Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2013 poz. 4469

Sprawozdanie Wójta Gminy Bierzwnik

z dnia 26 czerwca 2013 r.

z wykonania budżetu Gminy Bierzwnik za rok 2012


Na początku roku plan budżetu gminy po stronie dochodów wynosił 14.015.630,00zł, natomiast po stronie wydatków 14.674.130,00 zł .

Plan po stronie wydatków jest większy o kwotę 658.500,00 zł tj.

- planowane przychody: 1.958.000,00 zł (1.900.000,00 zł- kredyt długoterminowy, wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych- 58.000,00 zł,

-planowane rozchody: 1.299.500,00 zł (spłata kredytu -300.000,00 zł, spłata pożyczki - 999.500,00 zł).

Na koniec okresu sprawozdawczego plan po stronie dochodów wyniósł 14.987.706,19zł a po stronie wydatków 16.348.606,19zł.

Plan po stronie wydatków jest większy o kwotę 1.360.900,00 zł tj. planowane przychody: 1.924.500,00zł ( 1.850.000,00 zł- kredyt długoterminowy, wolne środki jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, wynikających z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych - 74.500,00 zł) planowane rozchody: 563.600,00 zł (spłata kredytu -300.000,00 zł, spłata pożyczki - 243.600,00 zł).

Na koniec okresu sprawozdawczego plan dochodów został zwiększony o kwotę 972.076,19zł i tak:

I. Kwota zwiększenia planu dochodów wyniosła 1.076.058,79 zł i dotyczyła:

1. dotacje celowe na zadania zlecone gminie - 534.607,87 zł w tym:

a) rolnictwo i łowiectwo-pozostała działalność- 343.747,87zł(zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego),

b)pomoc społeczna -190.860,00zł w tym:

-świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia

emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego - 163.600,00zł,

-składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z

pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w

centrum integracji społecznej - 5.560,00zł,

-usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze -1.400,00zł

-pozostała działalność- 20.300,00 zł(wspieranie osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne).

2. dotacje celowe na dofinansowanie własnych zadań bieżących gmin - 306.365,00 zł, w tym :

a) oświata i wychowanie - pozostała działalność - 89,00zł ( awans zawodowy),

b) pomoc społeczna -155.915,00zł w tym:

- wspieranie rodziny - 23.333,00zł,

- zasiłkii pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - 44.831,00zł,

- zasiłki stałe - 3.500,00zł,

- ośrodki pomocy społecznej - 10.221,00zł,

- pozostała działalność- 74.030,00 zł - dożywianie dzieci w szkołach.

b) edukacyjna opieka wychowawcza - pomoc materialna dla uczniów - 150.361,00 zł - w tym:

- stypendia - 127.826,00zł,

- zakup podręczników - 22.535,00zł.

3. środki pozyskane z innych źródeł - 129.444,00 zł w tym:

-stołówki szkolne i przedszkolne - 16.912,00zł (Maciuś, Pajacyk)

-adaptacja remizy strażackiej na cele kulturalne wraz z zagospodarowaniem terenuw

Bierzwniku - 2.188,00zł,

- gospodarowanie odpadami - 16.750,00zł,

- program ,,Tropem nauki" -93.594,00zł.

4. rozliczenia finansowe - 40.932,71zł - zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu

sołeckiego w 2011r.

5. subwencja oświatowa - 15.927,00zł

6. wpływy z różnych dochodów - 15.630,00zł - darowizny pieniężne w tym:

? zakup materiałów w szkołach- 2.000,00 zł

? organizacja ,,III Międzynarodowych Targów Wyrobów Klasztornych"-13.630,00 zł.

7. wpływy z różnych opłat - 7.000,00zł - zajęcie pasa drogowego.

8. wpływy z różnych dochodów-26.152,21zł w tym:

- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - 6.152,21zł

- odsetki od środków na rachunkach bankowych - 12.000,00zł,

- wadia- 8.000,00zł.

II. Kwota zmniejszenia planu dochodów wyniosła 103.982,60zł w tym:

-podatek dochodowy od osób fizycznych - 70.210,00zł,

-,,Kieruj swoim losem" - współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego

w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki - 24.222,60zł,

-,,Indywidualizacja nauczania i wychowania w klasach I-III" -7.650,00zł.

- składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z

pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w

centrum integracji społecznej - 1.900,00zł,

Plan wydatków na koniec okresu sprawozdawczego wyniósł 16.348.606,19zł i w stosunku do początku roku uległ zwiększeniu o kwotę 1.674.476,19zł i tak:

I. Kwota zwiększenia planu wydatków wyniosła 2.024.675,19zł i dotyczyła:

1.Rolnictwo i łowiectwo - pozostała działalność - 343.747,87 zł -( zwrot podatku akcyzowego

zawartego w cenie oleju napędowego).

2.Transport i łączność - drogi publiczne gminne -29.186,08zł,

3. Administracja publiczna -85.420,00zł w tym:

- urzędy gmin - 71.790,00zł,

- promocja jednostek samorządu terytorialnego -13.630,00 zł.

4.Obsługa długu publicznego -obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jst -

50.000,00zł,

5. Oświata i wychowanie - 336.327,00 zł w tym:

a) przedszkola - 308.500,00zł,

b) gimnazja -27.205,00zł.

c) pozostała działalność- 622,00zł.

6.Ochrona zdrowia - przeciwdziałanie alkoholizmowi- 6.152,21zł.

7. Pomoc społeczna - 337.152,40 zł w tym:

a) wspieranie rodziny - 23.333,00zł,

b) świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnegooraz składki na

ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego - 163.600,00zł,

c) składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z

pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w

zajęciach w centrum integracji społecznej - 3.660,00 zł,

d) zasiłkii pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe -

44.831,00zł,

e) dodatki mieszkaniowe - 277,40zł,

f) zasiłki stałe - 3.500,00zł,

g) ośrodki pomocy społecznej - 2.221,00zł

h) usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze -1. 400,00zł

i) pozostała działalność -94.330,00zł w tym:

- dożywianie dzieci w szkołach - 74.030,00zł,

- wspieranie osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne - 20.300,00zł.

8. Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej - pozostała działalność - 207.032,00zł.

9. Edukacyjna opieka wychowawcza - pomoc materialna dla uczniów - 187.361,00zł.

10.Gospodarka komunalna i ochrona środowiska -92.296,63zł w tym:

a) gospodarka odpadami - 35.496,63zł,

b) oświetlenie ulic - 56.800,00zł.

6.Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - domy i ośrodki kultury, świetlice i kluby -

350.000,00 zł.

II. Kwota zmniejszenia planu wydatków wyniosła - 350.199,00zł i dotyczyła:

1. Turystyka -pozostała działalność- 7.000,00zł.

2. Gospodarka mieszkaniowa-gospodarka gruntami i nieruchomościami - 52.000,00zł.

3. Działalność usługowa - plany zagospodarowania przestrzennego - 44.000,00zł.

4. Administracja publiczna - rady gmin -6.000,00zł

5. Oświata i wychowanie - 196.199,00 zł w tym:

a) szkoły podstawowe - 34.111,00 zł,

b)oddziały przedszkolne - 3.000,00zł

c) stołówki szkolne i przedszkolne - 9.088,00zł.

d) pozostała działalność- 150.000,00zł.

6. Gospodarka komunalna i ochrona środowiska - pozostała działalność - 41.000,00zł.

7. Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego - biblioteki - 4.000,00zł.

W okresie sprawozdawczym osiągnięto dochody budżetowe w kwocie 14.605.658,96zł tj. 97% w stosunku do planu,natomiast wydatki wyniosły 14.469.330,35zł tj. 89% planu.

Tabelaryczne wykonanie dochodów i wydatków oraz gospodarki pozabudżetowej przedstawiają załączniki Nr 1 - 8.

Dochody wg źródeł ich pochodzenia przedstawiają się następująco:

- dochody własne - na plan 3.187.478,21zł wykonano 3.037.813,84zł tj.95%,

- udziały w podatkach stanowiące dochód budżetu państwa - na plan 1.691.790,00zł wykonano

1.648.146,16zł tj.97%

- subwencja z budżetu państwa - na plan 5.805.634,00 zł wykonano 5.814.104,00 zł tj.100%,

- dotacje celowe -na plan 3.513.757,58 zł wykonano 3.481.977,35 zł tj.99%,

- środki pochodzące z budżetu Unii Europejskiej na plan 755.384,40zł wykonano 592.014,28zł

tj.78%,

- środki pozyskane z innych źródeł - na plan 33.662,00 zł wykonano 31.603,33zł tj.94%.

Realizacja dochodów z podstawowych działów gospodarki narodowej przedstawia się następująco:

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO - pozostała działalność na plan 413.747,87 zł -wykonano 416.975,03zł tj.101% w tym:

- wpływy z tytułu przekształcenia prawa użytkowania wieczystego przysługującego osobom

fizycznym w prawo własności -na plan 25.000,00zł wykonano 25.181,00zł tj. 101%,

-wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego

nieruchomości - na plan 45.000,00zl wykonano 48.046,16zł tj.107%,

-dotacja celowa na zadania zlecone - na plan343.747,87zł otrzymano 100% dotacji na zwrot

podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego.

TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ- drogi publiczne gminne- na plan 235.000,00 zł - wykonano 233.125,05zł tj.99%w tym:

-wpływy z różnych opłat - na plan 7.000,00zł wykonano 4.901,05 zł tj.70% - opłata za zajęcie pasa

drogowego ,

- dotacja celowa na zadania inwestycyjne na plan 228.000,00 zł otrzymano 228.224,00zł tj.100%

dotacji- zwrot z tyt. budowy chodników ul. Dworcowa i KRN w Bierzwniku w 2011r.

GOSPODARKA MIESZKANIOWA - gospodarka gruntami i nieruchomościami na plan 491.0000,00 zł wykonano 314.471,25 zł tj.64%zadania własnego, zaległość - 25.679,60zł( z lat ubiegłych - 8.236,55zł, rok bieżący 17.443,05) w tym:

- wpływy z opłat za zarząd, użytkowanie i użytkowanie wieczyste nieruchomości na plan 6.500,00 zł wykonano 6.289,08 zł tj. 97 % ,

- wpływy z różnych opłat - 167,20zł - koszty upomnień,

- dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych na plan 96.000,00 zł wykonano 79.350,46zł tj. 83%, zaległość - 21.498,98 zł ( z lat ubiegłych - 8.236,55zł, rok bieżący 13.262,43 zł ).

- wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego nieruchomości na plan 380.000,00 zł - wykonano 208.026,98zł tj. 55%, zaległość roku bieżącego 1.033,70zł ,

- pozostałe odsetki - na plan 500,00 zł wykonano 12.602,82 tj.2520%, zaległość roku bieżącego 3.146,92zł ,

- wpływy z różnych dochodów-na plan 8.000,00zł wykonano 8.034,71zł -wadium.

ADMINISTRACJA PUBLICZNA na plan 95.630,00 zł wykonano 71.772,26 zł tj. 75% (dotacje celowe na zadania zlecone na plan 53.900,00 zł otrzymano 100% dotacji, dochody własne - na plan 41.730,00 zł wykonano 17.872,26 zł tj.43%) i tak:

  1. Urzędy wojewódzkie - na plan 54.000,00 zł wykonano 53.901,55 zł tj.100% w tym:

-dotacje celowe na zadania zlecone gminie - na plan 53.900,00zł otrzymano 53.900,00zł tj.100%

dotacji na prowadzenie USC, ewidencji ludności, ewidencji działalności gospodarczej,

-wpływy z różnych dochodów na plan 100,00zł wykonano1,55zł tj.2% zadania własnego - 5%

od dochodów zrealizowanych na rzecz budżetu państwa.

2. Urzędy gmin - na plan 3.000,00zł wykonano 2.939,11zł tj.98% zadania własnego - są to opłaty za ksero, pozwolenia o warunkach zabudowy.

3. Promocja jednostek samorządu terytorialnego na plan 38.630,00zł - wykonano 14.931,60 zł tj. 39 % - w tym :

- darowizny pieniężne i wpływy na plan 13.630,00zł wykonano 14.931,60zł tj.110% - na

organizację ,,3 dni na Cysterskim Szlaku "w 2012r, który odbył się w dniach 27 - 29.07.2012r,

- dotacja celowa (PROW)na plan 25.000,00zł - brak wykonania - organizacja imprezy ,,3 dni na

Cysterskim Szlaku - III Międzynarodowe Targi Wyrobów Klasztornych", która odbyła się w

dniach 27 - 29.07.2012r zostanie rozliczona w 2013r..

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ , KONTROLI OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA - urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa na plan 852,00 zł otrzymano 852,00 zł tj.100% dotacji celowej na zadnia zlecone gminie - prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców.

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA - ochotnicze straże pożarne na plan 54.188,00zł - otrzymano 100% dotacji ( PROW) na zadanie pn. ,,Adaptacja remizy strażackiej na cele kulturalne wraz z zagospodarowaniem terenu" z 2010r.

DOCHODY OD OSÓB PRAWNYCH, OD OSÓB FIZYCZNYCH I OD INNYCH JEDNOSTEK NIE POSIADAJĄCYCH OSOBOWOŚCI PRAWNEJ ORAZ WYDATKI ZWIĄZANE Z ICH POBOREM na plan 4.074.712,21zł wykonano 4.092.090,86zł tj. 100% dochodów własnych, zaległość 488.690,05zł (z lat ubiegłych 269.915,00 zł, rok bieżący 218.775,05zł ), nadpłata 2.404,04 zł i tak:

1.Wpływy z podatku dochodowego od osób fizycznych - na plan 1.000,00zł wykonano 2.707,97zł tj.271%- podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty podatkowej - Urząd Skarbowy w Choszcznie (zaległość roku bieżącego 5.511,00 zł).

2.Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od czynności cywilnoprawnych, podatków i opłat lokalnych od osób prawnych i innych jednostek organizacyjnych na plan 1.087.000,00 zł wykonano 1.006.910,09 zł tj. 93%, nadpłata 47,00zł, zaległość 205.360,70zł ( z lat ubiegłych 78.248,00zł, rok bieżący 127.112,70zł) i tak:

- podatek od nieruchomości na plan 544.900,00 zł wykonano 475.391,80zł tj.87%, nadpłata 6,00zł, zaległość 194.367,80zł ( z lat ubiegłych 72.617,00zł, rok bieżący 121.750,80zł),

Bierzwnik 100.586,80 zł (z lat ub. 65.184,00zł, rok bieżący 35.402,80zł)

Breń 286,00zł - rok bieżący

Wygon 93.495,00zł (z lat ub. 7.433,00zł, rok bieżący 86.062,00 zł)

- podatek rolny na plan 157.100,00 zł wykonano 149.184,00 zł tj. 95%,nadpłata 41,00zł,

zaległość 424,00 zł ( z lat ub.219,00zł, rok bieżący 205,00 zł ) - Bierzwnik,

- podatek leśny na plan 365.000,00 zł wykonano 366.530,00 zł tj.100%,

-podatek od środków transportowych na plan 15.000,00 zł wykonano 12.454,10 zł tj.83%,

zaległość 10.568,90 zł(z lat ub. 5.412,00 zł, rok bieżący 5.156,90zł).

- podatek od czynności cywilnoprawnych na plan 2.000,00 zł wykonano 927,00zł tj.46%,

- podatek realizowany przez Urzędy Skarbowe.

-wpływy z różnych opłat - 44,00zł - koszty upomnień,

- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat na plan 3.000,00 zł

wykonano 2.379,19zł tj. 79%.

3.Wpływy z podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od spadków i darowizn, podatku od czynności cywilnoprawnych oraz podatków i opłat lokalnych od osób fizycznych na plan 1.217.770,00 zł wykonano 1.357.160,43zł tj. 111%, nadpłata 2.349,51 zł, zaległość 267.968,35zł (z lat ubiegłych 191.667zł, rok bieżący 76.301,35 zł), i tak:

-podatek od nieruchomości na plan 327.400,00 zł wykonano 380.835,69zł tj.116%, nadpłata

437,41zł , zaległość 178.203,92zł ( z lat ubiegłych 152.640,80zł, rok bieżący 25.563,12zł)

Bierzwnik 158.074,58zł (z lat ub. 147.435,78zł, rok bieżący 10.638,80zł)

Breń 2.593,00 zł (z lat ub. 875,00zł, rok bieżący 1.718,00zł)

Górzno 2.111,00 zł (z lat ub. 855,00zł, rok bieżący 1.256,00zł)

Jaglisko 603,00 zł rok bieżący,

Kolsk 1.489,00 zł (z lat ub. 779,00zł, rok bieżący 710,00zł)

Klasztorne 848,62 zł (z lat ub. 170,62zł, rok bieżący 678,00zł)

Łasko 878,80zł rok bieżący

Pławno 259,80 zł rok bieżący

Płoszkowo 3.692,70 zł ( z lat ub. 120,70zł, rok bieżący 3.572,00zł)

Przeczno 360,00 zł rok bieżący

Rębusz 258,00 zł rok bieżący

Strumienno 83,00 zł ((z lat ub. 21,00zł, rok bieżący 62,00zł

Wygon 1.816,42 zł (z lat ub. 853,60zł, rok bieżący 962,82zł)

Zieleniewo 4.928,00zł (z lat ub. 1.530,10zł, rok bieżący 3.397,90zł)

Ostromęcko 208,00zł rok bieżący

- podatek rolny na plan 636.000,00 zł wykonano 704.492,70zł tj.111%, nadpłata 1.169,80 zł, zaległość 36.596,68zł (z lat ubiegłych 7.118,82zł, rok bieżący 29.477,86zł)

Bierzwnik 4.774,90 zł (z lat ub. 1.778,50zł, rok bieżący 2.996,40zł)

Breń 2.499,69 zł (z lat ub. 316,00zł, rok bieżący 2.183,69zł)

Górzno 839,00 zł (z lat ub. 457,00zł, rok bieżący 382,00zł)

Jaglisko 2.469,56zł rok bieżący

Kolsk 1.497,00zł (z lat ub. 316,00zł, rok bieżący 1.181,00zł)

Klasztorne 2.316,98zł (z lat ub. 648,58zł, rok bieżący 1.668,40zł)

Łasko 514,00zł rok bieżący

Pławno 848,81zł rok bieżący

Płoszkowo 8.463,00zł (z lat ub. 884,00zł, rok bieżący 7.579,00zł)

Przeczno 842,00zł rok bieżący

Rębusz 1.552,00zł rok bieżący

Strumienno 1.789,20zł (z lat ub. 112,20zł, rok bieżący 1.677,00zł

Wygon 530,00 zł (z lat ub. 210,00zł, rok bieżący 320,00zł

Zieleniewo 7.660,54zł (z lat ub. 2.396,54zł, rok bieżący 5.264,00zł)

- podatek leśny na plan 1.870,00 zł wykonano 1.964,00zł tj.105%, zaległość 170,10zł (z lat ubiegłych 54,10zł, rok bieżący 116,00zł).

- podatek od środków transportowych na plan 180.000,00 zł wykonano 168.935,12zł tj. 94%, nadpłata 272,00zł, zaległość 50.296,28zł (z lat ubiegłych 31.853,28 zł, rok bieżący 18.443,00zł),

- podatek od spadków i darowizn na plan 5.000,00 zł wykonano 9.646,00zł tj. 196%,zaległość -817,00zł-rok bieżący,

- opłata od posiadania psów na plan 1.500,00zł wykonano1.575,00 zł tj. 105%,

- wpływy z opłaty targowej na plan 1.000,00zł wykonano 867,00 zł tj. 87%,

- podatek od czynności cywilnoprawnych na plan 50.000,00 zł wykonano 72.984,00zł tj. 146%, nadpłata 470,00 zł, zaległość 1.884,37zł,

- wpływy z różnych opłat - 3.520,00zł - koszty upomnień,

- odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu podatków i opłat na plan 15.000,00 zł wykonano 12.340,92 zł tj. 82%.

4. Wpływy z innych opłat stanowiących dochód jednostek samorządu terytorialnego

na podstawie ustaw - na plan 77.152,21zł wykonano 77.166,21zł tj. 100% , zaległość -

9.850,00zł i tak:

- wpływy z opłaty skarbowej - na plan 15.000,00 zł wykonano16.014 ,00zł tj. 107%,zaległość

9.850,00zł,

- wpływy z opłat za zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych - na plan 61.152,21 zł

wykonano 61.152,21zł tj. 100%,

- wpływy z różnych opłat - na plan 1.000,00 zł brak wykonania.

5. Udziały gmin w podatkach stanowiących dochód budżetu państwa - na plan 1.691.790,00zł

wykonano 1.648.146,16zł tj. 97%, nadpłata 5,53 zł w tym:

- podatek dochodowy od osób fizycznych na plan 1.684.944,00 zł otrzymano z

Ministerstwa Finansów 1.638.185,00 zł tj. 97% ,

- podatek dochodowy od osób prawnych na plan 6.846,00zł otrzymano z Urzędów Skarbowych 9.961,16zł tj.146%, nadpłata 5,53 zł.

