gradowicach na oddział przedszkolny w wysokości 35.211 zł (4 dzieci 6-ciolatki i 5 dzieci 5-ciolatków w okresie od I - XII)

- utrzymanie "Zerówki w Wielichowie - 242.558 zł (3 oddziały, 62 dzieci w okresie I - VIII oraz 87 dzieci od IX - XII)

Rozdział 80104 - Przedszkola

- utrzymanie przedszkoli w tym:

- Przedszkole Wielichowo - 288.143 zł (2 oddziały, 42 dzieci w okresie I - VIII oraz 44 dzieci od IX - XII)

- Przedszkole Łubnica - 371.208 zł (3 oddziały, 61 dzieci w okresie I- VIII oraz 62 dzieci od IX - XII)

- Przedszkole Śniaty - 178.103 zł (2 oddziały, 32 dzieci od I - VIII i 30 dzieci od IX - XII)

- Przedszkole Wilkowo Polskie - 208.524 zł (2 oddziały, 35 dzieci od I - VIII i 36 dzieci od IX - XII

- Wydatki majątkowe:

- Budowa przedszkola w Wielichowie - 992.425 zł

Rozdział 80110 - Gimnazja

- utrzymanie bieżące gimnazjum w Wielichowie - 1.987.651 zł (13 oddziałów od I - VIII i 12 oddziałów od IX - XII, na 263 dzieci w okresie I - VIII i 258 dzieci od IX do XII)

Rozdział 80113 - Dowożenie uczniów do szkół

- dowożenie uczniów do szkół - 450.153 zł w tym:

- wynagrodzenie opiekunów podczas przejazdu dzieci

- zakup usług transportowych

- ubezpieczenie autobusu

- podatek od środków transportowych od autobusu

Rozdział 80114 - Zespoły obsługi ekonomiczno-administracyjnej szkół

- utrzymanie bieżące ZEAS-u - 342.360 zł

Rozdział 80146 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

- dokształcanie i doskonalenie nauczycieli ustalone od planowanych wynagrodzeń nauczycieli w wysokości - 35.723 zł w tym:

- rozdział 80101 - 1 710 006 * 1% = 17 100 zł

- rozdział 80103 - 138 650 * 1% = 1 397 zł

- rozdział 80104 - 495 949 * 1% = 4 959 zł

- rozdział 80110 - 1 226 699 * 1% = 12 267 zł

Rozdział 80148 - Stołówki szkolne

- utrzymanie stołówki szkolnej przy Zespole Szkół w Wielichowie - 456.642 zł w tym z odpłatności rodziców - 269.790 zł

- utrzymanie stołówki przedszkolnej przy Przedszkolu w Wielichowie - 127.379 zł w tym z odpłatności rodziców - 58.000 zł

Zespół Szkół w Wielichowie jest zwolniony z obowiązku dokonywania wpłat na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, gdyż osiąga przewidziany ustawą wskaźnik zatrudnienia i kształcenia osób niepełnosprawnych. Pozostałe placówki oświatowe zatrudniają mniej niż 25 pracowników. Dla pracowników ZEAS-u oraz obsługi przyjęto wskaźnik wzrostu wynagrodzeń -105 %,

Dział 851 - Ochrona zdrowia

Rozdział 85153 - Zwalczanie narkomanii

- realizacja programu profilaktycznego w dziedzinie narkomani w Gimnazjum w Wielichowie oraz zakup materiałów informacyjnych o narkomanii - 2.000 zł

Rozdział 85154 - Przeciwdziałanie alkoholizmowi

Wydatki związane z przeciwdziałaniem alkoholizmowi - 114.892 zł tj:

- zatrudnienie psychologa, terapeuty w punkcie informacyjno-konsultacyjnym w Wielichowie

- prowadzenie świetlic środowiskowych dla dzieci z rodzin uzależnionych w Wielichowie, w Wilkowie Polskim, w Łubnicy i Gradowicach

- realizacja programu "Nasze Spotkania" w Gimnazjum w Wielichowie

- zakup materiałów szkoleniowych

- szkolenie członków komisji, koordynatora i sprzedawców alkoholu

- organizowanie wypoczynku dla dzieci z rodzin uzależnionych

Rozdział 85195 - Pozostała działalność

- zakup nagród dla dzieci biorących udział w konkursach promujących zdrowie - 3.000 zł

