Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2012 poz. 3311

Uchwała Nr XXVI/319/2012 Rady Miejskiej w Bornem Sulinowie

z dnia 29 listopada 2012 r.

w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Borne Sulinowo

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271 i Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717 i Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055, Nr 116, poz. 1203 i Nr 167, poz. 1759; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441 i Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128 i Nr 181, poz. 1337; 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974 i Nr 173, poz. 1218; z 2008r. Nr 180, poz. 1111 i Nr 223, poz. 1458; z 2009r. Nr 52, poz. 420 i Nr 157, poz. 1241; z 2010r. Nr 28, poz. 142 i 146, Nr 40, poz. 230 i Nr 106, poz. 675; z 2011r. Nr 21, poz. 113, Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 149, poz. 887 i Nr 217, poz. 1281 oraz z 2012r. poz. 567) oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2012 r. poz. 391) Rada Miejska w Bornem Sulinowie uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Borne Sulinowo stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Bornego Sulinowa.

§ 3. Tracą moc uchwały:

1) Nr XXX/350/2005 Rady Miejskiej w Bornem Sulinowie z dnia 29 grudnia 2005r. w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Borne Sulinowo (Dz. Urz. Woj. Zach. Nr 44, poz. 782 z dnia 31 marca 2006 r.);

2) Nr XIV/144/2007 Rady Miejskiej w Bornem Sulinowie z dnia 6 grudnia 2007r. zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Borne Sulinowo (Dz. Urz. Woj. Zach. Nr 23, poz. 440 z dnia 28 lutego 2008 r.).

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej opublikowania w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

Przewodniczący Rady Miejskiej


dr inż. Tomasz Skowronek


Załącznik do Uchwały Nr XXVI/319/2012
Rady Miejskiej w Bornem Sulinowie
z dnia 29 listopada 2012 r.

Regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Borne Sulinowo

Rozdział 1.
Postanowienia ogólne

§ 1. Treść Regulaminu pozostaje w ścisłym związku z pojęciami i definicjami zawartymi w ustawie:

1) o utrzymaniu czystości i porządku w gminach z dnia 13 września 1996r.;

2) o odpadach z dnia 27 kwietnia 2001r.;

3) o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym z dnia 29 lipca 2005r.;

4) o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich z dnia 29 czerwca 2007r.;

5) o ochronie zwierząt z dnia 21 sierpnia 1997r. oraz

6) prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994r.

Rozdział 2.
Wymagania w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości

§ 2. 1. Na każdej nieruchomości, na której wytwarzane są odpady komunalne wprowadza się obowiązek selektywnego zbierania odpadów w zakresie określonym w niniejszym regulaminie.

2. Właściciele nieruchomości obowiązani są do prowadzenia selektywnego zbierania, a odbierający odpady do selektywnego odbierania odpadów wg następujących rodzajów:

1) szkło;

2) papier i tektura;

3) tworzywa sztuczne, metale i opakowania wielomateriałowe;

4) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny;

5) meble i inne odpady wielkogabarytowe, a także zużyte opony;

6) przeterminowane leki i chemikalia oraz zużyte baterie i akumulatory;

7) komunalne odpady zielone z terenów zielonych;

8) odpady budowlane i rozbiórkowe.

3. Odpady, o których mowa w ust. 2, z wyłączeniem wymienionych w pkt 4, 5, i 6, należy zbierać w pojemnikach określonych w rozdziale 3.

4. W zabudowie jednorodzinnej pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów określonych w ust.2 pkt 1-3 i 7, mogą być zastąpione workami, spełniającymi wymagania określone w rozdziale 3.

§ 3. 1. Wprowadza się obowiązek uprzątania przez właścicieli nieruchomości błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z części nieruchomości służącej do użytku publicznego, w tym z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, w sposób obejmujący usuwanie ręczne, mechaniczne lub za pomocą środków chemicznych prawnie dopuszczonych do tego celu.

2. Właściciel nieruchomości ma obowiązek uprzątnąć zanieczyszczenia wskazane w ust. 1 w sposób nie zanieczyszczający jezdni.

§ 4. 1. Mycie pojazdów samochodowych poza myjniami może się odbywać wyłącznie:

1) na terenie nieruchomości nie służącej do użytku publicznego tylko pod warunkiem, że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone w szczelnych zbiornikach bezodpływowych, w szczególności ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników wodnych lub do ziemi;

2) na terenach służących do użytku publicznego tylko w miejscach do tego przygotowanych i specjalnie oznaczonych.

