Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6257

Uchwała nr XXVII / 183 / 2012 Rady Miejskiej w Lwówku

z dnia 25 października 2012r.

w sprawie przyjęcia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Lwówek"

Na podstawie art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2012 poz. 391 ) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 ze zm.) Rada Miejska w Lwówku uchwala się , co następuje:

§ 1. Ustala się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Lwówek w formie "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Lwówek", stanowiącego Załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Lwówek.

§ 3. Traci moc Uchwała Nr XLIV / 286 / 2010 Rady Miejskiej w Lwówku z dnia 28 października 2010 roku w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Lwówek.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Lwówku


Andrzej Kasperczak


Załącznik do Uchwały Nr XXVII / 183 / 2012 Rady Miejskiej w Lwówku z dnia 25 października 2012 r.

"Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Lwówek"

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie miasta i gminy Lwówek, zwany dalej Regulaminem, określa szczegółowe zasady postępowania w sprawach dotyczących zagadnień wyszczególnionych w art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ze zm.), zwanej w dalszej części Regulaminu Ustawą, w odniesieniu do terenu miasta i gminy Lwówek.

§ 2. Stosowane w Regulaminie pojęcia powinny być interpretowane zgodnie z przepisami Ustawy, ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2010 r. Nr 185, poz. 1243 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o ochronie zwierząt (tekst jednolity Dz. U. z 2003 r. nr 106, poz. 1002 z późn. zm.).

ROZDZIAL II
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 3. § 3 . Właściciele nieruchomości są zobowiązani do:

1) utrzymania czystości, porządku oraz należytego stanu sanitarno - higienicznego nieruchomości, w tym również nieruchomości niezabudowanych, pielęgnowania zieleni

i usuwania chwastów porastających na tych nieruchomościach, utrzymywania w estetycznym wyglądzie budynków i ich otoczenia;

2) wyposażenia nieruchomości w opisane w niniejszym Regulaminie w Rozdziale III, urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywanie tych urządzeń

w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;

3) usuwania ze ścian budynków, ogrodzeń oraz innych obiektów na terenie nieruchomości ogłoszeń, plakatów, napisów i rysunków umieszczonych bez zachowania właściwego trybu przewidzianego przepisami prawa miejscowego.

§ 4. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania,

a odbierający odpady do odbierania następujących rodzajów odpadów:

1) niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych;

2) przeterminowanych leków i chemikaliów;

3) zużytych baterii i akumulatorów;

4) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;

5) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych;

6) odpadów budowlanych i rozbiórkowych;

7) zużytych opon;

8) odpadów ulegających biodegradacji, w tym odpadów zielonych;

9) papieru i tektury;

10) opakowań ze szkła;

11) opakowań z tworzyw sztucznych;

12) opakowań wielomateriałowych;

13) opakowań z metalu.

2. Odpady, o których mowa w ust. 1 właściciele nieruchomości zobowiązani są zbierać

i gromadzić w terminie niezwłocznym od chwili ich powstania.

3. Odpady określone w ust. 1 odbierane są w sposób gwarantujący ich niezmieszanie z innymi rodzajami odpadów zbieranych selektywnie. Odpady te należy odbierać z częstotliwością określoną w rozdziale IV.

§ 5. 1. Właściciele nieruchomości położonych wzdłuż chodników mają obowiązek uprzątnięcia błota, śniegu, lodu oraz innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służących do użytku publicznego poprzez odgarnięcie w miejsce nie powodujące zakłóceń w ruchu pojazdów oraz pieszych, a także podjęcie działań mających na celu usunięcie zgromadzonych zanieczyszczeń. Piasek zużyty do ograniczenia śliskości chodnika należy usunąć niezwłocznie po ustaniu przyczyn jego zastosowania.

2. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do usuwania sopli lodowych i nawisów śnieżnych z dachów i gzymsów budynków niezwłocznie po ich pojawieniu się.

3. Właściciele nieruchomości, na których znajdują się tereny lub obiekty służące do użytku publicznego mają obowiązek ustawienia na tych terenach pojemników służących do gromadzenia odpadów i systematycznego ich opróżniania, w sposób nie dopuszczający do ich przepełnienia.

4. Obowiązki określone w ust. 1 i 3 dotyczą zarządzającego drogą publiczną

w rozumieniu przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym, w obrębie terenów zabudowanych.

