Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6311

Uchwała nr XXV/97/2012 Rady Miasta Obrzycko

z dnia 5 grudnia 2012r.

w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transport nieczystości ciekłych na terenie miasta Obrzycko

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 15, art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001r. Nr 142 poz. 1591 z późn. zm.) art. 7 ust 3a ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. u. z 2012r. poz. 391) oraz Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 14 marca 2012r. w sprawie szczegółowego określania wymagań jakie powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych (Dz. U. z 2012r. poz. 299) Rada Miasta Obrzycko, uchwala co następuje:

§ 1. Określenie wymagań i obowiązków jaki powinien spełnić przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia za świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych na terenie miasta Obrzycko.

1. Złożenie prawidłowo wypełnionego wniosku spełniającego wymagania określone w ustawie z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012r. poz. 391)

2. Posiadania potwierdzenia dysponowania bazą transportowa przez przedstawienie tytułu prawnego do nieruchomości na której baza się znajduje.

3. Posiadanie umowy dotyczącej odbioru nieczystości ciekłych przez oczyszczalnie ścieków, spełniającą zadania wynikające z przepisów ustawy prawo ochrony środowiska oraz Prawo wodne.

4. Wymagania w zakresie bazy transportowej.

5. Wymagania w zakresie zabiegów sanitarnych.

6. Wymagania w zakresie porządkowym.

§ 2. Wymagania w zakresie wyposażenia technicznego pojazdów:

1. Pojazdy stosowane do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, zwane dalej pojazdami, winny posiadać aktualne badanie techniczne, potwierdzone wpisem w dowodzie rejestracyjnym zgodnie z ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005r. Nr 108, poz. 908 z późn. zm.)

2. Posiadać specjalistyczne środki transportu przystosowane do świadczenia usług spełniające wymagania techniczne określone w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 listopada 2002r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych (Dz. U. Nr 193 poz. 1617) oraz Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 17 października w sprawie warunków wprowadzania nieczystości ciekłych do zlewni (Dz U. Nr 188, poz. 1576).

3. Pojazdy winny być oznakowane w sposób czytelny i widoczny, umożliwiający łatwą identyfikację przedsiębiorcy, poprzez umieszczenie na nich nazw i logo firmy oraz adresu i numeru telefonu przedsiębiorcy.

§ 3. Wymagania w zakresie bazy transportowej:

1. Przedsiębiorca winien dysponować bazą transportowa zapewniającą codzienne parkowanie lub garażowanie pojazdów po zakończeniu pracy.

2. Parkowane pojazdy winny być lokalizowane na terenie o nawierzchni szczelnej oraz uregulowanym odpływie wód opadowych i roztopowych.

3. Baza transportowa winna mieć miejsca do parkowania pojazdów, zabezpieczona przed dostępem osób postronnych oraz spełniająca wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy, przeciwpożarowe i sanitarne.

4. Baza transportowa powinna znajdować się w miejscu nie stwarzającym uciążliwości dla mieszkańców.

5. Do wykonywania napraw, konserwacji i remontów pojazdów we własnym zakresie przedsiębiorca winien posiadać zaplecze techniczne umożliwiające wykonywanie tych prac. Powstałe w wyniku tych prac odpady należy traktować zgodnie z wymogami ustawy o odpadach.

6. Baza transportowa powinna posiadać miejsca do mycia pojazdów i ich dezynfekcji bądź umowę zawartą z przedsiębiorcą prowadzącym myjnię i stacje dezynfekcji pojazdów przeznaczonych do transportu nieczystości ciekłych.

§ 4. Wymagania w zakresie zabiegów sanitarnych:

1. Mycie i dezynfekcja pojazdów asenizacyjnych, służących do opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych powinna odbywać się zgodnie z wymogami określonymi w § 10 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia
12 listopada 2002r. w sprawie wymagań dla pojazdów asenizacyjnych.

2. Przedsiębiorca powinien wykonać usługi w sposób niepowodujący zagrożeń dla życia i zdrowia mieszkańców oraz zanieczyszczaniu tras wywozu.

