Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2012 poz. 3210

Sprawozdanie Burmistrza Trzebiatowa

z dnia 15 marca 2012 r.

z wykonania budżetu za 2011 r


Uchwałą Rady Miejskiej w Trzebiatowie nr IV/11/11 z dnia 27 stycznia 2011 r. uchwalony został budżet gminy Trzebiatów na rok 2011.

Plan po stronie dochodów wynosił 78.583.148 zł, a po stronie wydatków 92.020.199 zł. Deficyt w kwocie 13.437.051 zł zaplanowano pokryć: przychodami pochodzącymi z zaciągniętej w tym roku pożyczki, emisją obligacji, spłatą rat udzielonych pożyczek w latach ubiegłych oraz nadwyżką środków na rachunku bankowym z lat ubiegłych.

Uchwałą Rady Miejskiej w Trzebiatowie Nr VI/34/11 z dnia 31 marca 2011 r. zwiększono przychody budżetu Gminy o kwotę 291.000 zł, w związku ze zwiększeniem nadwyżki środków na rachunku bankowym z lat ubiegłych.

W roku 2011 Gmina Trzebiatów podjęła starania o umorzenie dwóch pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w tym kwoty 198.000 zł, stanowiącej 30 % pożyczki Nr 11/S/03/OW/-KM/P, zaciągniętej dnia 19.05.2003 r. na dofinansowanie zadania "Budowa kanalizacji sanitarnej i deszczowej w Trzebiatowie - etap I". Druga pożyczka o numerze 6/03/OW/KM/P + A1 z dnia 14.05.2003 roku. dotyczyła zadania "Budowa kanalizacji w Mirosławicach" i starano się o umorzenie kwoty 345.000, stanowiącej 30% pożyczki.

W kwietniu 2011 r. WFOŚiGW poinformował Gminę o umorzeniu kwoty 66.000 zł, stanowiącej 10 % wnioskowanej pożyczki o numerze 11/S/03/OW/-KM/P. Umorzona kwota zmniejsza dług Gminy na lata kolejne.

Odmówiono natomiast umorzenia części pożyczki dotyczącej budowy kanalizacji w Mirosławicach. Tej pożyczki nie można nam było umorzyć w związku z wydłużeniem terminu realizacji zadania, aneksowanie umowy powodujące wydłużenie terminu realizacji inwestycji wykluczyło możliwość umorzenia.

Ostateczny plan rozchodów budżetu gminy na dzień 31 grudnia 2011 r. wyniósł 1.712.580,00 zł. Rozchody przeznaczono na spłatę rat pożyczek zaciągniętych w latach poprzednich, wykup obligacji, jak również zabezpieczono środki na udzielenie pożyczek z Gminnego Funduszu Remontowego.

Plan przychodów budżetu wyniósł 15.440.631,00 zł, z tego: 2.891.000 zł - nadwyżka środków na rachunku bankowym z lat ubiegłych, emisja obligacji - 9.030.000,00 zł, zaciągnięcie pożyczki - 3.500.000,00 zł oraz 19.631,00 zł - spłata pożyczek udzielonych z Gminnego Funduszu Remontowego.

W ciągu 2011 r. w wyniku uchwał podjętych przez Radę Miejską w Trzebiatowie i zarządzeń wydanych przez Burmistrza Trzebiatowa plan budżetu po stronie dochodów zwiększył się o kwotę 3.247.179,88 zł, a po stronie wydatków o 3.538.179,88 zł.

W 2011 r. udzielono dwie pożyczki z Gminnego Funduszu Remontowego na kwotę 24.789,79 zł.

Przychody budżetu w roku 2011 to:

· Nadwyżka środków na rachunku bankowym z lat ubiegłych - 2.891.699,57 zł,

· Środki na pokrycie deficytu - 128.384,24

· pożyczka zaciągnięta na finansowanie zadania realizowanego ze środków z UE - 3.346.144,30 zł

· emisja obligacji na kwotę - 9.030.000 zł,

· spłata rat pożyczek udzielonych z GFR w kwocie 20.653,40 zł.

