Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2015 poz. 5781

Uchwała Nr XIV/133/15 Rady Miejskiej w Goleniowie

z dnia 25 listopada 2015 r.

w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół, dla których Gmina Goleniów nie jest organem prowadzącym, oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515), art. 80 ust. 2, 2b, 2c, 3, 4 i art. 90 ust. 1, 1a, 2a, 2b, 2d i 4 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572, Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705, z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, poz. 857 i Nr 148, poz. 991, z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206, z 2012 r. poz. 941 i 979, z 2013 r. poz. 87, 827, 1191, 1265, 1317 i 1650, z 2014 r. poz. 7, 290, 538, 598, 642, 811, 1146, 1198 i 1877 oraz z 2015 r. poz. 357, 1045, 1240, 1418, 1607, 1629 i 1640) oraz art. 6 ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 827, z 2014 r. poz. 7 i 811 oraz z 2015 r. poz. 357) w związku z art. 34 ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 357)

Rada Miejska w Goleniowie uchwala, co następuje:

Rozdział I
Postanowienia ogólne

§ 1. Ustala się tryb udzielania i rozliczania dotacji dla szkół oraz tryb i zakres kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania.

§ 2. Ilekroć w uchwale jest mowa bez bliższego określenia o:

1) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.);

2) szkołach - należy przez to rozumieć:

a) przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi oraz przedszkola specjalne,

b) inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy,

c) szkoły podstawowe i gimnazja, o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny, w tym z oddziałami integracyjnymi,

których organem prowadzącym są osoby prawne inne niż jst i osoby fizyczne;

3) niepublicznych szkołach - należy przez to rozumieć niepubliczne:

a) przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi oraz przedszkola specjalne,

b) inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy,

c) szkoły podstawowe i gimnazja, o uprawnieniach szkół publicznych, w których realizowany jest obowiązek szkolny, w tym z oddziałami integracyjnymi,

których organem prowadzącym są osoby prawne inne niż jst i osoby fizyczne;

4) publicznych szkołach - należy przez to rozumieć publiczne:

a) przedszkola, w tym z oddziałami integracyjnymi oraz przedszkola specjalne,

b) inne formy wychowania przedszkolnego, o których mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy,

c) szkoły podstawowe i gimnazja, w których realizowany jest obowiązek szkolny, w tym z oddziałami integracyjnymi,

których organem prowadzącym są osoby prawne inne niż jst i osoby fizyczne;

5) uczniach - należy przez to rozumieć dzieci objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju, uczniów przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych, innych form wychowania przedszkolnego, szkół podstawowych i gimnazjów, których organem prowadzącym są osoby prawne inne niż jst i osoby fizyczne;

6) uczniach niepełnosprawnych - należy przez to rozumieć dzieci/uczniów posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego lub opinię o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, wydane zgodnie z zasadami, o których mowa w art. 71b ust. 3 i 3a ustawy,

7) organie prowadzącym - należy przez to rozumieć osoby fizyczne lub osoby prawne inne niż jst prowadzące szkoły, o których mowa w pkt. 2;

8) subwencji - należy przez to rozumieć część oświatową subwencji ogólnej otrzymywanej przez Gminę Goleniów;

9) Burmistrzu - należy przez to rozumieć Burmistrza Gminy Goleniów;

10) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę Goleniów;

11) BIP - należy przez to rozumieć publikator teleinformatyczny Urzędu Gminy i Miasta w Goleniowie - Biuletyn Informacji Publicznej, dostępny na stronie www.bip.goleniow.pl.

12) dotacji - należy przez to rozumieć udzielaną z budżetu Gminy Goleniów na zasadach przepisów art. 80 lub art. 90 ustawy i niniejszej uchwały dotację podmiotową w rozumieniu art. 131 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.), która może być wykorzystana wyłącznie na pokrycie wydatków i zakup środków, o których mowa odpowiednio w art. 80 ust. 3d i art. 90 ust. 3d ustawy.

