Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2013 poz. 46

Uchwała Nr XXII/186/12 Rady Gminy Świeszyno

z dnia 26 listopada 2012 r.

w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świeszyno

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675; z 2011 r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281; z 2012 r. poz. 567) i art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2012 r. poz. 391), po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Koszalinie uchwala się, co następuje :

§ 1. Przyjmuje się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świeszyno stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała Nr XXI/172/12 Rady Gminy Świeszyno z dnia 25 października 2012 r. w sprawie przyjęcia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Świeszyno.

§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Świeszyno.

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

§ 5. Uchwała podlega ogłoszeniu na tablicy ogłoszeń Urzędu Gminy Świeszyno, stronie internetowej w Biuletynie Informacji Publicznej Gminy Świeszyno.

Przewodniczący Rady Gminy Świeszyno


Cezary Czenko


Załącznik do Uchwały Nr XXII/186/12
Rady Gminy Świeszyno
z dnia 26 listopada 2012 r.

REGULAMIN UTRZYMANIA CZYSTOŚCI I PORZĄDKU NA TERENIE GMINY ŚWIESZYNO

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. Regulamin określa szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości położonych w granicach administracyjnych gminy Świeszyno, dotyczące:

1) wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości obejmujących:

a) prowadzenie we wskazanym zakresie selektywnego zbierania i odbierania odpadów komunalnych, w tym powstających w gospodarstwach domowych
przeterminowanych leków i chemikaliów, zużytych baterii i akumulatorów,
zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, mebli i innych odpadów
wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, a także odpadów zielonych;

b) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości
służących do użytku publicznego;

c) mycie i naprawy pojazdów samochodowych poza myjniami i warsztatami naprawczymi;

2) rodzaju i minimalnej pojemności urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym;

3) częstotliwości i sposobu pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego;

4) innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami;

5) obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku;

6) wymagań utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych
z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach;

7) wyznaczania obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej
przeprowadzania.

§ 2. 1. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:

1) nieczystościach ciekłych - rozumie się przez to ścieki gromadzone przejściowo
w zbiornikach bezodpływowych;

2) stacjach zlewnych - rozumie się przez to instalacje i urządzenia zlokalizowane przy kolektorach sieci kanalizacyjnej lub przy oczyszczalniach ścieków, służące do przyjmowania nieczystości ciekłych dowożonych pojazdami asenizacyjnymi z miejsc gromadzenia;

3) właścicielach nieruchomości - rozumie się przez to także współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, oraz inne podmioty władające nieruchomością;

4) zbiornikach bezodpływowych - rozumie się przez to instalacje i urządzenia przeznaczone do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich powstawania;

5) zwierzętach domowych - rozumie się przez to zwierzęta tradycyjnie przebywające wraz z człowiekiem w jego domu lub innym odpowiednim pomieszczeniu, utrzymywane przez człowieka w charakterze jego towarzysza;

6) zwierzętach gospodarskich - rozumie się przez to zwierzęta gospodarskie
w rozumieniu przepisów o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich
w tym: koniowate, bydło, jeleniowate, drób, świnie, owce, kozy, pszczoły, zwierzęta futerkowe.

2. W ramach odpadów komunalnych wyodrębnia się następujące rodzaje odpadów:

1) ulegające biodegradacji - rozumie się przez to odpady komunalne, które ulegają rozkładowi tlenowemu lub beztlenowemu przy udziale mikroorganizmów;

2) wielkogabarytowe - rozumie się przez to odpady komunalne, które ze względu na swoje rozmiary lub masę nie mogą być umieszczone w typowych pojemnikach
z wyłączeniem zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego;

3) niebezpieczne - rozumie się przez to odpady komunalne, które zawierają składniki niebezpieczne oraz posiadają właściwości niebezpieczne określone w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. z 2007 r. Nr 39, poz. 251 z późn. zm.);

4) niesegregowane - rozumie się przez to odpady komunalne nie poddane selektywnemu zbieraniu;

5) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - rozumie się przez to sprzęt wymieniony w załączniku nr 1 do ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym (Dz. U. Nr 180 poz. 1495 z późn. zm.), pochodzący z gospodarstw domowych lub z innych źródeł, który ze względu na charakter i ilość jest podobny do zużytego sprzętu pochodzącego z gospodarstw domowych, stanowiący odpady komunalne w rozumieniu przepisów o odpadach;

6) budowlane - rozumie się przez to odpady pochodzące z budowy, remontów, demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej (włączając glebę i ziemię z terenów zanieczyszczonych).