Po w/w zmianach plan i wykonanie budżetu gminy na dzień 31 grudnia 2011 r. przedstawia się następująco :

- dochody - plan - 81.830.327,88 zł, wykonanie - 56.720.055,43 zł. tj. 69,31 %, w tym:

O dochody bieżące plan - 45.495.861,95 zł; wykonanie - 45.379.340,27 zł, tj. 99,74%

O dochody majątkowe - 36.334.465,93 zł; wykonanie - 11.340.715,16 zł, tj. 31,21%

- wydatki - plan - 95.558.378,88 zł , wykonanie - 66.968.034,49 zł, tj. 70,08 % w tym:

O wydatki bieżące - plan - 45.919.812,88 zł, wykonanie - 44.251.448,58 zł, tj. 96,37%

O wydatki majątkowe - plan - 49.638.566,00 zł, wykonanie - 22.716.585,91 zł, tj. 45,76 %

DOCHODY

Plan budżetu Gminy po stronie dochodów wyniósł 81.830.327,88 zł, a wykonano go na kwotę 56.720.055,43 zł, tj. w 69,31 %, w tym:

- dochody własne plan 72.288.157,00 zł, wykonanie 49.112.708,74 zł, tj. 67,94 %,

- dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami plan 7.257.880,88 zł, wykonanie 7.248.942,81 zł, tj. 99,88 %,

- dotacje na zadania wg porozumień między j.s.t. plan 2.284.290,00 zł, wykonanie 358.403,88 zł, tj. 15,68 %.

Dochody według źródeł pochodzenia:

Lp.

Treść

Dochody

Wykonanie

%

Udział

w dochodach ogółem

%

Plan

Wykonanie

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Podatki i opłaty lokalne

Dochody z gosp .mieszkan.

Udział w podatkach

dochodowych

Dotacje z budżetu państwa
na zadania własne, inwestycje
i zakupy inwestycyjne, w tym na:

- "Fundusz sołecki za 2010 r."

- "Przebudowa ul. Nowotki Kwiatowej i 8-go Marca"

- zasiłki stałe i okresowe

- składki na ubezp. zdrowotne

- utrzymanie OPS

- "Posiłek dla potrzebujących"

- komisje egzaminacyjne

- stypendia, podręczniki

Dotacje z budżetu państwa
na zadania zlecone, w tym na :

- zwrot akcyzy rolnikom

- zadania administracji rządowej i aktualizacja list wyborców

- Spis powszechny

- Wybory do Sejmu i Senatu i wybory do rad gmin

- pomoc społeczna

- Druk książek dla dziecka niewidomego"

Dotacje na zadania wg porozumień i umów między j.s.t.. na realizację własnych zadań bieżących, w tym na :

- utrzymanie dróg powiatowych - Pr. Operacyjny Kapitał Ludzki

Subwencje z budżetu państwa

Środki finansowe pozyskane

z innych źródeł, w tym na:

- sponsoring zawodów wędkarskich - WAR-BUD Warszawa

Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej pomiędzy JST i dotacje celowe otrzymane z powiatu na inwestycje realizowane na podstawie porozumień ( Starostwo Pow. Gryfice):

- dofinansowanie przebudowy dróg po kanalizacji i przebudowy ul. Nowotki, 8-go Marca i Kwiatowej

- dofinansowanie budowy ścieżki rowerowej Pogorzelica- Mrzeżyno i budowy infomatów

- dofinansowanie zakupu aparatów tlenowych dla OSP

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł:

- przebudowa ul. Nowotki, 8-go Marca i Kwiatowej - ZWIK i DOM-BUD

Dotacje celowe otrzymane w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, w tym:

- Przebudowa nawierzchni po kanalizacji

- Modernizacja drogi w Siemidarżnie,

- Przebudowa Portu w Mrzeżynie,

- Kanalizacja,

- Przebudowa świetlicy w Chomętowie,

- Przebudowa Pałacu.