3. Usługi należy wykonać w sposób nie powodujący zanieczyszczania miejsc załadunku i trasy wywozu nieczystości. Zanieczyszczenia powstające w wyniku załadunku i transportu nieczystości płynnych pracownicy podmiotu uprawnionego mają obowiązek natychmiast usunąć.

4. Przedsiębiorca zobowiązany jest do prowadzenia działalności w sposób nie powodujący uszkodzeń infrastruktury technicznej.

5. Przedsiębiorca ma obowiązek odbierania nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości z częstotliwością i w sposób gwarantujący brak wypływu ze zbiornika (zwłaszcza wynikający z jego przepełnienia), z także zanieczyszczeń powierzchni ziemi i wód podziemnych.

§ 5. Wymagania w zakresie porządkowym:

1. Działalność przedsiębiorcy w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych winna być prowadzona zgodnie z aktualnie zobowiązującym Regulaminem utrzymania czystości i porządku na terenie miasta Obrzycko.

2. Świadczenie usług odbierania nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości może być prowadzona wyłącznie na podstawie umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości, a podmiotem odbierającym odpady, na warunkach zawartych w w/w umowie.

3. Przedsiębiorca zobowiązany jest do wystawiania dowodów wykonania usługi (faktury VAT lub rachunek) z podaniem ceny odbioru, ilości i rodzaju odebranych nieczystości ciekłych oraz cen.

4. Przedsiębiorca zobowiązany jest do prowadzenia ewidencji zawartych umów z właścicielami i dowodów świadczenia usług przez okres 5 lat od momentu wygaśnięcia danej umowy.

5. Przedsiębiorca zobowiązany jest do wyposażenia pracowników w odzież ochronną z widocznym logo firmy oraz w identyfikator.

6. Przedsiębiorca musi zapewnić ciągłość świadczonych przez siebie usług w przypadku unieruchomienia (awaria, wypadek, inne) własnego sprzętu specjalistycznego.

7. Przedsiębiorca powinien posiadać aktualną umowę bądź być właścicielem stacji zlewnej, do której odprowadzane będą nieczystości płynne.

§ 6. Przedsiębiorca jest zobowiązany prowadzić pełną dokumentację działalności objętą zezwoleniem oraz udostępnić ją każdorazowo na żądania Burmistrza Miasta Obrzycko lub osób przez niego upoważnionych.

§ 7. Podmiot prowadzący działalność w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych jest obowiązany do sporządzania kwartalnych sprawozdań z art. 9o ustawy z dnia 13 września 1996r. utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. 2012r., poz. 391) i przekazywanie ich.

§ 8. Przedsiębiorca jest zobowiązany do niezwłocznego zgłaszania Burmistrzowi Miasta Obrzycko wszelkich zmian danych określonych w zezwoleniu.

§ 9. W przypadku zakończenia działalności przedsiębiorca ma obowiązek poinformować usługobiorców o planowanym zakończeniu działalności z wyprzedzeniem umożliwiającym zleceniu odbioru innemu podmiotowi.

§ 10. Wydane zezwolenie może być cofnięte w przypadku nie wypełniania przez przedsiębiorcę wymagań określonych w niniejszej uchwale, zgodnie z art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 11. Wygaśnięcie lub cofnięcie zezwolenia nie zwalnia przedsiębiorcy z wykonania obowiązków dotyczących wymagań sanitarnych i ochrony środowiska zgodnie z art. 9 ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach.

§ 12. Zastrzega się prawo nałożenia dodatkowych warunków prowadzenia działalności objętej zezwoleniem, jeżeli wymagać będą tego względy ochrony środowiska lub inne, po przeprowadzeniu kontroli realizacji warunków zezwolenia.

§ 13. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta Obrzycko.

§ 14. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Załącznik do Uchwały Nr XXV/97/2012
Rady Miasta Obrzycko
z dnia 5 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Uzasadnienie do uchwały

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00