Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Dziennik Urzędowy Województwa Warmińsko-Mazurskiego rok 2013 poz. 3543

Uchwała nr XLI/262/2013 Rady Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie

z dnia 27 listopada 2013r.

w sprawie regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 3 i art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2013r. poz. 594 z późn. zm.) oraz art. 19 ustawy z dnia 7 czerwca 2001r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn.zm.),
Rada Gminy Nowe Miasto Lubawskie

uchwala, co następuje:

§ 1. Uchwala się regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków, który stanowi załącznik do niniejszej uchwały.

§ 2. Traci moc uchwała nr XXXVIII/119/02 Rady Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie z dnia 24 września 2002r. w sprawie uchwalenia "Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków".

§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko-Mazurskiego.

Przewodniczący Rady Gminy


Roman Biegajski


Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr XLI/262/2013
Rady Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie
z dnia 27 listopada 2013 r.

Regulamin dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie

Rozdział 1.
Przepisy ogólne

§ 1. Regulamin niniejszy dotyczy zbiorowego zaopatrzenia w wodę oraz zbiorowego odprowadzania ścieków, realizowanego na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie.

§ 2. Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

1) dodatkowym wodomierzu - należy przez to rozumieć przyrząd pomiarowy zainstalowany za wodomierzem głównym służącym określeniu ilości wody bezpowrotnie zużytej;

2) odbiorcy - należy przez to rozumieć podmiot będący stroną jednej z umów wymienionych w pkt 5;

3) okresie obrachunkowym - należy przez to rozumieć określony w umowie okres rozliczeń za usługi dostawy wody i odprowadzania ścieków;

4) przedsiębiorstwie - należy przez to rozumieć przedsiębiorcę w rozumieniu ustawy z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności gospodarczej (Dz. U. z 2010 r. Nr 220, poz. 1447, z późn. zm.), który prowadzi działalność gospodarczą w zakresie zbiorowego zaopatrzenia w wodę lub zbiorowego odprowadzania ścieków na terenie Gminy Nowe Miasto Lubawskie;

5) umowie - należy przez to rozumieć następujące rodzaje umów:

a) umowa o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków,

b) umowa o zaopatrzenie w wodę,

c) umowa o odprowadzanie ścieków;

6) ustawie - należy przez to rozumieć ustawę z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2006 r. Nr 123 poz. 858 z późn. zm.);

7) wodomierzu głównym - należy przez to rozumieć przyrząd pomiarowy, o którym mowa w art. 2 pkt 19 ustawy;

8) wodomierzu - należy przez to rozumieć przyrząd pomiarowy zainstalowany na wewnętrznej instalacji wodociągowej obiektu budowlanego przy punkcie czerpalnym wody.

§ 3. Przedsiębiorstwo wykonuje swoją działalność w oparciu o obowiązujące zezwolenie na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.

§ 4. Przedsiębiorstwo świadczy usługi zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków wyłącznie na podstawie pisemnej umowy zawartej z odbiorcą.

§ 5. Odbiorca wody jest zobowiązany racjonalnie gospodarować wodą i używać jej zgodnie z przeznaczeniem oraz warunkami wynikającymi z zawartej umowy.

§ 6. 1. Miejscem wydania rzeczy w rozumieniu kodeksu cywilnego jest:

a) w przypadku przyłączy wodociągowych będących własnością przedsiębiorstwa - zawór główny za wodomierzem,

b) w przypadku przyłączy wodociągowych będących własnością odbiorcy - zasuwa przyłączeniowa zlokalizowana na sieci wodociągowej,

c) w przypadku przyłączy kanalizacji sanitarnej - pierwsza studzienka kanalizacyjna lub przydomowa pompownia licząc od strony budynku;

2. Dla rozbudowanej sieci kanalizacyjnej na terenie nieruchomości, miejsce, o którym mowa w ust.1 lit. c, zostanie określone w warunkach technicznych przyłączenia.