- "Indywidualizacja nauczania w kl. I-III"

Dotacje celowe otrzymane z państwowych funduszy celowych:

- WFOŚiGW - usuwanie azbestu

Pozostałe dochody

RAZEM

13.399.840,00

5.633.829,81

5.705.529,00

2.192.329,19

39.048,19

794.675,00

556.840,00

35.280,00

409.361,00

131.369,00

200,00

225.556,00

7.257.880,88

625.646,88

164.072,00

28.899,00

35.613,00

6.399.008,00

4.642,00

239 406,00

68 750,00

170 656,00

11.539.145,00

600,00

2.044.884,00

100.000,00

1.924.884,00

20.000,00

143.000,00

31.143.326,00

1.561.320,00

482.572,00

23.265.015,00

4.168.320,00

318.783,00

1.144.691,00

202.625,00

26.686,00

2.503.872,00

81.830.327,88

13.328 443,35

5.794.799,79

5.949.990,25

2.118.759,26

39.048,19

794.675,00

546.174,76

35.145,71

409.361,00

131.369,00

200,00

162.785,60

7.248.942,81

625.646,88

164.072,00

28.578,94

35.08,00

6.395.436,99

0,00

239.406,30

68.750,00

170.655,30

11.539.145,00

600,00

118.998,58

100.000,00

0,00

18.998,58

143.000,00

7.764.245,81

1. 685.488,26

482.572,05

75.712,00

4.042.553,94

318.453,00

1.140.460,11

19.006,45

25.272,33

2.449.051,95

56.720.055,43

99,5

102,9

104,3

96,6

99,9

100,0

100,0

100,00

5,8

100,0

24,9

94,7

97,8

69,3

23,50

10,22

10,49

3,74

12,78

0,42

20,34

0,00

0,21

0,25

13,69

0,04

4,32

100,00

Powyższe dane obrazują, że największymi dochodami własnymi budżetu gminnego są podatki i opłaty lokalne stanowiące 23,50 % ogółu dochodów, drugą co do wielkości pozycją generującą dochody gminy są subwencje z budżetu państwa, które wynoszą 20,34 % ogółu dochodów.

Podatki i opłaty lokalne od osób fizycznych i prawnych dział 756 (bez rozdziału 75621) - na planowane 13.399.840,00 zł wykonano 13.328.443,35 zł, tj. 99,5 % planu.

Znaczną pozycją we wpływach podatkowych od osób fizycznych były dochody uzyskane z podatku od czynności cywilnoprawnych przekazywanych dla Gminy przez urzędy skarbowe. Wpływy z tego podatku wynosiły 471.283,81 zł.

Udziały gminy w podatkach stanowiących dochody państwa (rozdz. 75621) - na plan 5.705.529 zł przekazano kwotę 5.949.990,25 zł. tj. 104,28 % planu.

Pierwotny plan udziałów dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych zakładał kwotę 5.685.529,00 zł. W miesiącu listopadzie plan ten zmniejszono o kwotę 100.000,00 zł, szacując na podstawie poprzednich miesięcy możliwość niewykonania założeń planu. Ministerstwo przekazało jednak kwotę wyższą od oszacowanej o 196.932,00 zł. W ślad za przekazaną kwotą udziałów otrzymano też sprawozdanie z Ministerstwa Finansów, informujące gminę o nadpłacie przekazanych dochodów za rok 2011 i konieczności potrącenia tej nadpłaty z udziałów przekazywanych w roku 2012. Nadpłata ta stanowi kwotę 253 zł i zostanie potrącona z przekazywanych dla gminy udziałów w marcu roku 2012.

Pierwotny plan udziałów dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych zakładał kwotę 100.000,00 zł, kwotę tę zwiększono w miesiącu listopadzie o 20.000,00 zł. Ostateczny plan wyniósł 120.000 zł, a wykonano go na kwotę 167.529,25 zł, tj. 139,61 % planu.

W/w podatki nie są zależne od gminy, podatek dochodowy od osób fizycznych przekazywany jest przez Ministerstwo Finansów, a podatek od osób prawnych przez urzędy skarbowe.

Podsumowując należy stwierdzić, że plan dochodów w dziale 756 został wykonany w 100,91 %.

Na dzień 31 grudnia 2011 r. stan należności za sprzedaż nieruchomości na raty wyniósł - 5.104.992,56 zł.

WYDATKI

Budżet po stronie wydatków został wykonany w 70,08 %. Plan na kwotę
95.558.378,88 zł wykonano w kwocie 66.968.034,49 zł.

