Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2012 poz. 6246

Uchwała nr XXIV/224/2012 Rady Miejskiej w Opalenicy

z dnia 29 listopada 2012r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji, ustalenia stawek dotacji oraz zakresu i trybu kontroli wykorzystania dotacji udzielonych dla publicznych prowadzonych przez inne podmioty niż jednostka samorządu terytorialnego oraz niepublicznych szkół i placówek oświatowych

Na podstawie art 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz.1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230 iNr 106, poz. 675: z 2011 r. Nr 21, poz.113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012 r. poz. 567) oraz art. 80 ust. 4 i 90 ust. 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781; z 2005 r.Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104; z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz.1658; z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120,poz. 818, Nr 180, poz.1280 i Nr 181, poz.1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz.1618; z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705; z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, poz. 857 i Nr 148, poz. 991 ; z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206 oraz z 2012 r. poz. 941 i 979) uchwala się, co następuje:

Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE

§ 1. Uchwała niniejsza określa:

1. typy i rodzaje szkół i placówek publicznych i niepublicznych prowadzonych na terenie Gminy Opalenica przez osoby prawne lub fizyczne, na które z budżetu Gminy Opalenica będzie udzielana dotacja;

2. zakres danych, które powinny być zawarte we wniosku o udzielenie dotacji;

3. podstawę obliczenia dotacji;

4. tryb udzielania i rozliczania dotacji;

5. zakres danych, które powinny być zawarte w rozliczeniu wykorzystania dotacji;

6. termin i sposób rozliczenia dotacji;

7. tryb i zakres kontroli prawidłowości wykorzystywania dotacji.

§ 2. 1. Dotacje z budżetu Gminy Opalenica są udzielane na szkoły i placówki publiczne i niepubliczne prowadzone na terenie Gminy Opalenica przez osoby prawne lub fizyczne, na dofinansowanie wydatków bieżących w zakresie kształcenia, wychowania i opieki uczniów, w tym profilaktyki społecznej.

2. Dotacja jest udzielana na szkoły i placówki następujących typów i rodzajów:

1) przedszkola, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami specjalnymi i z oddziałami integracyjnymi,

2) inne formy wychowania przedszkolnego (punkty i zespoły przedszkolne),

3) szkoły podstawowe, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami specjalnymi, oddziałami integracyjnymi, sportowe i z oddziałami sportowymi,

4) gimnazja, w tym: specjalne, integracyjne, z oddziałami specjalnymi, oddziałami integracyjnymi, dwujęzyczne, sportowe, z oddziałami sportowymi oraz mistrzostwa sportowego.

§ 3. Ile razy w uchwale jest mowa o:

1. szkole - należy przez to rozumieć wszystkie typy szkół, przedszkoli i placówek wymienionych w § 2 ust.2;

2. uczniu - należy przez to rozumieć ucznia szkoły, dziecko w przedszkolu lub wychowanka w placówce;

3. uczniu niepełnosprawnym - należy przez to rozumieć ucznia posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71 b ust. 3 ustawy o systemie oświaty;

4. organie prowadzącym - należy przez to rozumieć osobę fizyczną lub prawną, prowadzącą daną szkołę publiczną i niepubliczną;

5. organie dotującym - należy przez to rozumieć Gminę Opalenica;

6. roku rozliczeniowym - należy przez to rozumieć rok, w którym została udzielona dotacja.

§ 4. 1. Dotacji udziela się na wniosek organu prowadzącego szkołę.

2. Wniosek o udzielenie dotacji organ prowadzący składa organowi dotującemu w terminie do dnia 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

3. We wniosku organ prowadzący zawiera następujące dane:

1) nazwę i adres organu prowadzącego szkołę,

2) imię, nazwisko oraz funkcję lub stanowisko osoby reprezentującej organ prowadzący,

3) nazwę i adres szkoły,

4) numer telefonu,

5) typ i rodzaj szkoły,

6) numer zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych,

7) nazwę i numer rachunku bankowego szkoły, na który będzie przekazywana dotacja,

8) planowaną liczbę uczniów z podziałem na lata szkolne.

Wzór wniosku stanowi załącznik Nr 1 do niniejszej uchwały.