RÓŻNE ROZLICZENIA na plan 5.862.859,71 zł wykonano 5.881.967,09zł tj.100% w tym:

1.Część oświatowa subwencji ogólnej - na plan 3.602.996,00 zł otrzymano 3.602.996,00zł tj.100% subwencji z Ministerstwa Finansów ,

2.Uzupełnieniesubwencji ogólnej -8.470,00zł,

3.Część wyrównawcza subwencji ogólnej dla gmin na plan 2.202.638,00zł otrzymano 2.202.638,00zł tj. 100% subwencji z Ministerstwa Finansów,

4. Różne rozliczenia finansowe -- na plan 57.225,71 zł wykonano 67.863,09zł tj. 119% w tym:

- wpływy z dywidend - 210,00zł,

- pozostałe odsetki - na plan 16.293,00zł wykonano 26.720,38zł tj.164%

- dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa - na plan 40.932,71zł otrzymano 100% dotacji-

zwrot części wydatków wykonanych w ramach funduszu sołeckiego w 2011r.

OŚWIATA I WYCHOWANIE - na plan 127.501,00 zł wykonano 114.888,33zł tj.90% zadania własnego i tak:

1. Szkoły podstawowe - na plan 800,00 zł wykonano 100% - darowizna pieniężna na zakup

wyposażenia do szkół podstawowych ( Łasko, Bierzwnik).

  1. Przedszkola - na plan 21.700,00zł wykonano 14.866,00zł tj. 69%-odpłatność za pobyt dziecka

w przedszkolu, darowizny pieniężne.

3. Stołówki szkolne i przedszkolne - na plan 104.912,00 zł wykonano 99.133,33zł tj.94% w tym:

- wpływy z różnych opłat - na plan 88.000,00zł wykonano 84.280,00zł tj.96%- odpłatność za

korzystanie ze stołówki szkolnej.

- środki na dofinansowanie zadań własnych gmin- na plan 16.912,00zł otrzymano 14.853,33zł

tj.88% środków z Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom ,,Maciuś" i ,,Pajacyk"- na zakup

artykułów spożywczych.

  1. Pozostała działalność - na plan 89,00 zł otrzymano 89,00zł tj.100% dotacji na awans

zawodowy.

POMOC SPOŁECZNA na plan 2.943.875,00zł wykonano 2.917.022,71zł tj. 99% w tym:

- zadania własne na plan 715.015,00zł wykonano 707.287,30zł tj. 99% (dotacja celowa na dofinansowanie zadań własnych na plan 695.015,00 zł otrzymano 689.484,36 zł, tj. 99% oraz dochody własne na plan 20.000,00 zł wykonano 17.802,94zł tj. 89%)

- dotacje celowe na zadania zlecone gminie na plan 2.228.860,00zł otrzymano 2.209.735,41zł tj. 99% .

1. Wspieranie rodziny na plan 23.333,00zł otrzymano100% dotacji celowej na dofinansowanie zadania własnego.

2.Świadczenia rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego na plan 2.162.600,00 zł wykonano 2.142.662,23zł tj. 99% w tym:

- dotacje celowe na zadania zlecone gminie na plan 2.153.600,00 zł otrzymano 2.135.560,90 zł

tj. 99%,

-wpływy z różnych dochodów ,wpływy z tytułu zwrotów wypłaconych świadczeń z funduszu

alimentacyjnego - na plan 9.000,00zł wykonano 7.101,33zł tj.79% - wyegzekwowane zaliczki

alimentacyjne przez Komorników.

3. Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach w centrum integracji społecznej - na plan 34.660,00 zł otrzymano 33.756,55 zł tj. 97% w tym:

-dotacje celowe na zadanie zlecone gminie - plan 25.560,00 zł otrzymano 24.674,51 zł tj.97%,

- dotacje celowe na dofinansowanie zadań własnych - plan 9.100,00 zł otrzymano 9.082,04zł

tj.100%.

4.Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe na plan

247.831,00 zł otrzymano 245.583,01 zł tj. 99% - dotacji celowej na dofinansowanie zadań

własnych.

5.Zasiłki stałe na plan 108.500,00zł otrzymano 105.235,31zł tj. 97% - dotacji celowej na

dofinansowanie zadań własnych.

6. Ośrodki pomocy społecznejna plan 124.221,00 zł otrzymano 124.221,00 zł tj.100% dotacji

celowej na dofinansowanie zadania własnego.

7. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze na plan 40.400,00 zł wykonano

40.101,61zł tj. 99% w tym:

- dochody własne na plan 11.000,00 zł wykonano 10.701,61zł tj. 97% - odpłatność za usługi opiekuńcze oraz 5% od dochodów zrealizowanych na rzecz budżetu państwa,

- dotacje celowe na zadanie zlecone na plan 29.400,00 zł otrzymano 29.400,00zł tj.100%

dotacji.

8. Pozostała działalność - na plan 202.330,00zł otrzymano 202.130,00zł tj.100%w tym:

- dotacja na dofinansowanie zadania własnego -na plan 182.030,00zł otrzymano 182.030,00 zł

tj.100% -dożywianie uczniów,

- dotacje celowe na zadanie zlecone gminie - na plan 20.300,00zł otrzymano 20.100,00zł tj.99%

dotacji na wspieranie niektórych osób pobierających świadczenie pielęgnacyjne.

POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ - pozostała działalność - na plan 450.229,40 zł wykonano 313.156,67zł tj.70% w tym :

- środki na realizację programu pn.,, Kieruj swoim losem" - współfinansowanego ze środków

Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu operacyjnego Kapitał Ludzki - na

plan 122.252,40 zł otrzymano 121.039,75zł tj.99% środków,

-środki na realizację programu pn.,, Tropem nauki" - współfinansowanego ze środków

Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu PO-KL - na plan 243.594,00 zł

otrzymano 106.212,53,00zł tj. 44% środków,

- środki na realizację programu pn.,, Indywidualizacja nauczania i wychowania w klasach I-III" -

współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu

POKL - na plan 82.350,00 zł otrzymano 82.500,00zł tj. 100% środków,

- dochody własne -plan 2.033,00zł wykonano 3.554,39 zł tj.175% - odpłatność za korzystanie z

samochodu dla osób niepełnosprawnych.

EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA - pomoc materialna dla uczniów - na plan 150.361,00 zł otrzymano 143.236,00zł tj.95% dotacji na dofinansowanie zadania własnego w tym:

- stypendia -na plan 127.826,00zł otrzymano 127.826,00zł tj. 100% dotacji,

- zakup podręczników - na plan 22.535,00zł otrzymano 15.410,00zł tj.68% dotacji.

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA - na plan 81.750,00zł wykonano 49.108,15zł tj.60% zadania własnego - zaległość 636,40 zł, w tym:

1.Gospodarka ściekowa i ochrona wód na plan 33.000,00 zł wykonano 912,60zł tj.3%, zaległość -636,40zł - wpływy różnych dochodów i usług - wpływy za przyłącza i ścieki.

2.Gospodarka odpadami na plan 16.750,00zł otrzymano 16.750,00zł tj. 100% dotacji na kampanię edukacyjną dot. systemu gospodarowania odpadami oraz usuwania wyrobów zawierających azbest w gminie.

3.Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska - na plan 32.000,00zł wykonano 30.918,85zł tj.97% -wpływy kary z tyt. opłat za korzystanie ze środowiska.

4.Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat produktowych - wykonano 526,70zł.

KULTURA FIZYCZNA - obiekty sportowe na plan 6.000,00 zł wykonano 2.805.56zł tj.47% zadania własnego - wpływy za korzystanie z hali sportowej.

Na koniec roku zaległości budżetowe wynoszą 515.006,05zł ( z lat ubiegłych 278.787,95zł, rok bieżący 236.218,10 zł) w tym:

- dochody z najmu i dzierżawy składników majątkowych - 21.498,98zł (z lat ubiegłych

8.236,55zł, rok bieżący 13.262,43zł),

- wpłaty z tytułu odpłatnego nabycia prawa własności oraz prawa użytkowania wieczystego

nieruchomości - 1.033,70zł - rok bieżący,

- podatek od działalności gospodarczej osób fizycznych opłacany w formie karty

podatkowej - 5.511,00zł -rok bieżący,

- podatek od nieruchomości - 372.571,72 zł (z lat ubiegłych 225.257,80zł, rok bieżący

147.313,92 zł),

- podatek rolny - 37.020,68 zł(z lat ubiegłych 7.337,82zł, rok bieżący 29.682,86zł),

- podatek leśny - 170,10zł( z lat ubiegłych 54,10zł, rok bieżący 116,00 zł),

- podatek od środków transportowych - 60.865,18zł (z lat ubiegłych 37.265,28zł, rok bieżący 23.599,90zł),

- podatek od spadków i darowizn -817,00zł - rok bieżący.

- wpływy z opłaty skarbowej -9.850,00zł - rok bieżący,

- podatek od czynności cywilnoprawnych - 1.884,37zł - rok bieżący,

- wpływy z usług- ścieki - 636,40zł- z lat ubiegłych,

- pozostałe odsetki - 3.146,92zł - rok bieżący.

Analiza zaległości przedstawia się następująco:

- zabezpieczenia hipoteczne - 176.993,90zł

- tytuły wykonawcze - 385.874,18zł

- upomnienia - 87.341,18zł

- zgłoszenie wierzytelności - 70.413,00zł.

WYDATKI BUDŻETOWE na plan 16.348.606,19zł wyniosły 14.469.330,35tj.89% w tym:

- zadania własne - plan 13.721.246,32 zł wydatkowano 11.861.095,07 zł tj. 86%,

- zadania zlecone - plan 2.627.359,87zł wydatkowano 2.608.235,28 zł tj. 99%,

Realizacja wydatków przedstawia się następująco:

ROLNICTWO I ŁOWIECTWO na plan 364.747,87 zł wydatkowano 360.828,37 tj.99% w tym:

- zadania własne- na plan 21.000,00 zł wydatkowano 17.080,50 zł tj. 81%

- zadania zlecone - na plan 343.747,87zł wydatkowano 343.747,87 zł tj.100%

  1. Melioracje wodne na plan 2.000,00 zł brak wydatkowania środków własnych.
  2. Izby rolnicze na plan 19.000,00 zł wydatkowano 17.080,50 zł tj.90% środków własnych - kwota dotyczy wpłaty gminy na rzecz izb rolniczych - 2% uzyskanych wpływów z podatku rolnego oraz prowizje bankowe.
  3. Pozostała działalność - na plan 343.747,87zł wydatkowano na zadanie zlecone 100% otrzymanych środków - zwrot producentom rolnym podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej - z pomocy skorzystało 202 rolników.