Dział 852 - Pomoc społeczna

Rozdział 85202 - Domy pomocy społecznej

- zaplanowano odpłatność za pobyt jednego mieszkańca gminy w Domu Pomocy Społecznej w przypadku gdy jego środki finansowe i środki osób zobowiązanych do alimentacji są niewystarczające w wysokości - 16.200 zł

Rozdział 85204 - Rodziny zastępcze

- w ramach pieczy zastępczej zaplanowano: wydatki związane z odpłatnością za pobyt w rodzinach zastępczych 3 dzieci - 2.223 zł; wydatki jednorazowe dla 4 dzieci - 1.900 zł

Rozdział 85205 - Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie

- w ramach przeciwdziałania przemocy w rodzinie zaplanowano: wydatki związane z pracą Zespołu Interdyscyplinarnego - 1.027 zł (materiały biurowe , szkolenia, zwrot kosztów podróży)

Rozdział 85206 - Wspieranie rodziny

- Wydatki związane z zatrudnieniem asystenta rodziny. O przydzielenie asystenta rodziny wnioskuje pracownik socjalny, sąd lub inna instytucja. W ramach tego działania planuje się zatrudnienie w ramach umowy zlecenia asystenta rodziny średnio przez 252 dni w roku po 2 godz. dziennie wg stawki 18,90 zł/godz. wraz z pochodnymi oraz wydatki na materiały niezbędne do realizacji zadań wynikających z ustawy - 12.398 zł.

Rozdział 85212 - Świadczenia rodzinne, zaliczka alimentacyjna oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego

- wypłata zasiłków rodzinnych, zaliczek alimentacyjnych oraz kosztów obsługi świadczeń - 2.698.889 zł. Zadanie realizowane z dotacji na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej w wysokości 2.692.800 zł, w tym świadczenia społeczne - 2.573.069 zł oraz z uzyskanych dochodów od dłużników alimentacyjnych - 6.089 zł

- zwrotu dotacji z lat ubiegłych z tytułu nienależnie pobranych świadczeń rodzinnych wraz z odsetkami - 11.000 zł, które podlegają odprowadzeniu do budżetu państwa

Rozdział 85213 - Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej oraz niektóre świadczenia rodzinne

- opłacenie składek na ubezpieczenie zdrowotne dla podopiecznych. Zadanie realizowane jest z dotacji celowych na zadania własne i zlecone w wysokości 9.905 zł oraz środków własnych - 500 zł

Rozdział 85214 - Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe

- wypłata zasiłków osobom będącym w trudnej sytuacji materialnej. Zadanie realizowane z dotacji celowej na zadania własne - 44.800 zł oraz środków budżetu gminy - 71.450 zł

Rozdział 85215 - Dodatki mieszkaniowe

- wypłata dodatków mieszkaniowych - 13.770 zł - planowana jest wypłata dla 7 gospodarstw domowych

Rozdział 85216 - Zasiłki stałe

- wypłata zasiłków stałych osobom będącym w trudnej sytuacji materialnej. Zadanie realizowane z dotacji celowej na zadania własne - 62.400 zł oraz środków własnych 10.000 zł

- zwrotu dotacji z lat ubiegłych z tytułu nienależnie pobranych zasiłków stałych - 1.692 zł, które podlegają odprowadzeniu do budżetu państwa

Rozdział 85219 - Ośrodki pomocy społecznej

- utrzymanie Ośrodka Pomocy Społecznej. Zadanie realizowane będzie z udziałem dotacji celowej na zadania własne w wysokości 81.600 zł oraz środków budżetu gminy w wysokości 291.231 zł.

W Ośrodku Pomocy Społecznej nie zaplanowano wpłat na Państwowy Fundusz Osób Niepełnosprawnych, gdyż zatrudnienie jest mniejsze niż 25 pracowników Dla pracowników OPS-u przyjęto wskaźnik wzrostu wynagrodzeń -105 % , a ponadto zaplanowano 1 nagrodę jubileuszową

Rozdział 85228 - Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze

- zatrudnienie opiekunek domowych dla 4 osób wymagających opieki - 20.575 zł

- zatrudnienie 1 opiekunki dla osób wymagającej specjalistycznej opieki - zadanie realizowane z dotacji celowej na zadania zlecone w wysokości 8.300 zł

Rozdział 85295 - Pozostała działalność

- wydatki związane z dożywianiem dzieci w szkołach realizowane ze środków budżetu gminy - 94.693 zł.