4. W przypadku zmiany organu prowadzącego szkoły, do wniosku dołączony zostaje aneks, zawierający następujące informacje:

1) na jakiej podstawie została dokonana zmiana organu prowadzącego (nazwa i data umowy, porozumienia lub odpowiedniej uchwały),

2) nazwę nowego organu prowadzącego daną szkołę oraz dokładny adres siedziby nowego organu prowadzącego,

3) datę zaświadczenia o dokonaniu zmian w zaświadczeniu o wpisie szkoły do ewidencji szkół i placówek niepublicznych, w którym podana jest informacja o zmianie organu prowadzącego,

4) nazwę i numer rachunku bankowego szkoły, na który ma być przekazywana dotacja wraz z informacją, od którego miesiąca dotacja na prowadzenie danej szkoły ma być przekazywana na podany rachunek.

5. Aneks, o którym mowa w pkt. 4, organ prowadzący, który przejął szkołę, przekazuje organowi dotującemu w terminie 7 dni od dnia otrzymania zaświadczenia o zmianie zaświadczenia o wpisie do ewidencji szkół i placówek niepublicznych.

6. Organ prowadzący przedszkola, o których mowa w § 6 ust. 6 uchwały, dołącza do wniosku o udzielenie dotacji oświadczenie, że w przedszkolu stosowane są zasady odpłatności za przedszkole, jakie obowiązują w przedszkolach prowadzonych przez organ dotujący.

7. Organ prowadzący przedszkola i szkoły podstawowe,organizujący wspomaganie wczesnoszkolne, o którym mowa w § 6 ust. 4 uchwały, dołącza do wniosku o udzielenie dotacji oświadczenie, że organizacja wczesnego wspomagania rozwoju dzieci odbywa się zgodnie z zasadami określonymi przez ministra właściwego do spraw oświaty w rozporządzeniu dotyczącym organizowania wczesnego wspomagania rozwoju dzieci.

8. Jeśli w trakcie roku, na który został złożony wniosek, organ prowadzący dokonał zmian danych o szkole lub numerze bankowym, wniosek zostaje uzupełniony o informację o dokonanych zmianach.

Rozdział 2.
PODSTAWA OBLICZENIA DOTACJI

§ 5. 1. Podstawą obliczenia dotacji jest:

1) dla dzieci w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego - publicznych i niepublicznych - wysokość wydatków bieżących ponoszonych na dziecko przedszkola prowadzonego przez organ dotujący, z tym że na dziecko niepełnosprawne również wysokość kwoty subwencji przewidzianej na ucznia niepełnosprawnego w przedszkolu w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Opalenica,

2) dla uczniów szkół niepublicznych, w których uczeń spełnia obowiązek szkolny lub nauki - wysokość kwoty subwencji przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący,

3) dla uczniów szkół publicznych, w których uczeń spełnia obowiązek szkolny lub nauki - wysokość wydatków bieżących ponoszonych na ucznia szkół tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez organ dotujący,

4) na ucznia objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju - wysokość kwoty subwencji przewidzianej na jednego ucznia objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

2. W przypadku nieprowadzenia przez Gminę Opalenica szkół, o których mowa w ust.1 pkt. 1 i 3, podstawą do ustalenia wysokości dotacji są wydatki bieżące ponoszone przez najbliższą gminę na prowadzenie placówki publicznej danego typu i rodzaju.

3. Przez gminę najbliższą rozumie się gminę położoną w najbliższej odległości mierzonej między siedzibami władz gmin (urzędami gmin).

4. Podstawą do wyliczenia kwoty dotacji na ucznia danego typu i rodzaju szkoły, o których mowa w ust.1 pkt 1 i 3, będzie:

1) kwota wydatków bieżących ustalona w uchwale budżetowej na dany rok w poszczególnych typach i rodzajach szkół,

2) liczba uczniów w szkołach danego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę Opalenica na dzień 30 września roku poprzedzającego rok udzielenia dotacji.

5. Do czasu ustalenia wysokości dotacji na ucznia danego typu i rodzaju szkoły na dany rok budżetowy, dotacja będzie udzielana w wysokości ponoszonej na ucznia w poprzednim roku budżetowym.

