Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2012 poz. 3209

Sprawozdanie Burmistrza Trzebiatowa

z dnia 25 marca 2011 r.

z wykonania budżetu za 2010 r


Uchwałą Rady Miejskiej w Trzebiatowie nr XLI/386/09 z dnia 29 grudnia 2009 r. uchwalony został budżet gminy Trzebiatów na rok 2010.

Plan po stronie dochodów wynosił 58.286.947 zł, a po stronie wydatków 68.652.147 zł. Deficyt w kwocie 10.365.200 zł zaplanowano pokryć: przychodami pochodzącymi z zaciągniętych w tym roku pożyczek, emisją obligacji, spłatą rat udzielonych pożyczek w latach ubiegłych oraz nadwyżką środków na rachunku bankowym z lat ubiegłych.

Uchwałą Rady Miejskiej w Trzebiatowie Nr XLIII/398/10 z dnia 25 lutego 2010 r. zmniejszono przychody budżetu Gminy o kwotę 1.765.000 zł, z tytułu zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Zapisami tejże uchwały zmniejszono również rozchody budżetu o kwotę 90.000 zł tytułem umorzenia pożyczek zaciągniętych w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Umorzenia dotyczyły dwóch pożyczek: nr 7/05 - dotyczącej zadania "Kanalizacja sanitarna i deszczowa w ulicach Piaskowa, Kołobrzeska, Rolnicza i Wiejska" na kwotę - 40.000 zł; nr 11/01 - dotyczącej "Kanalizacji sanitarnej w ul. Torowej, Mostowej, Strumykowej i Łukowej" na kwotę- 50.000 zł.

Uchwałą Rady Miejskiej w Trzebiatowie Nr XLIV/407/10 z dnia 25 marca 2010 r. zmniejszono przychody Gminy o kwotę 1.027.000 zł w związku ze zmniejszeniem nadwyżki środków na rachunku bankowym z lat ubiegłych. Dnia 27 maja 2010 r. uchwałą nr XLVI/428/10 zmniejszono przychody budżetu Gminy z tytułu zaciągnięcia pożyczek o kwotę 250.000 zł, natomiast dnia 23 lipca 2010 r. uchwałą Rady Miejskiej w Trzebiatowie Nr XLVIII/443/10 zmniejszono przychody budżetu z tytułu zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej o kwotę 170.000 zł. Zapisami tejże uchwały wprowadzono zmniejszenie rozchodów budżetu gminy o kwotę 170.000 zł, tytułem umorzenia pożyczki zaciągniętej w Wojewódzkim Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Umorzenie dotyczyło pożyczki: nr 8/05 - dotyczącej zadania "Kanalizacja Trzebiatowa etap IV". Rozchody zwiększono w pozycji - udzielone pożyczki dla zadań realizowanych z Gminnego Funduszu Remontowego o kwotę 12.670 zł.

Dnia 29 września 2010 r. Rada Miejska w Trzebiatowie uchwałą Nr L/460/10 zmniejszyła przychody budżetu z tytułu zaciągniętych pożyczek na finansowanie zadań realizowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej o kwotę 65.000 zł.

W dniu 29 października uchwałą Rady Miejskiej w Trzebiatowie nr LI/470/10 postanowiono zmniejszyć rozchody budżetu gminy o kwotę 31.550 zł, dotyczące udzielenia pożyczek dla zadań realizowanych z Gminnego Funduszu Remontowego (przyczyną było zmniejszenie zapotrzebowania na pożyczki z Gminnego Funduszu Remontowego). Ostatnie zmiany w budżecie 2010 roku Rada Miejska wprowadziła dnia 30 grudnia 2010 r. uchwałą o numerze III/5/10. Tu przychody gminy zmniejszono w pozycji przychodów pochodzących ze sprzedaży papierów wartościowych o kwotę 1.600.000 zł, (nie emitowano planowanych transz obligacji w związku z faktem, iż część z planowanych inwestycji po rozstrzygniętych przetargach udało się wykonać za kwotę niższą niż zaplanowano).

Ostateczny plan rozchodów budżetu gminy na dzień 31 grudnia 2010 r. wyniósł 1.492.120,00 zł. Rozchody przeznaczono na spłatę rat pożyczek zaciągniętych w latach poprzednich, wykup obligacji, jak również zabezpieczono środki na udzielenie pożyczek z Gminnego Funduszu Remontowego. Plan przychodów budżetu ostatecznie wyniósł 7.259.200,00 zł, z tego: 973.000,00 zł - nadwyżka środków na rachunku bankowym z lat ubiegłych, emisja obligacji - 6.260.000,00 zł oraz 26.200,00 zł - spłata pożyczek udzielonych z Gminnego Funduszu Remontowego.

