Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego rok 2013 poz. 3722

Uchwała nr XXXIII/229/13 Rady Gminy Purda

z dnia 20 września 2013r.

w sprawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu gminy Purda dla terenu położonego w obrębie geodezyjnym Butryny - działka o nr geodezyjnym 167/2

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 5 i art. 40 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U z 2013 r. poz.: 594, 645) i art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r., poz.: 647, 951, 1445; Dz. U. z 2013 r., poz.: 21, 405) Rada Gminy Purda uchwala, co następuje:

Rozdział 1.
PRZEPISY OGÓLNE.

§ 1. 1. Zgodnie z uchwałą Nr XIII-80/11 Rady Gminy Purda z dnia 27 października 2011r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu gminy Purda dla terenu położonego w obrębie geodezyjnym Butryny - działka o nr geodezyjnym 167/2, po stwierdzeniu nienaruszalności ustaleń studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Purda, przyjętego uchwałą Nr XXV-204/01 Rady Gminy Purda z dnia 29 marca 2001 roku, uchwala się miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego fragmentu gminy Purda dla terenu położonego w obrębie geodezyjnym Butryny - działka o nr geodezyjnym 167/2, obejmujący obszar o powierzchni 0,95 ha, oznaczony na rysunku planu w skali 1 : 1000.

2. Przedmiotem planu jest teren usług edukacji publicznej i kultury z dopuszczeniem zieleni publicznej i usług sportu, oznaczony symbolem U/ZP - przeznaczony na cele publiczne.

3. Integralną częścią uchwały są:

1) rysunek planu - stanowiący załącznik nr 1;

2) rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu planu - stanowiące załącznik nr 2;

3) rozstrzygnięcie o sposobie realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania, zgodnie z przepisami o finansach publicznych - stanowiące załącznik nr 3.

4. Na rysunku planu ustalono następujące elementy:

1) granicę obszaru objętego planem;

2) przeznaczenie terenu i linie rozgraniczające tereny o różnym przeznaczeniu lub różnych zasadach zagospodarowania;

3) część terenu, na której dopuszcza się lokalizację obiektów sportowych;

4) część terenu przeznaczoną do zachowania powierzchni biologicznie czynnej.

§ 2. Pojęcia i określenia użyte w uchwale należy rozumieć zgodnie z przepisami obowiązującymi w dniu uchwalenia planu.

Rozdział 2.
ZASADY I WARUNKI KSZTAŁTOWANIA PRZESTRZENI.

§ 3. Ustalenia dla terenu oznaczonego na rysunku planu symbolem U/ZP:

1) przeznaczenie - usługi edukacji publicznej i kultury, z dopuszczeniem zieleni publicznej i usług sportu;

2) zasady podziału geodezyjnego - zakaz podziału na działki budowlane;

3) zasady i warunki zabudowy i zagospodarowania terenu:

a) ścieżka ekologiczno-edukacyjna, zieleń urządzona, obiekty sportowe,

b) obiekty sportowe, o których mowa w lit. a winny być lokalizowane na części terenu wskazanej na rysunku planu,

c) powierzchnia terenu biologicznie czynnego - od 80% powierzchni działki budowlanej, przy czym, obowiązuje nakaz zachowania powierzchni biologicznie czynnej w ramach części terenu, wskazanej na rysunku planu;

4) zasady ochrony i kształtowania ładu przestrzennego oraz ograniczenia w użytkowaniu:

a) zakaz lokalizacji budynków,

b) zakaz lokalizacji obiektów budowlanych; dopuszcza się jedynie obiekty sportowe, służące celom publicznym, których lokalizacja będzie niesprzeczna z ograniczeniami ustalonymi dla form ochrony przyrody, o których mowa w pkt 5 lit. a,

c) zakaz lokalizacji obiektów, o których mowa w lit. b wyższych niż 5 m, z zastrzeżeniem lit. d,

d) dla inwestycji celu publicznego z zakresu łączności publicznej, dopuszcza się kształtowanie wysokości w sposób dowolny;

5) zasady ochrony środowiska i przyrody:

a) teren położony w granicach Obszaru Chronionego Krajobrazu Puszczy Napiwodzko-Ramuckiej oraz w granicach obszaru Natura 2000 PLB280007 Puszcza Napiwodzko-Ramucka - chronionych na mocy przepisów szczególnych,

b) zakaz prowadzenia i lokalizacji przedsięwzięć mogących zawsze i potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko określonych w przepisach szczególnych z wyłączeniem lokalizacji inwestycji celu publicznego,

c) zakaz niszczenia i przekształcania otoczenia zbiornika wodnego, w ramach części terenu przeznaczonej do zachowania powierzchni biologicznie czynnej, wskazanej na rysunku planu; dopuszcza się działania renaturyzacyjne zmierzające do utrzymania i wzmocnienia charakteru fitosocjologicznego siedliska wodnego i przywodnego;

6) obsługa komunikacyjna:

a) dostęp do drogi publicznej - do drogi powiatowej nr 1468N (poza planem),

b) parkowanie pojazdów - minimum pięć stanowisk postojowych;