6. Za okres wymieniony w pkt. 5 zostanie dokonane wyrównanie udzielonej dotacji.

§ 6. Ustala się wysokość dotacji miesięcznej na ucznia danego typu i rodzaju szkoły:

1. Prowadzącym niepubliczne przedszkola ogólnodostępne, w tym niepubliczne przedszkola z oddziałami integracyjnymi przysługuje dotacja na każde dziecko w wysokości równej 75 % ustalonych w budżecie wydatków bieżących ponoszonych na uczniów w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę Opalenica w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w kwocie równej przewidzianej na ucznia niepełnosprawnego przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

2. Prowadzącym niepubliczne punkty i zespoły przedszkolne, o których mowa w art. 14a i 14c ustawy o systemie oświaty, przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości równej 40 % ustalonych w budżecie wydatków bieżących ponoszonych na uczniów w przedszkolach publicznych danego typu i rodzaju prowadzonym przez Gminę Opalenica w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w kwocie równej przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia innej formy wychowania przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

3. Prowadzącym niepubliczne szkoły podstawowe, gimnazja oraz szkoły ponadgimnazjalne dla młodzieży, w których realizowany jest obowiązek szkolny lub obowiązek nauki, przysługuje na każdego ucznia dotacja w wysokości równej kwocie przewidzianej na ucznia danego typu i rodzaju szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

4. Na ucznia objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju w przedszkolu, szkole podstawowej przysługuje dotacja w kwocie przewidzianej na ucznia objętego wczesnym wspomaganiem rozwoju w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Opalenica w przeliczeniu na jednego ucznia.

5. Prowadzącym publiczne przedszkola i oddziały przedszkolne, przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości równej ustalonym w budżecie wydatków bieżących ponoszonych na uczniów w przedszkolach publicznych danego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę Opalenica w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w kwocie równej przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

6. Prowadzącym publiczne przedszkola specjalne przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości równej ustalonym w budżecie wydatków bieżących ponoszonych w publicznych przedszkolach specjalnych danego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę Opalenica w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że w kwocie nie niższej niż przewidziana na niepełnosprawnego ucznia przedszkola w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

7. Prowadzącym publiczne szkoły przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości równej ustalonym w budżecie wydatków bieżących ponoszonych w publicznych szkołach danego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę Opalenica w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że w kwocie nie niższej niż przewidziana na ucznia szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący. Na ucznia niepełnosprawnego dodatkowo w kwocie nie niższej niż przewidziana na niepełnosprawnego ucznia szkoły w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

8. Prowadzącym publiczne punkty i zespoły przedszkolne, o których mowa w art. 14a i 14c ustawy o systemie oświaty, przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości równej ustalonym w budżecie wydatków bieżących ponoszonych na uczniów w punktach i zespołach przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Opalenica w przeliczeniu na jednego ucznia, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w kwocie równej przewidzianej na niepełnosprawnego ucznia innej formy wychowania przedszkolnego w części oświatowej subwencji ogólnej otrzymywanej przez organ dotujący.

9. W przypadku zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej dla Gminy Opalenica z tytułu realizacji ściśle określonych zadań przez daną szkołę lub otrzymania przez Gminę Opalenica dotacji celowej na realizację ściśle określonych zadań przez tę szkołę, wysokość dotacji dla poszczególnych szkół realizujących zadania może zostać podwyższona o kwotę otrzymaną dodatkowo z rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej lub dotacji celowej.

Rozdział 3.
Tryb udzielania i rozliczania dotacji

§ 7. Organ prowadzący, uprawniony do otrzymania dotacji, podaje informację o aktualnej liczbie uczniów według stanu na pierwszy dzień miesiąca, za który udzielana jest część dotacji przypadająca na dany miesiąc.

§ 8. 1. Informacja o liczbie uczniów w danym miesiącu powinna być dostarczona do 5 dnia każdego miesiąca przez organ prowadzący do Zespołu Ekonomiczno-Administracyjnego Szkół w Opalenicy w formie podpisanego dokumentu. Wzór wniosku stanowi załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

2. Dokument, o którym mowa w ust.1, podpisuje organ prowadzący lub dyrektor szkoły.

3. Jeśli do przedszkola, oddziału przedszkolnego przy szkole podstawowej lub placówki innej formy wychowania przedszkolnego uczęszczają dzieci będące mieszkańcami innych gmin, organ prowadzący, oprócz informacji, o której mowa w ust.1, w załączniku do informacji przekazuje dane o uczniach z innych gmin.