W ciągu 2010 r. podjęto 12 uchwał Rady Miejskiej i 22 zarządzenia Burmistrza Trzebiatowa zmniejszających budżet po stronie dochodów o kwotę 2.825.852,09 zł, a po stronie wydatków o 7.423.972,09 zł.

W 2010 r. udzielono dwie pożyczki z Gminnego Funduszu Remontowego na kwotę 56.644,76 zł.

Finansowanie budżetu w roku 2010 pokryto:

· nadwyżką środków na rachunku bankowym z lat ubiegłych - 973.428,53 zł,

· emisją obligacji na kwotę - 6.260.000 zł,

· spłatą rat pożyczek udzielonych z GFR w kwocie 26.075,82 zł.

Po w/w zmianach plan i wykonanie budżetu gminy na dzień 31 grudnia 2010 r. przedstawia się następująco :

- dochody - plan - 55.461.094,91 zł, wykonanie - 54.639.211,45 zł. tj. 98,52 %, w tym:

O dochody bieżące plan - 46.509.909,91 zł; wykonanie - 46.703.170,95 zł, tj. 100,42%

O dochody majątkowe - 8.951.185,00 zł; wykonanie - 7.936.040,50 zł, tj. 88,66%

- wydatki - plan - 61.228.174,91 zł , wykonanie - 57.519.371,47 zł, tj. 93,94 % w tym:

O wydatki bieżące - plan - 46.457.441,91 zł, wykonanie - 44.865.420,29 zł, tj. 96,57%

O wydatki majątkowe - plan - 14.770.733,00 zł, wykonanie - 12.653.951,18 zł, tj. 85,67 %

DOCHODY

Plan budżetu Gminy po stronie dochodów wyniósł 55.461.094,91 zł, a wykonano go na kwotę 54.639.211,45 zł, tj. w 98,52 %, w tym:

- dochody własne plan 46.885.647,00 zł, wykonanie 46.066.246,21 zł, tj. 98,25 %,

- dotacje na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami plan 7.050.887,78 zł, wykonanie 7.048.486,37 zł, tj. 99,97 %,

- dotacje na zadania wg porozumień między j.s.t. plan 1.524.560,13 zł, wykonanie 1.524.478,87 zł, tj. 99,99 %.

Dochody według źródeł pochodzenia:

Lp.

Treść

Dochody

Wykonanie

%

Udział

w dochodach ogółem

%

Plan

Wykonanie

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

Podatki i opłaty lokalne

Dochody z gosp .mieszkan.

Udział w podatkach

dochodowych

Dotacje z budżetu państwa
na zadania własne, inwestycje
i zakupy inwestycyjne, w tym na:

- "Modernizacja ul. Wolności"

- "Radosna szkoła"

- zasiłki stałe i okresowe

- składki na ubezp. zdrowotne

- utrzymanie OPS

- "Pomoc państwa w zakresie dożywiania"

- komisje egzaminacyjne

- stypendia, podręczniki

Dotacje z budżetu państwa
na zadania zlecone, w tym na :

- zwrot akcyzy rolnikom

- zadania administracji rządowej i aktualizacja list wyborców

- spis powszechny

- Wybory na Prezydenta RP i wybory do rad gmin

- pomoc społeczna

Dotacje z budżetu państwa na zadania bieżące realizowane przez gminę na podstawie porozumień z organami administracji rządowej, w tym:

- "Przejrzysty Kaniów"

Dotacje na zadania wg porozumień i umów między j.s.t.. na realizację własnych zadań bieżących, w tym na :

- utrzymanie dróg powiatowych i remont drogi Sadlno - Sadlenko

- Pr. Operacyjny Kapitał Ludzki

Subwencje z budżetu państwa

Środki finansowe pozyskane

z innych źródeł, w tym na:

- dofinansowanie monitoringu - PZU

- zwrot VAT (hala sportowa)

Wpływy z tytułu pomocy finansowej udzielanej pomiędzy JST i dotacje celowe otrzymane z powiatu na inwestycje realizowane na podstawie porozumień (Starostwo Pow. Gryfice):