Rozdział II
Podstawa obliczania dotacji

§ 3. 1. Dla niepublicznego przedszkola, spełniającego wymagania określone w art. 90 ust. 1b, 1d-1e i 1j ustawy, przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

2. Dla niepublicznego przedszkola, które nie spełnia warunków określonych w ust. 1, przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości 75% ustalonych w budżecie Gminy wydatków bieżących ponoszonych w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

3. Dla niepublicznej innej formy wychowania przedszkolnego, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy, spełniającą wymagania określone w art. 90 ust. 1c, 1d-1e i 1j ustawy, przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości 50% wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

4. Dla organu prowadzącego niepubliczną inną formę wychowania przedszkolnego, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy, niespełniającą warunków określonych w ust. 3, przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości:

1) 40% - gdy wymiar godzin zajęć wychowania przedszkolnego wynosi:

a) 12 godzin tygodniowo w zespołach wychowania przedszkolnego,

b) 15 godzin tygodniowo w punktach przedszkolnych,

2) 40% i dodatkowo:

a) 1,25% za każdą następną godzinę powyżej 12 godzin tygodniowo w zespołach wychowania przedszkolnego,

b) 1,4% za każdą następną godzinę powyżej 15 godzin tygodniowo w punktach przedszkolnych,

nie więcej jednak niż 75% - gdy wymiar godzin zajęć wychowania przedszkolnego, wynosi więcej niż 12 godzin tygodniowo w zespołach wychowania przedszkolnego i 15 godzin tygodniowo w punktach przedszkolnych,

wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

5. Dla niepublicznej szkoły podstawowej lub niepublicznego gimnazjum, w których realizowany jest obowiązek szkolny przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości kwoty przewidzianej na jednego ucznia danego typu i rodzaju szkoły w subwencji.

6. Dla niepublicznej szkoły podstawowej, w której realizowane jest wychowanie przedszkolne w oddziałach przedszkolnych, przysługuje dotacja na każdego ucznia objętego tym wychowaniem w wysokości 75% ustalonych w budżecie Gminy wydatków bieżących ponoszonych w oddziałach przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę, w przeliczeniu na jednego ucznia, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

7. Dla przedszkola publicznego, na każdego ucznia przysługuje dotacja w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

8. Dla przedszkola i szkoły podstawowej, które zgodnie z art. 71b ust. 2a ustawy prowadzą wczesne wspomaganie rozwoju dziecka, przysługuje dotacja w wysokości równej kwocie przewidzianej na jedno dziecko objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju w subwencji.

9. Dla organu prowadzącego publiczną inną formę wychowania przedszkolnego, o której mowa w przepisach wydanych na podstawie art. 14a ust. 7 ustawy, przysługuje dotacja na każdego ucznia w wysokości:

1) 50% - gdy wymiar godzin zajęć wychowania przedszkolnego wynosi:

a) 12 godzin tygodniowo w zespołach wychowania przedszkolnego,

b) 15 godzin tygodniowo w punktach przedszkolnych,

2) 50% i dodatkowo:

a) 1,50% za każdą następną godzinę powyżej 12 godzin tygodniowo w zespołach wychowania przedszkolnego,

b) 1,65% za każdą następną godzinę powyżej 15 godzin tygodniowo w punktach przedszkolnych,

nie więcej jednak niż 100% - gdy wymiar godzin zajęć wychowania przedszkolnego, wynosi więcej niż 12 godzin tygodniowo w zespołach wychowania przedszkolnego i 15 godzin tygodniowo w punktach przedszkolnych,

wydatków bieżących ponoszonych na jednego ucznia w przedszkolach publicznych prowadzonych przez Gminę, pomniejszonych o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

10. Dla publicznej szkoły podstawowej i publicznego gimnazjum na każdego ucznia przysługuje dotacja w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w szkołach tego samego typu i rodzaju prowadzonych przez Gminę, pomniejszonym o kwotę dotacji przewidzianej do wykorzystania, o której mowa w art. 22ae ust. 3 ustawy, na ucznia, nie niższej jednak niż kwota przewidziana na jednego ucznia szkoły danego typu i rodzaju w subwencji, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