4. W przypadku stwierdzenia przez organ prowadzący lub dyrektora szkoły nieprawidłowości zawartej w informacji, o której mowa w ust. 1-4, organ prowadzący jest zobowiązany do przedstawienia na piśmie organowi dotującemu korekty podanej wcześniej informacji.

5. W przypadku sporu pomiędzy organami prowadzącymi, dotyczącego określenia, uczniem której szkoły jest dana osoba, decydującym o tym, jakiej szkole należna jest dotacja na danego ucznia w danym miesiącu, będzie pisemne oświadczenie rodziców / opiekunów prawnych ucznia.

6. Kwota nadpłaconej lub niedopłaconej dotacji będzie uwzględniona przy naliczeniu dotacji na kolejny miesiąc.

§ 9. 1. Przekazanie dotacji przypadającej na dany miesiąc następuje do 10 dnia każdego miesiąca na podstawie informacji, o której mowa w § 8.

2. Dotacja przekazywana jest na rachunek bankowy szkoły, wskazany przez organ prowadzący we wniosku o udzielenie dotacji, o którym mowa w § 4 uchwały, w aneksie do wniosku lub - w przypadku zmiany rachunku - w stosownym piśmie organu prowadzącego, informującym o zmianie nazwy lub / i numeru rachunku bankowego. Rachunek bankowy służy wyłącznie dokonywaniu operacji finansowych związanych z prowadzeniem szkoły.

3. Dotacja nie podlega przekazaniu w sytuacji zaprzestania działalności szkoły.

§ 10. 1. Organ prowadzący szkołę sporządza rozliczenie wykorzystania dotacji, ujęte w zbiorczym zestawieniu, obejmującym informacje o kwocie wykorzystanej dotacji, z wyszczególnieniem kwot na poszczególne rodzaje wydatków. Wzór rozliczenia stanowi załącznik Nr 3 do niniejszej uchwały.

2. W przypadku prowadzenia kilku dotowanych z budżetu Gminy Opalenica szkół przez ten sam organ prowadzący, rozliczenie należy złożyć osobno dla każdej szkoły.

3. Rozliczenie wykorzystania dotacji podlega przekazaniu do organu dotującego do dnia:

1) 20 każdego miesiąca następującego po rozlicznym miesiącu,

2) 21 stycznia roku następującego po roku, w którym udzielono dotacji - za okres styczeń-grudzień.

4. W przypadku zaprzestania działalności szkoły, organ prowadzący przedstawia rozliczenie, o którym mowa w ust. 1, w terminie 21 dni po otrzymaniu ostatniej części dotacji, za okres od początku roku kalendarzowego do miesiąca, w którym otrzymał ostatnią ratę dotacji.

5. Organ prowadzący, który przekazuje w trakcie roku kalendarzowego prowadzenie szkoły innej osobie prawnej lub fizycznej, zobowiązany jest złożyć rozliczenie, o którym mowa w ust.1, za okres prowadzenia szkoły w danym roku kalendarzowym, w ciągu 14 dni od dnia przekazania szkoły.

§ 11. 1. Ostateczne rozliczenie dotacji przekazanej za okres roku budżetowego przez Gminę Opalenica dokonywane jest przrz Burmistrza Opalenicy w oparciu o informacje urzędowe oraz dane określone w § - w terminie do dnia 28 lutego roku następnego, o czym zawiadamia się pisemnie organy prowadzące określone w § 3 ust. 4.

2. Ustalona kwota zobowiązania Gminy Opalenica z tytułu wyrównania dotacji należnej za rok budżetowy przekazywana jest na rachunek bankowy szkoły lub przedszkola w terminie do ostatniego dnia lutego następnego roku budżetowego.

3. Ustalona i stanowiąca należność Gminy Opalenica kwota zwrotu z tytułu pobrania dotacji w nadmiernej wysokości, albo dotacji wykorzystanej niezgodnie z przeznaczeniem, wraz z odsetkami liczonymi jak od zaległości podatkowych, podlega niezwłocznemu wpłaceniu przez organ prowadzący na rachunek bankowy Gminy Opalenica wskazany w piśmie z ust. 1.

