Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6299

Uchwała nr XXI/132/2012 Rady Gminy w Doruchowie

z dnia 27 listopada 2012r.

w sprawie : szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

Na podstawie art. 40 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 6r ust. 3 ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.) Rada Gminy w Doruchowie uchwala co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

§ 2. 1. Odpady komunalne zebrane na nieruchomości w zabudowie mieszkaniowej odbiera się w ilości zależnej od liczby osób zamieszkujących i tak:

1) z gospodarstwa domowego liczącego 1- 3 osoby:

a) pojemnik o pojemności 120 l. na odpady komunalne zmieszane;

b) pojemnik o pojemności 240 l. na odpady odbierane w sposób selektywny: makulaturę, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe;

c) pojemnik o pojemności 120 l. na odpad odbierany w sposób selektywny tj. szkło;

2) z nieruchomości zamieszkałych powyżej 3 osób:

a) pojemnik o pojemności 120 l. lub pojemnik o pojemności 240 l. na odpady komunalne zmieszane;

b) pojemnik o pojemności 240 l. na odpady odbierane w sposób selektywny: makulaturę, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe;

c) pojemnik o pojemności 120 l. na odpad odbierany w sposób selektywny tj. szkło.

2. Odpady komunalne od właścicieli nieruchomości w zabudowie wielolokalowej odbiera się w ilości zależnej od liczby osób zamieszkujących, gdzie:

a) na komunalne odpady zmieszane pojemność pojemników potrzebną na nieruchomości wylicza się mnożąc liczbę osób zamieszkujących przez 30 l./ 1 mieszkańca;

b) na odpady odbierane w sposób selektywny: makulaturę, tworzywa sztuczne, metal, opakowania wielomateriałowe potrzebną pojemność pojemników na nieruchomości wylicza się mnożąc ilość mieszkańców przez 60l./1 mieszkańca;

c) na odpad odbierany w sposób selektywny tj. szkło potrzebną pojemność pojemników na nieruchomości wylicza się mnożąc ilość mieszkańców przez 30l./1 mieszkańca.

3. Na nieruchomościach w zabudowie wielolokalowej dopuszcza się powstanie gniazd do selektywnej zbiórki odpadów, w których ustawione będą oddzielne pojemniki dla szkła i tworzywa sztucznego.

§ 3. Odpady komunalne z nieruchomości gdzie nie zamieszkują mieszkańcy odbierane będą w ilościach zależnych od ilości i wielkości pojemników, wynikającej z regulaminu utrzymania czystości i porządku w Gminie Doruchów.

§ 4. 1. Odpady komunalne zmieszane na terenie Gminy Doruchów odbierane są od właścicieli nieruchomości co najmniej raz w miesiącu.

2. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny: makulatura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe odbierane są od właścicieli nieruchomości co najmniej raz w miesiącu.

3. Odpady komunalne zbierane w sposób selektywny: szkło na terenie Gminy Doruchów odbierane są od właścicieli nieruchomości co najmniej raz na 3 miesiące.

4. Odpady komunalne zbierane w gniazdach selektywnej zbiórki odpadów odbierane będą co najmniej raz na dwa miesiące.

§ 5. 1. Do punktu selektywnego zbierania odpadów komunalnych bezpłatnie można przekazać:

a) makulaturę;

b) metal;

c) tworzywa sztuczne;

d) szkło;

e) opakowania wielomateriałowe;

f) odpady ulegające biodegradacji z podziałem na bioodpady i odpady zielone;

g) przeterminowane leki;

h) chemikalia (farby, rozpuszczalniki, oleje odpadowe)

i) zużyte baterie i akumulatory;

j) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

k) odpady wielkogabarytowe;

l) odpady budowlane i rozbiórkowe z remontów prowadzonych samodzielnie; ł) zużyte opony.

2. Odpady komunalne wielkogabarytowe, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, akumulatory, zużyte opony odbierane będą przez mobilny punkt selektywnego zbierania odpadów co najmniej 1 raz w roku.

3. Przeterminowane lekarstwa zbierane będą na terenie Gminy Doruchów do pojemnika ustawionego w aptece, a ich odbiór będzie odbywał się nie rzadziej niż raz na kwartał.

4. Zużyte baterie zbierane będą na terenie Gminy Doruchów do pojemników ustawionych w placówkach oświatowych, a ich odbiór będzie odbywał się nie rzadziej niż raz na kwartał.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Doruchów.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00