11. Dla publicznej szkoły podstawowej, w której realizowane jest wychowanie przedszkolne w oddziałach przedszkolnych, przysługuje dotacja na każdego ucznia objętego tym wychowaniem w wysokości równej wydatkom bieżącym przewidzianym na jednego ucznia w oddziałach przedszkolnych w szkołach prowadzonych przez Gminę, pomniejszonym o opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego oraz za wyżywienie, stanowiące dochody budżetu Gminy, z tym że na ucznia niepełnosprawnego w wysokości kwoty przewidzianej na tego ucznia w subwencji.

12. Wysokość dotacji na 1 ucznia w danym roku kalendarzowym wylicza Burmistrz w oparciu o zatwierdzony budżet.

13. W przypadkach gdzie do obliczenia podstawy dotacji niezbędna jest liczba uczniów szkół prowadzonych przez Gminę, dla obliczenia dotacji w danym roku budżetowym przyjmuje się średnią ważoną liczbę uczniów, którą wylicza się, uwzględniając:

1) w okresie od 1 stycznia do 31 sierpnia danego roku budżetowego - liczbę tych uczniów wykazaną w systemie informacji oświatowej według stanu na dzień 30 września roku poprzedniego,

2) w okresie od 1 września do 31 grudnia danego roku budżetowego - liczbę tych uczniów wykazaną w systemie informacji oświatowej według stanu na dzień 30 września tego roku.

14. W przypadku zmiany wysokości wydatków bieżących ustalonych lub przewidzianych w budżecie Gminy na utrzymanie ucznia w szkołach prowadzonych przez Gminę, ulegają również zmianie kwoty dotacji należnej podmiotom, którym dotację ustala się według tych wydatków - poczynając od miesiąca następującego po miesiącu, w którym dokonano zmian budżetowych, z wyrównaniem od stycznia tego samego roku budżetowego.

15. Dotacje obliczane w oparciu o subwencję, do czasu otrzymania metryczki subwencji oświatowej przez Gminę na dany rok budżetowy, nalicza się na podstawie danych wynikających z metryczki za ubiegły rok budżetowy. Po otrzymaniu metryczki na aktualny rok budżetowy, wysokość dotacji podlega zweryfikowaniu z uwzględnieniem wielkości wynikających z tej metryczki - począwszy od transzy za styczeń tego samego roku budżetowego.

Rozdział III
Tryb udzielania dotacji

§ 4. 1. Dotację przyznaje się na wniosek organu prowadzącego, złożony w terminie określonym w ustawie, według wzoru określonego przez Burmistrza w BIP.

2. Wniosek, o którym mowa w ust. 1 winien zawierać:

1) dane o organie prowadzącym (m.in. nazwa, adres),

2) dane o szkole (m.in. nazwa, adres),

3) informacje o planowanej liczbie uczniów, w tym niepełnosprawnych ze wskazaniem rodzaju niepełnosprawności.

3. Warunku złożenia wniosku, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się do niepublicznych przedszkoli i innych form wychowania przedszkolnego, wymienionych w § 3 ust. 1 i 3 - w roku, w którym dotacja została przyznana w drodze otwartego konkursu ofert.

4. Do 12 dnia każdego miesiąca organ prowadzący składa Burmistrzowi informację o uczniach, według stanu na 10 dzień tego miesiąca, a jeżeli przypada on na sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, najbliższy następny dzień powszedni, na druku określonym przez Burmistrza w BIP.

