Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego rok 2011 nr 157 poz. 3281

Uchwała nr X /149 /11 Rady Gminy Dobra

z dnia 24 listopada 2011r.

w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości i przyjęcia "Programu pomocy de minimis udzielanej przedsiębiorcom na wspieranie inwestycji i tworzenie nowych miejsc pracy na terenie Gminy Dobra"

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 80, poz. 717, Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz.1055, Nr 116, poz. 1203; z 2005 r. Nr 172, poz. 1441, Nr 175, poz. 1457; z 2006 r. Nr 17, poz. 128, Nr 181, poz. 1337; z 2007 r. Nr 48, poz. 327, Nr 138, poz. 974, Nr 173, poz. 1218; z 2008 r. Nr 180, poz.1111, Nr 223, poz. 1458; z 2009 r. Nr 52, poz. 420, Nr 157, poz. 1241; z 2010 r. Nr 28, poz.142, Nr 28, poz.146, Nr 106, poz. 675, Nr 40, poz. 230, z 2011 Nr 117, poz. 679, Nr 134, poz. 777, Nr 21 poz. 113, Nr 217, poz. 1281) oraz art. 7 ust. 3 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 Nr 95 poz. 13, Nr 96 poz. 620, Nr 225 poz. 1461, Nr 226 poz. 1475; z 2011 Nr 102 poz. 584, Nr 112 poz. 654, Nr 171, poz. 1016) Rada Gminy Dobra uchwala, co następuje:

§ 1. Zwalania się z podatku od nieruchomości, nieruchomości lub ich części związane z realizacją nowych inwestycji i utworzeniem nowych miejsc pracy , położone na terenie Gminy Dobra stanowiące własność przedsiębiorców na warunkach określonych w "Programie pomocy de minimis udzielanej przedsiębiorcom na wspieranie inwestycji i tworzenie nowych miejsc pracy na terenie Gminy Dobra" , którego treść stanowi załącznik nr 1 do niniejszej uchwały .

§ 2. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Dobra.

§ 3. Traci moc uchwała Nr XXVI/360/09 Rady Gminy Dobra z dnia 26 marca 2009 r. w sprawie zwolnienia z podatku od nieruchomości oraz przyjęcia "Programu pomocy de minimis udzielanej przedsiębiorcom na wspieranie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy na terenie gminy Dobra".

§ 4. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego i obowiązuje do dnia 31 grudnia 2013 r.[Podział strony

Przewodniczący Rady Gminy Dobra


Bartłomiej Miluch


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr X /149 /11
Rady Gminy Dobra
z dnia 24 listopada 2011 r.

"Program pomocy de minimis udzielanej przedsiębiorcom na wspieranie nowych inwestycji i tworzenie nowych miejsc pracy na terenie Gminy Dobra"

§ 1. 1. Program reguluje zasady udzielania pomocy de minimis w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości. Ze zwolnienia od podatku, w ramach niniejszego programu przedsiębiorca może skorzystać, w zależności od ilości utworzonych nowych miejsc pracy- przez okres od 6 do 36 miesięcy.

2. Przedsiębiorca, przy zachowaniu wszystkich warunków określonych w niniejszym programie, może uzyskać pomoc w jego ramach, jeżeli wartość tej pomocy indywidualnej udzielonej przedsiębiorcy w bieżącym roku kalendarzowym oraz w ciągu dwóch poprzedzających go lat nie przekracza równowartości 200 tys. euro (w rozumieniu pkt. 8 rozporządzenia Komisji (WE) Nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 379 z dnia 28 grudnia 2006 r.).

3. Równowartość pomocy w euro ustala się według kursu średniego ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski, obowiązującego w dniu udzielania pomocy.

4. Pomoc udzielana w ramach programu nie narusza możliwości otrzymania przez jej beneficjenta innej pomocy dozwolonej przez Komisję Europejską lub objętej wyłączeniem grupowym, o ile nie naruszy to dopuszczalnej granicy intensywności pomocy określonej odrębnymi przepisami.

§ 2.