TRANSPORT I ŁĄCZNOŚĆ - drogi publiczne gminne na plan 201.186,08zł wydatkowano 119.964,46zł tj. 60% środków własnych w tym na:

a) wydatki bieżące - plan 129.000,00 zł wydatkowano 73.711,76 tj.57% - opłaty za zajęcie pasa drogowego( kanalizacja i wodociąg), zakup tłucznia do regeneracji dróg, odśnieżanie dróg, udrożnienie kanalizacji burzowej- ul. Długa, naprawa przepustu - Dołżyna, drobne naprawy i montaż znaków drogowych i tablic, prowizje bankowe,

b) wydatki majątkowe - plan 72.186,08 zł wydatkowano 46.252,70zł tj.64% środków własnych - budowa chodnika w ul. Kopernika i Kwiatowa.

TURYSTYKA - pozostała działalność - plan 13.000,00zł wydatkowano 6.334,50zł tj.49% środków własnych na wznowienie granic, wtórnik map dot. zadania pn. ,,Ścieżka rekreacyjna wokół jeziora w miejscowości Bierzwnik".

GOSPODARKA MIESZKANIOWA -Gospodarka gruntami i nieruchomościami - plan 176.000,00 zł wydatkowano 136.163,73zł tj.77% środków własnych w tym na:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane-na plan 48.500,00zł wydatkowano 39.568,55zł tj.82%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych- na plan 600,00zł wydatkowano 520,49zł tj.87% ,

- wydatki bieżące - na plan 126.900,00 zł wydatkowano 96.074,69zł tj. 76% w tym na: opał,

energia, usługi kominiarskie, szacowanie nieruchomości wraz z podziałem fizycznym, roboty

elektryczne, ubezpieczenie mienia, drobne naprawy, prowizje bankowe.

DZIAŁALNOŚĆ USŁUGOWA na plan 21.000,00 zł wydatkowano 16.920,92 zł tj. 81% środkówwłasnych na:

1.Plany zagospodarowania przestrzennego na plan 4.000,00 zł wydatki bieżące wyniosły 3.998,42 zł tj. 100% - decyzje o lokalizacji inwestycji celu publicznego oraz decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowaniu terenu.

2.Cmentarze- na plan 17.000,00 zł wydatkowano 12.922,50 zł tj.76% w tym:

- wydatki bieżące - na plan 12.000,00zł przekazano dla ZGK 12.000,00zł tj. 46% środków na utrzymanie cmentarzy na terenie Gminy.

- wydatki majątkowe - na plan 5.000,00zł - wydatkowano 922,50zł tj.18%- wtórniki map budowy kaplicy cmentarnej w Łasku celem przekazania do eksploatacji.

ADMINISTRACJA PUBLICZNA na plan 2.578.520,00zł wydatkowano 2.438.795,48zł tj. 95% w tym :

- zadania własne - plan 2.524.620,00 zł wydatkowano 2.384.895,48zł tj. 94%,

- zadania zlecone na plan 53.900,00 zł wydatkowano 53.900,00zł tj.100% otrzymanej dotacji i tak:

1.Urzędy Wojewódzkie - na plan 81.100,00 zł wydatkowano 76.272,13zł tj.94% środków w tym: - zadania własne na plan 27.200,00 wydatkowano 22.372,13 zł tj.82%, zadania zlecone na plan 53.900,00 zł wydatkowano 53.900,00zł tj.100% w tym na :

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - na plan 70.100,00zł wydatkowano 67.754,32 zł

tj.97%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych- na plan 700,00zł wydatkowano 600,00zł tj.86% ,

- pozostałe wydatki bieżące -na plan 10.300,00 zł wydatkowano 7.917,81 zł tj.77% środków (art.biurowe i druki, opłaty telefoniczne i pocztowe, opieka autorska oprogramowań, opłaty za szkolenia, odpis na fundusz świadczeń socjalnych, prowizje bankowe)

  1. Rady gmin - na plan 88.000,00 zł na zadanie własne wydatkowano 81.899,18zł tj. 93% planowanych wydatków bieżących w tym na: diety przewodniczącego i v-ce, przewodniczących komisji i radnych, materiały biurowe, art. na posiedzenia komisji i sesje, opłaty telefoniczne, prowizje bankowe.
  2. Urzędy gmin - na plan 2.198.790,00 zł na zadania własne wydatkowano 2.123.717,01zł tj. 97% w tym na:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane-plan 1.360.000,00zł wydatkowano1.319.745,90

tj. 97%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych- na plan 7.500,00zł wydatkowano 6.060,33zł tj.81%,

- pozostałe wydatki bieżące- plan 339.290,00 zł wydatkowano 321.687,12 zł tj. 95% w tym na:

opał, zakup mebli, energia i woda, materiały biurowe i druki, prasa i publikacje, opłaty

pocztowe, środki czystości, opłaty telefoniczne , fax i ksero, naprawy i konserwacje

komputerów, delegacje i opłaty za szkolenia, odpis na fundusz świadczeń socjalnych, obsługa

prawna, opłaty za utrzymanie domen, prowizje bankowe.

- wydatki majątkowe - na plan 492.000,00 zł - wydatkowano 476.223,66zł tj.97% (zakup serwera i komputerów, termomodernizacja budynku wraz z remontem wewnątrz budynku.

4. Promocja jednostek samorządu terytorialnego - na plan 100.630,00 zł na zadanie własne

wydatkowano 87.624,65 zł tj.87% - organizacja imprezy ,,3 dni na Cysterskim Szlaku - III

Międzynarodowe Targi Wyrobów Klasztornych" w dniach 27.07 - 29.07.2012r.

5. Pozostała działalność na plan 110.000,00 zł wydatkowano 69.282,51 zł tj.63% - w tym:

-świadczenia na rzecz osób fizycznych- na plan 20.000,00zł wydatkowano 13.996,20zł tj.70% -

diety sołtysów uczestniczących w sesjach RG,

- wynagrodzenia agencyjno-prowizyjne- na plan 40.000,00zł wydatkowano 34.006,00 zł tj.85%

prowizja dla sołtysów za inkaso podatków i opłat,

- pozostałe wydatki bieżące - na plan 50.000,00zł wydatkowano 21.280,31zł tj.43% - składka

członkowska na: Pomeranię, Partnerstwo Jezior, Lider Pojezierza, Ogólnopolskie Stowarzysze-

nie Gmin Cysterskich, prowizje bankowe związane z rozliczeniem podatków i opłat, druki.

URZĘDY NACZELNYCH ORGANÓW WŁADZY PAŃSTWOWEJ, KONTROLI I OCHRONY PRAWA ORAZ SĄDOWNICTWA - urzędynaczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa - na plan 852,00zł wydatkowano na zadania zlecone 852,00 zł tj.100% - prowadzenie i aktualizację stałego rejestru wyborców.

BEZPIECZEŃSTWO PUBLICZNE I OCHRONA PRZECIWPOŻAROWA na plan 223.980,00 zł na zadania własne wydatkowano 133.116,56zł tj. 59% - w tym :

1.Komendy powiatowe Policji - na plan 1.000,00 zł wydatkowano 501,50 zł tj.50% wydatków bieżących na nagrody dla dzieci biorących udział w konkursie "Wiedza i Bezpieczeństwo w Ruchu Drogowym"- w dniu 20.04.2012r. w Krzęcinie.

2.Ochotnicze straże pożarne - na plan 161.980,00 zł wydatkowano 113.173,85zł tj.70% środków własnych na:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 56.410,00 zł wydatkowano 52.797,35zł tj.

94% w tym:

- świadczenia na rzecz osób fizycznych- na plan 25.500,00zł wydatkowano 10.156,67zł tj.40%

udziały w pożarach, szkolenia,

- pozostałe wydatki bieżące na plan 80.070,00 zł wydatki wyniosły 50.219,83 zł tj.63% ,

paliwo, energia elektryczna, ubezpieczenie strażaków, pojazdów, przeglądy samochodów i

radiostacji, zorganizowano turniej wiedzy pożarniczej "Młodzież zapobiega pożarom",

organizacja Powiatowego Dnia Strażaka, opłaty, telefoniczne i prowizje bankowe, materiały na

drobne naprawy sprzętu, dofinansowanie zakupu sprzętu, zakup czasopisma ,,Strażak", badania

profilaktyczne strażaków.

3.Obrona cywilna - na plan 26.000,00 zł wydatkowano 19.441,21 zł tj.75% - środków własnych

na:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - na plan18.150,00zł wydatkowano 15.133,80zł

tj.83%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych- na plan 100,00zł wydatkowano 57,50zł tj.58% - środki bhp,

- pozostałe wydatki bieżące - na plan 7.750,00zł wydatkowano 4.249,91zł tj.55% - szkolenie, delegacje, wykonanie regałów, odpis na fundusz świadczeń socjalnych, serwis techniczno-informacyjny ,,Prometeusz".

4.Zarządzanie kryzysowe - plan 35.000,00 zł brak wykonania.

OBSŁUGA DŁUGU PUBLICZNEGO - obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek na plan 360.000,00 zł na zadanie własne wydatkowano 329.878,15zł tj. 92% środków w tym:

- odsetki od kredytów - 274.493,87 zł,

- odsetki od pożyczki na budowę kanalizacji - 55.384,28 zł,

RÓŻNE ROZLICZENIA - rezerwy ogólne i celowe - plan 15.000,00zł - brak wykonania.

OŚWIATA I WYCHOWANIE - na plan 5.644.178,00 zł na zadania własne wydatkowano 5.636.129,17 zł tj. 100% w tym:

1.Szkoły podstawowe - plan 2.813.789,00 zł wydatkowano 2.813.695,17zł tj. 100% w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 2.344.511,00 zł wydatkowano 2.344.466,12zł

tj.100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 136.700,00zł wydatkowano 136.700,00zł tj.100%

(dodatki wiejskie i mieszkaniowe, odzież ochronna, pomoc zdrowotna)

- pozostałe wydatki bieżące -332.578,00 zł wydatkowano 332.529,05zł tj.52% - opał, energia,

woda i ścieki, usługi kominiarskie i dozór techniczny pieca, wywóz nieczystości, opłaty TV, telefoniczne i internetowe, badania lekarskie, środki czystości, art. biurowe, pomoce dydaktyczne, utrzymanie bip, delegacje i szkolenia, legalizacja gaśnic, transport na zawody i konkursy, przedstawienia i konkursy, monitoring, drobne naprawy, fundusz świadczeń socjalnych, materiałów na bieżące naprawy (wykładziny, farby, materiały budowlane) ubezpieczenie budynków i mienia, prowizje bankowe.