5. Ustala się następujące zasady stwierdzania i dokumentowania stanu aktualnej liczby uczniów w szkołach:

1) dziecko staje się uczniem szkoły od dnia przyjęcia do szkoły, co jest potwierdzone w dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej poprzez odnotowanie daty przyjęcia do szkoły,

2) uczeń przestaje być uczniem szkoły od dnia następującego po dniu ukończenia szkoły, z zastrzeżeniem pkt 3, albo opuszczenia szkoły przez ucznia (skreślenia z listy uczniów), co jest potwierdzone w dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej poprzez odnotowanie daty ukończenia szkoły albo daty i przyczyny opuszczenia szkoły (skreślenia z listy uczniów),

3) w przypadku absolwenta szkoły podstawowej lub gimnazjum, w których zajęcia dydaktyczno-wychowawcze w klasach programowo najwyższych kończą się w czerwcu, uczeń przestaje być uczniem szkoły z dniem końca roku szkolnego, w którym absolwent ukończył szkołę.

6. Przekazanie dotacji przypadającej na dany miesiąc następuje nie później niż do dnia 25 tego miesiąca, z tym że za grudzień do dnia 15 grudnia, na podstawie informacji, o której mowa w ust. 4.

7. Dotacja przekazywana jest na rachunek bankowy szkoły wskazany w informacji, o której mowa w ust. 4.

Rozdział IV
Tryb rozliczenia dotacji

§ 5. 1. Organ prowadzący sporządza rozliczenia półroczne otrzymanej dotacji, według wzoru określonego przez Burmistrza w BIP, i przekazuje Burmistrzowi w terminach: do dnia 15 lipca według stanu na dzień 30 czerwca oraz do dnia 15 stycznia następnego roku według stanu na dzień 31 grudnia.

2. Rozliczenie, o którym mowa w ust. 1 winno zawierać:

1) dane o organie prowadzącym (m.in. nazwa, adres),

2) dane o szkole (m.in. nazwa, adres),

3) informacja o dotacji (m.in. kwota otrzymana, wykorzystana i niewykorzystana),

4) informacja o liczbie uczniów, w tym niepełnosprawnych, w poszczególnych miesiącach.

3. W przypadku zaprzestania działalności szkoły, organ prowadzący przedstawia rozliczenie, o którym mowa w ust. 1, w terminie 15 dni po upływie terminu wykorzystania dotacji.

4. W przypadku przekazania przez organ prowadzący szkoły innej osobie prawnej lub fizycznej, organ prowadzący przedstawia rozliczenie, o którym mowa w ust. 1, za okres prowadzenia szkoły w danym roku kalendarzowym, w terminie 15 dni od dnia przekazania szkoły.

5. Burmistrz ma prawo żądania wyjaśnień i dodatkowych informacji w zakresie złożonych rozliczeń oraz korekt tych rozliczeń.

6. Szkoła zobowiązana jest do przechowywania dokumentów finansowych i merytorycznych stanowiących podstawę rozliczenia otrzymanej dotacji oraz dokumentacji stanowiącej podstawę sporządzenia informacji, o której mowa w § 4 ust. 4, przez okres co najmniej 5 lat licząc od końca roku, w którym została udzielona dotacja.

§ 6. Na dokumentach finansowych potwierdzających wydatki, które zostały sfinansowane z dotacji, organ prowadzący zobowiązany jest zamieścić trwały opis: "Wydatek sfinansowany z dotacji otrzymanej z budżetu Gminy Goleniów z rozdziału ………., w kwocie … zł (słownie: … zł), związany z prowadzeniem … (nazwa szkoły)" oraz pieczęć szkoły i podpis organu prowadzącego.

§ 7. 1. Dotacje niewykorzystane, wykorzystane niezgodnie z przeznaczeniem, pobrane w nadmiernej wysokości lub nienależnie podlegają zwrotowi wraz z odsetkami, liczonymi jak od zaległości podatkowych, w terminach określonych w art. 251 i art. 252 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z późn. zm.).

2. W przypadku wystąpienia dodatniej różnicy między należną a faktycznie przekazaną kwotą dotacji za dany rok budżetowy, wyrównanie kwoty dotacji następuje poprzez przekazanie kwoty należnego wyrównania na rachunek bankowy, o którym mowa w § 4 ust. 7, w ciągu 14 dni od dnia stwierdzenia konieczności wyrównania kwoty dotacji, którą zalicza się w poczet dotacji udzielonej w miesiącu, w którym dokonano wyrównania dotacji.