Ilekroć w programie mowa o:

1)dodatkowych miejscach pracy - należy przez to rozumieć utworzenie nowego miejsca pracy nie wcześniej niż w okresie 2 miesięcy poprzedzających dzień złożenia przez przedsiębiorcę oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w niniejszym programie

2)utworzenie nowych miejsc pracy - należy przez to rozumieć przyrost netto liczby pracowników w danym przedsiębiorstwie w odniesieniu do średniego zatrudnienia z ostatnich 12 miesięcy, w przeliczeniu na osoby zatrudnione w pełnym wymiarze czasu pracy

3)nowa inwestycja - należy przez to rozumieć nowo wybudowane lub nabyte budynki i budowle przeznaczone do prowadzenia działalności gospodarczej, których budowa została zakończona lub do nabycia doszło po wejściu w życie uchwały wprowadzającej niniejszy program. Nowe inwestycje mogą być realizowane zarówno na gruntach nabytych po wejściu w życie przedmiotowej uchwały Rady Gminy Dobra, jak i na nabytych przez przedsiębiorcę ubiegającego się o pomoc w ramach tego programu przed wejściem w życie uchwały.

§ 3. 1. Zwolnienia, o których mowa w programie stanowią pomoc de minimis, której udzielenie następuje zgodnie z rozporządzeniem Komisji Europejskiej nr 1998/2006 z dnia 15 grudnia 2006r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE do pomocy de minimis ( Dz.Urz. WE L Nr 379 z dnia 28 grudnia 2006r.)

2. Pomoc de minimis może być udzielona wyłącznie przedsiębiorcom, dla których wartość planowanej pomocy de minimis udzielonej na podstawie niniejszego programu, łącznie z wartością pomocy de minimis uzyskanej przez danego przedsiębiorcę w różnych formach i z różnych źródeł, w okresie 3 lat kalendarzowych, poprzedzających dzień złożenia wniosku, nie przekracza kwoty stanowiącej równowartość 200 tys. euro brutto.

3. Wartość pomocy de minimis przyznanej jednemu podmiotowi gospodarczemu działającemu w sektorze transportu drogowego w okresie 3 lat kalendarzowych nie może przekroczyć 100 tys. euro brutto.

4. Zwolnienie od podatku od nieruchomości obejmuje przedsiębiorców, którzy spełnili wymogi i kryteria warunkujące zwolnienie oraz udokumentowali ten fakt według zasad i w trybie przewidzianym niniejszą uchwałą.

§ 4. 1. Zwalnia się od podatku od nieruchomości budynki lub ich części, budowle, będące wynikiem nowej inwestycji lub adaptacji według warunków § 5 ust 3 , pkt 1 i 2 i grunty z nimi związane, stanowiące własność przedsiębiorcy w których utworzono nowe lub dodatkowe miejsca pracy.

2. Zwolnienie przysługuje w kwocie nie wyższej niż 40 000 zł łącznie za cały okres zwolnienia z zastrzeżeniem § 4 ust. 2.

3. Zwolnienie przysługuje:

1)od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym Wójt Gminy Dobra potwierdzi spełnienie warunków zwolnienia- w odniesieniu do przedmiotów opodatkowania, w których będzie realizowana inwestycja, objętych obowiązkiem podatkowym w dniu złożenia wniosku;

2)od dnia powstania obowiązku podatkowego, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 12 stycznia 1991r. o podatkach i opłatach lokalnych w odniesieniu do przedmiotów opodatkowania stanowiących nową inwestycję, od których obowiązek podatkowy powstanie po dniu zgłoszenia spełnienia warunków do zwolnienia.

4. Termin, o którym mowa w ust. 3 pkt 1 lub pkt 2 jest dniem udzielenia pomocy.

5. Wójt Gminy Dobra poinformuje pisemnie Wnioskodawcę o spełnieniu lub niespełnieniu warunków do zwolnienia.

§ 5. 1. Kwota zwolnienia nie może przewyższać kwoty należnego podatku od nieruchomości w okresie zwolnienia. W przypadku nabycia prawa do zwolnienia w trakcie roku podatkowego, zwolnienie przysługuje do wysokości należnej kwoty podatku, przypadającej proporcjonalnie do ilości miesięcy w danym roku podatkowym, odpowiadającym okresowi zwolnienia.