2.Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych - plan 253.500,00 zł na zadanie własne wydatkowano 253.497,80zł tj. 100% w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane -plan 218.772,00zł wydatkowano 218.769,80zł

tj.100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 15.600,00 zł wydatkowano 15.600,00 zł tj.100%

(dodatki wiejskie i mieszkaniowe),

- pozostałe wydatki bieżące - plan 19.128,00zł wydatkowano 19.128,00 zł tj.100% - fundusz

świadczeń socjalnych, delegacje służbowe, badania lekarskie, pomoce dydaktyczne ,

wyposażenie .

3.Przedszkola - plan 473.500,00złwydatkowano na zadanie własne 472.864,48zł tj.100% w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane- plan 141.499,00 zł wydatkowano 141.498,84zł

tj.100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 7.300,00 zł wydatkowano 7.300,00zł tj.100%,

(dodatki wiejskie i mieszkaniowe, odzież ochronna, pomoc zdrowotna),

- pozostałe wydatki bieżące - plan 24.701,00 zł wydatkowano 100% środków -między innymi na: opał, energia i woda, środki czystości, zakup pomocy dydaktycznych, opłaty telefoniczne, wywóz nieczystości, fundusz świadczeń socjalnych, delegacje ,materiały na drobne remonty, prenumerata czasopism, prowizje bankowe.

- wydatki majątkowe - na plan 300.000,00zł wydatkowano 299.364,64zł tj.100% - termomodernizacja budynku wraz niezbędnymi robotami budowlanymi.

4.Gimnazja - plan 1.547.205,00zł wydatkowano na zadanie własne 1.547.204,33zł tj. 100 %

w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 1.331.789,00 zł wydatkowano 1.331.788,33zł

tj.100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 76.300,00 zł wydatkowano 76.300,00zł tj.100%

(dodatki wiejskie i mieszkaniowe, odzież ochronna, pomoc zdrowotna),

- pozostałe wydatki bieżące - plan 139.116,00 zł tj. wydatkowano 100 % środków ,w tym

między innymi: opał, energia i woda, delegacje i szkolenia, opłaty rtv, telefoniczne i

internetowe, pomoce dydaktyczne, art. biurowe, wywóz nieczystości, usługi kominiarskie,

materiały na drobne naprawy, środki czystości, zakup stolików i krzeseł, fundusz świadczeń

socjalnych, aktualizacja programów komputerowych, ubezpieczenie budynków i mienia,

prowizje bankowe.

5.Dowożenie uczniów do szkół - plan 320.000,00zł wydatkowano na zadanie własne

314.998,96zł tj.98% środków na dowóz uczniów do szkół podstawowych i gimnazjum - PKS

Gorzów oraz osób indywidualnych.

6.Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - plan 31.550,00 zł wydatkowano na zadanie własne

100% środków - szkolenia nauczycieli w ramach wspierania doskonalenia zawodowego.

Dokształcaniem objęto 79 nauczycieli.

7.Stołówki szkolne i przedszkolne - plan 156.712,00zł wydatkowano 154.517,81zł tj.99%

środków w tym na:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 69.577,00zł wydatkowano 69.576,69zł

tj.100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 500,00zł wydatkowano 500,00 zł tj.100% ( odzież

ochronna),

- pozostałewydatki bieżące - plan 86.635,00zł wydatkowano 84.441,12zł tj.97% (artykuły

żywnościowe, środki czystości, badania lekarskie, doposażono kuchnię w niezbędny sprzęt, fundusz świadczeń socjalnych obsługi, energia i woda).

8.Pozostała działalność - plan 47.922,00zł wydatkowano na zadanie własne 47.800,62 zł

tj.99% w tym:

- środków nazakładowy fundusz świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów i rencistów -

plan 47.300,00zł wydatkowano 47.300,00 zł tj.100% -świadczeniami objęto 42 nauczycieli,

- środki na awans zawodowy na plan 622,00zł wydatkowano 500,62 zł tj.80%

OCHRONA ZDROWIA na plan 61.152,21zł - na zadanie własne wydatkowano 61.152,21zł tj. 100% środków w tym na:

1.Przeciwdziałanie narkomani -na plan 3.000,00 zł wydatkowano 100% środkówwłasnych na prowadzenie zajęć z dziećmi.

2.Przeciwdziałanie alkoholizmowi - na plan 58.152,21 zł na zadania własne wydatkowano 100% środków, w tym między innymi na: wynagrodzenie dla nauczyciela prowadzącego świetlicę opiekuńczo - wychowawcze oraz członków GKRPA, dofinansowanie festynów sportowo-rekreacyjnych, art. i materiały do zajęć z dziećmi, zorganizowano imprezy środowiskowe -Bal Przebierańców, Dzień Dziecka, Dzień Matki i Ojca, Dzień Babci i Dziadka, Dzień Seniora, Dnia Rodziny, Noc Świętojańska, dofinansowano udział młodzieży wystawie filatelistycznej, opłacono transport reprezentacji dziewcząt Gminy na finał wojewódzki i ogólnopolski turniej ,,Mała Piłkarska kadra czeka", wycieczki i obozy, konkursy plastyczne, teatrzyki profilaktyczne- ,,Kłamstwa kozy", ,,Niemy krzyk", ,,Bumerang", ,,Przepraszam cię mamo", ,,Śniadanie na leśnej polanie", szkolenie dla członków zespołu interdyscyplinarnego iGKRPA.

POMOC SPOŁECZNA na plan 3.481.152,40zł wydatkowano 3.364.882,39zł tj. 97% w tym:

- zadania własne - plan 1.252.292,40 zł wydatkowano 1.155.146,98zł tj. 92% (środki własne gminy-plan 557.277,40zł - wydatkowano 465.662,62zł tj. 84%, dofinansowanie zadań własnych plan 695.015,00 zł wydatkowano 689.484,36zł tj. 99%),

- zadania zlecone - plan 2.228.860,00 zł wydatkowano 2.209.735,41zł tj. 99% i tak:

1. Wspieranie rodziny - na plan 46.933,00zł wydatkowano na zadanie własne 30.013,00zł tj.64% (środki własne gminy-plan 23.600,00zł - wydatkowano 6.680,00zł tj. 28%, dofinansowanie zadań własnych plan 23.333,00 zł wydatkowano 23.333,00zł tj. 100%), w tym na:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 40.253,00zł wydatkowano 23.333,00zł tj.58%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - na plan 27,00zł wydatkowano 100% środków - środki bhp,

- wydatki bieżące - plan6.653,00zł wydatkowano 6.653,00 zł tj.100% (zakup komputera, art.

biurowe i druki, rozmowy telefoniczne, delegacje i szkolenia, fundusz świadczeń socjalnych).

Pomocą asystenta objęto 7 rodzin.

2.Świadczenia rodzinne, świadczenie z funduszu alimentacyjnego oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe z ubezpieczenia społecznego -na plan 2.153.600,00 zł zadania zleconego wydatkowano 2.135.560,90zł tj.99% środków w tym:

-wynagrodzeniai składki od nich naliczane- plan 136.965,00 zł wydatkowano 127.464,76 zł

tj.93%

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan150,00zł wydatkowano 100% środków (środki

bhp),

- wydatki bieżące - plan 14.069,00 zł wydatkowano 13.769,00 zł tj.97% (art. biurowe i druki,

rozmowy telefoniczne i internetowe, delegacje i szkolenia, energia, opieka autorska programów

komputerowych, fundusz świadczeń socjalnych, usługi bankowe i pocztowe)

- świadczenia społeczne - plan 2.002.416,00 zł wydatkowano 1.994.177,14zł tj.100% w tym:

? zasiłki rodzinne - 654.399,00zł - 7.475 świadczeń,

? zasiłki z tytułu wychowania dziecka w rodzinie wielodzietnej -98.640,00zł -1.233 świadczenia,

? zasiłki z tytułu urodzenia dziecka - 31.000,00 zł - 31 świadczeń,

? zasiłki z tytułu opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego - 62.040,17zł - 160 świadczeń,

? zasiłek z tytułu samotnego wychowywania dziecka - 57.486,00 zł - 328 świadczeń,

? zasiłek z tytułu kształcenia i rehabilitacji dziecka niepełnosprawnego - 28.240,00 zł -367świadczeń,

? zasiłek z tytułu podjęcia przez dziecko nauki poza miejscem zamieszkania - 67.100,00 zł - 1.066 świadczeń,

? zasiłki pielęgnacyjne - 283.662,00 zł - 1.850 świadczeń,

? fundusz alimentacyjny 205.090,00 zł - 604 świadczenia,

? świadczenia pielęgnacyjne - 416.519,97zł - 810 świadczeń,

? jednorazowa zapomoga z tytułu urodzenia dziecka - 44.000,00zł - 44 świadczenia,

? rozpoczęcie roku szkolnego - 46.000,00 zł - 460 świadczeń,

Świadczeniami rodzinnymi objęto 447 rodziny o liczbie 13.840 świadczeń.

Świadczeniami z funduszu alimentacyjnego objęto 32 rodziny o liczbie 604 świadczenia.

3.Składki na ubezpieczenie zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z

pomocy społecznej, niektóre świadczenia rodzinne oraz za osoby uczestniczące w zajęciach

w centrum integracji społecznej - plan 37.460,00 zł wydatkowano 33.756,55zł tj. 90% i tak:

- na zadania zlecone - plan 25.560,00 zł wydatkowano 24.674,51zł tj.97%,

- zadania własne - plan 11.900,00 zł wydatkowano 9.082,04 zł tj.76% - są to składki na ubezpieczenia zdrowotne opłacane za osoby pobierające niektóre świadczenia z pomocy społecznej - 80 osób o liczbie 786 świadczeń.

4. Zasiłki i pomoc w naturze oraz składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe - plan 357.831,00 zł wydatkowano 355.583,01zł tj. 99% na zadania własne w tym: (środki własne - plan 110.000,00 zł wydatkowano 110.000,00 zł tj.100%, dofinansowanie zadań własnych - plan 247.831,00zł wydatkowano 245.583,01zł tj.99%) i tak:

? opłaty za Domy Pomocy Społecznej - 81.618,07 zł - 5 osób,

? zasiłki celowe- 21.251,00zł - 24rodziny - 38 świadczeń,

? zasiłki okresowe - 245.583,01zł - 135 rodzin - 761świadczeń,

? opłata za schronienie osoby bezdomnej - 3.285,00zł - 3 osoby,

? sprawienie pogrzebu - 3.845,93zł -1 osoba .

