Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Wielkopolskiego rok 2010 nr 261 poz. 4945

Uchwała nr XXXVI/293/10 Rady Miasta i Gminy Szamocin

z dnia 5 listopada 2010r.

w sprawie trybu postępowania o udzielenie dotacji dla podmiotów nie zaliczanych do sektora finansów publicznych i nie działających w celu osiągnięcia zysku, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania

Na podstawie art. 221 ust. 4 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2009 roku Nr 157, poz. 1240 z późn. zm. )1) Rada Miasta i Gminy Szamocin uchwala, co następuje:

§ 1. Ustala się tryb postępowania o udzielenie dotacji z budżetu Miasta i Gminy Szamocin na realizację zadań publicznych Gminy nie wymienionych w art. 4 ust 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, sposób rozliczenia i kontroli wykonania zleconych zadań.

§ 2. Podmioty nie zaliczane do sektora finansów publicznych i nie działające w celu osiągnięcia zysku, mogą otrzymać z budżetu Miasta i Gminy Szamocin dotacje na realizację zadań publicznych nie objętych strefą zadań publicznych wymienionych w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 roku o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

§ 3. 1. Dotacja może być przyznana podmiotowi, który ubiega się o dotację z własnej inicjatywy lub składa ofertę w odpowiedzi na ogłoszenie o otwartym konkursie na realizację zadania publicznego.

2. Wzór oferty z wnioskiem o udzielenie dotacji określa załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

3. Ofertę z wnioskiem o udzielenie dotacji należy składać w terminie do 25 października poprzedzającego rok, w którym nastąpi realizacja zadania lub w terminie wyznaczonym w ogłoszeniu o otwartym konkursie na realizację zadania publicznego.

4. Dotacja może być przyznana w ciągu roku budżetowego w przypadku uzyskania dodatkowych, nieplanowanych dochodów lub uzyskania oszczędności w wydatkach budżetowych lub z rezerwy budżetowej.

5. Ogłoszenie otwartego konkursu na realizację zadania publicznego zamieszcza się przynajmniej na 7 dni przed terminem złożenia ofert na tablicy ogłoszeń w Urzędzie miasta i Gminy Szamocin oraz z Biuletynie Informacji Publicznej.

6. Podmiot składa ofertę z wnioskiem o udzielenie dotacji z budżetu miasta i gminy do Urzędu Miasta i Gminy w Szamocinie, który dokonuje ewidencji wniosków i przekazuje je niezwłocznie na stanowisko merytoryczne.

7. Wnioski nie złożone na formularzu określonym w załączniku nr 1 nie będą rozpatrywane.

8. Dotacje nie będą udzielane:

1) na refundację kosztów poniesionych przed złożeniem kompletnego wniosku;

2) podmiotom, które nie rozliczyły się z Gminą z dotychczasowych zobowiązań lub wykorzystały dotacje niezgodnie z przeznaczeniem w okresie ostatnich 2 lat.

§ 4. 1. Opiniowanie ofert wraz z wnioskami, o których mowa w § 2. ust 1 następuje na stanowiskach merytorycznych.

2. Pracownik na stanowisku merytorycznym przekazuje zaopiniowane wnioski Burmistrzowi Miasta i Gminy celem zaakceptowania.

3. Wykaz wniosków zaopiniowanych pozytywnie i zaakceptowanych przez Burmistrza przekazuje się Skarbnikowi Miasta i Gminy.

4. 4. Przy rozpatrzeniu wniosku o realizacje zadania uwzględnia się w szczególności:

1) spełnienie warunków formalno- prawnych wniosku;

2) ocenę możliwości realizacji zadania przez podmiot ubiegający się o dotację;

3) kalkulacje kosztów realizacji zadania w odniesieniu do zakresu rzeczowego zadania;

4) wysokość środków publicznych przeznaczonych na realizacje zadania.

§ 5. 1. Warunkiem przekazania dotacji jest zawarcie pisemnej umowy między Gminą Szamocin a podmiotem otrzymującym dotację.

2. Umowa, o której mowa w ust. 1 powinna określać:

1) szczegółowy opis zadania, w tym cel, na jaki dotacja została przyznana, i termin jego wykonania;

2) wysokość dotacji udzielonej podmiotowi wykonującemu zadania i tryb płatności;

3) termin wykorzystania dotacji, nie dłuższy niż do dnia 31 grudnia danego roku budżetowego;

4) tryb kontroli wykonywania zadania;

5) termin i sposób rozliczenia udzielonej dotacji;

6) termin zwrotu niewykorzystanej części dotacji.

3. Umowa powinna być zawarta na czas określony, nie dłuższy niż do końca roku budżetowego.

§ 6. 1. Dotacja otrzymana na realizację zadania nie może być wykorzystana na inne cele niż określone w umowie.

2. Dotacja niewykorzystana w danym roku podlega zwrotowi do budżetu Miasta i Gminy Szamocin w części w jakiej zadanie nie zostało wykonane.

3. Podmiot otrzymujący dotacje jest obowiązany do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji księgowej środków otrzymanych na realizację umowy, o której mowa w § 4 ust. 1.

§ 7. 1. Burmistrz Miasta i Gminy Szamocin lub osoby przez niego upoważnione, jest zobowiązany do prowadzenia kontroli w zakresie realizacji zadania w szczególności:

1) stanu realizacji zadania;

2) efektywności, rzetelności i jakości wykonania zadania;

3) prawidłowości wykorzystania środków publicznych otrzymanych na realizację zadania;

4) prowadzenie dokumentacji określonej w umowie.

2. Rozliczenie z wykonania zadania publicznego określonego w umowie należy sporządzić w terminie wskazanym w umowie jednak nie później niż 15 dni po upływie terminu, na który umowa została zawarta.

3. Wzór formularza rozliczenia z udzielonej dotacji określa załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.

§ 8. Dla dotacji przyznanych i niewykorzystanych w danym roku budżetowym, a także dotacji wydatkowanych niezgodnie z przeznaczeniem mają zastosowanie przepisy ustawy o finansach publicznych.

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Szamocin.

§ 10. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego.


Uzasadnienie

Ustawa z dnia 24 września 2009 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz.1240) w art. 221 ust. 4 przewiduje, iż tryb postępowania o udzielenie dotacji, sposobu jej rozliczenia oraz sposobu kontroli wykonywania zleconego zadania innego niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie określa w drodze uchwały organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego. W związku z powyższym podjęcie przedmiotowej uchwały jest konieczne i uzasadnione.

1) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2010 r. Nr 28, poz. 146, Nr 96, poz. 620, Nr 123, poz. 835 i Nr 152, poz. 1020 .

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXVI/293/10
Rada Miasta i Gminy Szamocin
z dnia 5 listopada 2010 r.
Zalacznik1.doc

Załacznik nr 1

Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXVI/293/10
Rada Miasta i Gminy Szamocin
z dnia 5 listopada 2010 r.
Zalacznik2.doc

Załącznik nr 2

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00