Rozdział V
Zakres i tryb kontroli

§ 8. Burmistrz może kontrolować szkoły w zakresie:

1) prawidłowości pobrania dotacji, tj. zgodności danych wykazywanych w informacjach o uczniach, o których mowa w § 4 ust. 4, i w rozliczeniach dotacji ze stanem faktycznym - na podstawie dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej, a także, wg uznania kontrolującego, dokumentacji organizacyjnej i finansowej, np. ilości dowodów wpłat czesnego, umów o nauczanie uczniów,

2) prawidłowości wykorzystania dotacji zgodnie z przeznaczeniem, o którym mowa w art. 80 ust. 3d i 90 ust. 3d ustawy - na podstawie dokumentacji finansowo-księgowej i organizacyjnej,

wg zasad określonych w art. 80 ust. 3e-3g oraz art. 90 ust. 3e-3g ustawy.

§ 9. 1. Dokumentem upoważniającym do przeprowadzenia kontroli jest imienne upoważnienie do kontroli zawierające:

1) oznaczenie organu, datę i miejsce wystawienia,

2) wskazanie podstawy prawnej kontroli,

3) imiona i nazwiska upoważnionych pracowników,

4) określenie nazwy szkoły i jej organu prowadzącego,

5) określenie zakresu kontroli,

6) datę rozpoczęcia i przewidywany termin zakończenia kontroli,

7) podpis osoby udzielającej upoważnienia z podaniem zajmowanego stanowiska i funkcji.

2. Upoważnienie, o którym mowa w ust. 1, po zakończeniu kontroli dołącza się do akt kontroli.

3. O zamiarze przeprowadzenia kontroli, kontrolujący zawiadamia kontrolowaną szkołę telefonicznie lub pisemnie - nie później niż na 3 dni przed terminem rozpoczęcia kontroli.

4. Czynności kontrolne przeprowadza się w siedzibie oraz w dniach i godzinach pracy obowiązujących w kontrolowanej szkole, w obecności osoby reprezentującej kontrolowaną szkołę, a także w siedzibie kontrolującego, jeżeli może to usprawnić prowadzenie kontroli.

5. W przypadku nieposiadania dokumentów objętych kontrolą w siedzibie kontrolowanej szkoły, organ prowadzący zobowiązany jest dostarczyć i udostępnić kontrolującemu dokumenty w miejscu, o których mowa w ust. 4, w terminie uzgodnionym z kontrolującym - nie później jednak niż w terminie 7 dni od otrzymania pisemnego wezwania o okazanie dokumentów podlegających kontroli.

6. Kontrolujący ma prawo wglądu do dokumentacji, o której mowa w § 8, oraz do dokonywania z niej odpisów, kserokopii i produktów skanowania. Kserokopie służące jako załączniki do protokołu kontroli powinny być poświadczone za zgodność z oryginałem przez osoby reprezentujące kontrolowaną szkołę. Kontrolowany obowiązany jest do sporządzania kopii i odpisów żądanych dokumentów oraz do udzielania pisemnych odpowiedzi.

§ 10. 1. Przeprowadzone czynności kontrolne kontrolujący dokumentuje w protokole kontroli, sporządzonym w dwóch egzemplarzach, zawierającym co najmniej:

1) nazwę kontrolowanej szkoły w pełnym brzmieniu i jej adres,

2) wskazanie organu prowadzącego,

3) imiona, nazwiska i stanowiska służbowe osób przeprowadzających kontrolę, ze wskazaniem upoważnienia do przeprowadzenia kontroli,

4) datę rozpoczęcia i zakończenia kontroli,

5) określenie przedmiotowego zakresu kontroli i okresu objętego kontrolą,

6) imię i nazwisko osoby reprezentującej kontrolowaną szkołę,

7) opis dokonanych ustaleń faktycznych,

8) opis stwierdzonych nieprawidłowości z uwzględnieniem ich przyczyn i skutków,

9) opis dokumentacji dotyczącej przeprowadzonych dowodów,

10) informację o sporządzonych załącznikach stanowiących dowody w stosunku do ustaleń protokołu kontroli,