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku
na terenie nieruchomości

§ 3. 1. Na każdego właściciela nieruchomości nakłada się obowiązek:

1) wyposażenia nieruchomości w opisane w niniejszym Regulaminie urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych oraz utrzymywania tych urządzeń
w odpowiednim stanie sanitarnym, technicznym i porządkowym;

2) w przypadku zbierania odpadów komunalnych powstających w gospodarstwach domowych, przygotowania terenu do postawienia urządzeń służących do zbierania odpadów komunalnych oraz gromadzenia w tych urządzeniach odpadów komunalnych powstających w gospodarstwie domowym;

3) w przypadku zbierania odpadów komunalnych powstających poza gospodarstwami domowymi, wyposażenia nieruchomości w urządzenia służące do zbierania odpadów komunalnych (worki, pojemniki i kontenery).

4) w przypadku braku możliwości przyłączenia nieruchomości do sieci kanalizacyjnej - wyposażenia w szczelny zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w odrębnych przepisach;

5) przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość przed wybudowaniem sieci kanalizacji sanitarnej została wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w odrębnych przepisach;

6) usuwania zanieczyszczeń z powierzchni nieruchomości i gromadzenia ich
w urządzeniach wymienionych w pkt 1;

7) uprzątnięcia błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, przy czym za taki chodnik uznaje się wydzieloną część drogi służącą dla ruchu pieszego, położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości; śnieg i lód oraz błoto pośniegowe należy pryzmować przy krawężniku, zabrania się usuwania ich na jezdnię;

8) usuwania odpadów komunalnych niepochodzących z gospodarstw domowych
i nieczystości ciekłych według częstotliwości ustalonej w § 9 i § 10, na podstawie umowy z przedsiębiorcą uprawnionym do prowadzenia działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych oraz opróżniania zbiorników bezodpływowych, na terenie Gminy Świeszyno;

9) uiszczania opłat za odbieranie odpadów komunalnych pochodzących
z gospodarstw domowych na zasadach ustalonych uchwałą Rady Gminy Świeszyno.

2. Wykonywanie obowiązków, o których mowa w ust. 1 na terenie budowy, należy do wykonawcy robót budowlanych.

3. Uprzątnięcie i pozbywanie się błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z przystanków komunikacyjnych oraz z torowisk kolejowych należy do obowiązków przedsiębiorców użytkujących tereny służące komunikacji publicznej.

4. Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do zarządców poszczególnych kategorii dróg. Do obowiązków zarządców dróg należy także zbieranie i pozbywanie się odpadów zgromadzonych w urządzeniach do tego przeznaczonych i utrzymanie tych urządzeń w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

5. Obowiązki utrzymania czystości i porządku na terenach innych niż wymienione
w ust. 1 - 5 należą do gminy.

§ 4. Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkami wielolokalowymi - właściciele nieruchomości (spółdzielnie mieszkaniowe, wspólnoty mieszkaniowe i inni) ustalają wewnętrzne zasady porządku, zgodne z przepisami niniejszego regulaminu.

§ 5. 1. Mycie pojazdów samochodowych, należących do właścicieli nieruchomości (dotyczy wyłącznie nadwozi), poza myjniami może odbywać się na utwardzonym terenie nieruchomości pod warunkiem niezanieczyszczania środowiska, poprzez używanie środków myjących biodegradowalnych i odprowadzania ścieków do kanalizacji zbiorczej lub do zbiorników bezodpływowych.