Rozdział 2.
Minimalny poziom usług świadczonych przez przedsiębiorstwo
w zakresie dostarczania wody i odprowadzania ścieków

§ 7. Przedsiębiorca zapewnia następujący minimalny poziom świadczonych usług:

1. Zdolności dostawcze posiadanych urządzeń wodociągowych, zapewniające dostawę wody w ilości określonej w umowie lub warunkach technicznych przyłączenia do sieci;

2. Ciśnienie w sieci wodociągowej rozdzielczej min. 0,20 MPa;

3. Ciśnienie w miejscu połączenia przyłącza z siecią wodociągową min. 0,15 MPa;

4. Jakość dostarczanej wody, spełniającej wymagania stawiane wodzie przeznaczonej do spożycia przez ludzi.

5. Udostępnienie zastępczych punktów poboru wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w przypadku wystąpienia przerwy w dostawie wody z sieci, dłuższej niż 24 godziny;

6. Ciągły odbiór ścieków z przyłączy kanalizacyjnych i sieci kanalizacyjnej oraz ciągła dostawa wody z sieci wodociągowej, z wyłączeniem przerw spowodowanych zdarzeniami losowymi, w związku z zadziałaniem siły wyższej, awariami systemu, zanieczyszczeniem wody na ujęciu w stopniu niebezpiecznym dla życia i zdrowia ludzi, zwiększonym poborem wody na cele ppoż. i brakiem wody w ujęciu;

7. Realizacja planowanych zadań związanych z obsługą techniczno-eksploatacyjną urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, powodujących zakłócenia w normalnym funkcjonowaniu systemów, wymaga powiadomienia usługobiorców o terminie wykonywania.

Rozdział 3.
Szczegółowe warunki i tryb zawierania umów z odbiorcami usług

§ 8. 1. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest zawrzeć umowę z odbiorcą, którego nieruchomość zostanie włączona do sieci, jeżeli wystąpi on z pisemnym wnioskiem o zawarcie umowy.

2. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić zawarcia umowy z właścicielem lub zarządcą budynku wielolokalowego i osobami korzystającymi z lokali w tym budynku, gdy nie są spełniane równocześnie wszystkie warunki określone w art. 6 ust. 6 ustawy lub nie uregulowane zostały należności za dostarczoną wodę i odprowadzone ścieki.

3. Umowa powinna zawierać w szczególności postanowienia określone w art. 6 ust. 3 ustawy oraz wskazywać miejsce publikacji Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków.

4. Z odbiorcami korzystającymi zarówno z usług zaopatrzenia w wodę, jak i usług odprowadzania ścieków, Przedsiębiorstwo może zawrzeć jedną umowę o zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków.

§ 9. 1. Umowa może być zawarta na czas nieokreślony lub określony.

2. Umowa powinna określać możliwość jej rozwiązania.

§ 10. 1. Potencjalny odbiorca usług składa do Przedsiębiorstwa pisemny wniosek o zawarcie umowy, także w przypadku zmiany odbiorcy usług bez konieczności zmiany pozostałych warunków świadczenia usług. Ponowne przyłączenie do sieci, po wcześniejszym odcięciu dostawy wody lub zamknięciu przyłącza kanalizacyjnego następuje po złożeniu przez odbiorcę wniosku o zawarcie umowy.

2. Przedsiębiorstwo w terminie 14 dni od daty złożenia wniosku, przedkłada odbiorcy do podpisu projekt umowy.

3. Postanowienia ust. 1 i 2 mają odpowiednie zastosowanie również w przypadku składania przez właściciela lub zarządcę budynku wielolokalowego wniosku o zawarcie umów z osobami korzystającymi z lokali.

§ 11. 1. Przedsiębiorstwo określa cykl rozliczeń obowiązujący odbiorców usług w zależności od lokalnych warunków technicznych i ekonomicznych świadczenia usług, a także postanowień określonych w odrębnych przepisach prawnych oraz skutki niedotrzymania terminu zapłaty.

2. Mogą obowiązywać różne okresy obrachunkowe rozliczeń dla poszczególnych taryfowych grup odbiorców usług lub obszaru.

§ 12. Datę, formę i sposób zapłaty przedsiębiorstwo wskazuje w fakturze, zgodnie z ustaleniami wynikającymi z obowiązującej umowy.