Rozdział 4.
Tryb i zakres przeprowadzania kontroli w szkołach i placówkach niepublicznych

§ 12. Szkoły, na prowadzenie których Gmina Opalenica udziela dotacji, mogą być kontrolowane w zakresie obejmującym prawidłowość naliczenia i wykorzystania dotacji.

§ 13. Upoważnione imiennie przez Burmistrza Opalenicy osoby mają prawo do:

1) dokonywania kontroli zgodności ze stanem faktycznym liczby uczniów wykazanych w informacjach, o których mowa w § 8 uchwały, tym samym mogą mieć wgląd do danych osobowych uczniów szkoły, dokumentacji przebiegu nauczania oraz dokumentacji organizacyjnej szkoły,

2) dokonywania kontroli sposobu wykorzystania przez organ prowadzący dotacji udzielonej z budżetu Gminy Opalenicy, tym samym mogą mieć wgląd do dokumentacji finansowej szkoły.

§ 14. 1. Kontrola może być planowana lub doraźna.

2. Kontrola może być kompleksowa, obejmująca całość zakresu prawidłowości naliczenia i wykorzystania dotacji lub tematyczna.

3. Czynności kontrolne mogą być przeprowadzane jednoosobowo lub w zespole.

4. Podstawą do wykonywania czynności kontrolnych jest legitymacja służbowa oraz upoważnienie do przeprowadzenia kontroli.

§ 15. 1. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie jednostki kontrolowanej oraz w miejscach wykonywania jej zadań, albo - w miarę potrzeby - w siedzibie organu prowadzącego daną szkołę.

2. Kontrolujący jest uprawniony do wstępu i poruszania się na terenie jednostki kontrolowanej na podstawie dokumentów wymienionych w § 13 ust. 3.

3. Kontrolujący jest uprawniony do powołania na świadka osoby wykazanej w dokumentacji kontrolowanej jednostki jako uczeń, gdy jest to osoba pełnoletnia lub - w przypadku uczniów niepełnoletnich - rodziców / opiekunów prawnych ucznia.

§ 16. O zamiarze i terminie przeprowadzenia kontroli kontrolujący powiadamia:

1) telefonicznie w terminie 3 dni przed rozpoczęciem kontroli - w przypadku kontroli doraźnej,

2) pisemnie w terminie 7 dni przed rozpoczęciem kontroli - w przypadku kontroli planowanej.

§ 17. 1. Kierownik jednostki kontrolowanej zapewnia kontrolerowi warunki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, w szczególności niezwłocznego przedstawiania do kontroli żądanych dokumentów, terminowe udzielanie wyjaśnień przez pracowników jednostki oraz udostępnianie urządzeń technicznych.

2. Kontroler ustala stan faktyczny na podstawie zebranych dowodów, którymi są w szczególności dokumenty, wyniki oględzin, zeznania świadków oraz pisemne wyjaśnienia i oświadczenia.

3. Kontroler może sporządzić, a w razie potrzeby może zażądać od kierownika jednostki kontrolowanej sporządzenia niezbędnych dla kontroli odpisów lub wyciągów z badanych dokumentów.

§ 18. 1. Wyniki przeprowadzonej kontroli przedstawia się w protokole kontroli. Protokół kontroli zawiera opis stanu faktycznego stwierdzonego w toku kontroli, w tym ustalonych nieprawidłowości, z uwzględnieniem przyczyn powstania, zakresu i skutków tych nieprawidłowości oraz osób za nie odpowiedzialnych.

2. Protokół zawiera w szczególności:

1) wskazanie podstawy prawnej przeprowadzenia kontroli,

2) nazwę jednostki kontrolowanej w pełnym brzmieniu i dokładny jej adres,

3) pełną nazwę i adres organu prowadzącego szkołę,

4) imię, nazwisko i stanowisko służbowe kontrolującego,

5) numer i datę polecenia przeprowadzenia kontroli oraz imię, nazwisko i stanowisko polecającego przeprowadzenie kontroli,

6) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli z wymienieniem przerw w kontroli,

7) określenie przedmiotu kontroli i okresu objętego kontrolą,

8) imię i nazwisko dyrektora jednostki kontrolowanej,

9) dane o liczbie egzemplarzy sporządzonego protokołu,

10) datę sporządzenia protokołu,

11) wyszczególnienie załączników do protokołu.