2. Naprawy pojazdów samochodowych, należących do właścicieli nieruchomości, poza warsztatami naprawczymi mogą odbywać się na terenie nieruchomości, pod warunkiem, że nie są uciążliwe dla sąsiednich nieruchomości, a powstające odpady będą gromadzone w sposób opisany w niniejszym regulaminie.

§ 6. W przypadku prowadzenia na nieruchomości działalności gospodarczej,
w wyniku której powstają odpady inne niż komunalne, zastosowanie mają przepisy ustawy o odpadach.

Rozdział 3.
Rodzaj i minimalna pojemność urządzeń przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunki rozmieszczania tych urządzeń i ich utrzymania
w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

§ 7. 1. Odpady komunalne należy gromadzić w workach, pojemnikach lub kontenerach o minimalnej pojemności, uwzględniającej następujące normy:

1) dla budynków mieszkalnych 20 l na mieszkańca, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na każdą nieruchomość; odpady segregowane można gromadzić w workach o pojemności co najmniej 60 l;

2) dla szkół wszelkiego typu - 3 l na każdego ucznia i pracownika;

3) dla żłobków i przedszkoli - 3 l na każde dziecko i pracownika;

4) dla lokali handlowych - 50 l na każde 10m2powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na lokal;

5) dla punktów handlowych poza lokalem - 50 l na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 l na każdy punkt;

6) dla lokali gastronomicznych - 20 l na jedno miejsce konsumpcyjne;

7) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji - co najmniej jeden pojemnik 120 l;

8) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych - pojemnik 120 l na każdych 10 pracowników;

9) dla domów opieki, internatów, koszar, hoteli, pensjonatów - 20 l na jedno łóżko;

10) dla ogródków działkowych - 20 l na każdą działkę w okresie od 1 marca do 31 października każdego roku, i 5 l poza tym okresem.

2. W przypadkach określonych w ust. 1 pkt 4 i 5, jeśli jest prowadzona działalność spożywcza (w tym sklepy spożywcze) lub gastronomiczna, oraz w ust. 1 pkt 6 i 7, należy dodatkowo, na zewnątrz poza lokalem, ustawić dostateczną liczbę koszy na odpady.

3. Odpady komunalne należy zbierać w sposób selektywny.

4. W drodze selektywnej zbiórki wydzieleniu z wytworzonych na terenie nieruchomości odpadów komunalnych podlegają odpady:

1) ulegające biodegradacji;

2) makulatura;

3) tworzywa sztuczne;

4) tekstylia;

5) szkło;

6) metale;

7) opakowania z materiałów wymienionych w pkt 2 - 6, w tym opakowania wielomateriałowe;

8) odpady wielkogabarytowe;

9) odpady budowlane;

10) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

11) odpady niebezpieczne zawarte w odpadach komunalnych.

5. Do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować pojemniki
o następujących, ujednoliconych kolorach:

1) niebieski z przeznaczeniem na makulaturę i tekstylia;

2) żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe;

3) zielony z przeznaczeniem na szkło.

4) pojemniki powinny posiadać logo lub nazwę przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów i oznaczenia określające rodzaj gromadzonych odpadów.

6. Do selektywnego gromadzenia odpadów należy stosować worki o następujących ujednoliconych kolorach:

1) niebieski z przeznaczeniem na makulaturę i tekstylia;

2) żółty z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale, szkło i opakowania wielomateriałowe;

3) zielony z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji;

4) czarny z przeznaczeniem na odpady pozostałe po wydzieleniu odpadów podlegających segregacji.

5) worki powinny posiadać logo lub nazwę przedsiębiorcy prowadzącego działalność
w zakresie odbierania odpadów i oznaczenia określające rodzaj gromadzonych odpadów.

7. Przeterminowane leki należy wydzielić ze strumienia odpadów komunalnych
i przekazywać je do specjalistycznych pojemników znajdujących się w aptekach.

8. Zużyte baterie i akumulatory inne niż przemysłowe i samochodowe należy umieszczać w przeznaczonych do tego celu i specjalnie oznakowanych pojemnikach znajdujących się w punktach sprzedaży i innych miejscach wyposażonych w oznakowane pojemniki.