- dofinansowanie budowy przystani kajakowej w Mrzeżynie

- dofinansowanie budowy drogi w Siemidarżnie

- dofinansowanie modernizacji ul. Wolności w Trzebiatowie

- dofinansowanie budowy kanalizacji

Środki na dofinansowanie własnych inwestycji gmin pozyskane z innych źródeł:

- Hala sportowa - Min.Sportu

- Budowa budynków komunalnych -Fundusz Dopłat

Dotacje celowe otrzymane w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich, w tym:

- Przebudowa ul. Nadmorskiej, Miłosza, Zacisze;

- Modernizacja drogi w Siemidarżnie;

- Kanalizacja;

- Przebudowa świetlicy w Chomętowie;

- Przebudowa Pałacu

Pozostałe dochody

RAZEM

11.135.827,00

5.470.063,00

5.029.847,00

1.737.755,00

259.831,00

12.000,00

673.700,00

45.960,00

367.771,00

153.000,00

368,00

225.125,00

7.050.887,78

645.141,78

162.460,00

15.659,00

98.947,00

6.128.680,00

132.870,00

279.480,13

137.147,13

142.333,00

11.415.924,00

4.106.000,00

6.000,00

4.100.000,00

1.245.080,00

1.165.080,00

10.000,00

50.000,00

20.000,00

1.465.000,00

450.000,00

1.015.000,00

3.641.543,00

497.473,00

1.086.648,00

1.615.884,00

386.538,00

55.000,00

2.750.818,00

55.461.094,91

11.176.070,73

5.367.062,99

5.272.328,27

1.717.793,80

259.831,00

11.993,50

671.056,57

44.678,15

367.771,00

153.000,00

368,00

209.095,58

7.048.486,37

645.141,78

162.460,00

15.659,00

96.932,00

6.128.293,59

110.406,09

279.399,42

137.147,13

142.252,29

11.415.924,00

4.101.594,00

6.000,00

4.095.594,00

1.245.079,45

1.165.079,45

10.000,00

50.000,00

20.000,00

1.465.874,00

450.000,00

1.015.874,00

2.737.041,65

497.247,47

603.997,49

1.577.805,37

0,00

57.991,32

2.702.150,68

54.639.211,45

100,36

98,12

104,82

98,85

99,97

83,09

99,97

100,00

99,89

99,99

100,06

75,16

98,23

98,52

20,45

9,83

9,65

3,14

12,90

0,20

0,51

20,89

7,51

2,28

2,68

5,01

4,95

100

Powyższe dane obrazują, że największymi dochodami własnymi budżetu gminnego są subwencje stanowiące 20,89 % ogółu dochodów, drugą co do wielkości pozycją generującą dochody gminy są podatki i opłaty lokalne, które wynoszą 20,45 % ogółu dochodów.

Podatki i opłaty lokalne od osób fizycznych i prawnych dział 756 (bez rozdziału 75621) - na planowane 11.135.827,00 zł wykonano 11.176.070,73 zł, tj. 100,36 % planu.

Znaczną pozycją we wpływach podatkowych od osób fizycznych były dochody uzyskane z podatku od czynności cywilnoprawnych przekazywanych dla Gminy przez urzędy skarbowe. Wpływy z tego podatku wynosiły 307.063,70 zł.

Udziały gminy w podatkach stanowiących dochody państwa (rozdz. 75621) - na plan 5.029.847,00 zł przekazano kwotę 5.272.328,27 zł. tj. 104,82 % planu.

Pierwotny plan udziałów dotyczących podatku dochodowego od osób fizycznych zakładał kwotę 5.289.847,00 zł. W miesiącu październiku plan ten zmniejszono o kwotę 300.000,00 zł, szacując na podstawie poprzednich miesięcy możliwość niewykonania założeń planu. Ministerstwo przekazało jednak kwotę wyższą od oszacowanej o 185.708,00 zł. W ślad za przekazaną kwotą udziałów otrzymano też sprawozdanie z Ministerstwa Finansów, informujące gminę o nadpłacie przekazanych dochodów za rok 2010 i konieczności potrącenia tej nadpłaty z udziałów przekazywanych w roku 2011. Nadpłata ta stanowi kwotę 96 zł i zostanie potrącona z przekazywanych dla gminy udziałów w marcu roku 2011.