Wydatki na zadania własne wyniosły 59.360.687,80 zł, na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami - 7.248.942,81 zł, a na zadania wg porozumień między j.s.t. - 358.403,88 zł.

Z budżetu wydatkowano na:

- zadania majątkowe - kwotę 22.716.585,91 zł, tj. 33,92 % ogólnej kwoty wydatków,

- zadania bieżące Gminy - kwotę 44.251.448,58 zł, tj. 66,08 %.

Wydatki na poszczególne działy klasyfikacji budżetowej oraz ich procentowy udział w ogólnych wydatkach budżetu gminy przedstawia poniższa tabela:

Dział

Rodzaj wydatków

Wykonanie

Udział

w wydatkach

ogółem

%

010

600

630

700

710

750/756

751

754

757

758

801/854

851

852

853

900

921

926

Rolnictwo i łowiectwo

Transport i łączność

Turystyka

Gospodarka mieszkaniowa

Działalność usługowa

Administracja publiczna

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Obsługa długu publicznego

Różne rozliczenia

Oświata i wychowanie

Ochrona zdrowia

Pomoc społeczna

Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Kultura fizyczna

703 862,81

10 890 150,01

303 917,50

3 688 440,86

273 564,11

5 268 544,91

37 980,00

969 076,82

1 027 774,48

0,00

15 414 520,74

376 778,71

9 983 560,66

189 617,00

10 031 786,32

4 376 702,63

3 431 756,93

1,05

16,26

0,45

5,51

0,41

7,87

0,06

1,45

1,53

0,00

23,02

0,56

14,91

0,28

14,98

6,54

5,12

RAZEM

66 968 034,49

100,00

Z powyższych wyliczeń wynika, że Gmina z ogółu wydatków budżetu w 2011 r. najwięcej wydatkowała na:

1. Oświatę i wychowanie oraz edukacyjną opiekę wychowawczą (dział 801 i 854) -23,02 %

2. Transport i łączność (dział 600) - 16.26 %

3. Pomoc społeczną (dział 852) - 14,91 %.

Działami budżetu Gminy, w których poniesiono najwyższe wydatki w 2011 roku są: dział 801 - Oświata i wychowanie oraz 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza. W 2011 r. wydatkowano na te działy 15.414.520,74 zł, tj. 23,02 % wydatkowej strony budżetu.

Dział oświata i wychowanie oraz rozdział szkolne schroniska młodzieżowe, wypracowały dochody w kwocie 598.696,02 zł.

Z budżetu państwa otrzymano subwencję oświatową i dotacje dotyczące zadań oświatowych w wysokości 9.252.624,60 zł, (subwencja oświatowa - 9.089.639,00 zł ; dotacje na stypendia szkolne, zakup podręczników - 162 785,60 zł, dotacja na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego - 200,00 zł), w wyniku czego gmina dopłaciła do zadań oświatowych kwotę 5.563.200,12 zł.

Wydatki na zadania dotyczące oświaty i wychowania w rozdziałach przedstawiają się następująco:

Rozdz. 80101 - Szkoły podstawowe

Wydatkowano kwotę 7.041.193,79 zł, w tym:

- płace z narzutami - 5.831.931,68 zł, tj. 82,83 % ogółu wydatków w tym rozdziale,- wydatki pozostałe - 1.209.262,11 zł tj. 17,17 %.

Rozdz. 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

Wydatkowano kwotę 416.732,16 zł, w tym:

- płace z narzutami - 367.575,71 zł, stanowią 88,20 % wydatków poniesionych w tym rozdziale,

- zadania pozostałe - 49.156,45 zł, tj. 11,80%.

Rozdz. 80104 - Przedszkola

Łączne koszty utrzymania przedszkola w 2011 r. wyniosły 2.230.618,14 zł, z tego:
- płace z narzutami - 1.628.500,58 zł, tj. 73,01 % wydatków poniesionych w tym rozdziale,

- zadania pozostałe - 602.117,56 zł, tj. 26,99 % (w tym wydatki na dotację dla gminy Rewal - 11.805,50 zł)

Rozdz. 80110 - Gimnazja

Wydatkowano kwotę 4.412.011,51 zł, w tym:

- płace wraz z narzutami - 3.457.121,07 zł, tj. 78,36 % ogółu wydatków w tym rozdziale,

- wydatki pozostałe - 954.890,44 zł, tj. 21,64 % (w tym wydatki na dotację dla CKZ 297.608,93,00 zł)

Rozdz. 80146 / 85446 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - w ydatkowano kwotę 75.882,66 zł

Rozdz. 80113 - Dowożenie uczniów do szkół

W tym rozdziale wydatkowano kwotę 641.447,99 zł.