§ 13. Odbiorcy usług zobowiązani są do korzystania z zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków w sposób zgodny z przepisami ustawy i nie powodujący pogorszenia jakości usług świadczonych przez przedsiębiorstwo oraz nie utrudniający działalności przedsiębiorstwa, a w szczególności do:

1) użytkowania instalacji wodociągowej w sposób eliminujący możliwość wystąpienia awarii, skażenia chemicznego lub bakteriologicznego wody w sieci wodociągowej na skutek m.in. cofnięcia się wody w instalacji wodociągowej, powrotu ciepłej wody lub wody z instalacji centralnego ogrzewania oraz montażu i utrzymania zaworów antyskażeniowych;

2) użytkowania instalacji kanalizacyjnej w sposób nie powodujący zakłóceń funkcjonowania sieci kanalizacyjnej, informując przedsiębiorstwo o zrzutach awaryjnych lub zmianie jakości ścieków odbiegających od warunków umowy;

3) informowania przedsiębiorstwa o własnych ujęciach wody, w przypadku konieczności ustalania opłat za odprowadzanie ścieków;

4) wykorzystania wody z sieci wodociągowej oraz korzystania z przyłącza kanalizacyjnego wyłącznie w celach określonych w warunkach technicznych przyłączenia do sieci oraz pisemnej umowy zawartej z Przedsiębiorstwem;

5) zapewnienia niezawodnego działania posiadanych instalacji i przyłączy wodociągowych lub instalacji i przyłączy kanalizacyjnych z urządzeniem pomiarowym włącznie;

6) podjęcia działań ograniczających skutki awarii oraz udostępniania Przedsiębiorstwu terenu w celu usunięcia awarii lub kontroli działania urządzeń pomiarowych, wodociągowych, kanalizacyjnych i przyłączy.

Rozdział 4.
Sposób rozliczeń w oparciu o ceny i stawki opłat

§ 14. 1. Rozliczenia z odbiorcami usług za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków prowadzone są przez Przedsiębiorstwo na podstawie taryf.

2. Taryfa obowiązująca w dniu zawarcia umowy stanowi załącznik do umowy zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków.

3. W rozliczeniach, strony umowy obowiązane są stosować aktualnie obowiązującą taryfę zatwierdzoną uchwałą Rady Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie, bądź wprowadzoną w trybie art. 24 ust. 8 ustawy, bez konieczności zmiany umowy.

§ 15. Przedsiębiorstwo ogłasza taryfę w lokalnej prasie w terminie określonym w art. 24 ust. 7 lub 9 ustawy.

§ 16. Warunki prowadzenia rozliczenia za zaopatrzenie w wodę i odprowadzanie ścieków określa rozdział 5 ustawy oraz umowa.

Rozdział 5.
Warunki przyłączenia do sieci i odbiór przyłącza

§ 17. 1. Przyłączenie nieruchomości do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej odbywa się na wniosek osoby ubiegającej się o przyłączenie.

2. Przedsiębiorstwo po otrzymaniu wniosku określa warunki techniczne przyłączenia do posiadanej sieci.

3. Warunkiem przystąpienia do wykonywania robót przyłączeniowych jest wcześniejsze uzgodnienie dokumentacji technicznej z przedsiębiorstwem oraz uzyskanie pozwolenia na budowę lub dokonanie zgłoszenia zamiaru budowy przyłącza w właściwym wydziale Starostwa Powiatowego w Nowym Mieście Lubawskim według obowiązujących przepisów ustawy prawo budowlane. Przedsiębiorstwo uzgadnia dokumentację w terminie 14 dni od dnia złożenia dokumentacji do uzgodnienia. W uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec przedłużeniu.

4. Przed zawarciem umowy przedsiębiorstwo dokonuje odbioru technicznego wykonanego przyłącza w formie protokołu odbioru, celem stwierdzenia czy zostały spełnione warunki techniczne.

5. Umowa określi zakres utrzymania przyłączy przez Przedsiębiorstwo.

§ 18. Z wnioskiem o wydanie warunków technicznych przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej może występować osoba posiadająca tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, która ma być przyłączona do sieci lub osoba zainteresowana nie posiadająca tytułu prawnego.

§ 19. 1. Wniosek o wydanie technicznych warunków przyłączenia do sieci wodociągowej i kanalizacyjnej powinien w szczególności zawierać:

1) oznaczenie wnioskodawcy;

2) określenie:

a) rodzaju i parametrów instalacji odbiorczych,

b) charakterystyki zużycia wody,

c) rodzaju i ilości, a w przypadku przemysłowych odbiorców usług również jakości odprowadzanych ścieków,

d) przeznaczenia wody;

3) informacje określające charakterystykę techniczną obiektu, do którego będzie dostarczana woda i odprowadzane ścieki, a w szczególności:

a) powierzchnię użytkową i rodzaj lokali (mieszkalne, użytkowe),

b) wyposażenie lokali i obiektów w urządzenia zużywające wodę i odprowadzające ścieki.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1 osoba ubiegająca się o przyłączenie do sieci załącza:

1) dokument potwierdzający, o ile posiada, tytuł prawny do korzystania z nieruchomości, której dotyczy wniosek;

2) mapę sytuacyjną w skali 1:500 lub 1: 1000 określającą usytuowanie nieruchomości, o której mowa w ust. 1 względem istniejących sieci wodociągowej i kanalizacyjnej oraz innych obiektów i urządzeń uzbrojenia terenu.