Pierwotny plan udziałów dotyczących podatku dochodowego od osób prawnych zakładał kwotę 120.000,00 zł, kwotę tę zmniejszono w miesiącu październiku o 80.000,00 zł. Ostateczny plan wyniósł 40.000 zł, a wykonano go na kwotę 96.773,27 zł, tj. 241,93 % planu. Wykonanie planu dotyczącego tych dochodów jeszcze w III kwartale roku 2010 przedstawiało niewielkie wpływy i dlatego zdecydowano o zmniejszeniu planu w miesiącu październiku. Wykonanie jednak pozytywnie zaskoczyło gminny budżet.

W/w podatki nie są zależne od gminy, podatek dochodowy od osób fizycznych przekazywany jest przez Ministerstwo Finansów, a podatek od osób prawnych przez urzędy skarbowe.

Podsumowując należy stwierdzić, że plan dochodów w dziale 756 został wykonany w 101,75 %.

Na dzień 31 grudnia 2010 r. stan należności za sprzedaż nieruchomości na raty wyniósł 5.935.899,17 zł.

WYDATKI

Budżet po stronie wydatków został wykonany w 93,94 %. Plan na kwotę 61.228.174,91 zł wykonano w kwocie 57.519.371,47 zł.

Wydatki na zadania własne wyniosły 48.946.406,23 zł, na zadania zlecone z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami - 7.048.486,37 zł, a na zadania wg porozumień między j.s.t. - 1.524.478,87 zł.

Z budżetu wydatkowano na:

- zadania inwestycyjne - kwotę 12.653.951,18 zł, tj. 22,00 % ogólnej kwoty wydatków,

- zadania bieżące Gminy - kwotę 44.865.420,29 zł, tj. 78,00 %.

Wydatki na poszczególne działy klasyfikacji budżetowej oraz ich procentowy udział w ogólnych wydatkach budżetu gminy przedstawia poniższa tabela:

Dział

Rodzaj wydatków

Wykonanie

Udział

w wydatkach

ogółem

%

010

600

630

700

710

750/756

751

754

757

758

801/854

851

852

853

900

921

926

Rolnictwo i łowiectwo

Transport i łączność

Turystyka

Gospodarka mieszkaniowa

Działalność usługowa

Administracja publiczna

Urzędy naczelnych organów władzy państwowej, kontroli i ochrony prawa oraz sądownictwa

Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa

Obsługa długu publicznego

Różne rozliczenia

Oświata i wychowanie

Ochrona zdrowia

Pomoc społeczna

Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej

Gospodarka komunalna i ochrona środowiska

Kultura i ochrona dziedzictwa narodowego

Kultura fizyczna i sport

724.434,42

7.673.687,65

2.835.268,68

3.687.826,29

260.643,96

5.324.776,38

99.692,00

1.022.212,17

819.750,46

406.221,83

15.049.167,34

288.050,05

9.622.382,47

159.733,69

3.934.584,34

2.140.671,63

3.470.268,11

1,3

13,3

4,9

6,4

0,5

9,3

0,2

1,8

1,4

0,7

26,2

0,5

16,7

0,3

6,8

3,7

6,0

RAZEM

57.519.371,47

100

Z powyższych wyliczeń wynika, że Gmina z ogółu wydatków budżetu w 2010 r. najwięcej wydatkowała na:

1. Oświatę i wychowanie oraz edukacyjną opiekę wychowawczą (dział 801 i 854) - 26,2 %,

2. Pomoc społeczną (dział 852) - 16,7 %,

3. Transport i łączność (dział 600) - 13,3 %.

Działami budżetu Gminy w których poniesiono najwyższe wydatki w 2011 roku są: dział 801 - Oświata i wychowanie oraz 854 - Edukacyjna opieka wychowawcza. W 2010 r. wydatkowano na te działy 15.049.167,34 zł, tj. 26,2 % wydatkowej strony budżetu.

Dział oświata i wychowanie oraz rozdział szkolne schroniska młodzieżowe, wypracowały dochody w kwocie 604.372,60 zł.

Z budżetu państwa otrzymano subwencję oświatową i dotacje dotyczące zadań oświatowych w wysokości 9.261.768,08 zł, (subwencja oświatowa - 9.040.311,00 zł; dotacje na stypendia szkolne, zakup podręczników, program "radosna szkoła"- 221.089,08zł, dotacja na sfinansowanie prac komisji kwalifikacyjnych powołanych do rozpatrzenia wniosków nauczycieli o wyższy stopień awansu zawodowego - 368,00 zł), w wyniku czego gmina dopłaciła do zadań oświatowych kwotę 5.183.026,66 zł.