5.Dodatki mieszkaniowe - plan 75.277,40zł na zadanie własne wydatkowano 67.338,70złtj. 89%

w tym:

- świadczenia społeczne - plan 72.777,40zł wydatkowano 64.840,12zł tj. 89%- z pomocy

korzystało 41 rodzin o liczbie 388 świadczeń,

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 1.435,00zł wydatkowano 1.433,58zł tj.100%,

- pozostałe wydatki bieżące - plan 1.065,00zł wydatkowano 1.065,00zł tj. 100% ( art. biurowe,

opłaty telefoniczne i pocztowe, szkolenia, prowizje bankowe).

6.Zasiłki stałe - plan 134.800,00zł wydatkowano na zadania własne 105.235,31 zł tj.78%( środki własne - plan 26.300,00 zł brak wykonania, dofinansowanie zadań własnych - plan 108.500,00zł wydatkowano 105.235,31zł tj.97%) - 27 osoby - 262 świadczenia.

7.Ośrodki pomocy społecznej na plan 282.821,00 zł wydatkowano na zadanie własne 274.596,91zł tj. 100% w tym: (środki własne plan 158.600,00zł wydatkowano 150.375,91zł tj.95%, dofinansowanie zadań własnych plan 124.221,00 zł wydatkowano 100% środków) i tak:

-wynagrodzenia i składki od nich naliczane -plan 235.974,00 zł wydatkowano 232.566,93 zł

tj.99%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych- plan 1.499,00zł wydatkowano 100% środków,

- pozostałe wydatki bieżące - plan 45.348,00 zł wydatkowano 40.530,98zł tj. 89% (artykuły biurowe, energia, opał, opłaty pocztowe i telefoniczne i internetowe, podróże służbowe, fundusz świadczeń socjalnych, badania profilaktyczne, szkolenia, ubezpieczenie mienia, usługi kominiarskie prowizje bankowe.

8. Usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze na plan 100.100,00 zł wydatkowano

71.549,51zł tj.71% w tym: zadania własne na plan 70.700,00 zł wydatkowano 42.149,51zł

tj.60%, zadania zlecone na plan 29.400,00 zł wydatkowano 29.400,00zl tj.100% środków i

tak:

-wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 93.376,00zł wydatkowano 65.966,12zł tj.71%

-świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 1.050,00 zł wydatkowano 858,12 tj.82%

środków,

-pozostałe wydatki bieżące - plan 5.674,00 zł wydatkowano 4.725,27zł tj.83% ( art. biurowe,

opłaty telefoniczne, fundusz świadczeń socjalnych, badania profilaktyczne,).

Usługami opiekuńczymi objęto 15 osób w tym 5 osoby usługami specjalistycznymi, które

obsługiwały 3 opiekunki.

9. Pozostała działalność na plan 292.330,00zł wydatkowano 291.248,50zł tj. 100% w tym:

- zadania własne gminy- plan 272.030,00zł wydatkowano 271.148,50zł tj.100% (środki gminy -

plan 90.000,00 zł wydatkowano 89.118,50 zł tj.99% , dofinansowanie zadań własnych plan

182.030,00 zł wydatkowano 100% środków),

- zadania zlecone - plan 20.300,00zł wydatkowano 20.100,00zł tj.99% środków i tak:

a)pomoc w dożywianiu 232 dzieci i młodzieży w szkołach podstawowych, gimnazjum, szkołach ponadgimnazjalnych i specjalnych - w ramach rządowego programu "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" -na plan 242.030,00 zł wydatkowano 242.030,00 zł tj.100% środków,

b) świadczenia dla 30 osób zatrudnionych od marca do listopada br. w ramach prac społecznie

użytecznych na plan 30.000,00 zł wydatkowano 29.118,50zł tj. 100%,

c)wspieranie osób pobierających świadczenia pielęgnacyjne -plan 20.300,00zł wydatkowano

20.100,00zł tj.99% - 18 osób - 100 świadczeń.

POZOSTAŁE ZADANIA W ZAKRESIE POLITYKI SPOŁECZNEJ - pozostała działalność - na plan 525.780,00 zł - wydatkowano na zadanie własne 386.478,06zł tj. 74 %

w tym:( środki własne - plan 73.875,72zł wydatkowano 32.921,85zł tj. 45%, środki pozyskane z innych źródeł -Europejski Fundusz Społeczny ,,Kapitał Ludzki" - plan 183.696,94zł wydatkowano 76.586,97zł tj.42%) w tym:

1.Utrzymanie samochodu przystosowanego do przewozu osób niepełnosprawnych - plan

64.000,00zł wydatkowano 63.292,18zł tj.99% w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 40.866,00 zł wydatkowano 40.864,09zł tj.100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 300,00 zł wydatkowano 100% środków,

- pozostałe wydatki bieżące - plan 22.834,00zł wydatkowano 22.128,09zł tj.97%.

W/w wydatki dotyczą obsługi i utrzymania samochodu przystosowanego do przewozu osób

niepełnosprawnych (utrzymanie kierowcy, paliwo, części zamiennych i napraw samochodu,

ubezpieczenie samochodu, fundusz świadczeń socjalnych),

2.Realizacja programu pn. ,,Kieruj swoim losem"- plan 135.836,00zł wydatkowano 134.623,35 zł

tj. 99%w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 56.038,48 zł wydatkowano 55.000,38 zł

tj.98%

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 350,00 zł wydatkowano 340,45złtj.97% środków

(środki bhp),

-świadczenia społeczne - plan 75.083,60zł wydatkowano 75.083,60zł tj.100%,

- pozostałe wydatki bieżące -plan 4.363,92 zł wydatkowano 4.198,92 zł tj. 96% .

Programem objęto 14 beneficjentów, którego celem jest edukacja, podnoszenie kwalifikacji i

kompetencji zawodowej poprzez szkolenia zawodowe i kursy, pomoc specjalistyczną , która

wpłynęła by na motywację w podjęciu pracy i poczuciu własnej wartości ( zakup posiłków, usługi

transportowe, artykuły biurowe, zasiłki i pomoc w naturze)

Program obsługiwał 1 pracownik socjalny.

3.Realizacja programu pn. .,, Indywidualizacja nauczania i wychowania w klasach I-III" -

współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach programu

POKL - na plan 82.350,00 zł wydatkowano 82.350,00 zł tj.100% ).

W ramach realizacji priorytetu IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach oraz

Poddziałania 9.1.2 "Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów o utrudnionym dostępie do

edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych " Programu Operacyjnego

Kapitał Ludzki 2007-2013 realizowany był projekt pn. ,,Indywidualizacja nauczania i

wychowania w klasach I-III w Gminie Bierzwnik". Celem głównym projektu jest wsparcie

indywidualnego rozwoju uczniów klas I-III Szkół Podstawowych w: Bierzwniku, Łasku i

Zieleniewie, dostosowanie do zdiagnozowanych potrzeb edukacyjnych tych uczniów oraz ich

możliwości psychofizycznych. W ramach projektu prowadzono następujące zajęcia:

- dla dzieci z trudnościami w czytaniu i pisaniu,

- dla dzieci szczególnie uzdolnionych w kierunku matematyczno-przyrodniczym,

- dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,

- socjoterapeutyczne, psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami w komunikacji społecznej.

W ramach projektu doposażono szkoły w sprzęt dydaktyczny. W projektem objęto 61 dzieci z

którymi zrealizowano 714 godzin.

4. Realizacja programu pn. ,,Tropem nauki" -na plan 243.594,00zł wydatkowano 106.212,53 zł

tj.44%- projekt współfinansowany jest ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego

Funduszu Społecznego Program Operacyjnego Kapitał Ludzki 2007-2013, Priorytet IX Rozwój

wykształcenia i kompetencji w regionach Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i

zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty,

Poddziałanie 9.1.2 Wyrównywanie szans edukacyjnych dla uczniów z grup o utrudnionym

dostępie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakości usług edukacyjnych realizowanego w

partnerstwie z Fundacją Rozwoju Demokracji Lokalnej Centrum Szkoleniowe w Szczecinie.

Projekt realizowany jest od 01 września 2012 do 31 lipca 2014 r. Głównym celem projektu jest

wyrównanie szans edukacyjnych uczniów z terenu gminy Bierzwnik. Celami szczegółowymi

projektu jest wyrównanie braków wiedzy i umiejętności, rozwój kompetencji kluczowych oraz

wzmocnienie psychologiczne.

Projekt realizowany jest w trzech szkołach podstawowych i w gimnazjum. W Szkole

Podstawowej w Bierzwniku udział bierze 115 uczniów, w Gimnazjum uczestniczy 120 uczniów,

w SP w Łasku 84, w SP w Zieleniewie 63 uczniów. Łącznie w projekcie bierze udział 382

uczniów.

W Szkole Podstawowej w Bierzwniku realizowane są zajęcia wyrównawcze z matematyki,

pozalekcyjne "Z matematyką na Ty", pozalekcyjne "Poznajemy tajemnice przyrody",

wyrównawcze z języka polskiego, ortograficzne, informatyczne, zajęcia "Koło Młodego

Technika", pozalekcyjne z języka niemieckiego, zajęcia "Poznaj swój talent", warsztaty

psychologiczne, zajęcia "Zajęcia socjoterapeutyczne z elementami arteterapii", zajęcia "Przez

epoki z muzyką, piosenką i tańcem".

W Gimnazjum uczniowie uczęszczają na zajęcia wyrównawcze z matematyki, pozalekcyjne

"Młodzi geniusze", pozalekcyjne "Odkrywamy walory przyrodnicze naszej gminy",

wyrównawcze z geografii, zajęć koła chemicznego, koło fizyki, koło informatyczne, zajęcia

"Moja mała ojczyzna", koła j. niemieckiego, koła j. angielskiego, wyrównawcze z języka

polskiego, zajęcia Szkolnego Ośrodka Kariery, warsztaty psychologiczne, zajęcia "Wychowanie

przez sztukę", zajęć korekcyjnych "Prosty kręgosłup".

W Szkole Podstawowej w Łasku realizowane są zajęcia wyrównawcze z matematyki, zajęcia

"Z przyrodą na Ty", wyrównawcze z j. polskiego, dodatkowe "Już wiem, już potrafię",

wyrównawcze i dodatkowe "Obserwuję, doświadczam…", koła "Mały informatyk", koła

języka angielskiego, zajęcia językowe "Podróże po Europie", zajęcia "Jaki to zawód", zajęcia

socjoterapeutyczne, wokalno - taneczne i korekcyjne.