§ 20. 1. Przedsiębiorstwo określa warunki przyłączenia i przekazuje je wnioskodawcy w terminie nie dłuższym niż 30 dni od dnia złożenia wniosku. W szczególnie uzasadnionych przypadkach termin ten może ulec przedłużeniu.

2. Warunki przyłączenia są ważne trzy lata od dnia ich określenia.

3. Warunki przyłączenia powinny określać w szczególności:

1) miejsca i sposób przyłączenia do sieci wodociągowej lub kanalizacyjnej z instalacjami odbiorcy,

2) wymagania dotyczące miejsca zainstalowania wodomierza głównego,

3) miejsce zainstalowania urządzenia pomiarowego,

4) jakości odprowadzanych ścieków,

5) termin ważności warunków przyłączenia.

§ 21. 1. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci jeżeli przyłącze zostało wykonane niezgodnie z wydanymi warunkami przyłączenia.

2. Przedsiębiorstwo może odmówić wydania warunków technicznych, jeżeli nie posiada technicznych możliwości przyłączenia.

§ 22. 1. Warunki przyłączenia stanowią podstawę do rozpoczęcia prac projektowych oraz budowlano-montażowych.

2. Określone w klauzuli uzgadniającej projekt budowlany próby i odbiory częściowe oraz końcowe są przeprowadzane przy udziale upoważnionych przedstawicieli stron.

3. Wyniki prób i odbiorów, o których mowa w ust. 2 są potwierdzane przez strony w protokołach, których wzory określa Przedsiębiorstwo.

§ 23. 1. Odbiór przyłącza dokonywany jest na podstawie końcowego odbioru technicznego wg zasad określonych w klauzuli uzgadniającej projekt budowlany.

2. Protokół końcowego odbioru technicznego przyłącza powinien zawierać co najmniej:

1) datę odbioru,

2) przedmiot odbioru z wyszczególnieniem przeznaczenia przyłącza (rodzaju: wodociągowe, kanalizacyjne), średnicy,

3) materiałów i długości,

4) rodzaj odprowadzanych ścieków dla przyłącza kanalizacyjnego,

5) skład komisji, w tym: wykonawcę i użytkownika,

6) adres nieruchomości, do której wykonano podłączenie,

7) podpisy członków komisji.

3. Protokół końcowy odbioru technicznego stanowi potwierdzenie prawidłowości wykonania podłączenia i jego podpisanie przez strony zobowiązuje odbiorcę do zawarcia umowy.

Rozdział 6.
Techniczne warunki określające możliwości dostępu do usług
wodociągowo-kanalizacyjnych

§ 24. 1. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci w przypadku braku wystarczających mocy produkcyjnych oraz niewystarczających warunków technicznych, uniemożliwiających realizację usługi.

2. Przedsiębiorstwo ma prawo odmówić przyłączenia do sieci, jeśli przyłącze zostało wykonane bez wydania warunków technicznych lub niezgodnie z wydanymi warunkami technicznymi.

§ 25. Potencjalni odbiorcy mogą uzyskać informacje dotyczące dostępności usług:

1) w Urzędzie Gminy Nowe Miasto Lubawskie, który udostępnia nieodpłatnie do wglądu:

a) studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy,

b) miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego,

c) niniejszy regulamin,

d) warunki udzielania zezwolenia na prowadzenie zbiorowego zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków,

2) w Przedsiębiorstwie, które udostępnia nieodpłatnie do wglądu:

a) wieloletni plan modernizacji,

b) niniejszy regulamin.

