Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2012 poz. 3178

Uchwała Nr XIV/164/12 Gminy Kozielice

z dnia 25 października 2012 r.

w sprawie opłat od posiadania psów

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt. 8 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / z 2001 r. Dz. U. Nr 142, poz. 1591, z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214 poz. 1806, z 2003r. Nr 80 poz. 717, Nr 162 poz. 1568, z 2004r. Nr 102 poz. 1055, Nr 116 poz.1203, z 2005r. Nr 172 poz. 1441 Nr 175,poz.1457, z 2006r. Nr 17 poz. 128 , Nr 181, poz. 1337; z 2007r. Nr 48 poz. 327, Nr 138 poz.974, Nr 173 poz. 1218 / w związku z art. 19 pkt. 1 lit.f ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz U z 2006r. Nr 121 poz. 844, Nr 220 poz. poz. 1601, Nr 225 poz. 1635, Nr 249 poz.1828,Nr 251 poz. 1847, z 2007r. Nr 245 poz. 1775, z 2008r. Nr 93 poz. 585, Nr 116 poz. 730) /na podstawie obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 2 sierpnia 2012 r. w sprawie górnych granic stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych w 2013 r. (M.P. z dnia 14 sierpnia 2012 r. poz. 587) - Rada Gminy Uchwala, co następuje :

§ 1. Wprowadza się na terenie Gminy Kozielice opłatę od posiadania psów.

§ 2. Ustala się stawkę roczną 15 zł od każdego psa posiadanego przez osobę fizyczną.

§ 3. Opłaty od posiadania psów nie pobiera się od:

1) członków personelu przedstawicielstw dyplomatycznych i urzędów konsularnych oraz innych osób zrównanych z nimi na podstawie ustaw, umów lub zwyczajów międzynarodowych, jeżeli nie są obywatelami polskimi i nie mają miejsca stałego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - pod warunkiem wzajemności;

2) osób zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - z tytułu posiadania jednego psa;

3) osób niepełnosprawnych w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2008 r. Nr 14, poz. 92 i Nr 223, poz. 1463) - z tytułu posiadania psa asystującego;

4) osób w wieku powyżej 65 lat prowadzących samodzielnie gospodarstwo domowe - z tytułu posiadania jednego psa;

5) podatników podatku rolnego od gospodarstw rolnych - z tytułu posiadania nie więcej niż dwóch psów. W przypadku posiadania więcej niż dwóch psów, opłata liczona jest za każdego następnego psa powyżej dwóch, czyli 3 i kolejnego.

§ 4. 1. Opłata od posiadania psów płatna jest bez wezwania do dnia 31 marca roku podatkowego, a w przypadku powstania obowiązku jej uiszczenia po tej dacie, w terminie 14 dni od dnia powstania tego obowiązku. W przypadku powstania lub wygaśnięcia obowiązku uiszczenia opłaty w ciągu roku podatkowego, stawkę roczną zmniejsza się proporcjonalnie do liczby miesięcy, w którym nie istniał obowiązek zapłaty

2. Obowiązek uiszczenia opłaty powstaje od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstały okoliczności uzasadniające powstanie tego obowiązku i wygasa z upływem miesiąca, w którym ustały okoliczności uzasadniające ten obowiązek.

3. Obowiązek podatkowy powstaje w chwili urodzenia się psa lub jego zakupu, a ustaje z chwilą jego śmierci lub zbycia.

§ 5. Obowiązek uiszczenia opłaty ciąży na każdym posiadaczu psa.

§ 6. Każdy posiadacz psa winien jest złożyć stosowne oświadczenie stanowiące załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 7. W przypadku podlegania zwolnieniu z opłaty należy przedstawić stosowne oświadczenie potwierdzające to prawo.

§ 8. Wpłaty opłaty można dokonywać bezpośrednio w kasie Urzędu Gminy lub na konto.

§ 9. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.

§ 10. Uchwała podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2013r. Przewodniczący Rady Gminy mgr. Robert Sójka


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XIV/164/12
Gminy Kozielice
z dnia 25 października 2012 r.

wniosek o zgłoszenie psa do ewidencji

URZĄD GMINY KOZIELICE

Wydział Gospodarki Komunalnej

74-204 Kozielice 73

miejscowość, data:

____________________________________________________________________________________________________

WNIOSKODAWCA:

Imię i nazwisko lub nazwa przedsiębiorstwa : ....................…………………………………….………………........

……………………………………………………………………………………………………………………..……..

PESEL. ..............................................Adres: ....................……………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………….

telefon(y) . ............................................... ............................................... .............................................................

1. Imię psa:

.....................................................................................................................................

2. Rasa psa:

.....................................................................................................................................

3. Maść psa (kolor):

.....................................................................................................................................

4. Wiek psa:

.....................................................................................................................................

5. Płeć psa:

.....................................................................................................................................

6. Znaki szczególne psa:

.....................................................................................................................................

Uwaga :

W przypadku padnięcia psa lub jego zaginięcia, względnie zmiany właściciela, fakt ten należy zgłosić do Wójta Gminy Kozielice - pisemnie, w formie zgłoszenia.

...................................................... ......................................................

(data) (podpis wnioskodawcy)

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00