2. Kwota zwolnienia nie może przewyższać kwoty kosztów nakładów inwestycyjnych.

3. Warunkiem uzyskania zwolnienia jest:

1)utworzenie dodatkowych miejsc pracy w wyniku nowej inwestycji - poszerzenie działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Gminy Dobra lub

2)utworzenie nowych miejsc pracy w zaadoptowanej dla celów prowadzenia nowej działalności gospodarczej, nieruchomości lub jej części stanowiącej własność przedsiębiorcy, które przez okres, co najmniej 3 miesięcy (przed rozpoczęciem nowej inwestycji) nie były wykorzystywane na prowadzenie działalności gospodarczej lub

3)uruchomienie działalności produkcyjnej lub usługowej i utworzenie nowych miejsc pracy w wyniku nowej inwestycji, w ciągu 6 miesięcy od dnia powstania obowiązku podatkowego związanego z nową inwestycją, a w przypadku adaptacji 6 miesięcy od jej zakończenia.

4)utrzymania zatrudnienia lub zwiększonego poziomu zatrudnienia przez cały okres zwolnienia,

5)zatrudnienia pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy, przy czym okres trwania umowy o pracę na czas określony musi obejmować okres zwolnienia lub umowa powinna być zawarta na czas nieokreślony,

4. Zwolnienie przysługuje za utworzenie:

1)2 nowych lub 2 dodatkowych miejsc pracy - na okres 6 miesięcy,

2)3 nowych lub 3 dodatkowych miejsc pracy - na okres 12 miesięcy,

3)od 4 nowych lub od 4 dodatkowych miejsc pracy - na okres 18 miesięcy,

4)od 8 nowych lub od 8 dodatkowych miejsc pracy - na okres 24 miesięcy,

5)od 12 nowych lub od 12 dodatkowych miejsc pracy - na okres 36 miesięcy.

5. Podmiot ubiegający się o zwolnienie zobowiązany jest w terminie, o którym mowa w § 5 ust. 3 pkt. 3 (wg. stanu na dzień poprzedzający dzień złożenia oświadczenia o spełnieniu wszystkich warunków określonych niniejszy programem) do przedłożenia:

1)oświadczenia o spełnieniu wszystkich warunków określonych niniejszą uchwałą,

2)dokumentów przedstawiających koszty nakładów inwestycyjnych związanych z nową inwestycją,

3)wniosku o udzielnie pomocy de minimis - wg wzoru stanowiącego zał. nr 2 do niniejszego programu wraz z:

a) korektą deklaracji na podatek od nieruchomości DN-1 wraz z załącznikami-w przypadku, gdy przedsiębiorcą jest osoba prawna, jednostka organizacyjna lub spółka nieposiadająca osobowości prawnej,

b) korektą informacji w sprawie podatku od nieruchomości IN-1 - w przypadku, gdy przedsiębiorcą jest osoba fizyczna.

4)informacji niezbędnych do udzielenia pomocy de minimis, których zakres został określony w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis,

5)tytułu prawnego do nieruchomości,

6)pozwolenia na użytkowanie budynku oraz budowli,

7)wypisu z KRS lub zaświadczenia z ewidencji działalności gospodarczej,

8)wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis, jakie wnioskodawca otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat, albo oświadczeń o wielkości pomocy de minimis otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,

9)zestawienia średniego zatrudnienia za okres 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym przedsiębiorca złożył wniosek dotyczący zwolnienia wraz z Deklaracjami Rozliczeniowymi (formularz ZUS DRA) za poszczególne miesiące z potwierdzeniem jej złożenia w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych,

10)wykazu wszystkich nowo utworzonych miejsc pracy w okresie 2 miesięcy poprzedzających dzień oddania do użytkowania nowej inwestycji,

11)uwierzytelnionych kserokopii umów o pracę nowo zatrudnionych pracowników w pełnym wymiarze czasu pracy,

12)zaświadczenie o niezaleganiu w opłacaniu składek do ZUS-u,

13)inne dokumenty wymagane przez organ podatkowy.

6. Beneficjent pomocy zobowiązany jest przechowywać dokumenty związane z udzielonym zwolnieniem przez okres 5 lat od jej udzielenia.

