Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6316

Uchwała nr XXV/100/2012 Rady Miasta Obrzycko

z dnia 5 grudnia 2012r.

w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania i zagospodarowania odpadów komunalnych

Na podstawie art. 6r ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity Dz. U. z 2012r., poz. 391z późn. zm.) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1i art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (teks jednolity Dz. U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.), Rada Miasta Obrzycko uchwala, co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów od właścicieli nieruchomości z terenu miasta Obrzycko i zagospodarowywanie tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

§ 2. 1. Ilość odpadów komunalnych odbieranych zgodnie z harmonogramem stanowiącym Załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały uzależniony jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i stanowi:

1) dla nieruchomości zamieszkałych przez nie więcej niż 2 osoby

a) jeden pojemnik o pojemności 120 L

b) po jednym worku 30 L na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny,

2) dla nieruchomości zamieszkałej przez 3-4 osoby

a) jeden pojemnik o pojemności 120 L

b) po jednym worku 60 L na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny,

3) dla nieruchomości zamieszkałej przez 5-7 osób

a) jeden pojemnik o pojemności 240 L

b) po jednym worku 90 L na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny,

4) dla nieruchomości zamieszkałej przez 8-11 osób

a) jeden pojemnik o pojemności 120 L i jeden pojemnik 240L

b) po jednym worku 120 L na odpowiednią frakcję odpadów odbieranych w sposób selektywny,

5) dla nieruchomości wielolokalowych dla odbioru odpadów komunalnych (zmieszanych)

a) nie mniej niż 10 osób i nie więcej niż 15 osób- w rozmiarze 2x240 L;

b) nie mniej niż 16 osób i nie więcej niż 25 osób- w rozmiarze 1100 L;

c) nie mniej niż 26 osób i nie więcej niż 30 osób- w rozmiarze 1100 L i 240 L;

d) nie mniej niż 31 osób i nie więcej niż 35 osób- w rozmiarze 1100 L i 2x240 L;

e) nie mniej niż 36 osób i nie więcej niż 40 osób- w rozmiarze 1100 L i 3x240 L;

f) nie mniej niż 41 osób i nie więcej niż 45 osób- w rozmiarze 2x1100 L;

6) dla nieruchomości wielolokalowych dla odpowiedniej frakcji odpadów odbieranych w sposób selektywnych

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L;

b) nie mniej niż 10 osób i nie więcej niż 15 osób - w rozmiarze 240 L

c) nie mniej niż 16 osób i nie więcej niż 25 osób - w rozmiarze 120 L i 240 L

d) nie mniej niż 25 osób i nie więcej niż 30 osób - w rozmiarze 2x240 L

e) nie mniej niż 31 osób i nie więcej niż 35 osób - w rozmiarze 2x240 L i 120 L

f) nie mniej niż 36 osób i nie więcej niż 40 osób - w rozmiarze 2x240 L i 2x120 L

g) nie mniej niż 41 osób i nie więcej niż 45 osób - w rozmiarze 2x240 L i 3x120 L

§ 3. 1. Ilość odpadów odbieranych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne uzależniona jest od liczby pojemników o pojemności: 120 L, 240 L, 1100 L, 2200 L

2. Odpady komunalne będą odbierane od właścicieli nieruchomości według podziału na następujące frakcje:

1) zmieszane odpady komunalne,

2) odpady ulegające biodegradacji,

3) tworzywa sztuczne,

4) metal,

5) szkło,

6) papier,

7) meble i odpady wielkogabarytowe,

8) odpady elektryczne i elektroniczne,

9) baterie i akumulatory,

10) przeterminowane leki.

3. Opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi obejmuje odbiór odpadów wymienionych w §3 ust. 2 od jednego mieszkańca nieruchomości, za którą została wniesiona opłata w ciągu roku.

§ 4. 1. Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych określa załącznik nr 1 do uchwały.

2. Frakcje odpadów komunalnych dzieli się na dwie grupy, ze względu na sposób i częstotliwość odbioru:

1) Grupa podstawowa obejmuje odpady odbierane od właścicieli nieruchomości regularnie, bez względu na ilość zgromadzonych odpadów, do której zalicza się: zmieszane odpady komunalne, odpady ulegające biodegradacji, tworzywa sztuczne, szkło, papier, tektura i metal.

2) Grupa dodatkowa obejmująca meble i odpady wielkogabarytowe, odpady elektryczne i elektroniczne, baterie i akumulatory oraz przeterminowane leki.

3. Właściciel nieruchomości zgłasza zamiar skorzystania z odbioru odpadów z grupy dodatkowej w miejscu i terminie podanym do publicznej wiadomości przez Burmistrza Miasta Obrzycko w sposób zw3yczajowo przyjęty oraz na stronie internetowej.

§ 5. Przez zbiórkę selektywną rozumie się odbiór od mieszkańca określonych frakcji oddzielnie w odpowiednich workach wg. harmonogram stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały.

§ 6. Sposób zagospodarowania poszczególnych frakcji odpadów komunalnych odebranych od właścicieli nieruchomości stanowi załącznik nr 2 do uchwały.

§ 7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Obrzycko.

§ 8. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego z mocą obowiązującą od 1 lipca 2013r.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXV/100/2012
Rady Miasta Obrzycko
z dnia 5 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Uzasadnienie do uchwały

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXV/100/2012
Rady Miasta Obrzycko
z dnia 5 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Częstotliwość odbioru odpadów komunalnych

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXV/100/2012
Rady Miasta Obrzycko
z dnia 5 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Sposób zagospodarowywania odpadów komunalnych

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00