W Szkole Podstawowej w Zieleniewie odbywają się zajęcia koła ornitologicznego, zajęcia

"Łamigłówki matematyczne", zajęcia "Komputerowa matematyka", wyrównawcze z

matematyki, wyrównawcze "Czytamy wyraźnie, piszemy czytelnie", wyrównawcze "Uczymy

się pisać i czytać poprawnie", zajęcia "Pokonujemy razem trudności w nauce", zajęcia

"Dlaczego tak się dzieje", zajęcia "Poznajemy kraje UE", zajęcia "Obserwuję i poznaję zasady

uczestnictwa w ruchu drogowym", zajęcia "Poznaję sztukę i tworzę", zajęcia językowe

"Deutschmeister", zajęcia "Poznajemy ciekawe zawody", zajęcia "Rytm i melodia", koło

sportowe.

W ramach realizowanego projektu w 2012 r. uczestnicy korzystali z jednodniowych wycieczek

do teatru, muzeum i kina. W trakcie zajęć otrzymywali mały poczęstunek składający się np.

jabłka, soku lub jogurtu, wafelka lub ciastka.

EDUKACYJNA OPIEKA WYCHOWAWCZA - plan 240.761,00 zł na zadania własne wydatkowano 232.973,60zł tj.97% w tym ( środki własne na plan 90.400,00 zł wydatkowano 89.737,60zł tj.99%,dofinansowanie zadania własnego na plan 150.361,00 zł wydatkowano 143.236,00zł tj.95% ) i tak:

1. Świetlice szkolne - na plan 49.200,00 zł wydatkowano 49.100,00zł tj.100% w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane -plan 39.078,00 zł wydatkowano 39.077,19 zł

tj. 100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 3.400,00 zł wydatkowano 100% środków ( dodatki

wiejskie i mieszkaniowe),

- pozostałe wydatki bieżące - plan 6.722,00 zł wydatkowano 6.622,81zł tj.100% - badania

profilaktyczne, fundusz świadczeń socjalnych, art. papiernicze i wyposażenie.

2. Pomoc materialna dla uczniów - plan 189.361,00zł wydatkowano na zadanie własne

181.673,60zł tj. 96% ( dotacja na dofinansowanie zadań własnych - plan 150.361,00zł

wydatkowano 143.236,00zł tj. 95% planowanych środków, środki własne - plan 39.000,00zł

wydatkowano 38.437,60zł tj.99%) w tym:

- stypendia na plan 161.426,00zł wydatkowano 161.165,00zł tj.100%- Pomocą objęto 399

dzieci z 217 rodzin.

- pomoc w zakupie podręczników na plan 22.535,00zł wydatkowano 15.410,00zł tj. 68% -

pomocą objęto 68 uczniów,

- zwrot dotacji za 2010r - plan 5.100,00zł wydatkowano 5.072,60zł tj. 99%,

-pozostałe wydatki plan 300,00zł wydatkowano 26,00zł tj. 9% -prowizje bankowe.

3. Pozostała działalność - na plan 2.200,00 zł wydatkowano 100% środków własnych na fundusz

świadczeń socjalnych nauczycieli emerytów i rencistów, świadczeniem objęto 2 nauczycieli.

GOSPODARKA KOMUNALNA I OCHRONA ŚRODOWISKA - plan 726.296,63 zł wydatkowano na zadania własne 590.145,64zł tj. 81% w tym na:

1. Gospodarka odpadami - na plan 92.496,63 zł wydatkowano 74.307,27 zł tj. 80% zadania

własnego- wydatki bieżące - w tym między innymi: energia elektryczna, worki na odpady, selektywna zbiórka odpadów, nagrody na konkurs ekologiczny, utylizacja odpadów, kampania informacyjno -edukacyjna i koncepcja dotycząca gospodarowania odpadami, dokumentacja dotycząca rekultywacji i zamknięcia składowiska odpadów komunalnych w Pławienku, prowizje bankowe,

2.Utrzymanie zieleni w miastach i gminach na plan 55.000,00zł wydatkowano 24.009,66zł tj.

44% -w tym:

- pozostałe wydatki bieżące - plan 13.000,00zł wydatkowano 9.509,66zł tj.73% - paliwo, oraz

części i naprawa do kosiarek.

- wydatki majątkowe - plan 41.000,00zł wydatkowano 14.500,00zł tj. 35%w tym:

- zagospodarowanie parku na plan 30.000,00zł wydatkowano 3.500,00zł tj.12%- kosztorys

inwestorski na zagospodarowanie parku, pozostałe prace przygotowawcze będą

kontynuowane w 2013r,

- zakup kosiarki bijakowej na plan 11.000,00zł wydatkowano 100% środków - zakupiono

kosiarkę KORNIK z wałem.

3. Schroniska dla zwierząt - na plan 13.000,00 zł wydatkowano 4.480,80zł tj. 34% - ryczałt za

miejsce w schronisku, leczenie psów, styrylizacja kotów, prowizje bankowe.

4. Oświetlenie ulic, placów i dróg na plan 396.800,00 zł wydatkowano 381.784,46zł tj. 96%

środków własnych na oświetlenie i konserwację lamp na terenie całej gminy.

5.Pozostała działalność - na plan 169.000,00 zł wydatkowano na zadania własne 105.563,45zł tj.

62% w tym :

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane plan 88.708,00zł wydatkowano 67.856,63zł tj.77%, są to wypłaty i dopłaty do wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i interwencyjnych

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 3.000,00 zł wydatkowano 1.713,14zł tj.57%,

- pozostałe wydatki bieżące - plan 57.292,00 zł wydatkowano 35.993,68 zł tj. 63% w tym:

utrzymanie busa i ciągników wraz z przyczepami - paliwo, części zamienne, naprawy ubezpieczenie i przeglądy, badania okresowe pracowników, fundusz świadczeń socjalnych, prowizje bankowe ,

W ramach prac porządkowych wykonano między innymi: koszenie boisk sportowych, parku,

trawników i poboczy dróg , sprzątanie przystanków, uzupełnianie ubytków w drogach .

- wydatki majątkowe - plan 20.000,00 zł brak wydatkowania środków, opracowanie audytu

energetycznego (szkoły Łasko) zostanie opracowany w 2013r.

KULTURA I OCHRONA DZIEDZICTWA NARODOWEGO - na plan 1.595.000,00 zł na zadanie własne wydatkowano 537.285,63zł tj. 34% w tym na:

1.Domy i ośrodki kultury, świetlice i klub -na plan 1.438.000,00zł wykonanie 381.298,00zł tj. 27% w tym:

- dotacja dla instytucji kultury- plan 370.000,00 zł przekazano na rachunek instytucji kultury

100% dotacji (szczegółowa informacja w części dotyczącej gospodarki pozabudżetowej),

- wydatki majątkowe - plan 1.068.000,00 zł -wydatkowano 11.298,00zł tj.1%-dokumentacja

dotycząca odwodnienia oraz aktualizacja kosztorysów inwestorskich - remont świetlic Breń,

Klasztorne będzie kontynuowany w 2013r.

2.Biblioteki - na plan 121.000,00 zł przekazano na rachunek instytucji kultury 100% dotacji(szczegółowa informacja w części dotyczącej gospodarki pozabudżetowej).

3.Ochrona zabytków i opieka nad zabytkami - na plan 4.000,00 zł wydatkowano 3.949,36 zł tj.

99%, badania archeologiczne na terenie opactwa pocysterskiego w Bierzwniku.

4.Pozostała działalność - na plan 32.000,00 zł wydatkowano na zadania bieżące 31.038,27 zł

tj.97% - w tym:

- dotacja celowa dla GOK na udostępnienie i popularyzację kultury - plan 30.000,00zł

przekazano na rachunek instytucji kultury 100% dotacji celowej(szczegółowa informacja w

części dotyczącej gospodarki pozabudżetowej),

- pozostałe wydatki bieżące - plan 2.000,00zł - wydatkowano 1.038,27zł tj.52% ( nagrody

książkowe dla absolwentów ponadgimnazjalnych, prowizje bankowe).

KULTURA FIZYCZNA - plan 120.000,00 zł na zadanie własne wydatkowano 117.429,48zł tj. 98% w tym:

1.Obiekty sportowe - na plan 52.000,00zł wydatkowano 51.900,00zł tj. 100% w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 23.142,00zł wydatkowano 23.141,09zł tj.100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych - plan 200,00zł wydatkowano 200,00 zł tj.100% (ekwiwalent za odzież ochronną),

- wydatki bieżące - plan 28.658,00 zł wydatkowano 28.558,91zł tj.100% - utrzymanie hali (energia i woda, środki czystości do parkietu, opał, fundusz świadczeń socjalnych, ubezpieczenia budynku i mienia, badania profilaktyczne, drobne remonty sanitariatów i szatni, prowizje bankowe).

2.Zadania w zakresie kultury fizycznej i sportu - plan 53.000,00 zł przekazano na rachunek organizacji pozarządowej tj. Młodzieżowy Uczniowski Ludowy Klub Sportowy ,,ORZEŁ" Bierzwnik 53.000,00zł tj. 100 % dotacji na upowszechnianie piłki nożnej wśród dzieci i młodzieży zgodnie z zawartą umową nr 00R/102/2012 z dnia 13.03.2012r.

3. Pozostała działalność - na plan 15.000,00 zł wydatkowano 12.529,48 zł tj.84% w tym:

a) organizacja imprez sportowych na plan 12.000,00zł zł przekazano na rachunek instytucji

kultury 12.000,00zł tj. 100% dotacji celowej(szczegółowa informacja w części dotyczącej

gospodarki pozabudżetowej),

b) pozostałe wydatki związane z kulturą fizyczną i sportem - na plan 3.000,00 zł wydatkowano

529,48 zł tj. 18%w tym: energia, delegacja, paliwo do kosiarek, prowizje bankowe,

Budżet gminy za 2012 rok zamknął się nadwyżką w kwocie 136.328,61zł.

Przychody wyniosły 1.924.598,26 zł, które pochodzą z :

- wolne środków jako nadwyżka środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżet jednostki, wynikającej z rozliczeń kredytów i pożyczek z lat ubiegłych - 74.598,26 zł

Rozchody wyniosły 563.599,52 zł w tym:

- spłata rat pożyczek - 263.599,52zł - zaciągniętej na budowę oczyszczalni i kanalizacji ścieków ,

- spłata rat kredytów - 300.000,00zł.

Zaciągnięte zobowiązania wynoszą 7.880.000,00 zł i stanowią 53,95% dochodów i tak:

- pożyczka z WFOŚiGW - 2.150.000,00zł - budowa kanalizacji,

- kredyty bankowe -5.730.000,00zł(GBS Barlinek-2.330.000,00zł, BGK Szczecin -1.550.000,00 zł,

PKO Stargard Szcz. - 1.850.000,00zł)

Ponadto na koniec okresu sprawozdawczego zobowiązania niewymagalne w Urzędzie Gminy wyniosły 11.176,49 zł (energia, opłata za telefony, wymiana strony bip, przesyłki listowe, wpłaty na rzecz Izby Rolniczej i PFRON, oplata za prowadzenie schroniska).