§ 6. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami dopuszczalne jest jedynie

w przypadku, gdy mycie nie spowoduje zanieczyszczenia środowiska i odbywa się na terenie własnej posesji, przy jednoczesnym zabezpieczeniu przed spływem zużytej wody na tereny sąsiednich posesji lub na tereny publiczne.

2. Drobne naprawy pojazdów samochodowych poza warsztatami naprawczymi dopuszczalne są jedynie w przypadku, wykonywania ich w obrębie własnej posesji oraz gdy nie wpłynie to ujemnie na środowisko i nie będzie stwarzało uciążliwości dla najbliższego otoczenia,

z wyjątkiem sytuacji awaryjnych.

§ 7. Na terenie Miasta i Gminy Lwówek, mając na uwadze zasady utrzymania czystości

i porządku, zabrania się:

1) spalania odpadów na powierzchni ziemi oraz w instalacjach grzewczych budynków; dopuszcza się spalanie odpadów z drewna nie zawierającego substancji niebezpiecznych oraz dopuszcza się spalanie suchych pozostałości roślinnych poza instalacjami

i urządzeniami, jeśli czynność ta nie narusza przepisów odrębnych i nie jest uciążliwa dla sąsiednich nieruchomości;

2) wylewania nieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego celu stacjami zlewnymi;

3) samodzielnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości;

4) umieszczania odpadów powstałych w gospodarstwach domowych, sklepach, punktach gastronomicznych i usługowych w koszach ulicznych oraz w innych miejscach na ten cel nieprzeznaczonych;

5) niszczenia roślinności w miejscach publicznych;

6) gromadzenia odpadów poprodukcyjnych w pojemnikach przeznaczonych na odpady komunalne;

7) odprowadzania nieczystości ciekłych do cieków lub zbiorników wodnych, urządzeń kanalizacji deszczowej, rowów melioracyjnych.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, a także warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 8. Dopuszcza się stosowanie następujących rodzajów pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz przy drogach publicznych:

1) pojemniki o pojemności 60 litrów (L);

2) pojemniki o pojemności 120 L;

3) pojemniki o pojemności 240 L;

4) pojemniki o pojemności 1100 L;

5) pojemniki (KP5, KP7, KP10) o pojemności od 5 do 10 m2;

6) pojemniki z tworzywa sztucznego oznaczone odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego, o rozmiarach 30, 60, 90, 120, 240 L;

7) pojemniki uliczne o pojemności od 20 do 70 L;

8) worki z folii LDPE.

§ 9. 1. Ustala się minimalną pojemność pojemnika/worka przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) oraz zbieranych selektywnie odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w budynkach jednorodzinnych, w oparciu o liczbę osób zamieszkujących:

1) na nieruchomości zamieszkałej przez 1-4 osoby: jeden pojemnik o pojemności 120 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;

2) na nieruchomości zamieszkałej przez 5 i więcej osób: jeden pojemnik o pojemności 240 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po dwa worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;

2. Dopuszcza się przy zachowaniu minimalnej pojemności, zastosowanie do gromadzenia odpadów komunalnych innych pojemników znormalizowanych, niż zostały określone w ust. 1. pkt. 2

§ 10. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości zabudowanych budynkami wielolokalowymi, jeśli w lokalach tych zamieszkują mieszkańcy, minimalną pojemność pojemnika/worka przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) oraz zbieranych selektywnie odpadów komunalnych, w oparciu o liczbę zamieszkujących osób:

- jeden pojemnik o pojemności 240 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych na każde 10 osób oraz po 3 worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonychselektywnie.

2. Dopuszcza się przy zachowaniu minimalnej pojemności, zastosowanie do gromadzenia odpadów komunalnych innych znormalizowanych pojemników, niż zostały określone w ust. 1.

3. Dopuszcza się zastosowanie do zbierania selektywnie poszczególnych frakcji odpadów komunalnych pojemników z tworzyw sztucznych oznaczonych odpowiednimi kolorami

w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zbieranego o pojemności odpowiadającej łącznej wielkości worków wskazanych w ust. 1.

