Akt prawny
Alerty
Uchwała Nr XXVIII/277/2012 Rady Miejskiej w Drawsku Pomorskim
z dnia 29 listopada 2012 r.
w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Na podstawie art. 6l ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391), Rada Miejska w Drawsku Pomorskim uchwala, co następuje:
§ 1. 1. Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi, na terenie gminy Drawsko Pomorskie, zwaną dalej "opłatą", uiszcza się co miesiąc, do 20 dnia każdego miesiąca kalendarzowego, w którym będą odebrane odpady.
2. Opłatę uiszcza się przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim lub gotówką w punkcie kasowym w Urzędzie Miejskim w Drawsku Pomorskim przy ulicy Generała Władysława Sikorskiego 41 w Drawsku Pomorskim.
§ 2. Traci moc uchwała Nr XXVIII/267/2012 Rady Miejskiej w Drawsku Pomorskim z dnia 25 października 2012 r. w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 r.
Przewodniczący Rady Miejskiej w Drawsku Pomorskim |
Uzasadnienie
Rada Miejska w Drawsku Pomorskim, do końca 2012 r. obowiązana jest podjąć niniejszą uchwałę, w celu określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Właściciele nieruchomości zamieszkałych, zobowiązani będą ponosić na rzecz gminy, opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Z pobranych opłat gmina pokrywać będzie koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, które obejmują:
- koszty odbioru, zbierania i transportu odpadów komunalnych, komunalnych także ich prawidłowego przetworzenia (poprzez odzysk lub unieszkodliwianie w odpowiednich instalacjach),
- koszty tworzenia i utrzymania punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych,
- koszty obsługi administracyjnej systemu.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi powinny być uiszczane przez właścicieli nieruchomości w terminie pozwalającym na bieżące finansowanie kosztów systemu (koszty przedsiębiorcy, który wygra przetarg na świadczenie usług w zakresie odbioru i transportu odpadów komunalnych, koszty administracyjne systemu, koszty eksploatacji punktów selektywnego zbierania odpadów komunalnych), wskazano więc częstotliwość miesięczną z terminem uiszczania opłaty do 20 dnia każdego miesiąca, w którym będą odebrane odpady, począwszy od lipca 2013 r. - tj. miesiąca, w którym system zacznie funkcjonować.
Ze względów praktycznych, właściciel nieruchomości powinien mieć możliwość uiszczenia opłaty przelewem na rachunek bankowy, lub gotówką w punkcie kasowym Urzędu Miejskiego w Drawsku Pomorskim.