Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2014 poz. 4664

Uchwała Nr LIX/461/2014 Rady Miasta Świnoujście

z dnia 23 października 2014 r.

zmieniająca uchwałę Rady Miasta Świnoujście w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Świnoujście

Na podstawie art. 4 ust.1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2013 r. poz. 1399, zmiana: poz.1593) oraz art. 18 ust. 2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2013 r. poz. 594, zmiana: poz. 645, poz. 1318, Dz. U. z 2014 r. poz. 379 i 1072) oraz art. 4 ust. 1 i art. 13 pkt 2 ustawy z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 197, poz. 1172, zmiana: Nr 232, poz. 1378), Rada Miasta Świnoujście uchwala, co następuje:

§ 1. W uchwale Nr XXXV/289/2013 Rady Miasta Świnoujście z dnia 28 lutego 2013 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta Świnoujście wprowadza się następujące zmiany:

1) dotychczasowa treść § 11 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:

Ustala się następującą częstotliwość odbierania odpadów komunalnych z terenów nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:

1) zmieszane odpady komunalne:

a) z nieruchomości jednorodzinnych oraz wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych - jeden raz w tygodniu;

b) z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych - dwa razy w tygodniu,

c) z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych - w sytuacji, gdy na terenie nieruchomości brak jest miejsca na postawienie odpowiedniej liczby pojemników, zapewniających prawidłowe zbieranie odpadów - do czterech razy w tygodniu, a w przypadku nieruchomości wyposażonych w zsypy - do sześciu razy w tygodniu;",

2) odpady zielone - w okresie od 1 marca do 30 listopada:

a) jeden raz w tygodniu z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych,

b) co dwa tygodnie z nieruchomości jednorodzinnych oraz wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych;

3) papier, metal, tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe:

a) jeden raz w tygodniu z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych, a w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia - w sytuacji, gdy na terenie nieruchomości brak jest miejsca na postawienie odpowiedniej liczby pojemników zapewniających prawidłowe zbieranie odpadów - dopuszcza się odbiór z częstotliwością dwa razy w tygodniu,

b) co dwa tygodnie z nieruchomości jednorodzinnych oraz wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych;

4) szkło:

a) jeden raz w tygodniu z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych,

b) co dwa tygodnie z nieruchomości jednorodzinnych oraz wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych;

5) meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny:

a) jeden raz w miesiącu z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych,

b) jeden raz na kwartał z nieruchomości jednorodzinnych oraz wielorodzinnych zawierających do 7 lokali mieszkalnych;

6) odpady budowlane i rozbiórkowe - odbiór na indywidualne zgłoszenie właściciela nieruchomości;

7) naturalne choinki - dwa razy w miesiącu styczniu".

2) dotychczasowa treść § 11 ust. 7 pkt 1 otrzymuje następujące brzmienie:

Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe na nieczystości ciekłe lub przydomowe oczyszczalnie ścieków bytowych, zobowiązani są do wywozu nieczystości ciekłych i osadów. Częstotliwość wywozu nieczystości ciekłych określa się jako iloraz rocznego zużycia wody i pojemności zbiornika bezodpływowego. Wywóz ten odbywa się z częstotliwością nie rzadziej niż raz na kwartał, a w okresie od 1 czerwca do 31 sierpnia - nie rzadziej niż raz w miesiącu.".

3) w § 12 ust. 1 pkt 1 wprowadza się lit. f w następującym brzmieniu:

naturalne choinki należy wystawić przed nieruchomość nie wcześniej niż 24 godziny przed wyznaczonym terminem ich odbioru.".

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Prezydentowi Miasta Świnoujście.

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Miasta


Paweł Sujka


Uzasadnienie

Przedłożona zmiana uwzględnia zgłaszane potrzeby właścicieli nieruchomości w zakresie częstotliwości odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych.

Zmianom uległa częstotliwość odbioru odpadów:

- zmieszanych -w przypadku zabudowy wielorodzinnej powyżej 7 lokali - w sytuacji, gdy na terenie nieruchomości brak jest miejsca na postawienie odpowiedniej liczby pojemników, zapewniających prawidłowe zbieranie odpadów - zwiększono z dwóch do czterech razy w tygodniu. W przypadku nieruchomości wyposażonych w zsypy - wprowadzono odbiór odpadów z częstotliwością do sześciu razy w tygodniu;

- papieru, metali, tworzyw sztucznych, opakowań wielomateriałowych -z nieruchomości wielorodzinnych zawierających powyżej 7 lokali mieszkalnych, wprowadzono w okresie od 1 lipca do 31 sierpnia, w sytuacji, gdy na terenie nieruchomości brak jest miejsca na postawienie odpowiedniej liczby pojemników zapewniających prawidłowe zbieranie odpadów, odbiór do dwóch razy w tygodniu,

- mebli i innych odpadów wielkogabarytowych - w przypadku nieruchomości wielorodzinnych powyżej 7 lokali - zwiększono z odbioru jeden raz na kwartał do jeden raz w miesiącu,

- wprowadzono odbiór naturalnych choinek z częstotliwością dwa razy w miesiącu styczniu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00