9. Akumulatory przemysłowe i samochodowe należy dostarczać do placówek handlowych i usługowych prowadzących ich sprzedaż lub wymianę.

10. Zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny pochodzący z terenu nieruchomości odbierany jest:

1) przez przedsiębiorców, działających w ramach umowy na odbieranie odpadów komunalnych;

2) w punktach sprzedaży, przy zakupie artykułu tego samego rodzaju, co zużyty, w ilości nie większej niż ilość kupionych artykułów;

3) w wyspecjalizowanych punktach zbierania zużytego sprzętu elektrycznego
i elektronicznego.

11. Odpady budowlane należy gromadzić w specjalnych pojemnikach lub kontenerach, uniemożliwiających pylenie.

12. Do odpadów zawierających azbest zastosowanie mają przepisy odpowiedniej ustawy.

13. Urządzenia do zbierania odpadów powinny być umieszczone w miejscach łatwo dostępnych, zarówno dla ich użytkowników, jak i dla pracowników przedsiębiorcy prowadzącego działalność w zakresie odbierania odpadów, w sposób nie powodujący nadmiernych uciążliwości i utrudnień dla mieszkańców nieruchomości lub osób trzecich.

14. Urządzenia do zbierania odpadów należy dezynfekować przynajmniej 1 raz w roku w sezonie letnim.

15. W miejscach publicznych (takich jak w szczególności chodniki, place, parki, zieleńce, przystanki autobusowe) odpady komunalne należy gromadzić w koszach ulicznych o pojemności 10 - 70 l.

16. Organizatorzy imprez masowych, mają obowiązek zapewnienia dostatecznej liczby pojemników bądź kontenerów do gromadzenia odpadów o pojemności 120 l na 20 osób, a także szaletów przenośnych 1 szalet na 100 osób uczestniczących w imprezie, jeżeli czas jej trwania nie przekracza 4 godzin. W wypadku gdy czas trwania imprezy jest dłuższy ilości te należy zwiększyć o 50% w stosunku do podanych wyżej, na każde następne 4 godziny trwania imprezy.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposób pozbywania się odpadów komunalnych
i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów
przeznaczonych do użytku publicznego

§ 8. 1. Odpady komunalne niesegregowane oraz odpady pozostałe po wydzieleniu w drodze selektywnej zbiórki należy usuwać z terenu nieruchomości nie rzadziej niż jeden raz na dwa tygodnie, z zastrzeżeniem ust. 2-4.

2. Odpady ulegające biodegradacji można zbierać i gromadzić w przydomowych kompostowniach, w sposób nieutrudniający korzystania z nieruchomości sąsiednich.

3. Odpady podlegające wydzieleniu w drodze selektywnej zbiórki odpadów wymienionych w § 7 ust. 6 należy usuwać z terenu nieruchomości nie rzadziej niż 1 raz w miesiącu.

4. W przypadku terenów przeznaczonych do użytku publicznego oraz placówek handlowo - usługowych, zlokalizowanych poza budynkami wprowadza się obowiązek usuwania odpadów w sposób systematyczny, gwarantujący zachowanie czystości i porządku zgodnie z niniejszym regulaminem.

5. W przypadku nieruchomości, na których organizowane są imprezy masowe, wprowadza się obowiązek usuwania odpadów niezwłocznie po zakończeniu imprezy.

§ 9. Właściciel nieruchomości nieskanalizowanej jest zobowiązany do opróżniania zbiorników bezodpływowych (szamb) z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia, uwzględniając następujące normy:

1) wytwarzanie ścieków w gospodarstwach domowych - 3,0 m3/osoba/miesiąc;

2) usługi:

a) pralnie - 17,0, dm3 / kg bielizny / doba,

b) bary, restauracje, jadłodajnie - 3,0 m3/1 miejsce/miesiąc,

c) kawiarnie - 0,8 m3/1 miejsce/miesiąc,

d) sklepy spożywcze - 2,0 m3/1 zatrudniony/miesiąc,

e) sklepy (poza spożywczymi) - 0,9 m3/1 zatrudniony/miesiąc,

f) apteki - 3,0 m3/1 zatrudniony/miesiąc,

g) przychodnie zdrowia - 0,5 m3/1 zatrudniony/miesiąc,

h) zakłady fryzjerskie i kosmetyczne - 4,5 m3/1 zatrudniony/miesiąc,

i) zakłady usługowe inne - 0,45 m3/1 zatrudniony/miesiąc.