2. Naprawa pojazdów samochodowych poza warsztatami samochodowymi może odbywać się wyłącznie w zakresie obejmującym drobne naprawy własnych samochodów oraz pod warunkiem:

1) nie powodowania uciążliwości dla właścicieli sąsiednich nieruchomości oraz negatywnego oddziaływania na środowisko;

2) gromadzenia powstających odpadów w urządzeniach do tego przeznaczonych.

Rozdział 3.
Rodzaje i minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz warunki rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym

§ 5. 1. W celu realizacji obowiązku utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości w gminie Borne Sulinowo do zbierania odpadów komunalnych należy stosować:

1) kosze na odpady komunalne o pojemności 120 L, 240 L, 1100 L;

2) worki o pojemności od 60 do 120 L;

3) kosze uliczne o pojemności od 35 do 70 L.

2. Określa się rodzaje pojemników i worków przeznaczonych do selektywnego zbierania odpadów przez właścicieli nieruchomości i dysponujących lokalami:

1) NIEBIESKI z przeznaczeniem na makulaturę i tekstylia;

2) ŻÓŁTY z przeznaczeniem na tworzywa sztuczne, metale;

3) BRĄZOWY z przeznaczeniem na odpady ulegające biodegradacji;

4) ZIELONY z przeznaczeniem na szkło i opakowania szklane.

3. Odpady komunalne należy gromadzić w pojemnikach o minimalnej pojemności, uwzględniającej następujące normy:

1) do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych w budynkach jednorodzinnych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) 1 - 4 osoby - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 5 osób i nie więcej niż 7 osób - w rozmiarze 240 L,

c) powyżej 7 osób - w rozmiarze 2 x 240 L lub 1100 L;

2) do zbierania segregowanych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych w budynkach jednorodzinnych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż trzy osoby - w rozmiarze 60 L,

b) nie mniej niż 4 osoby i nie więcej niż 6 osób - w rozmiarze 90 L,

c) nie mniej niż 7 osób i nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L;

3) do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych w budynkach wielorodzinnych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie mniej niż 10 osób i nie więcej niż 15 osób - w rozmiarze 2 x 240 L,

b) nie mniej niż 16 osób i nie więcej niż 25 osób - w rozmiarze 1100 L,

c) nie mniej niż 26 osób i nie więcej niż 30 osób - w rozmiarze 1100 L i 240 L,

d) nie mniej niż 31 osób i nie więcej niż 35 osób - w rozmiarze 2 x 1100 L;

4) do zbierania segregowanych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych w budynkach wielorodzinnych, jeżeli z takiego pojemnika korzysta:

a) nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 240 L,

c) nie mniej niż 21 osób i nie więcej niż 30 osób - w rozmiarze 1100 L,

d) nie mniej niż 31 osób i nie więcej niż 40 osób - w rozmiarze 2 x 1100 L;

5) do zbierania na terenie nieruchomości niesegregowanych (zmieszanych) odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z takiego pojemnika korzystają osoby w liczbie:

a) nie więcej niż 5 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 240 L,

c) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 2 x 240 L;

6) do zbierania na terenie nieruchomości segregowanych odpadów komunalnych dla właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy, jeżeli z takiego pojemnika korzystają osoby w liczbie:

a) nie więcej niż 5 osób - w rozmiarze 120 L,

b) nie mniej niż 6 osób i nie więcej niż 10 osób - w rozmiarze 120 L,

c) nie mniej niż 11 osób i nie więcej niż 20 osób - w rozmiarze 240 L;

7) dla szkół wszelkiego typu 3 L na każdego ucznia i pracownika;

8) dla żłobków i przedszkoli 3 L na każde dziecko i pracownika;

9) dla lokali handlowych 50 L na każde 10m2 powierzchni całkowitej, jednak co najmniej jeden pojemnik 120L na lokal;

10) dla punktów handlowych poza lokalem 50 L na każdego zatrudnionego, jednak co najmniej jeden pojemnik 120 L na każdy punkt;

11) dla lokali gastronomicznych 20 L na jedno miejsce konsumpcyjne;

12) dla ulicznych punktów szybkiej konsumpcji co najmniej jeden pojemnik 120 L;

13) dla zakładów rzemieślniczych, usługowych i produkcyjnych w odniesieniu do pomieszczeń biurowych i socjalnych pojemnik 120 L na każdych 10 pracowników;

14) dla hoteli, pensjonatów, domów opieki 20 L na jedno łóżko;

15) w przypadku lokali handlowych i gastronomicznych, dla zapewnienia czystości wymagane jest również ustawienie na zewnątrz, poza lokalem, co najmniej jednego pojemnika na odpady.