§ 6. 1. Warunkiem uzyskania zwolnienia jest brak zaległości z tytułu podatków i opłat lokalnych oraz innych zobowiązań wobec Gminy Dobra, na dzień przystąpienia do programu.

2. Warunek utworzenia nowego miejsca pracy uważa się za spełniony, jeżeli nastąpił przyrost netto miejsc pracy w pełnym wymiarze czasu pracy w stosunku do średniego poziomu zatrudnienia w okresie 12 miesięcy poprzedzających miesiąc, w którym przedsiębiorca stworzył nowe miejsca pracy.

§ 7.

Przedsiębiorca korzystający ze zwolnienia, jest zobowiązany do złożenia na początku każdego roku podatkowego do dnia 15 stycznia (stan na dzień 31 grudnia) w latach objętych zwolnieniem oraz w roku następnym po jego zakończeniu:

1)oświadczenia o utrzymaniu średniorocznego zatrudnienia, będącego podstawą do korzystania ze zwolnienia,

2)zaświadczeń o uzyskanej pomocy de minimis oraz informacji o każdej innej pomocy publicznej, z którymi związana jest pomoc de minimis udzielana na podstawie niniejszego programu.

§ 8.

O udzielenie pomocy w ramach niniejszej uchwały nie mogą ubiegać się przedsiębiorcy:

1)znajdujący się w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu pkt. 9-11 wytycznych wspólnotowych dotyczących pomocy państwa w celu ratowania i restrukturyzacji zagrożonych przedsiębiorstw ( Dz. Urz. UE C 244 z 1.10.2004 r.),

2)działający w sektorach rybołówstwa i akwakultury (Dz. U. UE L 17 z dnia 21 stycznia 2000r.)

3)działający w sektorze węglowym ( Dz. Urz. UE L 205 z dnia 2 sierpnia 2002r.),

4)działający w sektorze przetwarzania i obrotu produktami rolnymi, jeżeli wysokość pomocy ustalona jest na podstawie ceny lub ilości takich produktów zakupionych od producentów surowców lub wprowadzanych na rynek przez podmioty gospodarcze objęte pomocą oraz jeśli przyznanie pomocy zależy od faktu jej przekazania w części lub w całości producentom surowców,

5)prowadzący zarobkową działalność w zakresie drogowego transportu-działalność związana z nabywaniem pojazdów przeznaczonych do transportu drogowego jeżeli pomoc udzielana byłaby w związku z nabyciem pojazdów przeznaczonych do drogowego transportu towarowego,

6)znajdujący się w likwidacji lub upadłości, lub w stosunku, do których wszczęto postępowanie układowe,

7)prowadzący działalności związaną z eksportem, jeżeli pomoc jest bezpośrednio związana z wywozem do państw trzecich lub państw członkowskich, tzn. pomocy bezpośrednio związanej z ilością wywożonych (eksportowych) produktów, tworzeniem i funkcjonowaniem sieci dystrybucyjnej lub innymi wydatkami bieżącymi związanymi z prowadzeniem działalności eksportowej,

8)jeżeli pomoc uwarunkowana jest użyciem towarów produkcji krajowej przed towarami przywożonymi z zagranicy,

9)działający w dziedzinie produkcji podstawowej produktów rolnych wymienionych w Załączniku I do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską,

10)prowadzący działalność na nieruchomościach zajętych na stacje paliw, banki oraz związanych z działalnością handlową i deweloperską.

§ 9. 1. W przypadku utraty warunków uprawniających do zwolnienia, przedsiębiorca jest zobowiązany powiadomić pisemnie Gminę Dobra w terminie 14 dni od dnia wystąpienia okoliczności powodujących utratę prawa do zwolnienia.

2. Utrata prawa do zwolnienia następuje:

1)o ile w trakcie korzystania ze zwolnienia przez okres 3 lat łączna kwota udzielonej pomocy przekroczy pułap 200 tys. euro brutto (w przypadku sektora transportu 100 tys. euro brutto),

2)gdy przedsiębiorca wprowadził w błąd organ podatkowy, co do spełnienia warunków uprawniających do uzyskania zwolnienia, traci całkowite prawo do zwolnienia, począwszy od pierwszego dnia miesiąca, w którym otrzymał zwolnienie,

3. W przypadku nie utrzymania w okresie trwania zwolnienia deklarowanej ilości miejsc pracy , których utworzenie stanowiło podstawę udzielenia zwolnienia, podatnik traci prawo do dalszego zwolnienia.