- wydatki związane z organizacją Dnia Seniora oraz Wigilii dla osób starszych i samotnych -2.465 zł

Dział 853 - Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Rozdział 85395 - Pozostała działalność

W 2013 w ramach podpisanej umowy na dofinansowanie projektu "Można inaczej, można więcej" realizowanego w latach 2008-2013 planuje się udział własny na wypłatę zasiłków dla osób uczestniczących w projekcie w wysokości - 12.045 zł oraz 21.589 zł na wydatki związane z zatrudnieniem pracownika do realizacji projektu.

Dział 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza

Rozdział 85401 - Świetlice szkolne

Utrzymanie świetlic dziecięcych w tym:

- w Zespole Szkół w Wielichowie - 146.207 zł

- w Szkole Podstawowej w Łubnicy - 7.214 zł

- w Szkole Podstawowej w Wilkowie Polskim -6.784 zł

Rozdział 85446 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli

- dokształcanie i doskonalenie nauczycieli ustalone od planowanych wynagrodzeń nauczycieli w wysokości - 1.240 zł w tym:

- rozdział 85401 - 123.883 * 1 % = 1.240 zł

Dział 900 - Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Rozdział 90001 - Gospodarka ściekowa i ochrona wód

- dopłata dla Zakładu Gospodarki Komunalne i Mieszkaniowej sp. z o.o w Wielichowie do ceny ścieków z uwzględnieniem podatku VAT w wysokości 245.000 zł, w tym:

- do ścieków przemysłowych - 46.656 zł

- do ścieków z gospodarstw domowych - 198.344 zł

- opłatę za korzystanie ze środowiska - 2.087 zł

- podatek od nieruchomości od sieci kanalizacyjnej (Wielichowo ul. Powstańców Wlkp., Kościelna, Pocztowa) - 12.480 zł

Wydatki majątkowe:

- dotacja na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków - 10.000 zł

Rozdział 90002 - Gospodarka odpadami

- wydatki związane ze "sprzątaniem świata" - 3.751 zł,

- selektywna zbiórka odpadów - 50.000 zł

- składka członkowska do Związku Międzygminnego - Centrum Zagospodarowania Odpadów SELEKT w Czempiniu - 28.000 zł,

Rozdział 90003 - Oczyszczanie miast i wsi

- usługi związane z oczyszczaniem miasta i gminy - 68.683 zł

Rozdział 90004 - Utrzymanie zieleni w miastach i gminach

- utrzymanie zieleni na terenie miasta i gminy - 146.242 zł

- zakup sadzonek drzew i krzewów - 9.300 zł

Rozdział 90008 - Ochrona różnorodności biologicznej i krajobrazu

- dotacja celowa dla jednostki nie zaliczonej do sektora finansów publicznych na organizację konkursu promującego ekologię i ochronę zwierząt - 1.000 zł

Rozdział 90013 - Schroniska dla zwierząt

- opieka nad bezdomnymi zwierzętami i ich wyłapywanie - 16.950 zł

Rozdział 90015 - Oświetlenie ulic, placów i dróg

- za energię - 181.695 zł

- konserwację oświetlenia ulicznego - 72.000 zł

Rozdział 90095 - Pozostała działalność

- wydatki związane z oświetleniem świątecznym - 14.883 zł

- wywozem i utylizacją padłych zwierząt - 2.000 zł

Dział 921 - Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Rozdział 92109 - Domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby

- dotacja dla Centrum Kultury - 370.700 zł

- remonty i utrzymanie bieżące świetlic - 110.332 zł w tym:

- zakup materiałów i wyposażenia świetlic wiejskich - 47.730 zł

- zakup energii elektrycznej - 28.107 zł

- zakup usług remontowych - 21.408 zł

- zakup usług pozostałych - 12.087 zł

- ubezpieczenie mienia - 1.000 zł

Rozdział 92116 - Biblioteki

- dotacja dla Biblioteki - 137.000 zł

Rozdział 92120 - Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami

- opracowanie gminnego programu opieki nad zabytkami - 2.000 zł

Dział 926 - Kultura fizyczna i sport

Rozdział 92601 - Obiekty sportowe

- zakupy na boiska sportowe w Gradowicach, Dębsku i Śniatach - 2.300 zł

Rozdział 92605 - Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu

Wydatki na sport w szkołach - 27.700 zł a w szczególności:

- zakup nagród na organizowane imprezy sportowe

- przewóz dzieci i młodzieży na imprezy sportowe

- utrzymanie sekcji koszykarzy przy Szkole Podstawowej w Wielichowie

3) W uchwale budżetowej określono sumę w wysokości 500.000 zł do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania w roku 2013 z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i termin zapłaty upływa w 2014 roku .

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00