7) zasady modernizacji, rozbudowy i budowy systemów infrastruktury technicznej, w zależności od potrzeb:

a) zaopatrzenie w wodę z sieci wodociągowej,

b) odprowadzenie wód opadowych i roztopowych systemem kanalizacji deszczowej lub powierzchniowo,

c) zaopatrzenie w energię elektryczną z sieci niskiego napięcia,

d) zaopatrzenie i wyposażenie w inne niż wymienione w lit.: a, b i c systemy lub sieci infrastruktury technicznej, w zależności od potrzeb,

e) dopuszcza się dowolne kształtowanie parametrów technicznych infrastruktury, jej budowę, przebudowę i rozbudowę i zmiany kierunków obsługi terenu,

f) prowadzenie sieci infrastruktury technicznej w granicach terenu, jednakże jedynie w uzasadnionych przypadkach, uniemożliwiających prowadzenie ich w pasach dróg (poza planem);

8) stawka procentowa jednorazowej opłaty za wzrost wartości nieruchomości - 1%.

Rozdział 3.
USTALENIA KOŃCOWE.

§ 4. Przeznacza się na cele nierolnicze i nieleśne pastwiska trwałe Ps IV o powierzchni 0,95 ha.

§ 5. Nie podejmuje się, poza wymienionymi w rozdziale II, ustaleń w zakresach, o których mowa w § 4 rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, z uwagi na brak konieczności ich uwzględniania.

§ 6. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Purda.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodnicząca Rady Gminy Purda


Regina Szpindor


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XXXIII/229/13
Rady Gminy Purda
z dnia 20 września 2013 r.
Zalacznik1.pdf

Załącznik nr 1


Załącznik Nr 2 do Uchwały Nr XXXIII/229/13
Rady Gminy Purda
z dnia 20 września 2013 r.

Rozstrzygnięcie o sposobie rozpatrzenia uwag wniesionych do projektu planu

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012 r., poz. : 647, 951, 1445; Dz.U. z 2013 r., poz. : 21, 405) Rada Gminy Purda rozstrzyga, co następuje:

Na podstawie oświadczenia Wójta Gminy Purda w sprawie braku uwag do projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego fragmentu gminy Purda dla terenu położonego w obrębie geodezyjnym Butryny - działka o nr geodezyjnym 167/2, wyłożonego do publicznego wglądu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w dniach od 19 czerwca 2013 r. do 10 lipca 2013 r., nie rozstrzyga się o sposobie ich rozpatrzenia.


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr XXXIII/229/13
Rady Gminy Purda
z dnia 20 września 2013 r.

Rozstrzygnięcie o sposobie realizacji, zapisanych w planie inwestycji z zakresu infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych gminy oraz zasadach ich finansowania

Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 27 marca 2003 roku o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2012 r., poz. : 647, 951, 1445; Dz.U. z 2013 r., poz. 21, 405) Rada Gminy Purda rozstrzyga, co następuje :

§ 1. 1. Inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej, służące zaspokajaniu zbiorowych potrzeb mieszkańców, stanowią zgodnie z art. 7 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2013 r., poz. 594) zadania własne gminy.

2. Inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej, zapisane w niniejszym planie, obejmują traktowane jako zadania wspólne lub realizowane samodzielnie inwestycje w liniach rozgraniczających teren - - urządzenie, budowa i przebudowa wraz z oświetleniem, uzbrojeniem podziemnym, zielenią i innymi elementami wraz z odpowiednimi zabezpieczeniami technicznymi zmniejszającymi uciążliwość w rozumieniu przepisów o ochronie środowiska.

§ 2. Teren, dla którego zapisane zostały inwestycje z zakresu infrastruktury technicznej należące do zadań własnych gminy :

Lp.

Symbol terenu

Przeznaczenie terenu (opis inwestycji)

1.

U/ZP

teren usług edukacji publicznej i kultury z dopuszczeniem zieleni publicznej i usług sportu - budowa i utrzymanie terenu wraz z niezbędną infrastrukturą

§ 3. Opis realizacji inwestycji wskazanej w § 2 :

1. Realizacja inwestycji przebiegać będzie zgodnie z obowiązującymi przepisami, w tym ustawą Prawo budowlane, ustawą Prawo zamówień publicznych, ustawą o samorządzie gminnym, ustawą o gospodarce komunalnej i ustawą Prawo ochrony środowiska.

2. Sposób realizacji inwestycji określonych w § 2 może ulegać modyfikacji wraz z dokonującym się postępem techniczno-technologicznym, zgodnie z zasadą stosowania najlepszej dostępnej techniki (określonej w art. 3 pkt. 10 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska - Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150, z późn. zm.) o ile nie nastąpi naruszenie ustaleń planu.

3. Inwestycje w zakresie przesyłania i dystrybucji energii elektrycznej lub innych nośników, określonej w § 2 realizowane będą w sposób określony w art. 7 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1059).

§ 4. Finansowanie inwestycji w zakresie infrastruktury technicznej, które należą do zadań własnych, ujętych w niniejszym planie, podlega przepisom ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2009 r. Nr 157, poz. 1240, z późn. zm.).

§ 5. 1. Zadania w zakresie budowy sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, określone w § 2, będą realizowane na podstawie art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz.U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858, z późn. zm.).

2. Zadania w zakresie budowy sieci elektroenergetycznych, oświetlenia i innych, finansowane będą na podstawie art. 7 ust. 4 i 5 i art. 18 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. Prawo energetyczne (Dz. U. z 2012 r., poz. 1059).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00