Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2014 poz. 4789

Uchwała Nr XLVII/304/14 Rady Gminy Kołobrzeg

z dnia 28 października 2014 r.

w sprawie zmiany " Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołobrzeg"

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r., poz. 594[1])) oraz art. 4 ust.1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013r. poz.1399[2])) po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kołobrzegu Rada Gminy Kołobrzeg uchwala, co następuje:

§ 1. W Uchwale Nr XXV/171/13 Rady Gminy Kołobrzeg z dnia 26 lutego 2013r. w sprawie przyjęcia "Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Kołobrzeg" (Dz. Urz. Woj. Zachodniopomorskiego z 2013r. poz. 1428) wprowadza się następujące zmiany:

1. Treść §3 pkt. 3 otrzymuje brzmienie:

zbieranie powstałych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych niepodlegających selekcji do pojemników i worków o wielkości i liczbie dostosowanej do ilości wytwarzanych na tej nieruchomości odpadów komunalnych, w sposób opisany w niniejszym Regulaminie,".

2. Treść §7 otrzymuje brzmienie:

Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości i terenów przeznaczonych do użytku publicznego:

1. Z nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy: 2.1. 1.1 odpady niesegregowane (zmieszane) - nie rzadziej niż raz na tydzień, 1.2 selektywnie zbierane szkło, papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, 1.3 bioodpady - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, 1.4 odpady pozostałe po segregacji - nie rzadziej niż raz na miesiąc,

2. Z nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, a powstają odpady komunalne: 2.1. odpady niesegregowane (zmieszane) - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, 2.2. selektywnie zbierane szkło, papier i tektura, metale, tworzywa sztuczne i opakowania wielomateriałowe - nie rzadziej niż raz na miesiąc, 2.3. bioodpady - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie, 2.4. odpady pozostałe po segregacji - nie rzadziej niż raz na miesiąc.

3. Odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny są odbierane przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne nie rzadziej niż jeden raz w roku, w terminach podanych uprzednio do wiadomości mieszkańców. W dniu zbiórki odpady te winny zostać wystawione przed posesję (lub w przypadku zabudowy wielorodzinnej w miejscu wskazanym przez zarządcę nieruchomości) w sposób umożliwiający ich odbiór; zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny można oddać nieodpłatnie w sklepie lub hurtowni, w chwili zakupu nowego sprzętu tego samego rodzaju; odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny można także przekazywać bezpośrednio do punktu selektywnej zbiórki odpadów;

4. Terminy odbioru odpadów komunalnych z poszczególnych nieruchomości, uwzględniające określoną w pkt. 1, 2 i 3 minimalną częstotliwość ich odbioru, zostaną określone w harmonogramie odbioru odpadów;

5. Odpady selektywnie zbierane z pojemników zlokalizowanych na terenach przeznaczonych do użytku publicznego odbierane będą w sposób zapewniający bieżące utrzymanie nieruchomości w czystości;

6. Odpady niebezpieczne oraz odpady budowlano-remontowe odbierane są na bieżąco w punkcie selektywnej zbiórki odpadów;

7. Odpady z koszy ulicznych oraz parków - nie rzadziej niż raz w tygodniu;

8. Odpady komunalne z cmentarzy - nie rzadziej niż raz na dwa tygodnie;

9. Odpady komunalne z plaży - nie rzadziej niż raz w tygodniu, a w miesiącach lipiec i sierpień nie rzadziej niż raz dziennie.".

3. Treść §8 otrzymuje brzmienie:

Określa się rodzaje i minimalną pojemność pojemników i worków przeznaczonych do zbierania niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych na terenie nieruchomości:

1. pojemniki i worki muszą spełniać wymagania techniczne wynikające z powszechnie obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa;

2. przewiduje się następujące urządzenia do zbierania niesegregowanych (zmieszanych)odpadów komunalnych na terenie Gminy Kołobrzeg: 2.1. worki na odpady o pojemności 120L 2.2. pojemniki na odpady o pojemności 120 L, 240 L, 1100 L, 7000L (KP 7), 2.3. kosze uliczne o pojemności od 35 do 70 L.

3. odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach lub kontenerach o minimalnej pojemności, uwzględniając następujące normy: 3.1 dla budynków mieszkalnych 20 L tygodniowo na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 L na każdą nieruchomość; 3.2 dla szkół wszelkiego typu - 3 L tygodniowo na ucznia i osobę pracującą,; 3.3 dla żłobków, przedszkoli i świetlic - 3 L tygodniowo na każde dziecko i osobę pracującą; 3.4 dla pensjonatów, hoteli, innych obiektów noclegowych nieskategoryzowanych (np. wynajem pokoi, ośrodki wypoczynkowe, pokoje gościnne), itp. - 20 L tygodniowo jedno łóżko; 3.5 dla lokali gastronomicznych - 20 L tygodniowo jedno miejsce konsumpcyjne; 3.6 dla lokali handlowych - 50 L tygodniowo każde 10m2 pow. całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 L na lokal; 3.7 dla punktów handlowych poza lokalem - 10 L tygodniowo na każdego pracownika, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 L na każdy punkt; 3.8 dla obiektów malej gastronomii co najmniej jeden pojemnik o pojemności 120 L tygodniowo; 3.9 dla ogrodów działkowych - 20 L tygodniowo na każdą działkę w okresie sezonu od 1 marca do 31 października każdego roku i 5 l poza tym okresem; 3.10 zakłady rzemieślnicze, usługowe i produkcyjne w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - pojemnik o pojemności 120 L tygodniowo na każdych 10 pracowników; 3.11 place zabaw - 30 L tygodniowo, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 L na plac; 3.12 boiska sportowe - 60 L tygodniowo, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 L na boisko; 3.13 pola namiotowe i kempingowe - 20 L tygodniowo na osobę przebywającą na takim polu, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 L na każde pole namiotowe lub kempingowe; 3.14 dla pozostałych budynków użyteczności publicznej - 10 L tygodniowo na pracownika; 3.15 w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz poza lokalem co najmniej jednego pojemnika na odpady.".

4. Treść §9 pkt.3 otrzymuje brzmienie:

3. Do selektywnego zbierania odpadów określa się następujące rodzaje pojemników i worków: 3.1 pojemnik na bioodpady koloru zielonego; dopuszcza się stosowanie pojemnika innego koloru o ile pojemnik ten będzie oznaczony napisem "BIOOODPADY", 3.2 pojemnik na odpady pozostałe po segregacji koloru czarnego; dopuszcza się stosowanie pojemnika innego koloru o ile pojemnik ten będzie oznaczony napisem "ODPADY", 3.3 pojemnik na szkło, papier i tekturę, tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe koloru żółtego; dopuszcza się stosowanie pojemnika innego koloru, o ile pojemnik ten będzie oznaczony napisem "SUROWCE WTÓRNE", 3.4 worek na odpady zielone koloru czarnego oznaczony napisem "ODPADY ZIELONE" § 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Kołobrzeg.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


mgr Julian Nowicki


[1]) zmiany niniejszej ustawy zostały ogłoszone w Dzienniku Ustaw: z 2013r. poz.645 i poz.1318, z 2014r. poz.379 i poz.1072

[2]) zmiany niniejszej ustawy zostały ogłoszone w Dzienniku Ustaw: z 2013r. poz.1593

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00