§ 11. 1. Ustala się dla właścicieli nieruchomości niezamieszkałych minimalną pojemność pojemnika/worka przeznaczonego do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) oraz zbieranych selektywnie odpadów komunalnych:

1) w szkołach minimum 3 pojemniki o pojemności 120 l każdy do zmieszanych odpadów oraz dwa worki z folii LDPE lub odpowiadające ich pojemności pojemniki na poszczególne frakcje odpadów zbieranych selektywnie;

2) w lokalach gastronomicznych minimum 20 l na każde jedno miejsce konsumpcyjne, jednak nie mniej niż jeden pojemnik o pojemności 240 l na zmieszane odpady komunalne oraz po dwa worki z folii LDPE lub odpowiadające ich pojemności pojemniki na poszczególne frakcje odpadów zbieranych selektywnie;

3) w zakładach rzemieślniczych, usługowych, produkcyjnych co najmniej 1 pojemnik

o pojemności 240 l na zmieszane odpady komunalne oraz po 2 worki z folii LDPE lub odpowiadające ich pojemności pojemniki na poszczególne frakcje odpadów zbieranych selektywnie, a w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych minimum 1 pojemnik o pojemności 120 l na odpady zmieszane na każdych 10 pracowników;

4) w lokalach handlowych minimum 50 l na każde 10 m2powierzchni całkowitej, jednak nie mniej niż 1 pojemnik o pojemności 240 l na lokal na odpady komunalne zmieszane oraz po 2 worki z folii LDPE lub odpowiadające ich pojemności pojemniki na poszczególne frakcje odpadów zbieranych selektywnie;

5) w ośrodkach zdrowia, bankach, urzędach pocztowych i innych instytucjach administracyjnych oraz gospodarczych minimum 1 pojemnik o pojemności 240 l na 10 pracowników na zmieszane odpady komunalne oraz po 2 worki z folii LDPE lub odpowiadające ich pojemności pojemniki na poszczególne frakcje odpadów zbieranych selektywnie.

2. Pojemniki do zbierania odpadów komunalnych zlokalizowane przy drogach, na parkingach, placach i ulicach, w parkach i zieleńcach oraz innych miejscach publicznych, powinny być tak zlokalizowane, aby były widoczne, a ich pojemność nie może być mniejsza niż 60 l. Ilość ustawionych pojemników na nieruchomości powinna być dostosowana do potrzeb korzystających z nich osób.

3. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych są zobowiązani do zawarcia umowy na odbiór odpadów komunalnych z firmą posiadającą wpis do rejestru działalności regulowanej

§ 12. § 8-10 stosuje się odpowiednio do właścicieli nieruchomości, na których częściowo zamieszkują mieszkańcy oraz na których częściowo nie zamieszkują mieszkańcy (tzw. nieruchomości mieszane np. w części prowadzona działalność gospodarcza w części zabudowa mieszkaniowa).

§ 13. Pojemniki, o których mowa w rozdziale III umieszcza się na terenie nieruchomości,

z której odbierane będą odpady komunalne.

§ 14. Właściciele nieruchomości mają obowiązek utrzymywać pojemniki na odpady

i urządzenia służące do ich gromadzenia w takim stanie porządkowym, technicznym, sanitarnym, aby korzystanie z nich umożliwiało prawidłową ich eksploatację i nie powodowało zagrożenia dla użytkowników. Ponadto pojemniki powinny być okresowo dezynfekowane

i myte.

ROZDZIAL IV
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 15. 1. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do pozbywania się odpadów komunalnych

z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości

i porządku na nieruchomości. Zobowiązany jest oddawać odpady w ramach zorganizowanego systemu odbierania odpadów.

2. Pozbywanie się odpadów komunalnych przez właściciela nieruchomości odbywa się poprzez ich umieszczanie w odpowiednich pojemnikach i workach, a następnie odbieranie ich przez odbierającego odpady operatora.

3. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest wyposażyć nieruchomość w pojemniki do gromadzenia odpadów komunalnych.

4. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest udostępnić pojemniki i worki przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych, na czas ich odbierania, w szczególności poprzez ich wystawienie poza teren nieruchomości, w miejsce umożliwiające swobodny do nich dojazd lub umożliwić dostęp do altanki z pojemnikami. Wystawienie pojemników i worków nie może powodować uciążliwości dla mieszkańców oraz innych osób trzecich.

5. Pojemniki i worki powinny być udostępnianie zgodnie z obowiązującym harmonogramem odbioru. Nie wystawienie ich w wyznaczonym terminie skutkuje nie odebraniem odpadów.