Rozdział 7.
Sposób postępowania w przypadku niedotrzymania ciągłości usług
i odpowiednich parametrów dostarczanej wody i wprowadzanych
do kanalizacji ścieków

§ 26. Wstrzymanie zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków może nastąpić bez uprzedniego zawiadamiania odbiorców w przypadkach, gdy występują warunki stwarzające zagrożenie dla życia, zdrowia i środowiska lub uniemożliwiające świadczenie usług, w szczególności gdy:

1) z powodu nagłej awarii sieci nie ma możliwości prowadzenia zaopatrzenia w wodę lub odprowadzania ścieków;

2) dalsze funkcjonowanie sieci stwarza bezpośrednie zagrożenie dla życia, zdrowia lub środowiska.

§ 27. O planowanych przerwach i ograniczeniach w dostawie wody lub przewidywanym obniżeniu jej jakości na skutek skażenia chemicznego lub bakteriologicznego, a także przewidywanych zakłóceniach w odprowadzaniu ścieków, Przedsiębiorstwo informuje odbiorców usług poprzez:

1) rozplakatowanie informacji na afiszach ogłoszeniowych w miejscach ogólnodostępnych m.in. gabloty, sklepy,

2) umieszczenie informacji na stronach internetowych Przedsiębiorstwa i Urzędu Gminy Nowe Miasto Lubawskie z/s w Mszanowie,

3) poinformowanie Sołtysa danej miejscowości,

4) poinformowanie drogą elektroniczną Dyrektorów placówek oświatowych, którzy wydrukują opracowaną przez Przedsiębiorstwo informację i przekażą dzieciom,

5) System Informacji SMS, z treścią zaakceptowaną przez Wójta Gminy Nowe Miasto Lubawskie,

6) w przypadku wyjątkowego zagrożenia rozpowszechnianie informacji przy użyciu samochodów Straży Pożarnej, wyposażonych w system nagłaśniający.

§ 28. W razie przerwy w dostawie wody przekraczającej dwadzieścia cztery godziny Przedsiębiorstwo zapewnia zastępczy punkt poboru wody i informuje odbiorców o jego lokalizacji i warunkach korzystania.

§ 29. Przedsiębiorstwo może odciąć dostawę wody lub zamknąć przyłącze kanalizacyjne w następujących warunkach:

1) przyłącze wodociągowe lub przyłącze kanalizacyjne wykonano niezgodnie z przepisami;

2) odbiorca usług nie uiścił należności za pełne dwa okresy obrachunkowe, następujące po dniu otrzymania upomnienia w sprawie uregulowania zaległej opłaty;

3) jakość wprowadzanych ścieków nie spełnia wymogów określonych przepisami prawa lub stwierdzono celowe uszkodzenie albo pominięcie urządzenia pomiarowego;

4) został stwierdzony nielegalny pobór wody lub nielegalne odprowadzanie ścieków bez zawarcia stosownej umowy lub przez celowe uszkodzenie albo pominięcie wodomierzy lub urządzeń pomiarowych.

Rozdział 8.
Obowiązki odbiorców usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków

§ 30. Odbiorca zapewnia właściwe warunki pracy wodomierzy i urządzeń pomiarowych poprzez ich odpowiednie zabezpieczenie przed uszkodzeniami mechanicznymi lub skutkami niskich temperatur a także prawidłowe utrzymanie studzienki czy też pomieszczenia, w którym są zamontowane oraz przed dostępem osób nieuprawnionych.

§ 31. Odbiorca zobowiązany jest do jak najszybszego usunięcia awarii na przyłączu będącym w jego posiadaniu (nie przekazanym na majątek Przedsiębiorstwa).

§ 32. Odbiorca usług zobowiązany jest do natychmiastowego powiadamiania Przedsiębiorstwa o wszelkich: stwierdzonych uszkodzeniach wodomierza głównego lub urządzenia pomiarowego, w tym o zerwaniu plomby; zmianach technicznych w instalacji wewnętrznej, które mogą mieć wpływ na działanie sieci.

§ 33. Odbiorca jest zobowiązany do terminowego regulowania należności za dostawę wody i odprowadzanie ścieków.

§ 34. Odbiorca zobowiązany jest do pisemnego powiadamiania Przedsiębiorstwa o zmianach własnościowych nieruchomości, zmianach zarządcy lub osób korzystających z lokalu.