§ 6. 1. W stosunku do właścicieli nieruchomości, dla których nie ustalono w niniejszym regulaminie rodzaju minimalnych pojemników, stosuje się odpowiednio przepisy § 6 ust.3 pkt 5 i 6.

2. Ustala się dla właścicieli nieruchomości prowadzących ogrody działkowe do gromadzenia odpadów biodegradowalnych, w postaci liści i traw (odpady zielone) minimalny rozmiar pojemnika przeznaczonego na zbieranie tego rodzaju odpadów na poziomie 1100 L, jeżeli liczba osób korzystających jest nie mniejsza niż 10, bądź dopuszcza się poddanie kompostowaniu na potrzeby własne.

3. Do zbierania większej ilości odpadów komunalnych właściciele nieruchomości mogą stosować pojemniki określone w § 6.

§ 7. 1. Właściciel nieruchomości jest zobowiązany, w celu realizacji obowiązku zbierania odpadów komunalnych, do wyposażenia nieruchomości w pojemniki przeznaczone na odpady zmieszane oraz odpady zbierane selektywnie, określone w § 2 ust. 2 pkt 1-3 i 7, z zastrzeżeniem § 2 ust 4.

2. Obowiązek określony w ust. 1 właściciel nieruchomości zapewnia we własnym zakresie z uwzględnieniem warunków określonych w § 6 lub może skorzystać z usługi dostarczenia pojemników na odpady zmieszane oraz zbierane selektywnie, a w budownictwie jednorodzinnym również worków do selektywnej zbiórki odpadów przez przedsiębiorcę, na podstawie odrębnej umowy z tym przedsiębiorcą.

3. W zabudowie wielorodzinnej pojemniki na odpady zbierane selektywnie należy ustawić w miejscach zbierania odpadów zmieszanych lub w ich pobliżu.

4. W przypadku, gdy nie jest możliwe ustawienie pojemników na własnej nieruchomości, należy zapewnić ustawienie pojemników na nieruchomości położonej w bliskim sąsiedztwie, za zgodą właściciela tej nieruchomości.

5. W zabudowie wielorodzinnej dopuszcza się możliwość tworzenia tzw. "Gniazd" na odpady zbierane selektywnie (szkło, papier, tektura, tworzywa sztuczne, metale, opakowania wielomateriałowe) tj. wspólnych pojemników dla kilku nieruchomości pod warunkiem spełnienia warunków określonych w § 6.

6. Pojemniki na odpady komunalne, o których mowa w ust. 1 powinny być usytuowane na utwardzonej nawierzchni, w miejscu umożliwiającym swobodny dojazd pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów.

7. Obowiązkiem właściciela nieruchomości jest umożliwienie dojazdu pojazdów przeznaczonych do odbioru odpadów, poprzez usunięcie śniegu, lodu lub innych przeszkód na terenie własnej nieruchomości, uniemożliwiających dojazd do miejsca ustawienia pojemników.

8. Właściciel nieruchomości w zabudowie jednorodzinnej zobowiązany jest do wystawienia pojemników lub worków z odpadami komunalnymi przed wejściem na teren nieruchomości, w dniu odbioru odpadów o godzinie 7:00.

9. Właściciel nieruchomości zapewnia utrzymywanie pojemników w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym poprzez:

1) gromadzenie określonych rodzajów odpadów w wyłącznie do tego celu przeznaczonych, oznaczonych kolorystycznie i opisanych pojemnikach;

2) mycie i dezynfekcję pojemników;

3) gromadzenie odpadów w pojemniku w ilości nie powodującej ich wypadanie i przeciążanie pojemnika;

4) zamykanie pojemników;

5) utrzymanie w czystości miejsca ustawienia pojemników.