Rozdz. 80195 - Pozostała działalność - wydatki w tym rozdziale zamknęły się kwotą 51.564,05 zł, w tym na:

- sfinansowanie ogłoszeń o konkursach, dofinansowanie wyjazdów laureatów, uroczystości szkolne, delegacje, wynagrodzenia za udział w komisjach egzaminacyjnych, zakup nagród konkursowych, koszty wymiany młodzieży z gmin partnerskich.

Rozdz. 85401 - Świetlice szkolne

Wydatkowano kwotę 338.535,47 zł ,w tym:

- płace z narzutami - 299.170,73 zł, tj. 88,37 %,

- inne wydatki - 39.364,74 zł, tj. 11,63 %.

Rozdz. 85415 - Pomoc materialna dla uczniów

W roku 2011 realizacja zadania "Pomoc materialna dla uczniów" (stypendia i zakup podręczników) zamknęła się kwotą 198.897 zł. Do realizacji tych zadań Gmina ze swoich środków dołożyła 36.114,40 zł.

Działami budżetu, na które poniesiono drugie co do wielkości wydatki roku 2011, jest dział 600 "Transport i łączność". Wydatki te stanowiły - 16,26 % ogółu wydatków gminy i wyniosły kwotę 10.890.150,01 zł.

Z budżetu gminy Trzebiatów na zadania dotyczące tego działu planowano wydatkować kwotę 34.544.913,00 zł, a wydatkowano 10.890.150,01 tj. 31,52 % planu.

Nie wydatkowano budżetu w szczególności w rozdziale 60041 - Infrastruktura portowa, w związku z faktem iż projekt przebudowy portu w Mrzeżynie rozpocznie się w 2012 roku, a Gmina była zmuszona do oddania zaliczki którą w roku 2011 otrzymała na realizację tegoż projektu. Zwrot zaliczki nastąpił 29 grudnia 2011 roku w kwocie ponad 20 milionów złotych.

Rozdział 60013 - Drogi publiczne wojewódzkie

Wydatkowano 100 % planu wydatków w kwocie 1.000.000,00 zł.

Wydatki dotyczyły pomocy finansowej udzielonej Województwu Zachodniopomorskiemu budowę obwodnicy miasta Trzebiatów

Rozdział 60014 - Drogi publiczne powiatowe

Na plan 2.545.750,00 zł wydatkowano 2.329.300,85 zł, tj. 91,50 %, w tym na:

- pomoc finansową dla Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu na przebudowę drogi Mrzeżyno - Dźwirzyno - Kołobrzeg wydatkowano kwotę 2.160.550,85 zł,

- pomoc finansową dla Starostwa Powiatowego w Gryficach na przebudowę dróg powiatowych wydatkowano kwotę - 100.000,00 zł,

- utrzymanie dróg powiatowych , wydatkowano kwotę - 68.750,00 zł,.

Rozdział 60016 - Drogi publiczne gminne

Na plan 6.931.891,00 zł wydatkowano 6.877.284,90 zł, tj. 99,21 %, w tym na:

- przebudowa nawierzchni po kanalizacji w Trzebiatowie - kwotę 3.890.266,86 zł,

- przebudowa ul. Nowotki, 8-go Marca i Kwiatowej w Trzebiatowie - kwotę 1.653.370,85 zł,

- ZDGiGK - na zakupy inwestycyjne , utrzymanie zarządu i koszty bezrobotnych - kwotę 848.060,85 zł,

- modernizacje chodników w Trzebiatowie i Mrzeżynie - kwotę 37.789,50 zł,

- bieżące utrzymanie ulic, placów i mostów - kwotę 289.429,27 zł,

- utrzymanie dróg wiejskich, placów zabaw i wiat przystankowych - kwotę 158.367,57 zł.

