Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2014 poz. 4665

Uchwała Nr LIX/462/2014 Rady Miasta Świnoujście

z dnia 23 października 2014 r.

zmieniająca uchwałę Rady Miasta Świnoujście w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399, zmiana: poz.1593) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, zmiana: poz. 645, poz. 1318, Dz. U. z 2014 r. poz. 379 i 1072) oraz art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172, zmiana: Nr 232, poz. 1378), Rada Miasta Świnoujście uchwala, co następuje:

§ 1. 1. W uchwale Nr XXXV/290/2013 Rady Miasta Świnoujście z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, wprowadza się następujące zmiany:

1) § 2 otrzymuje następujące brzmienie:

Ustala się, że od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy odebrana zostanie każda ilość niesegregowanych odpadów komunalnych oraz następujących frakcji segregowanych odpadów komunalnych:

1) zbieranych i odbieranych łącznie: papieru, metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych,

2) szkła,

3) odpadów zielonych,

4) zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego,

5) mebli i innych odpadów wielkogabarytowych,

6) odpadów budowlanych i rozbiórkowych,

7) naturalnych choinek.".

2) § 3 pkt 1 otrzymuje następujące brzmienie:

zmieszane odpady komunalne:

a) z nieruchomości jednorodzinnych oraz wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych - jeden raz w tygodniu;

b) z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych - dwa razy w tygodniu,

c) z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych - w sytuacji, gdy na terenie nieruchomości brak jest miejsca na postawienie odpowiedniej liczby pojemników, zapewniających prawidłowe zbieranie odpadów - do czterech razy w tygodniu, a w przypadku nieruchomości wyposażonych w zsypy - do sześciu razy w tygodniu;",

3) § 3 pkt 2 otrzymuje następujące brzmienie:

odpady selektywnie zbierane wymienione poniżej tj.:

a) papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe - jeden raz w tygodniu z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych, a w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia - w sytuacji, gdy na terenie nieruchomości brak jest miejsca na postawienie odpowiedniej liczby pojemników zapewniających prawidłowe zbieranie odpadów - dopuszcza się odbiór z częstotliwością dwa razy w tygodniu oraz co dwa tygodnie z nieruchomości jednorodzinnych i wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych,

b) szkło - jeden raz w tygodniu z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych oraz co dwa tygodnie z nieruchomości jednorodzinnych i wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych,

c) odpady zielone - w okresie od 1 marca do 30 listopada - jeden raz w tygodniu z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych oraz co dwa tygodnie z nieruchomości jednorodzinnych i wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych,

d) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - jeden raz w miesiącu z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych oraz jeden raz na kwartał z nieruchomości jednorodzinnych oraz wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych,

e) odpady budowlane i rozbiórkowe - odbiór na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości,

f) naturalne choinki - dwa razy w miesiącu styczniu.".

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Świnoujście.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Miasta


Paweł Sujka


Uzasadnienie

Przedłożona zmiana uwzględnia zgłaszane potrzeby właścicieli nieruchomości w zakresie częstotliwości odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych. Określa szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

Zmianom uległa częstotliwość odbioru odpadów:

- zmieszanych -w przypadku zabudowy wielorodzinnej powyżej 7 lokali - w sytuacji, gdy na terenie nieruchomości brak jest miejsca na postawienie odpowiedniej liczby pojemników, zapewniających prawidłowe zbieranie odpadów - zwiększono z dwóch do czterech razy w tygodniu. W przypadku nieruchomości wyposażonych w zsypy - wprowadzono odbiór odpadów z częstotliwością do sześciu razy w tygodniu;

- papieru, metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych -z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych, wprowadzono w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia, w sytuacji, gdy na terenie nieruchomości brak jest miejsca na postawienie odpowiedniej liczby pojemników zapewniających prawidłowe zbieranie odpadów, odbiór do dwóch razy w tygodniu,

- mebli i innych odpadów wielkogabarytowych - w przypadku nieruchomości wielorodzinnych powyżej 7 lokali - zwiększono z odbioru jeden raz na kwartał do jeden raz w miesiącu,

- wprowadzono odbiór naturalnych choinek z częstotliwością dwa razy w miesiącu styczniu.

Zakłada się, że zmiany te nie wpłyną na zmianę stawki za gospodarowanie odpadami komunalnymi, ze względu na to, iż funkcjonują już one w ofercie wykonawcy. Przewiduje się, iż zakończył się chwilowy wzrost ilości odpadów komunalnych, który był skutkiem wprowadzenia nowego systemu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00