GOSPODARKA POZABUDŻETOWA

Gminny Ośrodek Kultury

Stan środków na początku roku- plan 6.875,82 zł wykonanie 6.875,82 zł,

Przychody na plan 424.000,00zł wyniosły 432.708,90zł tj. 102% w tym:

- dotacja podmiotowa z budżetu gminy- plan 370.000,00 zł wykonanie 370.000,00 zł tj. 100%,

- dotacja celowa z budżetu gminy z przeznaczeniem na organizację imprez sportowych - plan

12.000,00zł wykonanie 12.000,00 zł tj.100%

-dotacja celowa z budżetu gminy z przeznaczeniem na udostępnienie i popularyzację kultury - plan

30.000,00zł wykonanie 30.000,00 zł tj.100%

- pozostałe przychody- plan 12.000,00 zł wykonano 20.708,90zł tj. 172%( darowizny osób

fizycznych, wynajem sali i sprzętu, odszkodowanie, odsetki)

Na działalność Ośrodków Kultury zaplanowano kwotę 424.000,00zł-koszty wyniosły 422.858,47zł tj.100% w tym:

a) wynagrodzenia i składki od nich naliczane na plan 286.269,70zł koszty 285.662,05zł tj.100%,

b) świadczenia na rzecz osób fizycznych- plan 1.200,00zł koszty 1.160,33zł tj. 100%- środki bhp,

c) zakup towarów i usług na plan 105.837,86zł koszty 105.528,40zł tj.100% w tym między innymi:

zakup opału, energii i wody, środków czystości, materiałów do drobnych napraw sprzętu i

pomieszczeń, art. biurowych, materiałów do pracy z dziećmi, opłaty pocztowe, usługi

telefonii stacjonarnej i komórkowej, opłaty za Internet, utrzymanie bip, usługi transportowe

zespołów: Bierzwniczanki, Świetliki, Koła Filatelistycznego, odśnieżnie budynków, wykonanie

frontu sceny wraz z podświetleniem sceny, remont kotłowni w Pławnie, doposażenie Ośrodka

Kultury w Bierzwniku w : 3 komputery i drukarkę, projektor, 2 szafy aktowe, sztalugi do

wystaw prac artystycznych, lodówko-zamrażarkę i podgrzewacz do wody, usługi kominiarskie,

i transportowe, organizacja Przeglądu Amatorskiego Ruchu Artystycznego, Inauguracji Roku

Kulturalnego, Dnia Kobiet, Półfinału 50 Ogólnopolskiego Młodzieżowego Konkursu

Filatelistycznego ,,Szlakiem Renesansu", Wieczoru Poezji, Balu przebierańców, Festiwali:

Piosenki Strażackiej, Piosenki Patriotycznej i Żołnierskiej, prowizje bankowe,

- organizacja imprez sportowych :(turniej szachowy i tenisa stołowego, regionalny uni hokej,

halową ligę tenisa ziemnego, majówkę i Dzień Dziecka na sportowo, sportowy turniej Miast,

mistrzostwa gminy w warcabach, dyplomy, puchary, statuetki, ubezpieczenie zawodników,

transport),

- udostępnienie i popularyzację kultury -zorganizowano imprezę pn. ,,Noc Świętojańska - piknik

rodzinny" - 23.06,2012r, Dożynki Gminne - 02.09.2012r, Narodowe Święto Niepodległości

09.11.2012r ( materiały dekoracyjne, materiały do wykonania wieńców dożynkowych, potraw

regionalnych, konkursu sołectw)

d) spłata zaciągniętego kredytu na plan 5.717,70zł koszty 5.717,70zł tj.100%.

e) odsetki od zaciągniętego kredytu na plan 8.291,00zł koszty 8.291,00 zł tj.100%,

f) pozostałe koszty na plan 16.683,74,00zł koszty 16.498,99 zł tj. 99% (podróże służbowe,

szkolenia, świadczenia urlopowe pracowników, ubezpieczenia uczestników imprez).

g) stan środków na koniec okresu sprawozdawczego - plan 963,96 wykonanie 13.745,22zł.

W dniu 06.03.2012r otrzymano z PROW kwotę 454.282,30 zł za remont świetlic wiejskich w Bierzwniku, Pławnie i Łasku, którą spłacono zaciągnięty kredyt bankowy w dniu 10.12.2010r.

Gminna Biblioteka Publiczna

Stan środków na początku roku 0,00 zł wykonanie 0,00 zł

Przychody na plan 126.812,21zł wyniosły 126.918,21 zł tj.100% w tym:

- dotacja podmiotowa z budżetu gminy - plan 121.000,00 zł wykonanie 121.000,00 zł tj.100%,

- dotacja celowa -na plan 5.712,21zł otrzymano 5.712,21złtj. 100% z Fundacji Orange na

popularyzację i zwiększenie usług z Internetu przez użytkowników bibliotek i Biblioteki

Narodowej na zakup nowości wydawniczych.

- pozostałe przychody- na pan 100,00zł wykonano 206,00zł tj.206%(darowizna pieniężna-100,00zł,

sprzedaż makulatury-116,00zł)

Na funkcjonowanie bibliotek zaplanowano kwotę 126.812, zł koszty wynosiły 126.712,21zł

tj.100% w tym:

- wynagrodzenia i składki od nich naliczane - plan 90.081,00 zł wykonano 90.049,26 zł tj.100%,

- świadczenia na rzecz osób fizycznych- plan 65,00zł wykonano 65,00zł tj. 100%,

- zakup towarów i usług- plan 35.601,21zł wykonanie 35.537,63zł tj.100% w tym: zakup książek, opału, energii i wody, usług telekomunikacyjnych i internetowych, materiałów do pracy z dziećmi i biurowych, środków czystości, badania lekarski, wywóz nieczystości, znaczki pocztowe, prowizje bankowe,

- pozostałe koszty- plan 1.065,00 zł wykonanie 1.060,32zł tj.100% - są to koszty podróży służbowych, ubezpieczenie mienia, szkolenia pracowników,

- stan środków na koniec roku - plan 0zł wykonanie 206,00zł.

W 2012r otrzymano w darze od czytelników książki o wartości 9.114,81zł.

Zakład Gospodarki Komunalnej

Stan środków obrotowych na początku roku - plan 14.130,35 zł wykonanie 14.130,35 zł, Przychody na plan 775.970,00 zł wyniosły 801.084,69zł tj.103% w tym:

- przychody z prowadzonej działalności - plan 752.970,00 zł wykonanie 778.771,14zł tj.103%,

- pozostałe przychody - plan 3.000,00 zł wykonanie 2.882,80 zł tj.96%,

- pozostałe odsetki -plan 8.000,00 zł wykonanie 7.430,45 zł tj. 93%,

-dotacje celowe z budżetu gminy na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące do

sektora finansów publicznych- plan 12.000,00 zł wykonanie 12.000,00zł tj. 100%.

Na funkcjonowanie zakładu zaplanowano kwotę 790.000,00 zł koszty wynosiły 789.212,96zł tj.100% w tym:

a)wynagrodzenia i składki od nich naliczane- plan 300.690,00 zł, wykonanie -300.614,77 zł tj.100%,

b)zakup towarów i usług - plan 409.510,00 zł, wykonanie - 405.650,51zł tj.99% w tym:

? wydatki związane z badaniami wody, dozorem technicznym, usługami laboratoryjnymi związanymi z badaniami ścieków, badanie gleby,

? wydatki związane z zakupem tuszy, papieru do drukarki, szkoleniem pracowników,

? wydatki związane z zakupem usług telekomunikacyjnych, Internetu, opłata za wynajem pomieszczeń w GOPS, prowizje bankowe, opłaty pocztowe, obsługa bhp, badania profilaktyczne pracowników,

? zakup usług remontowych tj. wynajęcie dźwigu podczas wymiany pompy na stacji uzdatniania wody, wypompowywanie ścieków podczas awarii z przepompowni sieciowych, studzienek i kanalizacji, płukanie i czyszczenie przepompowni sieciowych,

? zakup energii elektrycznej,

? zakup materiałów i wyposażenia tj. pompy głębinowej, wodomierzy, śrubunków, plomb, zaworów na przyłącza wodociągowe, materiały budowlane, farby do ogrodzenia, uszczelki do pomp sieciowych, mierniki elektryczne, klucze, zasuwa, złączki PE, paliwo do kosiarki, siarczan żelazowy PIX 113, koagulant, drut do zamykania worków, worki na osad, żel do rozpuszczania tłuszczy, wyposażenie Bhp pracowników, art. biurowe, teflon, smary do konserwacji, kształtki, zakup wyka szarki i dmuchawy do liści z osprętem, wykonanie map interaktywnych dla cmentarzy-Breń, Klasztorne i Pławno.

c)pozostałe koszty - plan 64.660,00 zł, wykonanie - 64.523,19zł tj.100%, w tym:

opłaty środowiskowe, przydział odzieży dla pracowników, profilaktyczne napoje, ryczałty

samochodowe, delegacje, fundusz świadczeń socjalnych.

d) środki na wydatki majątkowe - plan 15.140,00 zł, wykonanie - 15.136,49 zł tj.100% w tym:

-wydatki związane z zakupem strony internetowej cmentarzy,

-wykonanie ogrzewania budynku krat i Draimadu na oczyszczalni ścieków w Bierzwniku,

-wykonanie przecisku pod drogą wojewódzką przy ul. Mickiewicza celem doprowadzenia wody.

Stan środków obrotowych na koniec okresu sprawozdawczego-plan 100,35zł wykonanie 26.002,08zł.

Na koniec okresu sprawozdawczego należności wyniosły 84.799,61zł, w tym wymagalne 58.084,40zł (niezapłacone faktury za wodę i ścieki), natomiast zobowiązania wyniosły 60.498,38zł (energia, regeneracja pomp, opłata badanie wody i ścieków, wywóz ścieków podczas awarii, szkolenie, artykuły biurowe).

Bierzwnik , dnia 14.03. 2013r.

Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Bierzwnik
z dnia 26 czerwca 2013 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Bierzwnik
z dnia 26 czerwca 2013 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Bierzwnik
z dnia 26 czerwca 2013 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Bierzwnik
z dnia 26 czerwca 2013 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Bierzwnik
z dnia 26 czerwca 2013 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Bierzwnik
z dnia 26 czerwca 2013 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Bierzwnik
z dnia 26 czerwca 2013 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr ....................
Wójta Gminy Bierzwnik
z dnia 26 czerwca 2013 r.
Zalacznik9.pdf

#

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00