3) zakłady produkcyjne:

a) bez natrysków - 0,45 m3/1 zatrudniony/miesiąc,

b) z natryskami - 1,5 m3/1 zatrudniony/miesiąc.

§ 10. Obowiązki w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych oraz usuwania odpadów komunalnych niepochodzących z gospodarstw domowych wykonywane są przez właścicieli nieruchomości za pośrednictwem przedsiębiorców uprawnionych do prowadzenia działalności w tym zakresie na terenie Gminy Świeszyno.

§ 11. Właściciele nieruchomości są zobowiązani do udokumentowania wykonywania obowiązków wskazanych w § 10. W tym celu okazują, na żądanie osób upoważnionych przez Wójta Gminy Świeszyno, umowy z przedsiębiorcami, o których mowa w § 10 oraz dowody (faktury, rachunki) płacenia za takie usługi.

Rozdział 5.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.

§ 12. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe są zobowiązane do zachowania bezpieczeństwa i środków ostrożności, zapewniających ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 13. 1. Do obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, a w szczególności psy, należy:

1) wyposażenie psa w obrożę;

2) prowadzenie psa na uwięzi, a pies rasy uznawanej za agresywną lub pies w inny sposób zagrażający otoczeniu musi mieć nałożony kaganiec;

3) stały, skuteczny dozór nad psami i innymi zwierzętami domowymi;

2. Zwolnienie psa ze smyczy jest dozwolone na terenie nieruchomości należycie ogrodzonej, w sposób uniemożliwiający jej opuszczenie przez psa i wykluczający dostęp osób trzecich.

Rozdział 6.
Wymagania w zakresie utrzymywania zwierząt gospodarskich
na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej.

§ 14. 1. Na terenie gminy zabrania się chowu zwierząt gospodarskich z wyłączeniem:

1) istniejących gospodarstw rolnych w rozumieniu ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz. 969 z późn. zm.) oraz działów specjalnych produkcji rolnej, w rozumieniu ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2012, poz. 361 z późn. zm.),

2) przydomowego chowu drobiu, królików i innych zwierząt futerkowych.

2. Na terenach wyłączonych z produkcji rolnej zwierzęta mogą być utrzymywane na prywatnych posesjach jedynie dla potrzeb własnego gospodarstwa domowego.

3. Utrzymujący zwierzęta gospodarskie jest zobowiązany:

1) nie powodować uciążliwości wobec osób trzecich w szczególności hałasu, odorów,

2) zabezpieczyć nieruchomość przed możliwością opuszczenia jej przez zwierzęta gospodarskie,

3) gromadzić i usuwać odchody zwierzęce w sposób zgodny z przepisami ustawy o nawozach i nawożeniu.

§ 15. Pszczoły powinny być trzymane w ulach, ustawionych w odległości co najmniej 10 m od granicy nieruchomości - w taki sposób, aby wylatujące i przylatujące pszczoły nie zakłócały korzystania z nieruchomości sąsiednich.

Rozdział 7.
Obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji i terminy jej przeprowadzania

§ 16. 1. Właściciele nieruchomości jednorodzinnych zobowiązani są do przeprowadzania deratyzacji w wypadku wystąpienia takiej potrzeby.

2. Właściciele nieruchomości zabudowanych budynkami wielorodzinnymi zobowiązani są do przeprowadzenia deratyzacji przynajmniej raz w roku

Rozdział 8.
Przepisy końcowe

§ 17. Regulamin wchodzi w życie w terminie określonym uchwałą.

Przewodniczący Rady Gminy Świeszyno


Cezary Czenko

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00