Rozdział 60041 - Infrastruktura portowa

Na plan 24.067.272,00 zł wydatkowano kwotę 683.564,26 zł, tj. 2,84 %, w tym:

- utrzymanie " Portu Morskiego w Mrzeżynie"- 346.594,61 zł,

- modernizacja portu rybackiego w Mrzeżynie - 336.969,65 zł.

Trzecim działem jeśli chodzi o wielkość wydatków poniesionych w 2011 r. jest dział
852 - Pomoc społeczna

Na pomoc społeczną z własnych środków budżetu Gminy wydatkowano 3.575.614,32 zł; z dotacji na zadania zlecone i własne 6.395.436,99 zł . Na kwotę 12.509,35 zł dokonano zwrotu do Urzędu Wojewódzkiego nienależnie pobranych świadczeń i zasiłków dotyczących lat ubiegłych.

Razem wydatkowano 9.983.560,66 zł, tj. 14,91 % wydatków budżetu.

INWESTYCJE

W 2011 r. na planowaną kwotę wydatków majątkowych 49.638.566,00 zł wydatkowano 22.716.585,91 zł. tj. 45,76 %

Szczegółową realizację zadań inwestycyjnych kończących się w roku 2011 przedstawiono w formie tabelarycznej w załączniku nr 3, natomiast zadania majątkowe wykraczające poza rok 2011 przedstawiono w wykonaniu przedsięwzięć wieloletniej prognozy finansowej (Załącznik nr 2).

Wynik finansowy

Stan środków finansowych na rachunku bankowym budżetu jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku wyniósł 3.496.433,12 zł, środki niewykorzystanych dotacji w kwocie 70.457,94 zł, subwencja oświatowa dotycząca roku 2012 przekazana w grudniu 2011 r. na kwotę 761.374,00 zł.

Nie wykonanie w 100 % planu wydatków spowodowane było ograniczeniem wydatków do niezbędnych potrzeb Gminy. Niektóre zadania zostały wykonane za mniejsze środki niż zaplanowano.

Na niski procent wykonania planu wydatków w 2011 roku duży wpływ miał przedłużający się proces realizacji modernizacji portu. Zaliczkę, którą otrzymano na zadania związane z realizacją projektu "Przebudowa portu w Mrzeżynie" gmina odprowadziła dnia 29 grudnia 2011 r., a była to kwota ponad 20 milionów zł.

Na koniec 2011 r. Gmina zadłużona była na kwotę 48.675.519,03 zł z tytułu zaciągniętych długoterminowych pożyczek, emisji obligacji i wykupu wierzytelności, w tym:

1. Zaciągnięte pożyczki na kwotę 3.642.144,30 zł, (w tym na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust. 1 ustawy kwota -3.346.144,30 zł. Projekt jest w trakcie realizacji);

2. Wyemitowane obligacje na kwotę 26.490.000,00 zł (w tym na realizację programów finansowanych z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust. 1 ustawy kwota -7.430.000,00 zł. Nie otrzymano jeszcze środków z refundacji i projekty są w trakcie realizacji);

3. Kwoty wykupione przez banki z umów wierzytelności na kwotę - 18.543.374,73 zł (Gmina podpisała dwie umowy na wykup wierzytelności), w tym;

- 20 marca 2009 r. umowę dotyczącą budowy hali sportowej w Mrzeżynie. Na 31.12.2011 roku zobowiązanie to opiewa na kwotę 16.340.187,74 zł,

- 12 kwietnia 2010 r. umowę dotyczącą budowy dwóch budynków komunalnych. Na 31.12.2011 roku zobowiązanie to opiewa na kwotę 2.203.186,99 zł.

Emisja obligacji komunalnych i zaciągnięcie pożyczki w roku 2011 na łączną kwotę 10.776.144,30 zł dotyczyła projektów realizowanych w ramach umów zawartych na realizację programów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Do końca roku projekty te nie zostały rozliczone i nie otrzymano refundacji tych środków.

Dochody wykonane na koniec 2011 roku to kwota 56.720.055,43 zł. Licząc wskaźnik długu po odliczeniu zadłużenia dotyczącego programów finansowanych środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy o f.p. wskaźnik ten wskazuje 66,82%.