11) informację o powiadomieniu przedstawiciela kontrolowanej szkoły o przysługującym mu prawie zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń i wyjaśnień do treści protokołu w ciągu 7 dni od dnia jego podpisania, oraz prawie odmowy podpisania protokołu i złożenia w terminie 7 dni od daty jego otrzymania pisemnych wyjaśnień co do przyczyny tej odmowy,

12) dane o liczbie egzemplarzy protokołu,

13) podpisy osób kontrolujących oraz przedstawiciela kontrolowanej szkoły,

14) parafy osób kontrolujących oraz przedstawiciela kontrolowanej szkoły na wszystkich ponumerowanych w kolejności stronach protokołu kontroli i załączników do niego.

2. Protokół z kontroli winien być sporządzony w ciągu 14 dni od dnia zakończenia kontroli.

3. Kontrolowanemu przysługuje prawo zgłoszenia pisemnych zastrzeżeń i wyjaśnień do treści protokołu w ciągu 7 dni od dnia jego podpisania.

4. Kontrolowany może zrezygnować z prawa, o którym mowa w ust. 3, tj. niezwłocznie podpisać protokół kontroli przy kontrolującym. W tej sytuacji kontrolowany potwierdza, że nie wnosi uwag do protokołu kontroli.

5. W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 3, kontrolujący jest obowiązany dokonać ich analizy i, w miarę potrzeby, podjąć dodatkowe czynności kontrolne, a w wypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń - zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu kontroli.

6. W razie nieuwzględnienia zastrzeżeń w całości lub w części, kontrolujący przekazuje na piśmie swoje stanowisko kontrolowanemu.

7. Kontrolowany może odmówić podpisania protokołu kontroli, składając, w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania, pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy.

8. Odmowa podpisania protokołu kontroli przez kontrolowanego nie wstrzymuje toku dalszych czynności kontrolnych. Adnotację o odmowie podpisania zamieszcza się w protokole oraz dołącza pisemne wyjaśnienie przyczyn odmowy.

9. Jeżeli w wyniku kontroli zostały stwierdzone uchybienia w działalności kontrolowanej jednostki, kontrolujący sporządza, w terminie 14 dni od dnia:

1) podpisania protokołu przez kontrolowanego - w przypadku braku zastrzeżeń do protokołu,

2) zakończenia czynności, o których mowa w ust. 5 i 6 lub ust. 7 - w przypadku zgłoszenia zastrzeżeń lub odmowy podpisania protokołu,

wystąpienie pokontrolne i niezwłocznie doręcza je kontrolowanemu.

10. Kontrolowany zobowiązany jest niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 30 dni od dnia doręczenia, wykonać zalecania pokontrolne, jak również pisemnie powiadomić Burmistrza o podjętych działaniach.

11. Po zakończeniu czynności kontrolnych, wystąpienie pokontrolne lub informację o przeprowadzonej kontroli zamieszcza się w BIP.

Rozdział VI
Przepisy końcowe

§ 11. Traci moc:

1) Uchwała Nr XLIV/504/14 Rady Miejskiej w Goleniowie z dnia 29 kwietnia 2014 r. w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół, dla których Gmina Goleniów nie jest organem prowadzącym, oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2014 r. poz. 2184).

2) Uchwała Nr VI/35/15 Rady Miejskiej w Goleniowie z dnia 25 marca 2015 r. zmieniająca uchwałę w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół, dla których Gmina Goleniów nie jest organem prowadzącym, oraz trybu i zakresu kontroli prawidłowości ich wykorzystania (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2015 r. poz. 1572),

§ 12. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Gminy Goleniów.

§ 13. Uchwała wchodzi w życie z dniem ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 stycznia 2016 r.

Przewodniczący Rady


Łukasz Mituła

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00