Wydatki na zadania dotyczące oświaty i wychowania w rozdziałach przedstawiają się następująco:

Rozdz. 80101 - Szkoły podstawowe

Wydatkowano kwotę 7.003.052,13 zł, w tym:

- płace z narzutami - 5.552.881,56 zł, tj. 79,29 % ogółu wydatków w tym rozdziale,
- wydatki pozostałe - 1.450.170,57 zł tj. 20,71 %.

Rozdz. 80103 - Oddziały przedszkolne w szkołach podstawowych

Wydatkowano kwotę 307.418,49 zł, w tym:

- płace z narzutami - 264.655,74 zł, stanowią 86,09 % wydatków poniesionych w tym rozdziale,

- zadania pozostałe - 42.762,75 zł, tj. 13,91%.

Rozdz. 80104 - Przedszkola

Łączne koszty utrzymania przedszkola w 2010 r. wyniosły 2.157.328,94 zł, z tego:
- płace z narzutami - 1.550.560,75 zł, tj. 71,87 % wydatków poniesionych w tym rozdziale,

- zadania pozostałe - 606.768,19 zł, tj. 28,13 % (w tym wydatki na dotację dla gminy Rewal - 10.296,00 zł)

Rozdz. 80110 - Gimnazja

Wydatkowano kwotę 4.271.061,88 zł, w tym:

- płace wraz z narzutami - 3.261.431,32 zł, tj. 76,36 % ogółu wydatków w tym rozdziale,
- wydatki pozostałe - 1.009.630,56 zł, tj. 23,64 % (w tym wydatki na dotację dla CKZ 281.519,00 zł)

Rozdz. 80146 / 85446 - Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli - w ydatkowano kwotę 74.146,49 zł

Rozdz. 80113 - Dowożenie uczniów do szkół

W tym rozdziale wydatkowano kwotę 655.877,02 zł.

Rozdz. 80195 - Pozostała działalność - wydatki w tym rozdziale zamknęły się kwotą 33.103,37 zł, w tym na:

- sfinansowanie ogłoszeń o konkursach, dofinansowanie wyjazdów laureatów, uroczystości szkolne, delegacje, wynagrodzenia za udział w komisjach egzaminacyjnych , zakup nagród konkursowych, koszty wymiany młodzieży z gmin partnerskich.

Rozdz. 85401 - Świetlice szkolne

Wydatkowano kwotę 330.583,44 zł ,w tym:

- płace z narzutami - 288.259,45 zł, tj. 87,20 %,

- inne wydatki - 42.323,99 zł, tj. 12,80 %.

Rozdz. 85415 - Pomoc materialna dla uczniów

W roku 2010 realizacja zadania "Pomoc materialna dla uczniów" (stypendia i zakup podręczników) zamknęła się kwotą 209.095,58 zł, tj. 76,00 % planu.

Drugim działem jeśli chodzi o wielkość wydatków poniesionych w 2010 r. jest dział
852 - Pomoc społeczna

Na pomoc społeczną z własnych środków budżetu Gminy wydatkowano 2.248.196,75 zł; z dotacji na zadania zlecone 6.128.293,59 zł i dotacji na zadania własne - kwotę 1.236.505,72 zł. Na kwotę 9.386,41 zł dokonano zwrotu do Urzędu Wojewódzkiego nienależnie pobranych świadczeń i zasiłków dotyczących lat ubiegłych.

Razem wydatkowano 9.622.382,47 zł, tj. 16,7 % wydatków budżetu.

Działami budżetu, na które poniesiono trzecie co do wielkości wydatki roku 2010, jest dział 600 "Transport i łączność". Wydatki te stanowiły - 13,3 % ogółu wydatków gminy i wyniosły kwotę 7.673.687,65 zł.

Z budżetu gminy Trzebiatów na zadania dotyczące tego działu planowano wydatkować kwotę 7.978.004,13 zł, a wydatkowano 7.673.687,65 tj. 96,19 % planu.

Rozdział 60013 - Drogi publiczne wojewódzkie

Wydatkowano 100 % planu wydatków w kwocie 150.000,00 zł.