§ 19. 1. Protokół kontroli podpisują kontroler, a w przypadku gdy kontrola była prowadzona przez zespół - przewodniczący zespołu, oraz kierownik jednostki kontrolowanej lub - w przypadku jego nieobecności - osoba pełniąca jego obowiązki.

2. Przed podpisaniem protokołu kontroli kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia zastrzeżeń co do ustaleń zawartych w protokole kontroli. Zastrzeżenia należy zgłosić kontrolującemu na piśmie w terminie 7 dni od dnia otrzymania protokołu kontroli.

3. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 4, kontrolujący jest zobowiązany dokonać ich analizy i, w miarę potrzeby, podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a w wypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń - zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.

4. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko zgłaszającemu zastrzeżenia. Zgłaszający zastrzeżenia podpisuje protokół w terminie 7 dni od dnia otrzymania stanowiska kontrolującego.

5. Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając, w terminie właściwym do jego podpisania, wyjaśnienie tej odmowy.

6. O odmowie podpisania protokołu kontroli i złożenia wyjaśnień kontrolujący czyni wzmiankę w protokole.

7. Odmowa podpisania protokołu przez kontrolowanego nie stanowi przeszkody do realizacji ustaleń kontroli.

§ 20. 1. W terminie 30 dni od dnia podpisania lub odmowy podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego na podstawie ustaleń kontroli kontrolujący sporządza wystąpienie pokontrolne, adresowane do dyrektora jednostki kontrolowanej, w którym zawiera zwięzły opis wyników kontroli, informację o stwierdzeniu (bądź nie) nieprawidłowości, wnioski związane z ustaleniami kontroli oraz zalecenia zmierzające do usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. Jeżeli dyrektor jednostki kontrolowanej nie jest jednocześnie organem prowadzącym szkołę, kopia wystąpienia musi być doręczona również organowi prowadzącemu jednostkę kontrolowaną.

2. Organ prowadzący jednostkę kontrolowaną, do którego zostało skierowane wystąpienie pokontrolne, jest zobowiązany, w terminie określonym w wystąpieniu pokontrolnym, zawiadomić osobę podpisującą wystąpienie pokontrolne o sposobie realizacji zaleceń pokontrolnych i wykorzystania uwag zawartych w wystąpieniu pokontrolnym.

§ 21. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Opalenicy.

§ 22. Traci moc uchwała nr XXVI/231/2009 Rady Miejskiej w Opalenicy z dnia 4 września 2009 r. w sprawie trybu udzialania i rozliczenia dotacji, ustalenia stawek dotacji oraz zakresu i trybu kontroli wykorzystania dotacji udzielonej dla przedszkoli, zespołow przedszkolnych, punktów przedszkolnych oraz szkół zakładanych i prowadzonych na terenie Gminy Opalenica przez inne podmioty niż jednostki samorządu terytorialnego i ministrowie (Dz. Urz. Woj. Wlkp. Nr 189, poz. 3248).

§ 23. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


Roman Szwechłowicz


Uzasadnienie

Uchwała dotyczy dotacji podmiotowych udzielanych z budżetu gminy na rzecz przedszkoli, zespołów przedszkolnych, punktów przedszkonych i szkół z art. 80 i art.90 ustawy o systemie oświaty. Podjęcie przez gminę uchwały tego rodzaju ma charakter obligatoryjny zgodnie z art. 80 ust. 4 i 90 ust. 4 ustawy o systemie oświaty. Przy formułowaniu jej treści gmina dysponuje okreslonym w prawie stopniem uznaniowości w zakresie przyjmowania własnych rozwiązań odnośnie trybu udzielania, rozlicznia i kontroli dotacji. Wobec powyższego podjęcie uchwały należy uznać za zasadne.


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXIV/224/2012
Rady Miejskiej w Opalenicy
z dnia 29 listopada 2012 r.
Zalacznik1.pdf

ZAL. Nr 1 do DOTACJI

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXIV/224/2012
Rady Miejskiej w Opalenicy
z dnia 29 listopada 2012 r.
Zalacznik2.pdf

Zalacznik2

Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXIV/224/2012
Rady Miejskiej w Opalenicy
z dnia 29 listopada 2012 r.
Zalacznik3.pdf

Zalacznik3

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00