§ 16. Każdy właściciel nieruchomości zamieszkałej zobowiązany jest złożyć deklarację

o liczbie osób zamieszkujących daną nieruchomość.

§ 17. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do pozbywania się niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych z terenu nieruchomości nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie.

§ 18. Właściciel nieruchomości zobowiązany jest do pozbywania się z terenu nieruchomości segregowanych odpadów komunalnych wskazanych w § 4 ust. 1 pkt: 8, 9, 10, 11, 12 co najmniej raz w miesiącu.

§ 19. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości segregowanych odpadów komunalnych wskazanych w § 4 ust. 1 pkt: 2, 3, 4, 5, 6, 7, 13 w miarę zaistniałej potrzeby z założeniem nie rzadziej niż raz w roku.

§ 20. 1. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się nieczystości ciekłych

z terenu nieruchomości w sposób systematyczny, nie dopuszczając do przepełnienia się urządzeń i wylewania ich zawartości na zewnątrz, gwarantując zachowanie czystości i porządku na nieruchomości. Częstotliwość opróżniania z osadów ściekowych zbiorników przydomowych oczyszczalni wynika z indywidualnych instrukcji ich eksploatacji. Osady ściekowe należy zagospodarować zgodnie z odrębnymi przepisami.

2. Właściciel nieruchomości zabudowanej, gdzie istnieje możliwość techniczna podłączenia jej do istniejącej kanalizacji sanitarnej jest zobowiązany do dokonania przedmiotowego podłączenia.

3. Właściciel nieruchomości nie mający możliwości technicznej podłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej zobowiązany jest wyposażyć ją w szczelny zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków.

Rozdział 5.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 21. Właściciele nieruchomości w celu ograniczenia możliwości powstawania odpadów komunalnych zobowiązani są do minimalizowania używania jednorazowych opakowań (toreb)

z tworzyw nie ulegających biodegradacji.

§ 22. Podmioty prowadzące działalność w zakresie odbierania odpadów komunalnych zobowiązane są rejestrować masę odbieranych poszczególnych rodzajów segregowanych odpadów komunalnych odbieranych od poszczególnych właścicieli nieruchomości.

Rozdział 6.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 23. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe ponoszą pełną odpowiedzialność za zachowanie zwierząt, które utrzymują i są zobowiązane do sprawowania opieki nad tymi zwierzętami

w sposób zapewniający bezpieczeństwo i ochronę przed zagrożeniem zdrowia lub uciążliwością dla ludzi.

2. Właściciele zwierząt domowych mają obowiązek zabezpieczenia miejsca ich przebywania przed samodzielnym jego opuszczeniem oraz sprawowania dozoru, szczególnie w sytuacji, gdy zwierzę nie jest na smyczy lub nie przebywa w pomieszczeniu, które wyklucza do niego dostęp osób trzecich.

§ 24. Właściciele psów:

1) w miejscach publicznych mogą wyprowadzać psy tylko na smyczy a psy zaliczane do ras agresywnych, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. w sprawie wykazu ras psów uznawanych za agresywne (Dz. U. Nr 77, poz. 687) lub do mieszańców tych ras - na smyczy i w kagańcu;

2) w miejscach publicznych mogą zwalniać psy ze smyczy tylko w kagańcu i jeśli jest to miejsce mało uczęszczane i jeśli mają możliwość sprawowania bezpośredniej kontroli nad zachowaniem psa;

3) zabezpieczają teren nieruchomości, na której psy mogą swobodnie poruszać się bez kagańca, odpowiednim ogrodzeniem uniemożliwiającym wydostanie się psa na zewnątrz oraz tabliczką zawierającą stosowne ostrzeżenie;

4) rejestrują psy i wyposażają je w umieszczony przy obroży znak identyfikacyjny, dostarczony właścicielom przez Urząd Miasta i Gminy Lwówek, który prowadzi szczegółowy rejestr wydanych znaków.

§ 25. 1. Zakazuje się wprowadzania zwierząt domowych na teren placów zabaw dla dzieci oraz innych obiektów użytku publicznego, w szczególności kąpielisk, placówek handlowych lub gastronomicznych i innych miejsc oznakowanych stosownym zakazem przez właściciela nieruchomości.