Rozdział 9.
Obowiązki przedsiębiorstwa w zakresie obsługi odbiorców usług, załatwiania reklamacji oraz udzielania informacji w przypadku zakłóceń w dostawie
wody i odprowadzaniu ścieków

§ 35. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do zainstalowania i utrzymania u odbiorcy wodomierza głównego za wyjątkiem wodomierzy do czasowego wykorzystania oraz wodomierzy, w tym wodomierzy sprzężonych wykorzystywanych do celów przeciwpożarowych.

§ 36. Przedsiębiorstwo zapewnia odbiorcom należyty poziom obsługi klientów. W tym celu Przedsiębiorstwo wyodrębnia komórkę organizacyjną do spraw obsługi klienta.

§ 37. Przedsiębiorstwo zobowiązane jest do udzielania na życzenie odbiorcy lub z własnej inicjatywy pełnej informacji dotyczącej realizacji usługi, a przede wszystkim informacji objętych regulaminem oraz zawartych w taryfie.

§ 38. 1. W przypadku dostaw wody, o jakości niezgodnej z regulaminem lub przerw w dostawach wody, odbiorca usług może złożyć pisemną reklamację w terminie trzydziestu dni od dnia, w którym usługa została nienależycie wykonana lub miała być wykonana.

2. Reklamacja może zostać wniesiona w innych niż wymienione w ust. 1 przypadkach niewykonania, lub nienależytego wykonania usługi.

3. Reklamacja powinna zawierać:

1) imię i nazwisko albo nazwę lub firmę oraz adres odbiorcy;

2) przedmiot reklamacji;

3) przedstawienie okoliczności uzasadniających reklamację;

4) zgłoszenie roszczenia o upust;

5) numer i datę umowy;

6) podpis odbiorcy.

4. Zgłoszona reklamacja wymaga pisemnego potwierdzenia jej przyjęcia oraz ewidencji w rejestrze reklamacji prowadzonym przez Przedsiębiorstwo.

5. Przedsiębiorstwo rozpatruje reklamację niezwłocznie, nie dłużej jednak, niż w terminie trzydziestu dni od dnia jej wniesienia.

6. Przedsiębiorstwo udziela odpowiedzi na reklamację w formie pisemnej. Odpowiedź powinna zawierać:

1) nazwę przedsiębiorstwa;

2) powołanie podstawy prawnej;

3) rozstrzygnięcie o uwzględnieniu lub odmowie uwzględnienia reklamacji;

4) pouczenie w sprawie możliwości dochodzenia roszczeń w innym trybie;

5) podpis upoważnionego pracownika reprezentującego przedsiębiorstwo, z podaniem zajmowanego przez niego stanowiska.

7. W przypadku odmowy uwzględnienia reklamacji w całości lub w części, odpowiedź na reklamację winna zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.

8. W przypadku uwzględniania reklamacji Przedsiębiorstwo powiadamia odbiorcę o wyniku rozpatrzenia, a także o wysokości i formie wypłaty przyznanego upustu lub należności.

9. Zaliczenie upustu lub nadpłaty należności na poczet przyszłych należności może nastąpić jedynie na wniosek odbiorcy usługi.

Rozdział 10.
Warunki dostarczania wody na cele przeciwpożarowe

§ 39. Uprawnionymi do poboru wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu Przedsiębiorstwa są jednostki Straży Pożarnej.

§ 40. Pobór wody na cele przeciwpożarowe z sieci będącej w posiadaniu przedsiębiorstwa dokonywana jest w miejscach uzgodnionych z Przedsiębiorstwem, a przede wszystkim z hydrantów zainstalowanych na sieci wodociągowej.

§ 41. 1. Przedsiębiorstwo obciąża Gminę Nowe Miasto Lubawskie za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe stosując ceny ustalone w taryfie, może też zawrzeć umowę z Gminą Nowe Miasto Lubawskie, w której określone zostaną zasady rozliczeń za pobraną wodę na cele przeciwpożarowe jak i inne cele wymienione w art. 22 ustawy.

2. Rozliczenia za wodę pobraną na cele przeciwpożarowe dokonywane są na podstawie pisemnych informacji składanych przez jednostkę straży pożarnej w umownie ustalonych okresach.

Rozdział 11.
Przepisy końcowe

§ 42. W sprawach nie objętych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa, a w szczególności ustawy z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (t.j. Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz. 858 z późn. zm.) wraz z przepisami wykonawczymi wydanymi na jej podstawie.

§ 43. Przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne zobowiązane jest do udostępnienia na żądanie odbiorcy niniejszego regulaminu.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00