Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6270

Uchwała nr XXVII/212/2012 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce

z dnia 12 grudnia 2012r.

w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2013

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 i 9 lit. I, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami) art. 212, 214, 215, 222 ,235-237, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce uchwala co następuje:

§ 1.

Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2013 rok w wysokości

44.288.548,00zł

z tego:

- dochody bieżące w kwocie

44.073.548,00zł

- dochody majątkowe w kwocie

215.000,00zł

- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie

4.541.790,00zł

- dotacje celowe na realizację zadań wykonywanych w drodze umów i porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie

197.240,00zł

- środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 w kwocie

117.300,00zł

zgodnie z załącznikiem Nr 1.

§ 2.

Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na rok 2013 w wysokości

46.758.380,00zł

z tego:

- wydatki bieżące w wysokości

39.563.780,00zł

- wydatki majątkowe w wysokości

7.194.600,00zł

- wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości

4.541.790,00zł

- wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości

197.240,00zł

- wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 w części związanej z realizacją zadań jednostek samorządu terytorialnego w kwocie

117.300,00zł

zgodnie z załącznikiem Nr 2.

§ 3. 1. Określa się łączna kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 3.500.000,00zł zgodnie z załącznikiem Nr 3.

2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów w wysokości 1.030.168.00zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.

§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 2.469.832,00zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu sprzedaży papierów wartościowych.

§ 5. Ustala się kwotę 7.073.000,00zł wydatków inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem Nr 5.

§ 6. Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska, określonych ustawą zgodnie z załącznikiem Nr 6.

§ 7. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 4.500.000,00zł, w tym na:

1. Pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy i Miasta w kwocie 1.000.000,00zł.

§ 8. Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta do:

1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000,00zł oraz finansowania planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów do wysokości 3.500.000,00zł.

2. Dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działów w zakresie wydatków na wynagrodzenia i ze stosunku pracy, wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu do kwoty 200.000,00zł.

3. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek budżetowych do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w planie finansowym jednostki, za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia.

4. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok 2013.

5. Lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach.

§ 9. Określa się sumę, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania do wysokości 100.000,00zł.

§ 10. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 190.000,00zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 162.000,00zł oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 28.000,00zł.

§ 11. Tworzy się rezerwy:

Ogólna w wysokości

250.000,00zł

2. Celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie

110.000,00zł

§ 12. 1. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy i Miasta.

2. Ustala się kwotę do dyspozycji jednostek pomocniczych w wysokości 203.253,00zł zgodnie z załącznikiem Nr 7.

§ 13. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy i Miasta zgodnie z załącznikiem Nr 8.

§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta.

§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce


Kazimierz Sipka




Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr 1a do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik1a.pdf

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 2a do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik2a.pdf

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf


Uzasadnienie

do Uchwały Nr XXVII/212/2012

Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce

z dnia 12 grudnia 2012r.

Wartości poszczególnych kategorii dochodów w projekcie budżetu na 2013 rok wynikają odpowiednio:

- dla kwot dotacji na zadania zlecone oraz dofinansowanie zadań własnych, dotacji celowych na realizację zadań wykonywanych w drodze umów i porozumień z innymi jednostkami, kwoty subwencji oraz udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych wynikają ze stosownych decyzji i pism szczegółowo określonych w części opisowej do załącznika nr 1 projektu budżetu

- dochody z tytułu udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych przyjęto na

- dochody z tytułu podatków lokalnych uwzględniają stawki na rok 2013 przejęte przez Radę, w pozostałych opłatach na poziomie przewidywanego wykonania w roku bieżącym.

Szacunek dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które obowiązywać będą w II półroczu 2013r. wprowadzone przepisami zmienionej ustawy z dnia 13września 1996roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 roku, Nr 69 poz. 391) oparty został na przygotowanych projektach uchwał w tym zakresie tj. metody obliczania od jednego mieszkańca nieruchomości zamieszkałych oraz stawki 12,00zł od osoby na miesiąc, dla odpadów segregowanych. Wyższa stawka dla odpadów niesegregowanych, nie będzie miała istotnego znaczenia i będzie zachęta do powszechnej segregacji odpadów.

- pozostałe dochody przyjęto na podstawie szacunków kierowników referatów lub przewidywanego wykonania w roku bieżącym.

Wydatki w projekcie budżetu wynikają z szacunków :

- kierowników referatów odpowiedzialnych za realizację zadań merytorycznych z uwzględnieniem szacowanej inflacji oraz planowanych zadań rzeczowych,

- przedłożonych planów poszczególnych jednostek oświatowych oraz M-GOPS w Nowych Skalmierzycach,

- z nałożonych zadań zleconych i określonych kwot dotacji na ich realizację.

Zapotrzebowania dyrektorów jednostek oświatowych zostały obniżone do poziomu wydatków bieżących w roku bieżących i zwiększone o wzrost wynagrodzeń w wysokości 3,8% zgodnie z odrębnymi przepisami, które gmina zobowiązana jest realizować.

Dochody budżetu na 2013 rok wynoszą 44.288.548,00zł, w tym:

- planowane dochody majątkowe w kwocie

215.000,00zł

- dotacje na zadania zlecone w kwocie

4.541.790,00zł

Planowane wydatki na 2013 rok wynoszą 46.758.380,00zł,

w tym:

- wydatki majątkowe w kwocie

7.194.600,00zł

Deficyt budżetu zaplanowano w kwocie

2.469.832,00zł

Przychody budżetu wyniosą

3.500.000,00zł

Rozchody budżetu wyniosą

1.030.168,00zł

Przewodniczący Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce


Kazimierz Sipka

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00