Wydatki dotyczyły pomocy finansowej udzielonej Województwu Zachodniopomorskiemu na przebudowę chodnika przy ul. Zagórskiej w Trzebiatowie.

Rozdział 60014 - Drogi publiczne powiatowe

Na plan 609.983,13 zł wydatkowano 609.982,51 zł, tj. 100 %, w tym na:

- pomoc finansową dla Starostwa Powiatowego w Kołobrzegu na przebudowę drogi Mrzeżyno - Dźwirzyno - Kołobrzeg wydatkowano kwotę 422.835,38 zł,

- pomoc finansową dla Starostwa Powiatowego w Gryficach na przebudowę dróg powiatowych: ul. 3-go Maja, Ks. Ruta, Sienkiewicza i Podwiejska wydatkowano kwotę - 50.000,00 zł,

- utrzymanie dróg powiatowych , wydatkowano kwotę - 53.747,13 zł,

- remont drogi Sadlno - Sadlenko, przeznaczono kwotę - 83.400,00 zł.

Rozdział. 60016 - Drogi publiczne gminne

Na plan 6.439.667,00 zł wydatkowano 6.320.112,25 zł, tj. 98,14 %, w tym na:

- przebudowę ul. Wolności - kwotę 554.266,31 zł,

- modernizacje drogi w Siemidarżnie - kwotę 2.201.403,35 zł,

- projekt drogi dojazdowej do gruntów ornych w Nowielicach - kwotę 24.400,00 zł

- przebudowa ul. Nadmorskiej, Miłosza, Zacisze w Mrzeżynie - kwotę 1.552.447,81 zł,

- przebudowa nawierzchni po kanalizacji w Trzebiatowie - kwotę 8.747,08 zł,

- projekt ul Leśnej w Trzebiatowie - kwotę 23.302,00 zł,

- przebudowa ul. Nowotki, 8-go Marca i Kwiatowej w Trzebiatowie - kwotę 3.050,00 zł,

- ZDGiGK - na zakupy inwestycyjne , utrzymanie zarządu i koszty bezrobotnych - kwotę 860.360,96 zł,

- modernizacje chodników w Trzebiatowie i Mrzeżynie - kwotę 576.085,95 zł,

- bieżące utrzymanie ulic, placów i mostów - kwotę 302.219,36 zł,

- utrzymanie dróg wiejskich, placów zabaw i wiat przystankowych - kwotę 213.829,43 zł.

Rozdiał. 60041 - Infrastruktura portowa

Na plan 778.354,00 zł wydatkowano kwotę 593.592,89 zł, tj. 76,26 %, w tym:

- utrzymanie " Portu Morskiego w Mrzeżynie"- 344.756,50 zł,

- modernizacja portu rybackiego w Mrzeżynie - 248.836,39 zł.

INWESTYCJE

W 2010 r. na planowaną kwotę inwestycji 14.770.733,00 zł wydatkowano 12.653.951,18 zł. tj. 85,67 %

Szczegółową realizację zadań inwestycyjnych przedstawiono w formie tabelarycznej w załączniku nr 3

Wynik finansowy

Stan środków finansowych na rachunku bankowym budżetu jednostki samorządu terytorialnego na koniec roku wyniósł 2.840.554,42 zł, środki niewykorzystanych dotacji dotyczących opieki społecznej w kwocie 4.005,69 zł subwencja oświatowa dotycząca roku 2011 przekazana w grudniu 2010 r. na kwotę 714.882,00 zł.

Nie wykonanie w 100 % planu wydatków spowodowane było ograniczeniem wydatków do niezbędnych potrzeb Gminy. Niektóre zadania zostały wykonane za mniejsze środki niż zaplanowano. Przy kilku zadaniach inwestycyjnych zaplanowano środki jako wkład własny gminy, ale w związku z faktem iż nie nastąpił nabór wniosków o dofinansowanie z funduszy unijnych kwoty zaplanowane w budżecie nie zostały wydatkowane.

Na koniec 2010 r. Gmina zadłużona była na kwotę 19.503.000,00 zł z tytułu zaciągniętych długoterminowych pożyczek oraz emisji obligacji:

- dwie pożyczki zaciągnięte w WFOŚiGW w Szczecinie - 543.000,00 zł,

- emisja obligacji - 18.960.000,00 zł.