Rozdział 4.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości

§ 8. 1. Częstotliwość pozbywania się komunalnych odpadów z nieruchomości winna być dostosowana do ilości powstających na niej odpadów.

2. Ustala się następującą częstotliwość odbioru odpadów komunalnych z terenu nieruchomości, na których powstają odpady komunalne:

1) odpady komunalne zmieszane:

a) w budynkach jednorodzinnych - 1 raz na 2 tygodnie,

b) w budynkach wielorodzinnych - 1 raz w tygodniu,

c) w nieruchomościach niezamieszkałych - 1 raz na 2 tygodnie;

2) odpady segregowane z papieru, tektury, metali, opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych oraz szkło:

a) w budynkach jednorodzinnych - 1 raz w miesiącu,

b) w budynkach wielorodzinnych - 2 razy w tygodniu,

c) w nieruchomościach niezamieszkałych - 2 razy w miesiącu;

3) zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, meble i inne odpady wielkogabarytowe oraz zużyte opony:

a) w budynkach jednorodzinnych - 2 razy w roku,

b) w budynkach wielorodzinnych - 2 razy w roku,

c) w nieruchomościach niezamieszkałych - 2 razy w roku lub wg potrzeb we własnym zakresie;

4) komunalne odpady biodegradowalne:

a) w budynkach jednorodzinnych - 1 raz w miesiącu,

b) w budynkach wielorodzinnych - 1 raz w miesiącu,

c) w nieruchomościach niezamieszkałych - 1 raz w miesiącu.

3. Z terenów przeznaczonych do użytku publicznego częstotliwość odbierania odpadów powinna być dostosowana do potrzeb, jednak nie mniej niż 1 raz w tygodniu.

§ 9. 1. Właściciele nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy oraz nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, pozbywają się komunalnych odpadów z terenu nieruchomości w sposób obejmujący selektywne gromadzenie odpadów w pojemnikach i przekazywanie przedsiębiorcy wpisanemu do rejestru działalności regulowanej i wyłonionemu w postępowaniu przetargowym przeprowadzonym przez Burmistrza Bornego Sulinowa.

2. Właściciele nieruchomości, na których powstają odpady komunalne pozbywają się ich w sposób selektywny obejmujący:

1) gromadzenie i przekazanie odpadów szkła w jednym pojemniku lub worku;

2) gromadzenie i przekazanie odpadów z papieru i tektury w jednym pojemniku lub worku;

3) gromadzenie i przekazywanie odpadów z tworzyw sztucznych, metali oraz opakowań wielomateriałowych w jednym pojemniku lub worku;

4) gromadzenie i przekazywanie odpadów zielonych z terenów zielonych w jednym pojemniku lub worku;

5) wystawienie mebli i innych odpadów wielkogabarytowych, a także zużytych opon przed posesję przy krawędzi jezdni lub przy zasiekach śmietnikowych lub pojemnikach na odpady, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym harmonogramie, a poza harmonogramem poprzez indywidualne przekazanie ich do gminnego punktu odpadów selektywnych;

6) gromadzenie i przekazanie odpadów z remontów zbieranych w osobnych kontenerach lub workach przeznaczonych do tego rodzaju odpadów przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych wpisanym do rejestru działalności regulowanej na warunkach określonych w odrębnej umowie z przedsiębiorcą, albo przekazania ich za odpłatnością do gminnego punktu odpadów selektywnych;

7) gromadzenie i przekazanie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego, poprzez wystawienia przed posesję przy krawędzi jezdni lub przy zasiekach śmietnikowych lub pojemnikach na odpady, w terminach podanych w powszechnie udostępnionym harmonogramie, a poza harmonogramem poprzez przekazanie do gminnego punktu odpadów selektywnych lub punktów zbierania zorganizowanych przez sprzedawców tego sprzętu na zasadach określonych w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym;

8) gromadzenie i przekazanie zużytych baterii i akumulatorów poprzez przekazanie do punktów zbiórki odpadów selektywnie zbieranych, a w przypadku baterii również do oznaczonych pojemników znajdujących się w urzędach użyteczności publicznej, szkołach i sklepach;

9) gromadzenie i przekazanie przeterminowanych leków poprzez przekazanie do gminnego punktu odpadów selektywnych lub do oznaczonych pojemników ustawionych w aptekach;