Podpisując umowy o wykup wierzytelności nikt nie przypuszczał, że pojawi się rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 23 grudnia 2010 r. w sprawie szczegółowego sposobu klasyfikacji tytułów dłużnych zaliczanych do państwowego długu publicznego i zadłużenie Gminy liczone do wskaźnika długu wzrośnie o ponad dwadzieścia milionów zł.

Innym faktem, który spowodował w roku 2011 przekroczenie wskaźnika długu Gminy jest fakt, iż dnia 29 grudnia 2011 roku odprowadziliśmy kwotę 23.193.603 zł stanowiącą zaliczkę otrzymanej dotacji celowej i płatności w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich (dotyczącą realizacji projektu "Modernizacja portu rybackiego w Mrzeżynie"). Projekt będzie realizowany w 2012 roku i środki te zasilą budżet gminy i projektu w roku 2012.

Na 31.12.2011 r. stan pożyczek długoterminowych udzielonych z Gminnego Funduszu Remontowego opiewa na kwotę 233.997,56 zł, w tym:

L.p.

Nazwa wspólnoty

Kwota w zł.

1.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Daszyńskiego 4-6

6 015,59

2.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 59, 59A

6 897,52

3.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 60, 60A

1 817,70

4.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Rynek 13-14

2 245,66

5.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 52, 52A

1 725,84

6.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Witosa 9

1 070,70

7.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. II Pułku Ułanów 3

12 937,00

8.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Kopernika 12

3 168,00

9.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Pocztowa 23 c

3 682,00

10.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Rynek 9-10

46 272,00

11.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Sienkiewicza 6

20 640,00

12.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Głęboka 21

21 114,00

13

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Lipowa 26

5 665,00

14.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Sienkiewicza 4

11 752,00

15.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 29

7 560,00

16.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Łukowa 1

20 732,30

17.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 12

35 912,46

18.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Słowackiego 33

9.975,53

19.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Słowackiego 37

14 814,26

Razem

233 997,56

II. Część tabelaryczna

1. Wykonanie planu dochodów budżetu gminy w 2011 r. - załącznik nr 1

2. Wykonanie planu wydatków budżetu gminy w 2011 r. - załącznik nr 2

3. Limity wydatków Gminy Trzebiatów na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2011 i kolejnych - załącznik nr 3

4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności - załącznik nr 4

5. Przychody i rozchody budżetu w 2011 r. - załącznik nr 5

6. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2011 r. - załącznik nr 6

7. Dotacje podmiotowe w 2011 r. - załącznik nr 7

8. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2011 r. - załącznik nr 8 i załącznik nr 9

9. Dotacje celowe udzielone z budżetu gminy Trzebiatów na pomoc finansową innym jst w 2011 r. - załącznik nr 10

10. Wykonanie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jst w 2011 r. - załącznik nr 11

11. Wydatki jednostek pomocniczych w 2011 r. - załącznik nr 12

12. Zobowiązania gminy Trzebiatów z tytułu zaciągniętych pożyczek w WFOŚiGW w Szczecinie na dzień 31.12.2011 r. - załącznik nr 13

13. Zobowiązania gminy Trzebiatów z tytułu emisji obligacji na dzień 31.12.2011 r. - załącznik nr 14

Załącznik Nr budzet do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznikbudzet.pdf

Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr dochody szczegolowe do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznikdochody%20szczegolowe.pdf

Załącznik Nr wydatki biez 2a do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznikwydatki%20biez%202a.pdf

Załącznik Nr wydatki majatk 2b do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznikwydatki%20majatk%202b.pdf

Załącznik Nr wydatki szczegolowe do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznikwydatki%20szczegolowe.pdf

Załącznik Nr inwestycje roczne 3a do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznikinwestycje%20roczne%203a.pdf

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik9.pdf

Załącznik Nr 10 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik10.pdf

Załącznik Nr 11 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik11.pdf

Załącznik Nr 12 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik12.pdf

Załącznik Nr 13 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik13.pdf

Załącznik Nr 14 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 15 marca 2012 r.
Zalacznik14.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00