Na dzień 31 grudnia 2010 r. w księgach urzędu istnieje także zobowiązanie długoterminowe (wykup wierzytelności) na kwotę 19.041.367,44 zł, dotyczące zadań inwestycyjnych:

- budowa hali sportowej - 17.674.080,50 zł,

- budowa budynków komunalnych - 1.367.286,94 zł.

Emisja obligacji komunalnych w roku 2010 na kwotę 6.260.000,00 zł dotyczyła projektów realizowanych w ramach umów zawartych na realizację programów finansowanych z udziałem środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. Do końca roku projekty te nie zostały rozliczone i nie otrzymano refundacji tych środków.

Na 31.12.2010 r. stan pożyczek długoterminowych udzielonych z Gminnego Funduszu Remontowego opiewa na kwotę 229.861,17 zł, w tym:

L.p.

Nazwa wspólnoty

Kwota w zł.

1.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Daszyńskiego 4-6

7.018,19

2.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 59, 59A

8.063,92

3.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 60, 60A

2.120,70

4.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Rynek 13-14

2.619,94

5.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 52, 52A

2.013,48

6.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Witosa 9

1.224,30

7.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. II Pułku Ułanów 3

14.581,00

8.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Kopernika 12

3.564,00

9.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Pocztowa 23 c

5.292,00

10.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Rynek 9-10

52.056,00

11.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Sienkiewicza 6

23.220,00

12.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Głęboka 21

23.598,00

13

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Lipowa 26

6.325,00

14.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Sienkiewicza 4

13.108,00

15.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 29

8.411,88

16.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Łukowa 1

20.732,30

17.

Wspólnota Mieszkaniowa ul. Woj. Polskiego 12

35.912,46

Razem

229.861,17


II. Część tabelaryczna

1. Wykonanie planu dochodów budżetu gminy w 2010 r. - załącznik nr 1

2. Wykonanie planu wydatków budżetu gminy w 2010 r. - załącznik nr 2

3. Limity wydatków Gminy Trzebiatów na wieloletnie programy inwestycyjne w latach 2010 i kolejnych - załącznik nr 3

4. Wydatki na programy i projekty realizowane ze środków pochodzących z funduszy strukturalnych i Funduszu Spójności - załącznik nr 4

5. Przychody i rozchody budżetu w 2010 r. - załącznik nr 5

6. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w 2010 r. - załącznik nr 6

7. Dotacje podmiotowe w 2010 r. - załącznik nr 7

8. Dotacje celowe na zadania własne gminy realizowane przez podmioty należące i nienależące do sektora finansów publicznych w 2010 r. - załącznik nr 8 i załącznik nr 9

9. Dotacje celowe udzielone z budżetu gminy Trzebiatów na pomoc finansową innym jst w 2010 r. - załącznik nr 10

10. Wykonanie dochodów i wydatków związanych z realizacją zadań wykonywanych na podstawie porozumień (umów) między jst w 2010 r. - załącznik nr 11

11. Wydatki jednostek pomocniczych w 2010 r. - załącznik nr 12

12. Zobowiązania gminy Trzebiatów z tytułu zaciągniętych pożyczek w WFOŚiGW w Szczecinie na dzień 31.12.2010 r. - załącznik nr 13

Zobowiązania gminy Trzebiatów z tytułu emisji obligacji na dzień 31.12.2010 r. - załącznik nr 14

Załącznik Nr budzet do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznikbudzet.pdf

Budżet

Załącznik Nr 1 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik Nr dochody szczegolowe do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznikdochody%20szczegolowe.pdf

Dochody szczegółowe

Załącznik Nr 2 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik2.pdf

Załącznik Nr wydatki szczegolowe do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznikwydatki%20szczegolowe.pdf

Wydatki szczegółowe

Załącznik Nr 3 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik3.pdf

Załącznik Nr 4 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik4.pdf

Załącznik Nr 5 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik5.pdf

Załącznik Nr 6 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik6.pdf

Załącznik Nr 7 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik7.pdf

Załącznik Nr 8 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik8.pdf

Załącznik Nr 9 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik9.pdf

Załącznik Nr 10 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik10.pdf

Załącznik Nr 11 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik11.pdf

Załącznik Nr 12 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik12.pdf

Załącznik Nr 13 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik13.pdf

Załącznik Nr 14 do Sprawozdania Nr ....................
Burmistrza Trzebiatowa
z dnia 25 marca 2011 r.
Zalacznik14.pdf

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00