10) gromadzenie i przekazanie pozostałych odpadów niebezpiecznych, w szczególności farb, klejów, rozpuszczalników, środków ochrony roślin, aerozoli, środków czyszczących, wywabiaczy plam, środków do konserwacji drewna oraz opakowań po tych substancjach, a także lamp fluorescencyjnych i akumulatorów, do gminnego punktu odpadów selektywnych;

11) gromadzenie w pojemniku lub worku bioodpadów (odpadów kuchennych z gospodarstw domowych oraz odpadów zielonych - trawa i liście) bądź poddanie kompostowaniu na potrzeby własne na terenie nieruchomości na której powstały, jeżeli nie powoduje to uciążliwości dla użytkowników sąsiednich nieruchomości.

§ 10. 1. Właściciele nieruchomości wyposażonych w zbiorniki bezodpływowe lub przydomowe oczyszczalne ścieków, zobowiązani są do zapewnienia systematycznego usuwania nieczystości ciekłych z urządzeń służących do ich gromadzenia, w sposób nie dopuszczający do ich przepełnienia, gwarantujący zachowanie czystości i porządku na nieruchomości.

2. Właściciele nieruchomości nie podłączonych do kanalizacji sanitarnej, której budowa w danym rejonie Gminy nie jest technicznie lub ekonomicznie uzasadniona, zobowiązany jest do gromadzenia nieczystości ciekłych w miejscu ich powstawania poprzez budowę zbiornika bezodpływowego lub wyposażenie nieruchomości w przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych spełniającą wymogi określone w przepisach odrębnych.

§ 11. Właściciele nieruchomości zobowiązani są do pozbywania się z terenu nieruchomości zwłok padłych zwierząt, w sposób obejmujący przekazanie zwłok zwierzęcia przedsiębiorcy prowadzącemu działalność gospodarczą, w zakresie odbioru odpadów lub posiadającemu zezwolenie na transport tego typu odpadów albo zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie prowadzenia grzebowisk i spalarni zwłok zwierzęcych i ich części, na podstawie indywidualnej umowy zawartej pomiędzy właścicielem nieruchomości, a tym przedsiębiorcą.

Rozdział 5.
Częstotliwość i sposoby pozbywania się odpadów komunalnych oraz rodzaje i
minimalna pojemność pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów na terenach
przeznaczonych do użytku publicznego i ich rozmieszczenie

§ 12. 1. Częstotliwość pozbywania się odpadów komunalnych z pojemników do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego musi być dostosowana do potrzeb, jednak nie może być mniejsza niż 1 raz na tydzień.

2. Określa się rodzaje oraz pojemność pojemników do zbierania odpadów na terenach przeznaczonych do użytku publicznego:

1) kosze uliczne o pojemności od 35 do 75 L;

2) zestawy pojemników przeznaczone do selektywnej zbiórki opakowań ze szkła, tworzyw sztucznych, metali, papieru i tektury, odpadów wielomateriałowych o pojemności od 120 L do 1100 L, oznakowane kolorami selektywnej zbiórki i opisane.

3. Pojemniki powinny być wykonane z materiału niepalnego, a ich konstrukcja powinna umożliwiać łatwe opróżnianie.

4. Rozmieszczenie pojemników powinno uwzględniać natężenia ruchu pieszego oraz ilości osób korzystających z obiektu.

5. Odległość pomiędzy koszami rozstawionymi na drogach publicznych, skwerach i w parkach nie powinna przekraczać 150 m.

Rozdział 6.
Inne wymagania wynikające z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami

§ 13. 1. W związku z przynależnością Gminy Borne Sulinowo do Regionu Szczecineckiego przekazywanie zebranych odpadów przez przedsiębiorcę wpisanego do rejestru działalności regulowanej musi następować do regionalnej instalacji przetwarzania odpadów komunalnych wymienionej w Planie Gospodarki Odpadami dla Województwa Zachodniopomorskiego.

2. W celu zmniejszenia objętości i uzyskania odpowiedniego poziomu segregacji odpadów należy:

1) redukować objętość odpadów surowcowych poprzez zgniatanie plastikowych butelek, puszek metalowych, opakowań wielomateriałowych oraz tekturowych przed umieszczeniem w pojemniku;

2) opróżniać opakowania z pozostałości produktu przed umieszczeniem w pojemniku;

3) minimalizować używanie jednorazowych toreb oraz opakowań.