4. Gdy przedsiębiorca nie dopełnił obowiązku przedłożenia wymaganych dokumentów traci prawo do zwolnienia od początku roku przysługującego zwolnienia, w którym wystąpiły okoliczności powodujące utratę zwolnienia do ostatniego dnia miesiąca, w którym złożono sprawozdanie- przedsiębiorca zachowuje prawo do dalszego zwolnienia.

5. W przypadku utrata prawa do zwolnienia w podatku od nieruchomości, Wójt Gminy Dobra wydaje decyzję w sprawie zapłaty kwoty w wysokości zwolnienia i uzyskanej pomocy.

6. Kwota uzyskanego zwolnienia podlega zwrotowi wraz z odsetkami ( jak od zaległości podatkowych) w terminie 14 dni od dnia wydania decyzji.

7. Odsetki naliczane są od dnia utraty prawa do zwolnienia do dnia zwrotu uzyskanej kwoty zwolnienia.

§ 10.

Pomoc udzielona na podstawie programu podlega sumowaniu z każdą inną pomocą publiczną otrzymaną przez przedsiębiorcę z różnych źródeł i w różnych formach, w odniesieniu do tych samych kosztów kwalifikowanych, z którymi związana jest pomoc de minimis udzielana na podstawie niniejszego programu.


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr X /149 /11
Rady Gminy Dobra
z dnia 24 listopada 2011 r.

WNIOSEK

o udzielenie pomocy de minimis w ramach "Programu pomocy de minimis udzielanej przedsiębiorcom na wspieranie nowych inwestycji lub tworzenie nowych miejsc pracy na terenie gminy Dobra", stanowiącego załącznik nr 1 do uchwały Rady Gminy Dobra Nr X z dnia 24.11.2011 r.

I. Podstawowe informacje o przedsiębiorcy

1. Pełna nazwa przedsiębiorcy...................................................................

2. Adres siedziby przedsiębiorcy...................................................................

Województwo.....................................................................................

Powiat...............................................................................................

Gmina...............................................................................................

Miejscowość........................................................................................

Ulica...............................................................................................

Numer domu.......................................................................................

Numer lokalu.......................................................................................

3. Numer identyfikacyjny REGON..................................................................

4. Numer identyfikacji podatkowej (NIP)..........................................................

5. Klasa rodzaju podstawowej działaności........................................................

6. Forma prawna przedsiębiorcy...................................................................

7. Wielkość przedsiębiorcy.......................................................................

(zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności ( PKD) Dz. U. Nr 251, poz. 1885)

II. Treść wniosku

Oświadczam, że znane mi są postanowienia programu, których będę przestrzegał. Równocześnie przedkładam projekt inwestycyjny oraz następujące informacje:

Dane dotyczące nowej inwestycji:

1)....................................................................................................

2)....................................................................................................

3)....................................................................................................

Dane dotyczące zatrudnienia:

1) Średnia ilość pracowników ostatnich 12 miesięcy wynosi ................................

2) Aktualna ilość pracowników...................................................................

3) Liczba pracowników po zatrudnieniu dodatkowych osób wyniesie..........................

Dane dotyczące stanowisk pracy, na których zostaną zatrudnieni nowi pracownicy

......................................................................................................

......................................................................................................

Inne dane wymagane w programie:

1)....................................................................................................

2)....................................................................................................

III. Dane osoby upowaznionej do kontaktów w sprawach zwiazanych z wnioskowaną pomocą

1) Imię i nazwisko.................................................................................

2) Stanowiski służbowe...........................................................................

3) Telefon..........................................................................................

faks.................................................................................................

4) E-mail............................................................................................

.....................

Data

.......................................................

Podpis przedsiębiorcy lub osoby upoważnionej do reprezentowania przedsiębiorcy

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00