Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6255

Uchwała nr XXVII / 182 / 2012 Rady Miejskiej w Lwówku

z dnia 25 października 2012r.

w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

Na podstawie art. 6r ust 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( t.j. Dz. U. z 2012 r. poz. 391 ) oraz art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm.) Rada Miasta i Gminy Lwówek uchwala się , co następuje:

§ 1. Określa się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości z terenu Miasta i Gminy Lwówek i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi zgodnie z załącznikiem do niniejszej uchwały.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Lwówek.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie 1 lipca 2013 r. i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Lwówku


Andrzej Kasperczak


Załącznik do Uchwały Nr XXVII/182/2012 Rady Miejskiej w Lwówku z dnia 25 października 2012 r.

w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

I. Zakres obowiązywania systemu odbierania odpadów komunalnych:

1. W systemie uczestniczą mieszkańcy Miasta i Gminy Lwówek, to jest osoby stale lub czasowo zameldowane oraz zamieszkałe na terenie Miasta i Gminy Lwówek bez meldunku.

2. System obejmuje jedynie odpady wytworzone w gospodarstwach domowych, wyłączone są z niego odpady pochodzące z działalności gospodarczej, nawet jeśli prowadzona jest ona w miejscu zamieszkania.

I. Ilość odpadów odbieranych w ciągu miesiąca z nieruchomości uzależniona jest od liczby osób zamieszkujących daną nieruchomość i wynosi minimum:

1. Dla budownictwa jednorodzinnego:

1) z nieruchomości zamieszkałej przez 1-4 osoby: jeden pojemnik o pojemności 120 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po jednym worku z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;

2) z nieruchomości zamieszkałej przez 5 i więcej osób: jeden pojemnik o pojemności 240 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po dwa worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie;

2. Dla budownictwa wielkolokalowego:

- jeden pojemnik o pojemności 240 l do zbierania zmieszanych odpadów komunalnych oraz po 3 worki z folii LDPE na odpowiednią frakcję odpadów gromadzonych selektywnie.

Pojemniki i worki dostarcza Operator, ich wielkość i ilość dostosowana będzie do potrzeb gospodarstwa.

II. Odpady komunalne niesegregowane (zmieszane) odbierane są nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, natomiast odpady zbierane w sposób selektywny z terenu Miasta i Gminy Lwówek odbierane są od właścicieli nieruchomości minimum jeden raz w miesiącu z zastrzeżeniem odpadów zielonych, które w okresie od początku maja do końca września odbierane są z częstotliwością raz na dwa tygodnie.

Terminy odbioru poszczególnych rodzajów odpadów podane zostaną w harmonogramach sporządzonych przez Operatora. Harmonogramy te zostaną dostarczone mieszkańcom oraz dostępne będą na stronie internetowej Urzędu Miasta i Gminy Lwówek www.lwowek.com.pl .

III. Odpady komunalne odbierane są z nieruchomości według podziału na następujące frakcje:

1) zmieszane odpady komunalne,

2) odpady ulegające biodegradacji w tym odpady zielone,

3) tworzywa sztuczne,

4) papier i tektura,

5) szkło.

Segregacja odpadów polega na oddzielnym zbieraniu w gospodarstwach domowych następujących grup odpadów:

- tworzywa sztuczne (m.in. zgniecione, plastikowe butelki) zbierane będą do worków w kolorze żółtym,

- suchy i niezanieczyszczony papier i tektura zbierane będą do worków w kolorze niebieskim,

- szkło opakowaniowe (bez podziału na białe i kolorowe) zbierane będą do worków koloru zielonego,

- odpady zielone zbierane będą do worków koloru czarnego, chyba że gromadzone zostaną w przydomowych kompostownikach..

Odpady zbierane w workach należy oczyścić z resztek innych substancji. W dniu odbioru odpadów gromadzonych w workach będzie dostarczony nowy worek na te odpady, które zostały odebrane.

Pozostałe zmieszane odpady z gospodarstwa (tzw. mokre) zbierane będą do pojemników.

Do pojemników do gromadzenia zmieszanych odpadów komunalnych zabrania się wrzucania m.in. gruzu, gorącego popiołu i żużla, odpadów niebezpiecznych.

Pojemniki oraz worki z nieodpowiednią zawartością zostaną odebrane przez Operatora, ale przy zgłoszonej kolejnej nieprawidłowości dotyczącej gromadzenia odpadów naliczona zostanie opłata jak za odpady niesegregowane.

W przypadku uszkodzenia lub zniszczenia pojemników z winy właściciela nieruchomości, jest on zobowiązany do pokrycia kosztów naprawy lub zakupu nowego pojemnika.

IV. Odpady komunalne gromadzone w sposób selektywny obejmujące: zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, przeterminowane leki i chemikalia, zużyte baterie i akumulatory, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe oraz zużyte opony będzie można oddawać w specjalnie utworzonych gminnych punktach selektywnej zbiórki odpadów.

1. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny:

- zbiórka odpadów będzie prowadzona w terminach i miejscach podanych do wiadomości mieszkańcom z odpowiednim wyprzedzeniem przez Operatora.

2. Odpady wielkogabarytowe:

- zbiórka odpadów będzie prowadzona w terminach i miejscach podanych do wiadomości mieszkańcom z odpowiednim wyprzedzeniem przez Operatora.

3. Przeterminowane leki:

- mieszkańcy gminy samodzielnie dostarczają przeterminowane leki do aptek lub przychodni, w których znajdują się pojemniki do zbierania tych odpadów.

4. Baterie i akumulatory:

- baterie zbierane są do specjalnych pojemników, które znajdują się między innymi w placówkach oświaty, urzędzie

- przy zakupie nowego akumulatora istnieje możliwość pozostawienia zużytego w punkcie handlowym.

5. Chemikalia:

- mieszkańcy gminy samodzielnie dostarczają odpady do punktów selektywnej zbiórki odpadów.

6. Odpady budowlane i rozbiórkowe:

- mieszkańcy gminy samodzielnie dostarczają odpady do punktów selektywnej zbiórki odpadów lub pozbywają się ich na koszt własny poza systemem na podstawie indywidualnego zamówienia u przedsiębiorcy posiadającego stosowny wpis do rejestru uprawniający go do prowadzenia tego typu działalności.

7. Zużyte opony:

- mieszkańcy gminy samodzielnie dostarczają odpady do punktów selektywnej zbiórki odpadów.

8. Metale:

- mieszkańcy gminy samodzielnie dostarczają odpady do punktów selektywnej zbiórki odpadów.

V. Opłaty

1. Wysokość opłaty za odbiór odpadów ustala Rada Miejska w Lwówku w podjętej uchwale, biorąc pod uwagę cenę uzyskaną w przetargu, w którym wybrany zostanie Operator.

2. Opłata określona będzie w formie ryczałtu na jedną osobę, bez określenia limitu ilości odpadów, uwzględniając jedynie fakt ich segregowania. Podstawę stanowić będzie deklaracja składana obowiązkowo przez właściciela nieruchomości.

3. Opłaty wnoszone są kwartalnie na indywidualne konto bankowe.


Uzasadnienie

do Uchwały Nr XXVII/182/2012

Rady Miejskiej w Lwówku

z dnia 25 października 2012 r.

w sprawie ustalenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług dotyczących odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów.

Zgodnie z art. 6r ust. 3 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego ustala szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Określono w szczególności ilość odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości oraz ustalono częstotliwość odbioru tych odpadów nie rzadziej niż raz w miesiącu.

Burmistrz Miasta i Gminy Lwówek


Piotr Długosz

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00