Akt prawny
Alerty
Uchwała nr XXVII/212/2012 Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012r.
w sprawie uchwalenia budżetu na rok 2013
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 4 i 9 lit. I, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 roku Nr 142 poz. 1591 ze zmianami) art. 212, 214, 215, 222 ,235-237, 258, 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157 poz. 1240 z późn. zm.) Rada Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce uchwala co następuje:
§ 1.
Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu na 2013 rok w wysokości | 44.288.548,00zł |
z tego: | |
- dochody bieżące w kwocie | 44.073.548,00zł |
- dochody majątkowe w kwocie | 215.000,00zł |
- dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w kwocie | 4.541.790,00zł |
- dotacje celowe na realizację zadań wykonywanych w drodze umów i porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w kwocie | 197.240,00zł |
- środki na finansowanie wydatków na realizację zadań finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 w kwocie | 117.300,00zł |
zgodnie z załącznikiem Nr 1. |
§ 2.
Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu na rok 2013 w wysokości | 46.758.380,00zł |
z tego: | |
- wydatki bieżące w wysokości | 39.563.780,00zł |
- wydatki majątkowe w wysokości | 7.194.600,00zł |
- wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości | 4.541.790,00zł |
- wydatki na realizację zadań wspólnych realizowanych w drodze umów lub porozumień z innymi jednostkami samorządu terytorialnego w wysokości | 197.240,00zł |
- wydatki na programy finansowane z udziałem środków o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt. 2 i 3 w części związanej z realizacją zadań jednostek samorządu terytorialnego w kwocie | 117.300,00zł |
zgodnie z załącznikiem Nr 2. |
§ 3. 1. Określa się łączna kwotę planowanych przychodów budżetu w wysokości 3.500.000,00zł zgodnie z załącznikiem Nr 3.
2. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów w wysokości 1.030.168.00zł zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 4. Deficyt budżetu w kwocie 2.469.832,00zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu sprzedaży papierów wartościowych.
§ 5. Ustala się kwotę 7.073.000,00zł wydatków inwestycyjnych zgodnie z załącznikiem Nr 5.
§ 6. Dochody z wpływów z tytułu opłat i kar, o których mowa w art. 402 ust. 4-6 Prawo ochrony środowiska przeznacza się na finansowanie wydatków z zakresu ochrony środowiska, określonych ustawą zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 7. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek oraz emitowanych papierów wartościowych w kwocie 4.500.000,00zł, w tym na:
1. Pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy i Miasta w kwocie 1.000.000,00zł.
§ 8. Upoważnia się Burmistrza Gminy i Miasta do:
1. Zaciągania kredytów i pożyczek oraz emisji papierów wartościowych na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 1.000.000,00zł oraz finansowania planowanego deficytu budżetu i spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów do wysokości 3.500.000,00zł.
2. Dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków między paragrafami i rozdziałami w ramach działów w zakresie wydatków na wynagrodzenia i ze stosunku pracy, wydatków majątkowych między zadaniami w ramach działu do kwoty 200.000,00zł.
3. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek budżetowych do dokonywania przeniesień planowanych wydatków w planie finansowym jednostki, za wyjątkiem wydatków na wynagrodzenia.
4. Przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których wynikające płatności wykraczają poza rok 2013.
5. Lokowania wolnych środków na rachunkach bankowych w innych bankach.
§ 9. Określa się sumę, do której Burmistrz może samodzielnie zaciągać zobowiązania do wysokości 100.000,00zł.
§ 10. Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych w kwocie 190.000,00zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 162.000,00zł oraz na realizację zadań określonych w programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 28.000,00zł.
§ 11. Tworzy się rezerwy:
Ogólna w wysokości | 250.000,00zł |
2. Celową na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego w kwocie | 110.000,00zł |
§ 12. 1. Jednostki pomocnicze prowadzą gospodarkę finansową w ramach budżetu Gminy i Miasta.
2. Ustala się kwotę do dyspozycji jednostek pomocniczych w wysokości 203.253,00zł zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 13. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu Gminy i Miasta zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 14. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy i Miasta.
§ 15. Uchwała wchodzi w życie z dniem 01 stycznia 2013 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.
Przewodniczący Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce |
Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik1.pdf
Załącznik Nr 1a do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik1a.pdf
Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik2.pdf
Załącznik Nr 2a do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik2a.pdf
Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik3.pdf
Załącznik Nr 4 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik4.pdf
Załącznik Nr 5 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik5.pdf
Załącznik Nr 6 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik6.pdf
Załącznik Nr 7 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik7.pdf
Załącznik Nr 8 do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012 r.
Zalacznik8.pdf
Uzasadnienie
do Uchwały Nr XXVII/212/2012
Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce
z dnia 12 grudnia 2012r.
Wartości poszczególnych kategorii dochodów w projekcie budżetu na 2013 rok wynikają odpowiednio:
- dla kwot dotacji na zadania zlecone oraz dofinansowanie zadań własnych, dotacji celowych na realizację zadań wykonywanych w drodze umów i porozumień z innymi jednostkami, kwoty subwencji oraz udział gminy w podatku dochodowym od osób fizycznych wynikają ze stosownych decyzji i pism szczegółowo określonych w części opisowej do załącznika nr 1 projektu budżetu
- dochody z tytułu udziału gminy w podatku dochodowym od osób prawnych przyjęto na
- dochody z tytułu podatków lokalnych uwzględniają stawki na rok 2013 przejęte przez Radę, w pozostałych opłatach na poziomie przewidywanego wykonania w roku bieżącym.
Szacunek dochodów z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, które obowiązywać będą w II półroczu 2013r. wprowadzone przepisami zmienionej ustawy z dnia 13września 1996roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 roku, Nr 69 poz. 391) oparty został na przygotowanych projektach uchwał w tym zakresie tj. metody obliczania od jednego mieszkańca nieruchomości zamieszkałych oraz stawki 12,00zł od osoby na miesiąc, dla odpadów segregowanych. Wyższa stawka dla odpadów niesegregowanych, nie będzie miała istotnego znaczenia i będzie zachęta do powszechnej segregacji odpadów.
- pozostałe dochody przyjęto na podstawie szacunków kierowników referatów lub przewidywanego wykonania w roku bieżącym.
Wydatki w projekcie budżetu wynikają z szacunków :
- kierowników referatów odpowiedzialnych za realizację zadań merytorycznych z uwzględnieniem szacowanej inflacji oraz planowanych zadań rzeczowych,
- przedłożonych planów poszczególnych jednostek oświatowych oraz M-GOPS w Nowych Skalmierzycach,
- z nałożonych zadań zleconych i określonych kwot dotacji na ich realizację.
Zapotrzebowania dyrektorów jednostek oświatowych zostały obniżone do poziomu wydatków bieżących w roku bieżących i zwiększone o wzrost wynagrodzeń w wysokości 3,8% zgodnie z odrębnymi przepisami, które gmina zobowiązana jest realizować.
Dochody budżetu na 2013 rok wynoszą 44.288.548,00zł, w tym:
- planowane dochody majątkowe w kwocie | 215.000,00zł |
- dotacje na zadania zlecone w kwocie | 4.541.790,00zł |
Planowane wydatki na 2013 rok wynoszą 46.758.380,00zł,
w tym:
- wydatki majątkowe w kwocie | 7.194.600,00zł | ||
Deficyt budżetu zaplanowano w kwocie | 2.469.832,00zł | ||
Przychody budżetu wyniosą | 3.500.000,00zł | ||
Rozchody budżetu wyniosą | 1.030.168,00zł |
Przewodniczący Rady Gminy i Miasta Nowe Skalmierzyce |