Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2013 poz. 64

Uchwała Nr XXIV/224/2012 Rady Gminy Sławno

z dnia 23 listopada 2012 r.

w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów w zamian za uiszczoną opłatę, w szczególności ilość odpadów komunalnych, częstotliwość i sposób świadczenia usług


Na podstawie: - art. 18 ust. 2 pkt 15, art. 40 ust. 1, art. 41 ust. 1 i art. 42 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 200l r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. ), - oraz na podstawie art. 6r ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391 z późn. zm.)
Rada Gminy Sławno uchwala, co następuje:
§ 1. Ustala się szczegółowy sposób i zakres świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości ( współwłaściciel, użytkownik wieczysty oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością ) i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi:
a) odpady komunalne, segregowane i niesegregowane, będą odbierane od właścicieli nieruchomości przez podmiot wyłoniony w drodze przetargu do odbioru i zagospodarowania odpadów komunalnych,
b) właściciel nieruchomości jest zobowiązany umieścić pojemniki wypełnione odpadami komunalnymi w miejscu wyodrębnionym, dostępnym dla pracowników podmiotu wyłonionego w drodze przetargu, bez konieczności otwierania wejścia na teren nieruchomości, lub gdy takiej możliwości nie ma, należy wystawić je w dniu odbioru przez podmiot wyłoniony w drodze przetargu na chodnik lub ulice przed wejściem na teren nieruchomości. Dopuszcza się także wjazd na teren nieruchomości pojazdów podmiotu wyłonionego w drodze przetargu w celu odbioru odpadów komunalnych zgromadzonych w pojemnikach.
§ 2. Ustala się, iż:
1) od właściciela nieruchomości należy odebrać każdą zebraną przez niego ilość odpadów komunalnych,
2) odbieranie zmieszanych odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości będzie prowadzone z częstotliwością:
a) 1x na dwa tygodnie w okresie od 1 kwietnia do 31 października,
b) 1x co cztery tygodnie w okresie od 1 listopada do 31 marca,
c) w budynkach wielorodzinnych ( 8 lokali i więcej ) 1x na dwa tygodnie przez cały rok,
3) odbieranie papieru, tektury, szkła, tworzywa sztucznego, metali, odpadów wielomateriałowych gromadzonych w określonych w § 3 pojemnikach, w tym workach z foli LDPE, prowadzone będzie w zabudowie jednorodzinnej i wielorodzinnej co miesiąc - dotyczy to pojemników i worków pełnych,
4) niezapełnione worki wyszczególnione w pkt 3, będą odbierane w momencie ich zapełnienia w kolejnym terminie odbioru,
5) odbieranie odpadów zielonych gromadzonych w określonych w § 3 pojemnikach, w tym workach z foli LDPE będzie prowadzone w okresie od 1 kwietnia do 31 października raz w miesiącu,
6) odbieranie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego będzie prowadzone z częstotliwością dwa razy w roku w poszczególnych sołectwach,
7) odbiór odpadów wielkogabarytowych będzie miał miejsce w terminach wyznaczonych przez przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne raz na kwartał,
8) przeterminowane leki należy przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie aptek i placówek służby zdrowia,
9) zużyte baterie i akumulatory, inne niż przemysłowe i samochodowe, należy przekazywać do punktów zbiórki zlokalizowanych na terenie placówek oświaty,
10) dopuszcza się przekazywanie pozostałych frakcji odpadów tj. chemikalia, zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe ( w ilości do 2m3/mieszkańca/rok ) oraz zużyte opony, powstałe w gospodarstwie domowym do punktu selektywnej zbiórki wskazanego przez przedsiębiorcę odbierającego odpady.
§ 3. Gmina organizuje odbiór wszystkich odpadów komunalnych wytworzonych przez jej mieszkańców z następujących pojemników:
1) o pojemności 80 L, 90 L, 110 L,120 L, 240 L, 1100 L, 2500 L,
2) z tworzywa sztucznego oznaczonych odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju odpadu selektywnie zebranego,
3) koszy ulicznych o pojemności od 35 do 70 L,
4) worków z foli LDPE o pojemności od 60 do 120 L oznaczonych odpowiednimi kolorami w stosunku do każdego rodzaju zbieranego selektywnie odpadu z przeznaczeniem na:
a) papier i makulaturę,
b) tworzywa sztuczne, metal i odpady wielomateriałowe,
c) szkło,
d) odpady ulegające biodegradacji, w tym odpady zielone.
§ 4. Przedsiębiorca wyłoniony w drodze przetargu na odbiór odpadów komunalnych zobowiązany jest podać do publicznej wiadomości, na tablicach ogłoszeń w poszczególnych sołectwach oraz w lokalnej prasie terminy odbioru poszczególnych frakcji odpadów komunalnych. Powyższa informacja zostanie ogłoszona również na stronie internetowej Gminy Sławno.
§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Sławno.
§ 6. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2013 r.
Przewodniczący Rady Gminy Sławno

Marta Hołowata
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00