Rozdział 7.
Obowiązki osób utrzymujących zwierzęta domowe, mające na celu ochronę przed
zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów
przeznaczonych do wspólnego użytku

§ 14. 1. Osoby utrzymujące zwierzęta domowe obowiązane są do:

1) zapewnienia właściwej opieki nad zwierzętami w celu niedopuszczenia do zagrożeń życia, zanieczyszczeń nieruchomości, terenów i obiektów użyteczności publicznej oraz obsługi ludności;

2) wyeliminowania zagrożeń i uciążliwości dla ludzi, w tym hałasu, nieprzyjemnej woni, roznoszenia pasożytów, insektów itp. oraz nie stwarzania uciążliwego oddziaływania na sąsiednią nieruchomość i jej mieszkańców;

3) niezwłocznego usuwania zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzęta na terenach publicznych, w szczególności takich jak drogi, chodniki, podwórka, parki i tereny zielone poprzez wrzucenie zanieczyszczeń do koszy na odpady uliczne. Obowiązek ten nie dotyczy osób niewidomych korzystających z pomocy psów przewodników;

4) wyprowadzania psów na teren publiczny w obroży i na smyczy, a w przypadku psa rasy uznawanej na podstawie odrębnych przepisów za agresywną lub w inny sposób zagrażającego otoczeniu, również w kagańcu.

2. Wymóg wyprowadzania psa na smyczy nie dotyczy psów znajdujących się na terenach prywatnych, w szczególności ogrodzonych nieruchomości.

3. Zwierzęta pozostawione bez opieki, wobec których nie zastosowano zabezpieczeń wyżej wymienionych, podlegają schwytaniu i dowiezieniu do schroniska dla bezdomnych zwierząt, z którym gmina Borne Sulinowo ma podpisaną stosowną umowę.

Rozdział 8.
Wymagania utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymywania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach

§ 15. 1. Zabrania się utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, przeznaczonych pod funkcję mieszkaniową wielorodzinną.

2. Dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej.

§ 16. 1. Zabrania się hodowli zwierząt w nieruchomościach przeznaczonych pod funkcje mieszkaniowe.

2. Prowadzący hodowlę zwierząt gospodarskich jest zobowiązany:

1) zapewnić gromadzenie i usuwanie powstających w związku z hodowlą odpadów i nieczystości w sposób zgodny z prawem, w tym z wymogami regulaminu;

2) nie dopuszczać do zanieczyszczenia terenu nieruchomości;

3) nie dopuszczać do powstawania wobec innych osób zamieszkujących na tej samej nieruchomości lub nieruchomościach sąsiednich uciążliwości takich jak: hałas, odór.

3. Ule pszczele powinny być stawiane w odległości nie mniejszej niż 30 m od zabudowań mieszkalnych i dróg publicznych i co najmniej 10 m od granicy nieruchomości w taki sposób, aby wylatujące i przelatujące pszczoły nie stanowiły uciążliwości dla właścicieli nieruchomości sąsiednich.

§ 17. Zabrania się zanieczyszczania nieruchomości, ulic i innych miejsc publicznych odchodami zwierząt, karmą, ściółką lub innymi odpadami pochodzącymi z hodowli.

Rozdział 9.

Wyznaczenie obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzania

§ 18. Wprowadza się obowiązek przeprowadzania deratyzacji na terenie gminy Borne Sulinowo w miesiącach marzec i październik.

§ 19. Obowiązkowej deratyzacji podlegają:

1) obiekty użyteczności publicznej i obsługi ludności;

2) domy mieszkalne i budynki gospodarcze nieprzyłączone do kanalizacji sanitarnej;

3) budynki zamieszkania zbiorowego, budynki wielorodzinne oraz wielolokalowe;

4) zabudowane miejsca na pojemniki służące do gromadzenia odpadów komunalnych;

5) pomieszczenia dla zwierząt gospodarskich;

6) targowiska miejskie;

7) szalety publiczne.

§ 20. W przypadku wystąpienia populacji gryzoni, stwarzającej zagrożenie sanitarne, Burmistrz Bornego Sulinowa określi, w uzgodnieniu z Państwowym Powiatowym Inspektorem Sanitarnym, obszary podlegające obowiązkowej deratyzacji oraz termin jej przeprowadzenia.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00