2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1 nie dotyczy osób niewidomych korzystających z pomocy psów - przewodników.

§ 26. 1. Obowiązkiem osób utrzymujących zwierzęta domowe jest usuwanie odchodów pozostawionych przez te zwierzęta w miejscach przeznaczonych do użytku publicznego,

w szczególności na chodnikach, ulicach, placach, parkingach i trawnikach.

2. Obowiązek, o którym mowa w ust. 1 nie dotyczy osób niewidomych korzystających

z pomocy psów - przewodników.

§ 27. Padlinę zwierząt z terenu dróg należy usuwać niezwłocznie poprzez przekazanie jej firmie prowadzącej działalność w zakresie odbioru i utylizacji padłych zwierząt i ich części. Gmina zapewnia warunki do przekazania takiej padliny poprzez podpisanie stosownej umowy z uprawnioną firmą.

Rozdział 7.
Wymagania dotyczące utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej

§ 28. 1. Utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest zabronione na wyłączonych z produkcji rolniczej terenach miasta i gminy Lwówek obejmujących:

1) zwarte treny zabudowy jednorodzinnej;

2) tereny zajęte przez budownictwo wielorodzinne;

3) tereny zajęte przez instytucje użyteczności publicznej, hotele, tereny przemysłowe i ogródki działkowe.

2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 nie dotyczy gospodarstw rolnych utworzonych przed wejściem w życie niniejszego Regulaminu.

§ 29. 1. Na obszarach wyłączonych z produkcji rolniczej, na których dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich obowiązkowe jest przestrzeganie następujących zasad:

1) na terenie nieruchomości istnieje budynek gospodarczy przeznaczony do hodowli zwierząt

i pobudowany zgodnie z obowiązującymi przepisami;

2) wytwarzane podczas hodowli odpady i nieczystości będą gromadzone i usuwane zgodnie

z obowiązującymi przepisami i nie będą powodować zanieczyszczenia terenu nieruchomości oraz wód powierzchniowych i podziemnych;

3) hodowla nie będzie uciążliwa dla właścicieli nieruchomości sąsiednich, w szczególności

z powodu emisji hałasu i nieprzyjemnych zapachów oraz zwiększenia populacji insektów

i gryzoni;

4) pszczoły powinny być trzymane w ulach ustawionych w taki sposób aby wylatujące

i przylatujące owady nie zakłócały korzystania z nieruchomości bezpośrednio sąsiadujących.

Rozdział 8.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 30. 1. Właściciel nieruchomości w przypadku stwierdzenia obecności gryzoni na terenie posesji jest zobowiązany do dokonania deratyzacji we własnym zakresie.

2. Obowiązek przeprowadzania deratyzacji dotyczy również zarządców i użytkowników infrastruktury podziemnej.

3. Termin przeprowadzenia obowiązkowej deratyzacji Burmistrz Miasta i Gminy Lwówek podaje do publicznej wiadomości przez obwieszczenie.

4. Koszty przeprowadzenia deratyzacji obciążają właścicieli nieruchomości.

Rozdział 9.
Przepisy końcowe

§ 31. 1. Nadzór nad realizacją obowiązków wynikających z niniejszego Regulaminu sprawuje Burmistrz Miasta i Gminy Lwówek.

2. W celu dokonania kontroli przestrzegania niniejszego regulaminu właściciel nieruchomości umożliwi wstęp na jej teren upoważnionym przez Burmistrza Miasta i Gminy Lwówek osobom.

3. Naruszenie przepisów Regulaminu podlega karze w trybie i na zasadach określonych

w art. 10 Ustawy.


Uzasadnienie

do Uchwały Nr XXVII / 183 / 2012

Rady Miejskiej w Lwówku

z dnia 25 października 2012 r.

w sprawie przyjęcia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Lwówek".

Nowelizacja ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 1 lipca 2011 roku zobligowała gminy do podjęcia uchwały ustalającej nowe zasady utrzymania czystości i porządku w formie regulaminu zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Projekt tej uchwały został też zaopiniowany przez Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowym Tomyślu. Jego ustalenia zgodne są również z wytycznymi Wojewódzkiego Planu Gospodarki Odpadami.

W związku z powyższym podjęcie uchwały jest zasadne i właściwe.

Burmistrz Miasta i Gminy Lwówek


Piotr Długosz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00